Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Főbuher 2016.12.07. 11:24:15 / # 346443
avatar
A cégvezető nem, mert nem ő vesz a szabadjelzőt, hanem én meg a többi taxis. Biztos örülnénk újabb 40 ezer forintos taxi szabadjelzőnek. A cégvezetők ( tel szám tulajdonosok ) soha nem engednék átvinni, mert nem érdekük, hogy egyik cégtől a másikig hamar és olcsón tudjunk ugrálni, mert akkor talán... mi diktálnánk.Ez az ő mozijuk, ők vetítik a filmet. Még. A takdíj az nagy úr. Magukhoz láncolnak a kaukcióval a szabijelzővel a tarifákkal a különböző matricákkal tablettával programokkal anternával URH-val.
Amsel 2016.12.06. 16:24:44 / # 346442
avatar

Fogalmam sincs hogy mit várnak ettől az új tervezettől ?! Többek között a fogyasztók védelméről csacsognak baromságokat,meg a biztonságról meg a kiszűrésről stb. Az egyik húgyagyúnak sem jutott eszébe,hogy talán ténylegesen egységes külleműnek kellene kinézni az összes engedéllyel rendelkező taxinak,nem pedig ezer féle szabadjelző,ezerféle megvilágitással,oldal matrica,és akkor talán könnyebb lenne eligazodnia a leendő utasnak,hogy valódi taxiba ül be,vagy esetleg nem . Meg az ellenőr is már messziről látná ha nem frankó taxi közlekedik a városban.Csak ha egységes lett volna pl a szabadjelző,akkor szegény cégvezető leszopta volna magát,ha több százat  kellet volna vennie.  

Amsel 2016.12.06. 15:52:25 / Módosítva / # 346441
avatar
És az anyjuk képét,mikor a ravatalon fekszik, nem kell kitenni ? Vagy amikor egymást seggbe szekszuálják,azt esetleg ?
tomajer 2016.12.06. 15:12:29 / Módosítva / # 346440

Holnap megint téma leszünk a Fővárosi Közgyűlésben:

Kapcsolódó dokumentumok:Előterjesztés

taxirend-et.pdf

Mellékletek:

1.mell.pdf

2.mell.pdf

3.mell.pdf

Ahogy én gyorsan átfutva látom, sok sok apró, technikai jellegű változás va, ami nem érint a gyakorlatban bennünket.

Tarifaemelés, drosztdíjemelés nincs benne.
A mezítlábasoknak dizájnilag lesz változás, mert a céges logók helyére egy szabványfeliratot kell kitenniük két nyelven, hogy:  FÜGGETLEN SZOLGÁLTATÓ

De azért ajánlom mindenkinek átböngészni!

rosszqtya 2016.09.17. 18:18:27 / # 345983
avatar
és tegyük hozzá, hogy a kamionsuli oldalán szereplő árak, nem jönnek ki az iskola által a taxisok világában reklámozott árakhoz képest!

sőt... a C, C+E, GKI vizsgadíjakkal papírokkal, nekem megállt 429k-ben... az OFAs papíron meg 627k van ha valaki tudja a megfejtéseket, ne tartsa magában! 
cheater 2016.09.17. 16:50:12 / # 345982

