Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2020.02.17. 06:30:38 / # 350875

Ingyen üzemanyagot vagy autót kérnek a taxisok, ha csökkentik a tarifákat

Változtatna a főváros a taxirenden írja a Népszava. Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes híradónknak azt mondta, teljesen áttekintik a taxizás működését, és olyan kisebb vagy nagyobb változtatásokat fognak javasolni, amelyek a Budapesten közlekedők érdekeit a lehető legjobban szolgálják. Az Országos Taxis Szövetség elnöke azt mondta, számított rá, hogy a megújult városvezetés kinyitja ezt a problémát.

atv.hu

tomajer 2020.02.17. 06:28:22 / # 350874

donkihóte 2020.02.16. 21:50:52 / # 350873
avatar
És itt jön, amit mondogatok a választás óta, hogy nem kéne eszükbe juttatni a taxit, mert aztán mehetünk tüntizni :-(
Lófaszt, itt az jön, amit én mondtam még jóval a választások előtt. Ne szavazzatok ezekre, mert azzal a fix ellen szavaztok. Hát ez van. Ha akkor gondolkodtok, most nem kéne fosni. Az összes "kolléga" felköphet és alá állhat, akik odaadták nekik a kulcsot. És nem a pártállásuk miatt, hanem mert egyetlen egyszer nem tudtak a saját érdekükben cselekedni. Ostoba fajankók.
Bao 2020.02.16. 20:50:39 / # 350871
avatar
Tomajer miért nem itt dolgozik?
hiénakutya 2020.02.16. 19:00:03 / # 350868
Tégedet-e?
Hát nem te osztottál meg egy gyagyás Feri kormányzását méltató posztot ugyanazon a napon, mikor a S & P felminősítette az országot? Azt hittem, te amolyan "baloldali" szimpatizáns volnál...
Na, itt van neked haladó baloldali politikus!
:-)
tomajer 2020.02.16. 18:25:36 / # 350867
Akkor engem ne keverj bele a politikába :-P
hiénakutya 2020.02.16. 17:55:38 / # 350865
Micsoda?
Egy politikus politikusi mivoltában tett megnyilvánulásaiba ne keverjek politikát?
OK.
:-D
tomajer 2020.02.16. 16:17:43 / # 350864
Nem kék ebbe politikát keverni.
"hősöm" nevét, ebben a cikkben olvastam először.  Bevallom, nem is jegyeztem meg. 
Annyit tudok, hogy valami fővárosi lótuszfaktusz.

Annyit jegyeztem meg, hogy egy hülye, és egy hozzánemértő beszélget, a mi kontónkra.
És itt jön, amit mondogatok a választás óta, hogy nem kéne eszükbe juttatni a taxit, mert aztán mehetünk tüntizni :-(
karika 2020.02.16. 11:30:34 / Módosítva / # 350862
avatar
Én is szeretnék termelői áron venni zöldséget-gyümölcsöt,taxizni is utasként féláron. Csak én megértem,h ilyen nincs. A legbosszantóbb,h sokan vannak közöttünk akik taxisként ezekre a libsikre szavaztak annak ellenére,h ismerjük a közúti közlekedéshez való hozzáállásukat és Gyurcsány meg is igérte,h a kedvenc ubert vissza fogja hívni. Sajnos most még csak a Bolttal tud pózolni,de ami késik az nem múlik...mindegy csak ne magyar legyen.
hiénakutya 2020.02.16. 11:03:30 / # 350860

Azér' figyeljük már meg, tomajer milyen visszafogottan fogalmaz, hogy egy párbeszédes politikusról van szó: "témához nem értő". 
:-D

Egy lószart, mama papa!

