Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | ||
---|---|---|
Főbuher | 2016.12.07. 11:24:15 / # 346443 | |
|
A cégvezető nem, mert nem ő vesz a szabadjelzőt, hanem én meg a többi taxis. Biztos örülnénk újabb 40 ezer forintos taxi szabadjelzőnek. A cégvezetők ( tel szám tulajdonosok ) soha nem engednék átvinni, mert nem érdekük, hogy egyik cégtől a másikig hamar és olcsón tudjunk ugrálni, mert akkor talán... mi diktálnánk.Ez az ő mozijuk, ők vetítik a filmet. Még. A takdíj az nagy úr. Magukhoz láncolnak a kaukcióval a szabijelzővel a tarifákkal a különböző matricákkal tablettával programokkal anternával URH-val.
Előzmény: #346442 Amsel 2016.12.06. 16:24:44 |
|
Amsel | 2016.12.06. 16:24:44 / # 346442 | |
|
Fogalmam sincs hogy mit várnak ettől az új tervezettől ?! Többek között a fogyasztók védelméről csacsognak baromságokat,meg a biztonságról meg a kiszűrésről stb. Az egyik húgyagyúnak sem jutott eszébe,hogy talán ténylegesen egységes külleműnek kellene kinézni az összes engedéllyel rendelkező taxinak,nem pedig ezer féle szabadjelző,ezerféle megvilágitással,oldal matrica,és akkor talán könnyebb lenne eligazodnia a leendő utasnak,hogy valódi taxiba ül be,vagy esetleg nem . Meg az ellenőr is már messziről látná ha nem frankó taxi közlekedik a városban.Csak ha egységes lett volna pl a szabadjelző,akkor szegény cégvezető leszopta volna magát,ha több százat kellet volna vennie.
|
|
Amsel | 2016.12.06. 15:52:25 / Módosítva / # 346441 | |
|
És az anyjuk képét,mikor a ravatalon fekszik, nem kell kitenni ? Vagy amikor egymást seggbe szekszuálják,azt esetleg ?
Előzmény: #346440 tomajer 2016.12.06. 15:14:33 |
|
tomajer | 2016.12.06. 15:12:29 / Módosítva / # 346440 | |
Holnap megint téma leszünk a Fővárosi Közgyűlésben: Kapcsolódó dokumentumok:Előterjesztés
Mellékletek: Ahogy én gyorsan átfutva látom, sok sok apró, technikai jellegű változás va, ami nem érint a gyakorlatban bennünket. Tarifaemelés, drosztdíjemelés nincs benne. De azért ajánlom mindenkinek átböngészni!
|
||
rosszqtya | 2016.09.17. 18:18:27 / # 345983 | |
|
és tegyük hozzá, hogy a kamionsuli oldalán szereplő árak, nem jönnek ki az iskola által a taxisok világában reklámozott árakhoz képest!
sőt... a C, C+E, GKI vizsgadíjakkal papírokkal, nekem megállt 429k-ben... az OFAs papíron meg 627k van ha valaki tudja a megfejtéseket, ne tartsa magában!
Előzmény: #345982 cheater 2016.09.17. 16:50:11 |
|
cheater | 2016.09.17. 16:50:12 / # 345982 | |
|
||
balagge | 2016.09.01. 21:52:40 / # 345788 | |
|
Persze, teljesen igazad van! Ezeket a dolgokat ugy hívják, hogy adó. Semmi okunk a túlzott bizakodásra az uber kitakarodása okán. Vissza jön majd a pereputtyaval és az önvezető flottájával együtt. A kérdés csak az, hogy mikor.
Az uberrel sem az a fő gond, hogy Budapesten kibabráltak a taxisokkal. Sokkal nagyobb gond, hogy főleg az USA-ban és még nehány helyen szépen megy a boltjuk. Ez biztosítja nekik a dollarmilliardos bevételeket. Ezzel párhuzamosan döngölik a sofőrjeiket a sárba es a kilátástalanságba. Ennek pedig az lesz a következménye, hogy 5-10 év múlva a világ önvezető taxi flottája az ő ill. még pár monstrum cég (pl. Google) birtokában lesznek. Ez azért történhet meg mert a mai sofőrök termelik meg a jövő Travis Kalanickjának a vilaghatalmát a helyett, hogy elásnák a cégével együtt. Olyan üzleti modellt kéne bevezetnünk ami megalapozza, hogy mire a technológia megérik rá, az addig kitermelt VAGYONUNK szolgáljon alapul az önvezető autóink üzembe állításához, amik nekünk (is) termelnek jövedelmet. Meg kell próbálni egységbe kovácsolni a sofőröket vagy elveszítjük ezt a háborút. Egyelőre nem látok ilyen irányú törekvést...Na ha választanom kell, hogy mi zavar jobban engem akkor inkább ez.
