Név Nem Kötelező
Becenév szabadataxi
Honlap http://szabadataxi.blog.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Fehér rendszám – a búcsú

Hozzáadva: 2020.08.08 13:47

Sosem fogok végleg eltávolodni a taxizástól, csináljak bármit is a jövőben, végig az ütőerén tartom majd a legérzékenyebb ujjaimat. Már ez a második felvonásom is egy visszatérés volt, pont húsz év után. És már most hiányzik, sőt, már akkor is hiányzott, amikor – legalábbis papíron, az elengedett KATA miatt – még abba sem hagytam. Persze nem az hiányzott, ami most van vagy lehetne, hanem ami most nincs. Én tényleg azt hittem, hogy most már eltakibácsiskodom még vagy húsz évet, aztán, hetven-egynéhány évesen, elmegyek nyugdíjba, valami röhejes havi apanázzsal.
Tényleg nem én tehetek róla (vagy nem csak én), hogy nem így sikerült.A jókívánságokat köszönöm, rám férnek. Azt hiszem, megint egy olyan pályát választottam, amit nagyon fogok tudni majd szeretni. Csak itt egy tanfolyam nem egy hétvége, hanem hét hónap (vírusveszélyhelyzet és pótvizsgák nélkül), és egyáltalán nem vagyok biztos magamban. Pedig az szoktam lenni...

Téma: Hármas brék

Hozzáadva: 2020.02.06 23:14

Kívánom, hogy az önvezető autók budapesti teljes elterjedéséig tudj eredményesen dolgozni, tehát kb. beláthatatlan ideig. És soká éljen az ifjú pár! 

Téma: Hármas brék

Hozzáadva: 2020.02.05 01:37

Sokszor láttalak azóta az éjszakában, örülök, hogy jól vagy, legalábbis úgy tűnik felületes külső szemlélőként.
Ez az ítélet szerintem rendben van, bár meglepne, ha a másodfok nem csökkentené az évek számát, illetve legalább a tényleges életfogytot nem mérsékelné feltételesen szabadon bocsáthatóra.
Persze ehhez az ítélethez nyilván kellett valami előélet is, valószínűleg nem azon az éjszakán jött rá, hogy ő a törvények és az emberi alapnormák normák felett áll (szerinte).
Alighanem találkoztál vele azóta nyilván tárgyaláson, szembesítésen, ilyesmi. Erről tudnál valami mondani-írni nekünk? Megbánást mutatott? Bocsánatkérés? Vagy én vagyok a naiv hülye? (Igen)
Valószínűleg az egyik jelenleg csak illegalitásban, meghívásos alapon működő svarchálózatban. De ne sajnáld, hogy nem vagy benne a kiválasztottak körében, szerintem békásmegyeri éjszakai előrendelést Szentendrére nem vállal.

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.09.08 04:48

Ja, persze, biztos, hogy ők is így tettek. Bár pillanatnyilag nem tudom, milyen mercikkel szállítanák ezeket az embereket, és milyen platform kötné őket össze velük: szerintem Veresnek most egy darabig a legutóbbi volt az utolsó taxis próbálkozása (nem mintha nem maradt volna több mint elég hasonlóan kártékony és gusztustalan szereplő körülöttünk, lásd új tulajdonosi kör). 

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.09.07 23:44

Dehogynem, azt az adatbázist nyilván a mai napig használják és még sokáig használni fogják mindenféle célokra, a GDPR bizonyára annyira sem érdekli őket, mint az – egyébként társszerzősködésükkel tollba mondott – országos és budapesti taxisrendeletek, ha ezek épp ütköznek az érdekeikkel (lásd még Elit).

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.09.07 22:25

Szerintem több fut, többet szoktam látni, felismerem a rendszámokat. De ha csak egy is működik még azzal a céggel szimbiózisban, amelynek a Dudás volt a legutóbbi időkig (talán még ma is az, nem tudom, hányadikán vonul vissza) a taxiüzletág-vezetője, úgy is, mint a taxisok kamarai főképviselője, az is ok lenne rá, hogy autógumikból épült barikádok lángoljanak a Kerepesi úton.

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.09.07 19:13

Ezt a (minden tekintetben) feketemerci-flottát én továbbra is látom üzemelni, ugyanazokkal a drioidokkal, mint korábban. Akkor most már a Főtaxi futtatja őket? Ha így van, hát, több mint pikáns.
Mindenképpen ajánlom, tanulságos. Akár kommentelgetheted is itt-ott, betekintést engedve a sötét oldal szempontjaira, néhol megmagyarázva egy-két "miért van?"-t – neked megvan ehhez a vitakultúra-türelmed. Én sajnos jelenleg – totális alhasi telítettségérzet miatt –alkalmatlan vagyok erre (is), és nem lenne szép, ha méltánytalanul arrogánsnak tűnnék egy olyan emberel szemben, aki – inbdítékaitól függetlenül – időt szakít arra, hogy e marginális "szakma" iránt érdeklődik, még ha csak egy speciális részterület tükrében is. (Kicsit már az előző, ha nem is neki, de róla szóló háeszem hangvételét is megbántam, remélem, nem szívta mellre.)
Hadd védjem meg, semmi baj nincs ezzel, hiszen van például, aki bélyeget gyűjt vagy gyufacímkét, azt sem értettem soha. 

Mindenről lehet blogolni, én például taxizom, és évekig posztolgattam róla – mentségem, hogy már leszokóban vagyok. (A blogról mindenképpen, de lehet, hogy a taxizásról is, ez még alakulóban van.)

Az alkalmazásalapú taxizás pedig jó dolog, bár nálunk inkább csak múltja van és esetleg jövője: én már 2012-ben üdvözöltem, aztán ki is próbáltam, ezt meg is írtam, hogy aztán hamarosan koszorút is fonjak csalódott szavakból a legkorábbi hazai (világviszonylatban is az volt) fuvarközvetítő applikáció sírjára. 

Az, hogy ma minden "hagyományos" címneppernek van már saját alkalmazása, a Főtaxinak és a Citynek talán jobb és okosabb is, mint akár az Uberé volt, de mégis csak rendeléseik töredéke fut be ezeken, csak azt mutatja meg, hogy egyáltalán nem a trendiség, "átláthatóság, a hatékonyság, a környezetkímélés(???), a modernizáció, az optimalizáció, az önszabályozó és önszerveződő rendszer, a praktikum és a rugalmasság" vonzotta korábban sem a magas fokú technicizmustól erektálva közlekedő konzumidiótákat az Uberhez és most a Taxifyhoz (amelyet a félig tájékozott és teljesen homályban élő tipikus utasa valamiért afféle Uber-utódként részesít kegyeiben, pedig semmi köze hozzá az észt parazitának*, sőt), hanem a fillérbaszás lehetősége. Aztán a mások hátán gurulva gerincre vágott garasok feletti öröm lecsengéseként, gondolom, jólesik ilyen garasszexnaplóban kiteregetni a nemzetközi trófeagyűjteményt. Biztos van, aki vevő rá, kuponok, kedvezmények, ingyenes utazások is le-leesnek, igazi happy finisht, azaz teljesen ingyen taxizást eredményezve kedves bloggertársamnak.

*Nemigen van rá más besorolás, ha nulla élőmunkával lenyúlja a "balti multi" a taxis bevételének negyedét, majd még e jutaléknak becézett rablás után a fizetendő 27 százalékos áfát is vele fizetteti meg: ez akkor lenne elfogadható mértékű sarc, ha a kocsit is ő adná.