Dorosz egy klaszikus Y-generációs fiatal, aki az ősei által teremtett jólétbe született bele, mindent is megkapott készen, önerőből előteremtenie semmit sem kellett, és ráadásul kellően önhitt és kellően küldetéstudatos. Egy igazi barom, aki úgy szeretne olcsóbb taxit, hogy közben azért a szolgáltatók térjenek át egy méregdrága technológiára is.
Ehhez milyen hozzáértés kellene, Tamás? Ehhez elég lenne józan, paraszti ész, vagy legalább minimális élettapasztalat. Elég lenne, ha a hősöd nem egy ostoba pöcs lenne.

tomajer 2020.02.16. 08:08:42 / # 350859
Mindig ez van.
Felkészületlen hülye újságíró, a témához nem értő politikus, jól elbeszélgetnek a szakmánkról :-(
cheater 2020.02.15. 23:53:10 / # 350858

Változtatna a főváros a taxirendeleten 


Dorosz Dávid Magyarország. Ez egy hülye. 

Ez nem tanult matematikát?

Havi 26 napi melóval (éjszakai műszakban) a minimálbért keresem. És ez a hülye le meri írni, hogy én egymilliót keresek, szimplán csak arra támaszkodva amit a taxis szomszédjától hallott? 

Meg hogy mennyi Bulgáriában a taxi... és én ezért szégyeljem magam vagy mi? Hát ki a f@szomat érdekel, hogy Bulgáriában mennyi a taxi?!? Miért nem Londont veszi példának?


A kockás papírt nem volt képes elővenni mielőtt ennek a témának nekiveselkedett volna, de ne féljetek azt nem felejtette el leellenőrizni, hogy mekkora összeg megy át ezen a piacon. Valamiért ez nagyon érdekli. 

Vajon miért..?

anyahajókabinajtóhajtogató 2019.11.24. 18:03:05 / Módosítva / # 350678
avatar
Tehát a pali abból él, hogy másokat rendszeres átver, elkapták, szemét BKK, aztán folytatta az átverést, csak éppen engedély nélkül, és megint elkapták, tehát szemét BKK...És közben folyamatosan a "szabad piacot" hajtogatja, mintha a szabad piac jelentése az lenne, hogy bárki bármit csinálhat következmények nélkül....van baj rendesen. 
Csak akkor nem tudom, hogy mi baj van az Uberrel meg a többi viber csoportos baromsággal, hiszen szabad piac van. Sőt, a fuvarszervező cégek is bárhogy kib@aszhatnak a taxissal, hiszen szabad piac van. 
tomajer 2019.11.22. 20:01:36 / # 350677
Megfogták árdrágítással.  Aztán meg minősítés nélküli tevékenységgel .....

Állítása szerint 60 vagy 120 ft.- volt ...  ezt is mondta azt is.  Vagy több is volt.
Én már többször több órán keresztül hallgattam a történeteit. :-)

Itt olvasható, a vele való friss kommunikáció: https://www.facebook.com/Hallotaxihu-Online-Taximagazin-159538467391125/notifications/?section=activity_feed&subsection=mention&target_story=S%3A_I159538467391125%3A2906897422655202
tesco gazdaságos 2019.11.22. 10:44:27 / # 350675
Lajos bácsi miért pereskedik a bkk-val? Nem ismerem a sztorit.
tomajer 2019.11.21. 20:16:24 / # 350673
Úgy tűnök, mint aki idegeskedik?!? :-)

Ha ez a lap (vagy micsuda) szeretne, az lenne az igazán gáz! :-P

Én bírom a kritikát. 
Sőt. 
Szeretem. 
Szeretek vitatkozni. 
Ha van kivel.
Mint látható, itt nem éreztem szükségét :-)
Viszont magam hoztam ide az írást, mielőtt másnak kéne megtennie.



tesco gazdaságos 2019.11.21. 19:18:53 / # 350672
Ne is foglalkoz velük, nem ér annyit az egész. Várható volt, hogy csak a mi hátunkon akar felkapaszkodni. 
"Ez a ricsaj majd dallá simul át,
Addig halottan avagy éberen,
Pihenjen a szent láz s az értelem,
Míg eltünnek a mai figurák." Ady Endre - Perc emberek után
tomajer 2019.11.21. 18:46:25 / # 350671

Verbálisan bántalmaztam Lajosbácsit! :-)
Háromnegyed óra után megkérdeztem, van e é neki Bp. -i engedélye, mert itten a Bp-i problémák megvitatása a feladat :-P