Előzmény: #345787 donkihóte 2016.09.01. 20:24:15 |
|
donkihóte | 2016.09.01. 20:24:16 / # 345787 | |
|
Igazából marhára zavar, hogy az uber miatt micsoda hiszti kerekedett, ezért a színtiszta lehúzásért meg nem reklamál senki. Még mielőtt félreértené valaki, örülök, hogy nincs uber, bár azt sem éreztem meg, amikor voltak, ezt sem érzem, hogy nincsenek. Tudom, szerencsés vagyok. Nekem az igazságérzetemet basztatta inkább, ahogy ők működtek, és ahogy nekünk kell működnünk pistabá miatt. Még mindig a fülemben cseng a combínós példája, meg hogy mennyi pénzt dobtam ki az ostobasága miatt, hogy forogna a sírjában.De ezt miért nyeljük be, érthetetlen ez a kussolás. Minden érvük hamis onnantól, ha minisztériumi csapaté lesz az ellenőrzés. Amúgy meg sírni tudnék tehetetlen dühömben, amikor az a randa göndör úgy beszél velem, mintha a seggéből húzott volna elő, és fizessek érte egy közalkalmazotti havi nettót.
Előzmény: #345785 balagge 2016.09.01. 17:00:30 |
|
balagge | 2016.09.01. 17:00:31 / # 345785 | |
|
Nem az öntudatos polgárok hiányoznak csak megoregedtek már, nem kötik le őket a tündérmesék.Ha izgatna a dolog az esetleg segítene? :-)
Előzmény: #345784 donkihóte 2016.09.01. 15:11:57 |
|
donkihóte | 2016.09.01. 15:11:57 / # 345784 | |
|
Mi van, ennyire tele van mindenki, hogy ez a téma senkit nem izgat???
|
|
donkihóte | 2016.09.01. 15:10:34 / # 345783 | |
|
Feltette már valaki a kérdést, hogy miután létrejön a Fónagy féle szupercsapat évi kilencszázmillióval, visszaállítják a fővárosi rendelet előtti összegre ( nem is emlékszem már mennyi volt, húsz talán? ) a bkk sarcot a szaros drosztjaikért? Mert azóta minden emelés az ellenőrzésekre hivatkozva történt. Érdekvédőink szóvá tették már vajon? Vagy nyelünk egyet?
|
|
donkihóte | 2016.08.23. 14:09:26 / Módosítva / # 345715 | |
|
Feltette már valaki a kérdést, hogy miután létrejön a Fónagy féle szupercsapat évi kilencszázmillióval, visszaállítják a fővárosi rendelet előtti összegre ( nem is emlékszem már mennyi volt, húsz talán? ) a bkk sarcot a szaros drosztjaikért? Mert azóta minden emelés az ellenőrzésekre hivatkozva történt. Érdekvédőink szóvá tették már vajon? Vagy nyelünk egyet?
|
|
f.attila | 2016.08.20. 14:40:01 / # 345700 | |
Ez egy vicc, mit kell ezen ennyit csámcsogni? Civil utazások, külföldiként, egy út: mínusz egy engedély, vagy rendszám, és legalább 1 évre vegyék el. Majd elkezdik büntetgetni, kifizetik, és csinálják tovább? Vagy ezek az ellenőrök is inkább megijednek, mint cselekedjenek? Nektek is rohadt ciki amit művelnek ezek a lehúzós taxisok, mert akiket megrövidítenek, azoknak ti is ugyanolyan taxisok vagytok!
Előzmény: #345694 tomajer 2016.08.19. 15:40:52 |
||
rosszqtya | 2016.08.19. 19:32:54 / # 345697 | |
|
tomikm, hol lehet jelentkezni erre a melóra!? :o)
Előzmény: #345693 tomajer 2016.08.19. 15:37:29 |
|
tomajer | 2016.08.19. 15:40:52 / # 345694 | |
A BKIK közleménye: A BKIK Ipari Tagozata – a regisztrált budapesti taxi-társaságokkal és
érdek-képviseletekkel közösen –támogatja a Budapest területén működő
személyszállító szolgáltatók fokozott és folyamatos ellenőrzését. Az
Ipari Tagozat álláspontja szerint az ellenőrzések révén kiszűrhetők a
piacról az engedély nélkül dolgozó, illetve szabályszegő „szolgáltatók”,
akik rontják a tisztességesen, jogkövetően működő kollégák megítélését
is.