balagge 2016.09.01. 21:52:40 / # 345788
avatar
Persze, teljesen igazad van! Ezeket a dolgokat ugy hívják, hogy adó.  Semmi okunk a túlzott bizakodásra az uber kitakarodása okán. Vissza jön majd a pereputtyaval és az önvezető flottájával együtt. A kérdés csak az, hogy mikor.
Az uberrel sem az a fő gond, hogy Budapesten kibabráltak a taxisokkal. Sokkal nagyobb gond, hogy főleg az USA-ban és még nehány helyen szépen megy a boltjuk. Ez biztosítja nekik a dollarmilliardos bevételeket. Ezzel párhuzamosan döngölik a sofőrjeiket a sárba es a kilátástalanságba. Ennek pedig az lesz a következménye, hogy 5-10 év múlva a világ önvezető taxi flottája az ő ill. még pár monstrum cég (pl. Google) birtokában lesznek. Ez azért történhet meg mert a mai sofőrök termelik meg a jövő Travis Kalanickjának a vilaghatalmát a helyett, hogy elásnák a cégével együtt. Olyan üzleti modellt kéne bevezetnünk ami megalapozza, hogy mire a technológia megérik rá, az addig kitermelt VAGYONUNK szolgáljon alapul az önvezető autóink üzembe állításához, amik nekünk (is) termelnek jövedelmet. Meg kell próbálni egységbe kovácsolni a sofőröket vagy elveszítjük ezt a háborút. Egyelőre nem látok ilyen irányú törekvést...Na ha választanom kell, hogy mi zavar jobban engem akkor inkább ez. 
donkihóte 2016.09.01. 20:24:16 / # 345787
avatar
Igazából marhára zavar, hogy az uber miatt micsoda hiszti kerekedett, ezért a színtiszta lehúzásért meg nem reklamál senki. Még mielőtt félreértené valaki, örülök, hogy nincs uber, bár azt sem éreztem meg, amikor voltak, ezt sem érzem, hogy nincsenek. Tudom, szerencsés vagyok. Nekem az igazságérzetemet basztatta inkább, ahogy ők működtek, és ahogy nekünk kell működnünk pistabá miatt. Még mindig a fülemben cseng a combínós példája, meg hogy mennyi pénzt dobtam ki az ostobasága miatt, hogy forogna a sírjában.De ezt miért nyeljük be, érthetetlen ez a kussolás. Minden érvük hamis onnantól, ha minisztériumi csapaté lesz az ellenőrzés. Amúgy meg sírni tudnék tehetetlen dühömben, amikor az a randa göndör úgy beszél velem, mintha a seggéből húzott volna elő, és fizessek érte egy közalkalmazotti havi nettót.
balagge 2016.09.01. 17:00:31 / # 345785
avatar
Nem az öntudatos polgárok hiányoznak csak megoregedtek már, nem kötik le őket a tündérmesék.Ha izgatna a dolog az esetleg segítene? :-)
donkihóte 2016.09.01. 15:11:57 / # 345784
avatar

Mi van, ennyire tele van mindenki, hogy ez a téma senkit nem izgat???

donkihóte 2016.09.01. 15:10:34 / # 345783
avatar

Feltette már valaki a kérdést, hogy miután létrejön a Fónagy féle szupercsapat évi kilencszázmillióval, visszaállítják a fővárosi rendelet előtti összegre ( nem is emlékszem már mennyi volt, húsz talán? ) a bkk sarcot a szaros drosztjaikért? Mert azóta minden emelés az ellenőrzésekre hivatkozva történt. Érdekvédőink szóvá tették már vajon? Vagy nyelünk egyet?

donkihóte 2016.08.23. 14:09:26 / Módosítva / # 345715
avatar

Feltette már valaki a kérdést, hogy miután létrejön a Fónagy féle szupercsapat évi kilencszázmillióval, visszaállítják a fővárosi rendelet előtti összegre ( nem is emlékszem már mennyi volt, húsz talán? ) a bkk sarcot a szaros drosztjaikért? Mert azóta minden emelés az ellenőrzésekre hivatkozva történt. Érdekvédőink szóvá tették már vajon? Vagy nyelünk egyet?

f.attila 2016.08.20. 14:40:01 / # 345700
Ez egy vicc, mit kell ezen ennyit csámcsogni? Civil utazások, külföldiként, egy út: mínusz egy engedély, vagy rendszám, és legalább 1 évre vegyék el. Majd elkezdik büntetgetni, kifizetik, és csinálják tovább? Vagy ezek az ellenőrök is inkább megijednek, mint cselekedjenek? Nektek is rohadt ciki amit művelnek ezek a lehúzós taxisok, mert akiket megrövidítenek, azoknak ti is ugyanolyan taxisok vagytok!
rosszqtya 2016.08.19. 19:32:54 / # 345697
avatar
tomikm, hol lehet jelentkezni erre a melóra!? :o)
tomajer 2016.08.19. 15:40:52 / # 345694

A BKIK közleménye:


A BKIK Ipari Tagozata – a regisztrált budapesti taxi-társaságokkal és érdek-képviseletekkel közösen –támogatja a Budapest területén működő személyszállító szolgáltatók fokozott és folyamatos ellenőrzését. Az Ipari Tagozat álláspontja szerint az ellenőrzések révén kiszűrhetők a piacról az engedély nélkül dolgozó, illetve szabályszegő „szolgáltatók”, akik rontják a tisztességesen, jogkövetően működő kollégák megítélését is.
A Sziget Fesztivál szervezői hivatalosan két fővárosi taxi-társasággal álltak. szerződésben, amelyek munkatársai kivétel nélkül tisztességesen, az előírásoknak megfelelően nyújtották szolgáltatásukat.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint a Sziget fesztivál ideje alatt – szerda délutánig - 82 esetben hajtottak végre ellenőrzést a személyszállítási ellenőrök a Sziget helyszíne körül és egyébként a „szigetlakók” által is látogatott helyszíneken (a népszerű szórakozóhelyek környékén). A BKK munkatársai 59 esetben tártak fel jogsértést: ezek közül különösen gyakori volt
- az engedély nélküli személyszállítási tevékenység,
- a személyszállítási vezetői igazolvány hiánya,
- a taxaméter befolyásolása, rögzített viteldíj, hiányos/hamis nyugta, nyugtaadás elmulasztása, illetve
- a taxiállomás-használati hozzájárulás hiánya.
Az első kettő, és az utóbbi hiányosságok azt jelentik, hogy utóbbi esetben, az ellenőrzés alá vont sofőr Budapesten, az első két esetben pedig sehol nem is szolgáltathatott volna, tehát nem voltak taxisok.
A BKK ellenőrzései is elsősorban ezekre irányultak, nem a taxi-társaságokhoz tartozó taxi-gépkocsivezetőkre.
A BKIK és a taxi-társaságok eddigi tapasztalatai szerint a főváros kiemelt kulturális rendezvénye, a Sziget Fesztivál, és a hasonló események vonzzák az engedély nélkül működő, vagy engedéllyel rendelkező, de minden szabályt figyelmen kívül hagyó „személyszállítókat”.
Az illegális módszerekkel dolgozók rendszeresen fellelhetőek a turisztikai látványosságok környékén, a romkocsmáknál, a pályaudvarok és a reptér környezetében. Sajnálatos módon nem csak a nappali időszakban, sokkal inkább az esti, éjszakai órákban.
A piac megtisztulása szempontjából ugyanakkor – a most zajló ellenőrzéseken túl – biztató, hogy június 13-án a kormány határozatot hozott egy olyan szervezet létrehozásáról, amely a jogkövető magatartást tanúsító fuvarozók védelme érdekében fellép és ellenőrzi a közúti áru- és személyfuvarozásra vonatkozó előírások betartását és a szükséges jogosultságokat. Az idei évre 615 millió, míg a jövő évre 995 millió forintot biztosít az ellenőrzési csoportnak. Bízunk benne, hogy a kormány és az illetékes hatóságok jogosultságukkal élve a jövőben a legszigorúbban lépnek fel a tisztességtelen eszközökkel dolgozók ellen.

tomajer 2016.08.19. 15:37:29 / # 345693


Óriási lufinak tűnik Fónagy János taxisellenőrző szupercsapata


Félő, hogy az utasok szempontjából legfontosabb kérdésre - egyetlen taxis se vágja át őket - Fónagy János új szupercsapata sem fog megnyugtató választ adni. Állítólag már folynak a toborzások és a képzések is abban az új minisztériumi csoportban, amelynek az lenne a feladata, hogy kiszűrje az utasokat több évtizede megkárosító taxisokat. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára az Uber betiltásával együtt jelentette be, hogy hamarosan felállítanak egy új szervezetet, amely egységes rendszerben, hatékonyabban képes ellenőrizni a személyszállító vállalkozókat. Budapest, 2013. június 18.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalról szóló 2013. évi XXII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat vitáján az Országgyűlés plenáris ülésén 2013. június 18-án.
MTI Fotó: Földi Imre
Fónagy János
Fotó: MTI/Földi Imre

Azonban jelenleg sem a taxisszövetség, sem a nagyobb taxistársaságok nem ismerik ennek részleteit. Az NFM sajtóosztálya sem adott bővebb felvilágosítást lapunknak. Azt közölték, a képzési módszertan kidolgozás alatt áll, és az ellenőrzési csoport várhatóan őszre fog felállni. Hozzátették: az ellenőrök 0-24 órában, országosan fognak ellenőrizni, de sem a létszámukról, sem a jogköreikről nem áll módjukban további információkat megosztani. Utóbbi már csak azért is furcsa, mert az új ellenőrzési csoportnak 2018-ban részletes beszámolót kell leadniuk a kormánynak, hogy miként, milyen munkát végeztek. Feladataikra 2017-ben 900 millió forintot különítenek el a költségvetésben.