Különben, emberileg jóban vagyok az öreggel ...  csak hát, ugye, mégiscsak a zillegálisok kiszűrése volt az elsődleges célként megjelölve :-P

tomajer 2019.11.21. 18:43:57 / # 350670

Le lettem elvtársazva, vagy mi?!? :-)


Taxis konferencia – beszámoló

 november 21, 2019 Taxis konferencia – beszámoló

Néhány hete került meghirdetésre az „Első magyar taxisofőr konferencia”. Sokan nagy várakozással tekintettek a rendezvény elé, hiszen valóban nem ártana már egy kis rendcsinálás a fejekben. Az önkormányzati választások után megjelent, a Liberális Párt nevéhez fűződő nyilatkozatok és a főpolgármesternek küldött levél után még többen kapkodták a fejüket. Aztán persze az emberek elkezdték keresni, ki is szervezi ezt a konferenciát, mert hát ugye vannak, akik „metállal-semmit-sem”, „a BKIK-val aztán végképp nem”, „pártpolitikusokkal soha nem” felkiáltással máris azt keresték, miért NE menjenek el. Voltak, akik meg is találták erre a választ, hiszen Bodnár György „Patrióta” főszervező saját facebook oldala szerint is markáns politikai szerepet vállal, mégpedig a liberális Magyar György ügyvéd fémjelezte MoMa soraiban, valamint a jelenlegi főpolgármesterrel és köreivel is jó viszonyt ápol. Emiatt aztán jó páran úgy döntöttek, a politika ismét fel akarja használni a taxisokat, így inkább el sem mennek. Mivel felreppent a hír, hogy meglepetés vendégként politikus is jelen lesz az eseményen, többen rázták a fejüket.

AZ sem tett túl jót a részvételi kedvnek, hogy bár a főszervező korábban felsorolta, mely témákban tartaná érdemesnek az eszmecserét, a rendezvényt megelőző napon már elég érdekes hangvételű interjú jelent meg a privatkopo.hu internetes oldalon. Ebben kizárólag a pacsipénzek több évtizedes gyakorlatát és egyes – kormánypárti politikai erőkhöz köthető – őrző-védő cégek taxis-ellenes magatartását taglalta, a többi fontos téma szóba sem került.

Mivel a rendezvényre csak taxis igazolvány felmutatásával lehetett volna bejutni, így magáról az eseményről kénytelen voltunk az ott megjelentek beszámolói alapján tájékozódni. Ez nem volt könnyű feladat, mert a fenti anomáliáknak – vagy nevezzük szervezési hibának – köszönhetően alig 25 résztvevővel kezdődött meg – közel háromnegyed órás csúszás után – a megbeszélés. Egyszóval: megtörtént a nagy esemény!

Mint a létszám is mutatja, a közel 6000 pesti taxisból a napi pogácsára való hajszolása közben keveseknek jutott ideje a saját sorsával foglalkozni. Szám szerint 25 embernek. Pedig, isten látja lelkem, a jobb sorsra érdemes főszervező nem akarta magához ragadni a kezdeményezést, plusz még pogácsáról és ásványvízről is gondoskodott, ráadásul, mint kérdésekre kiderült, ő maga, pontosabban egy barátjával közösen finanszírozta meg a közel 130 ezres bérleti díjat és a nasit. Próbálta irányítani a beszélgetést, valamiféle mederbe terelni a dolgokat, és igyekezett rábírni a megjelent taxisokat, hogy Metál papa 27 fő általi felhatalmazással végzett, és rettentően káros, ámde kellőképpen önelégült ámokfutása, valamint a többi „érdekvédő” szervezet semmittevése helyett végre önszerveződjenek. Azt is kijelentette, hogy ő semmilyen funkcióra nem vágyik, pusztán és kizárólag segíteni szeretne.

Akár történelmi tényként is kezelhető konzekvenciája a konferenciának, hogy az emberek/taxisok a problémáikat biztosan nem fogják megoldani a pestis szerűen terjeszkedő facebook oldalain. Pedig egyre vadabbul csak ott próbálkoznak, no meg az Über nyomdokain létrehozott, napjainkra a kismillió fele konvergáló Viber-csoportokban, ám ha ki kellene nyitni a pofát vagy a pofonzsákot, arra már nincs vér a pucában.