|
||
tomajer | 2016.08.19. 15:37:29 / # 345693 | |
Óriási lufinak tűnik Fónagy János taxisellenőrző szupercsapataFélő, hogy az utasok szempontjából legfontosabb kérdésre - egyetlen taxis se vágja át őket - Fónagy János új szupercsapata sem fog megnyugtató választ adni. Állítólag már folynak a toborzások és a képzések is abban az új minisztériumi csoportban, amelynek az lenne a feladata, hogy kiszűrje az utasokat több évtizede megkárosító taxisokat. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára az Uber betiltásával együtt jelentette be, hogy hamarosan felállítanak egy új szervezetet, amely egységes rendszerben, hatékonyabban képes ellenőrizni a személyszállító vállalkozókat. Fónagy János Fotó: MTI/Földi Imre Azonban jelenleg sem a taxisszövetség, sem a nagyobb taxistársaságok nem ismerik ennek részleteit. Az NFM sajtóosztálya sem adott bővebb felvilágosítást lapunknak. Azt közölték, a képzési módszertan kidolgozás alatt áll, és az ellenőrzési csoport várhatóan őszre fog felállni. Hozzátették: az ellenőrök 0-24 órában, országosan fognak ellenőrizni, de sem a létszámukról, sem a jogköreikről nem áll módjukban további információkat megosztani. Utóbbi már csak azért is furcsa, mert az új ellenőrzési csoportnak 2018-ban részletes beszámolót kell leadniuk a kormánynak, hogy miként, milyen munkát végeztek. Feladataikra 2017-ben 900 millió forintot különítenek el a költségvetésben. A taxisoknak bejött az Uber betiltásaAz Uber fénykorában 140 ezer teljesített havi utasszámról beszélt, amely a budapesti havi 1 milliós fuvarszám 14 százaléka. A cég kivonulásával elvileg ennyi fuvarnak kellene eloszlania a nagyobb fuvarszervezők között. A megkérdezett cégek szerint azonban még korai számokról beszélni, hiszen alig két hónapja vonult ki az Uber. Másrészt Metál Zoltán szerint az Uber valós fuvarszáma inkább 50-60 ezer között lehetett, amelyek főként a budapesti szórakozónegyedre koncentrálódtak, illetve az Uber olyan utasokat vont be, akik korábban nem taxiztak. Tamás Miklós, a piacvezető Citytaxi elnöke azt mondta lapunknak, hogy a cégük főként a bulinegyed környékén érzékelte a növekményt. Becslése szerint a Citytaxi mintegy 3-5 százalékkal több fuvart bonyolít az Uber kivonulása óta Budapesten. A személyszállítás ellenőrzésének szigorítását egyébként maguk a taxis szervezetek és a nagyobb taxistársaságok kérték. Mint Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke a 24.hu-nak elmondta, nyíltan feltárták Fónagy János előtt, hogy jelenleg legalább ötféle hatóság jogosult ellenőrizni a taxisokat, azonban a rendszer így sem eléggé hatékony. A hatóságok munkáját átfedések, eltérő jogkörök, súlyos létszámhiány nehezítik. Egy példa: a BKK csak a drosztengedéllyel rendelkező taxisokat ellenőrizheti, a hiénáknak azonban általában nincs ilyen engedélyük, így eleve kiesnek a körből. Vagy egy másik példa: a taxiórákat csak a NAV, a számlaadást a NAV és a fogyasztóvédelem is ellenőrizheti. A BKK nagyjából 15 ellenőrét már arcról ismerhetik a taxisok, így könnyű kibújniuk a vizsgálat alól. Metál Zoltán Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt Huszonöt éve hiénáznakA taxisok hatékonyabb ellenőrzése hosszú ideje várat magára. Pedig egy hatékony ellenőrzési rendszer sokat javíthatna a taxisok társadalmi megítélésén. Ismert: a taxisszervezetek a szigorúbb ellenőrzést összekapcsolták az Uber elleni harccal. Arra hivatkoztak, hogy az Uber adócsaló és illegálisan működik. Ám sok esetben a taxisoknál sincs mindig minden rendben, sőt, a taxis hiénák nemcsak adót nem fizetnek, még az utasokat is megkárosítják. Adott esetben meg is verik vagy négyszeres fuvardíjat számolnak fel. Kedvelt módszereik közé tartozik a taxióra “kütyüs” pörgetése, amivel csak az utasokat verik át, az adócsalás az úgynevezett “radírral” megy, amivel ki lehet törölni fuvarokat egy mozdulattal. Ezeket a módszereket a hatóságok is ismerik. Dudás Zoltán, a BKIK Közlekedési Osztályának elnöke azt mondta lapunknak, hogy a taxisok többsége tisztességes, a