A taxisoknak bejött az Uber betiltása

Az Uber fénykorában 140 ezer teljesített havi utasszámról beszélt, amely a budapesti havi 1 milliós fuvarszám 14 százaléka. A cég kivonulásával elvileg ennyi fuvarnak kellene eloszlania a nagyobb fuvarszervezők között. A megkérdezett cégek szerint azonban még korai számokról beszélni, hiszen alig két hónapja vonult ki az Uber. Másrészt Metál Zoltán szerint az Uber valós fuvarszáma inkább 50-60 ezer között lehetett, amelyek főként a budapesti szórakozónegyedre koncentrálódtak, illetve az Uber olyan utasokat vont be, akik korábban nem taxiztak. Tamás Miklós, a piacvezető Citytaxi elnöke azt mondta lapunknak, hogy a cégük főként a bulinegyed környékén érzékelte a növekményt. Becslése szerint a Citytaxi mintegy 3-5 százalékkal több fuvart bonyolít az Uber kivonulása óta Budapesten.

A személyszállítás ellenőrzésének szigorítását egyébként maguk a taxis szervezetek és a nagyobb taxistársaságok kérték. Mint Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke a 24.hu-nak elmondta, nyíltan feltárták Fónagy János előtt, hogy jelenleg legalább ötféle hatóság jogosult ellenőrizni a taxisokat, azonban a rendszer így sem eléggé hatékony.

A hatóságok munkáját átfedések, eltérő jogkörök, súlyos létszámhiány nehezítik. Egy példa: a BKK csak a drosztengedéllyel rendelkező taxisokat ellenőrizheti, a hiénáknak azonban általában nincs ilyen engedélyük, így eleve kiesnek a körből.

Vagy egy másik példa: a taxiórákat csak a NAV, a számlaadást a NAV és a fogyasztóvédelem is ellenőrizheti. A BKK nagyjából 15 ellenőrét már arcról ismerhetik a taxisok, így könnyű kibújniuk a vizsgálat alól.

Budapest, 2012. június 4.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az '56-osok terén, a több, mint ezer jármű részvételével tartott forgalomlassító taxisdemonstráción. A fuvarszervezők azt követelik, hogy rendezzék a munkakörülményeiket és a jogaikat, egyúttal tiltakoznak a hivatásukat érintően januárban életbe lépő új rendelkezések ellen.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Metál Zoltán
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Huszonöt éve hiénáznak

A taxisok hatékonyabb ellenőrzése hosszú ideje várat magára. Pedig egy hatékony ellenőrzési rendszer sokat javíthatna a taxisok társadalmi megítélésén. Ismert: a taxisszervezetek a szigorúbb ellenőrzést összekapcsolták az Uber elleni harccal. Arra hivatkoztak, hogy az Uber adócsaló és illegálisan működik. Ám sok esetben a taxisoknál sincs mindig minden rendben, sőt, a taxis hiénák nemcsak adót nem fizetnek, még az utasokat is megkárosítják. Adott esetben meg is verik vagy négyszeres fuvardíjat számolnak fel. Kedvelt módszereik közé tartozik a taxióra “kütyüs” pörgetése, amivel csak az utasokat verik át, az adócsalás az úgynevezett “radírral” megy, amivel ki lehet törölni fuvarokat egy mozdulattal. Ezeket a módszereket a hatóságok is ismerik.

Dudás Zoltán, a BKIK Közlekedési Osztályának elnöke azt mondta lapunknak, hogy a taxisok többsége tisztességes, a médiában értelemszerűen az extrém esetek kapnak teret, amelyekből nem szabad általánosítani. Úgy vélte, a nagy taxitársaságok az utasok számára biztonságosak, hiszen sofőrjeik nem kockáztatják a szigorú büntetést azzal, hogy átverik az utasaikat. Szerinte a probléma kizárólag a független hiénákkal van, akiket viszont csak a hatóságok tudnak kiszűrni, erre a társaságoknak nincs jogköre, ezért is kérték az NFM segítségét.

Nem csak a taxisokat fogják ellenőrizni

Annyi biztos, hogy az új ellenőrző csoport a Nemzeti Közlekedési Hatóság NFM-be történő, korábbi betagozódásával jön létre, és feladatuk nem kizárólag a taxisok ellenőrzése lesz. Mint a vonatkozó kormányhatározatból kiolvasható, hozzájuk fog tartozni a „közúti árufuvarozási vállalkozások nemzetközi versenyképességének növelése” is, bármit is jelentsen ez. Ez még a korábban kormánybiztossá avanzsáló, nemrégiben a fuvarozástól visszavonuló nagyvállalkozó, Wáberer György ötlete volt.

Így az új csúcsszerv egyszerre két lovat fog megülni, ám erősen kétséges, mennyire lehet hatékony egy olyan szervezet, amely kevésbé tekinti lényeges feladatának az utasok megkárosítása elleni küzdelmet.