A tegnapi konferencián végül is úgy nagyjából összefoglalásra került az elmúlt 30 év összes sikertelen próbálkozása, ezen keresztül rámutatva, hogyan nem kell(ene) most már csinálni. Ám Tomajer elvtárs provokáló, többször feltett kérdésére, hogy mi is a megoldás, válasz nem született.

Persze valljuk be őszintén, illúziók nincsenek. Bár egyedül a Tele5 taxi képviseltette magát tulajdonosi szinten, azért a Főtaxi emberei is eljutottak a rendezvényre. És kétségeink ne legyenek, már a hírek is eljutottak az érintettekhez – fuvarkufárok, politikai ámokfutók, stb,- , akik már szépen és megnyugodva hátra is dőltek foteljeikben. A politikai erők felmérték az erőviszonyokat, és konstatálták, hogy a pesti taxisok nem fogják a zölddé válás útjára lépő főváros utcáit blokáddal, sztrájkkal, tüntetéssel megbénítani, ergó az új főpolgármester nyugodtan ülhet még egy darabig a taxis babérokon. A fuvarkufárok is megnyugodhattak, maximum bejegyezték a naptárba a következő “takkdíj” fizetés időpontját, és elmerengenek, mennyit bírnak még emelni rajta, valamint a pacsipénzeken és egyéb sápokon. Merthogy, bár jól időzítve jelent meg a privatkopo.hu cikke, de a témáról a konferencián elég kevés szó esett. Pedig elhiheti mindenki, hogy a Hallótaxi inkább mély, mint magas provokátora, akarom mondani tudósítója, elég nagy igyekezettel próbálta szétoffolni az eseményt, e kérdésben, és minden egyéb tekintetben is, még egy, a BKK által jogtalanul szétcseszett egzisztenciával bíró, erősen nyugdíjas korú taxis verbális bántalmazásával is.

Be kell hogy lássuk, a jó/nem jó Metál elvtársnak azért nehéz dolga nincs a garázdálkodásában. Nem véletlen, hogy a taxis expón istenkirályként, a föld felett lebegve menetelt hívei körében. Az azonban korunk tragédiája is lehet, hogy mind társadalmi, mind taxis szinten természetes és elfogadott, hogy a mai Magyarországon 10-12/16-18 óra munkával az 1000 euró körüli kereset az Európai Unió csúcsa. És miután Főtaxis kolléga a komplett résztvevő gárda előtt levezette, hogy napi 300 kilométer levezetésével, 10 órás munkával bruttó 1 millió 200 ezer a bevétele, hát a fuvarkufárok biztos elgondolkodnak majd, hogy hogyan emelhetnék a kiadásait, ha ilyen kevés időt tölt az utcán, és hajlandó egy pihenőnapot is beiktatnia a munkarendjébe. A kiadásairól és egészségének esetleges romlásáról ugyanis a fiatalember egy szót sem ejtett.

Arról már csak nagyon halkan merünk szót ejteni, hogy ezen ominózus esemény 25 fős csapatában is napirenden volt a céges-hiéna ellentét, és sajnos azt is el kell mondanunk, hogy nem a hiénák voltak azok, akik támadó, provokatív, néha gusztustalanba csapó kérdésekkel és megjegyzésekkel bombázták a másik felet.

Mindezeken túl látjuk, halljuk a szervezőnek szóló kritikákat mi is a különböző felületeken, azonban csendesen megjegyeznénk, hogy a taxizást nyúzó rendeletek a taxisok problémái. Azonban a mutatott ellenállás függvényében ez a taxis társadalom sokkal többet, mintsem az elcseszett rendelet, a tökeiket ráncigáló fuvarkufárok, az életükön átlépdelő és arra rátaposó Metál-féle önjelölt ámokfutók, nem is nagyon érdemel. Ahogy a mondás is tartja: “mindenki saját sorsának pogácsa…..”

Képek forrása: facebook csoport

tomajer 2019.11.21. 06:30:54 / # 350669


Oldalszám: 230