médiában értelemszerűen az extrém esetek kapnak teret, amelyekből nem szabad általánosítani. Úgy vélte, a nagy taxitársaságok az utasok számára biztonságosak, hiszen sofőrjeik nem kockáztatják a szigorú büntetést azzal, hogy átverik az utasaikat. Szerinte a probléma kizárólag a független hiénákkal van, akiket viszont csak a hatóságok tudnak kiszűrni, erre a társaságoknak nincs jogköre, ezért is kérték az NFM segítségét. Nem csak a taxisokat fogják ellenőrizniAnnyi biztos, hogy az új ellenőrző csoport a Nemzeti Közlekedési Hatóság NFM-be történő, korábbi betagozódásával jön létre, és feladatuk nem kizárólag a taxisok ellenőrzése lesz. Mint a vonatkozó kormányhatározatból kiolvasható, hozzájuk fog tartozni a „közúti árufuvarozási vállalkozások nemzetközi versenyképességének növelése” is, bármit is jelentsen ez. Ez még a korábban kormánybiztossá avanzsáló, nemrégiben a fuvarozástól visszavonuló nagyvállalkozó, Wáberer György ötlete volt. Így az új csúcsszerv egyszerre két
lovat fog megülni, ám erősen kétséges, mennyire lehet hatékony egy olyan
szervezet, amely kevésbé tekinti lényeges feladatának az utasok
megkárosítása elleni küzdelmet. Bár az Uber-ellenes parlamenti módosítás valóban nagyon szigorúan bünteti az engedély nélkül végzett taxizást (az autót első alkalommal hat hónapra, ismételt szabályszegés esetén legfeljebb 3 évre ki lehet vonni a forgalomból), az új szabályozás szemléletében és feladatában is, inkább erre, az engedéllyel nem rendelkező sofőrök kiszűrésére koncentrál. A kormányhatározat szövegezéséből azt is kihallani: az ellenőrzés elsősorban az illegális független taxisokra, és kevésbé a nagy fuvarszervezőhöz tartozó sofőrökre fog koncentrálni, hiszen utóbbiaknak általában van engedélyük. Így félő, hogy az utasok szempontjából legfontosabb kérdésre – egyetlen taxis se vágja át őket – Fónagy János új szupercsapata sem fog megnyugtató választ adni. Az is érdekes, hogy a legutóbbi hírek szerint nem biztos, hogy a taxisokra is vonatkozni fog az online pénztárgép bevezetése – pedig a kormány sokáig ezt kommunikálta. Úgy tudjuk: jelenleg az NGM egyeztet a taxisokkal az online ellenőrzés biztosításáról, esetükben 2017. január 1-jéig szeretnék az új rendszert kialakítani. Az egyik elképzelés szerint felesleges lenne az online pénztárgép, a taxitársaságokon keresztül kaphatna információt az adóhivatal.
|
||
donkihóte | 2016.08.19. 13:54:59 / # 345691 | |
|
Feltette már valaki a kérdést, hogy miután létrejön a Fónagy féle szupercsapat évi kilencszázmillióval, visszaállítják a fővárosi rendelet előtti összegre ( nem is emlékszem már mennyi volt, húsz talán? ) a bkk sarcot a szaros drosztjaikért? Mert azóta minden emelés az ellenőrzésekre hivatkozva történt. Érdekvédőink szóvá tették már vajon? Vagy nyelünk egyet?
|
|
kissg | 2016.06.16. 13:26:01 / # 345112 | |
|
http://nol.hu/gazdasag/koncessziot-kaphatnak-a-taxisok-1619183 Most akkor mi van? Valaki világosdítson már fel! Nem volt elég a rendelet, mindent megtesznek, hogy kinyírjanak minket? vagy ez csak valami újságírós agyszülemény??
|
|
Apuka | 2016.06.09. 17:45:40 / # 345037 | |
|
||
szabadataxi | 2016.05.18. 14:45:59 / Módosítva / # 344774 | |
A Droidtartók Szakszervezete mozgolódik, Karsai Katalin ügy- és szóvivő nemes egyszerűséggel lekollégázza az újságírókat (a helyükben ezt súlyosan kikérném magamnak): Kedves Kolléga! A téma időszerűségére, és fontosságára tekintettel megjelenésére feltétlenül számítunk. Üdvözlettel: MTSZ
SUMÁKOLÁS ÉS TÖRVÉNYTELENSÉGEK A BKK KÖZÚT ZRT.-nél
sajtótájékoztatónkra. (BKK Közút Zrt. telephelye: 1087. Budapest, Asztalos Sándor utca 16.)
A BKK Közút ZRT az a cég, ahol, ha panasz érkezik egy vezető munkájára, annak kivizsgálását, egészen biztosan az illetőre bízzák, úgy véljük abból kiindulva, hogy ki ismerné jobban a hibát, mint annak elkövetője,
A tájékoztatón a sajtó megjelent munkatársainak rendelkezésére bocsátunk olyan dokumentumokat, amelyek egyértelműen bizonyítják, a BKK Közút Zrt.-nél folytatott törvénysértő gyakorlatot.
|