Bár az Uber-ellenes parlamenti módosítás valóban nagyon szigorúan bünteti az engedély nélkül végzett taxizást (az autót első alkalommal hat hónapra, ismételt szabályszegés esetén legfeljebb 3 évre ki lehet vonni a forgalomból), az új szabályozás szemléletében és feladatában is, inkább erre, az engedéllyel nem rendelkező sofőrök kiszűrésére koncentrál.

A kormányhatározat szövegezéséből azt is kihallani: az ellenőrzés elsősorban az illegális független taxisokra, és kevésbé a nagy fuvarszervezőhöz tartozó sofőrökre fog koncentrálni, hiszen utóbbiaknak általában van engedélyük. Így félő, hogy az utasok szempontjából legfontosabb kérdésre – egyetlen taxis se vágja át őket – Fónagy János új szupercsapata sem fog megnyugtató választ adni.

Az is érdekes, hogy a legutóbbi hírek szerint nem biztos, hogy a taxisokra is vonatkozni fog az online pénztárgép bevezetése – pedig a kormány sokáig ezt kommunikálta. Úgy tudjuk: jelenleg az NGM egyeztet a taxisokkal az online ellenőrzés biztosításáról, esetükben 2017. január 1-jéig szeretnék az új rendszert kialakítani. Az egyik elképzelés szerint felesleges lenne az online pénztárgép, a taxitársaságokon keresztül kaphatna információt az adóhivatal.

donkihóte 2016.08.19. 13:54:59 / # 345691
avatar

Feltette már valaki a kérdést, hogy miután létrejön a Fónagy féle szupercsapat évi kilencszázmillióval, visszaállítják a fővárosi rendelet előtti összegre ( nem is emlékszem már mennyi volt, húsz talán? ) a bkk sarcot a szaros drosztjaikért? Mert azóta minden emelés az ellenőrzésekre hivatkozva történt. Érdekvédőink szóvá tették már vajon? Vagy nyelünk egyet?

kissg 2016.06.16. 13:26:01 / # 345112
avatar

http://nol.hu/gazdasag/koncessziot-kaphatnak-a-taxisok-1619183

Most akkor mi van?

Valaki világosdítson már fel! Nem volt elég a rendelet, mindent megtesznek, hogy kinyírjanak minket? vagy ez csak valami újságírós agyszülemény??


Apuka 2016.06.09. 17:45:40 / # 345037

szabadataxi 2016.05.18. 14:45:59 / Módosítva / # 344774

A Droidtartók Szakszervezete mozgolódik, Karsai Katalin ügy- és szóvivő nemes egyszerűséggel lekollégázza az újságírókat (a helyükben ezt súlyosan kikérném magamnak):


Kedves Kolléga!

A téma időszerűségére, és fontosságára tekintettel megjelenésére feltétlenül számítunk.
„Az Uber-ről, pedig szó se essék!”
Bővebb felvilágosítás: Karsai Katalin 70 854 56 21

Üdvözlettel:

MTSZ
sajtó


KI A BŰNÖS???????
avagy:

SUMÁKOLÁS ÉS TÖRVÉNYTELENSÉGEK A BKK KÖZÚT ZRT.-nél


Ez úton hívunk minden, a törvénytelenségek iránt érdeklődő újságírót

sajtótájékoztatónkra.

(BKK Közút Zrt. telephelye: 1087. Budapest, Asztalos Sándor utca 16.)


Ez az a helyszín, a BKK Közút Zrt. szemletelepe, ahol a legtöbb törvénytelenséget követi el a taxistársadalommal szemben az a cég, amelynek feladata éppen ezzel ellentétes lenne:
segíteni a törvényes személyszállítási feltételek betartását.

A BKK Közút ZRT az a cég, ahol, ha panasz érkezik egy vezető munkájára, annak kivizsgálását, egészen biztosan az illetőre bízzák, úgy véljük abból kiindulva, hogy ki ismerné jobban a hibát, mint annak elkövetője,
és ez nem vicc.


Időpont: 2016. május 19., csütörtök 11.30

A tájékoztatón a sajtó megjelent munkatársainak rendelkezésére bocsátunk olyan dokumentumokat, amelyek egyértelműen bizonyítják, a BKK Közút Zrt.-nél folytatott törvénysértő gyakorlatot.


A tájékoztatót tartja:
Karsai Katalin
Magyar Taxisok Szakszervezete
ügyvivője

Oldalszám: 230