Témakörök > Droszt Híradó > CSENDES CÍMKIADÁS 2013! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
pupák | 2013.10.10. 15:56:59 / # 87578 |
|
Pont emiatt lett megtiltva, hogy a szerződött partnerek címei előtt közvetlenül parkolni lehessen. Viszont az ilyen magánmegrendelői környékeken ezt ily módon becélozni tényleg lutri.
Előzmény: #87577 no name 2013.10.10. 15:45:30 |
no name | 2013.10.10. 15:45:30 / # 87577 |
|
Pont ma mesélte egy kolléga, hogy kb. két órája állt a Mester utcában mikor egy másik, eléállt kb. 20 méterrel, és 10 perc múlva ő kapta a fuvart. Lehet hogy most ez lesz a módi. Ki tud közelebb állni a várható címhez?!
-Azt hiszem én inkább lottózok.:(
Előzmény: #87575 nazoli 2013.10.10. 15:21:40 |
baupexim1 | 2013.10.10. 15:27:43 / # 87576 |
|
" kütyü ugyanis hangjelzéssel fog ébreszteni, ha fuvarom érkezett. Elég lesz csak reflexből rányomni a képernyőre, és máris az enyém a fuvar."
és miután visszaigazolod félálomban, visszadőlsz aludni
Előzmény: #87575 nazoli 2013.10.10. 15:21:40 |
nazoli | 2013.10.10. 15:21:40 / # 87575 |
|
Hát erre nem is gondoltam.
Egyébként toronymagasan leszarom, ha óránként két átlagos fuvart rámtol. Annyit még szívesen ücsörgök. Az még egy értelmes várakozási időt feltételez két fuvar között.
Hallottam már ilyen stratégia dumát a Dióslakitól, hogy tudomásul kell venni a taxisoknak, hogy innen kezdve másképpen kell majd taxizni. Jó, mi? Mintha eddig bármelyik is tudta volna, hogy hogyan is kell ezt csinálni.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy bármilyen más szakmában követnének-e egy olyan gazdaságpolitikai elvet, melynek értelmében olyan vállalatirányítási vagy logisztikai módszert vezetnének be, hogy ehhez hasonlóan egyenlítenének ki vállalkozások közötti alapvetően szakmai, vagy motivációs viszonyokon alapuló különbségeket. Valami olyan intézkedést hoznának, ahol az azonos profilú cégek nem vehetnének ki többet a piacból, mint a számszerűen rájuk eső rész. Vagytok öten, piac osztva öttel. Mert úgy igazságos. Nehogy már több legyen valakinek.
Visszatérve a stratégiára. Beszéltem T4-es taxissal, akinek az a stratégiája, hogy arra a környékre megy vissza állandóan, ahonnan a legtöbb rendelés várható. És most már nem csupán a kerületre megy rá, hanem a konkrét címekre próbál ráállni. Teljesen logikus amit csinál. Kályházik, és gurul. Csak most több időt tölt várakozással. Mivel azonban a pénzét meg akarja keresni, az előzőnél is többet van utcán. A 10-12 óra helyett majd 16-18-at tölt kinn. Borítékolom, hogy mindenki ezt fogja csinálni. Valószínűleg én is. És még alhatok is, mert nem kell figyelnem az URH-t. A kütyü ugyanis hangjelzéssel fog ébreszteni, ha fuvarom érkezett. Elég lesz csak reflexből rányomni a képernyőre, és máris az enyém a fuvar. (Csinálni kellene egy redőny bizniszt. Szélvédőre és oldalablakra szerelhető, autós belátásgátló. Ne lássa az utca embere, hogy csorog a taxis nyála alvás közben.)
Aztán majd azzal fognak jönni a kevesebb címet fölvevők, hogy milyen igazságtalan a rendszer, mert X vagy Y mennyivel többet tud feszült figyelemmel, éberen aludni.
Előzmény: #87563 hiénakutya 2013.10.10. 13:01:02 |
baupexim1 | 2013.10.10. 15:03:33 / # 87574 |
|
így ismersz?:D
mondjuk megmutattam neki, de kötekedett, így arcon kellett röhögnöm :)
Előzmény: #87573 hiénakutya 2013.10.10. 14:30:02 |
hiénakutya | 2013.10.10. 14:30:02 / # 87573 |
Nem szabad! Többek közt a kommunikáció teszi emberré az embert, ezért kommunikálni kell.
Jó reggelt/napot/estét kívánok! Mit tehetek Önért? Papírjaimat? Milyen papírjaimat? Én nagyon szívesen megmutatom Önnek a papírjaimat, de nem akarom rabolni az idejét, mert tudnia kell, hogy nincs sok közünk egymáshoz. Én nem budapesti taxis vagyok, úgyhogy igazából nincs mit ellenőrizzen nálam. Adjam azért? Nem akarom, hogy azt gondolja, titkaim vannak Ön előtt. Tudja, mit? Megmutatom a taxiengedélyem, hogy lássa, nincs benne Budapest, aztán majd eldönti, kíváncsi-e még valamire.
Szépen, civilizáltan.
:-)
negyvenöt
Előzmény: #87572 baupexim1 2013.10.10. 14:18:13 |
|
baupexim1 | 2013.10.10. 14:18:13 / # 87572 |
|
ennyi. igaz ha nem rendőrökkel jött volna a vénember, biztos nem sikerült volna kommunikálni a egyikünkkel sem
Előzmény: #87571 hiénakutya 2013.10.10. 14:13:15 |
hiénakutya | 2013.10.10. 14:13:15 / # 87571 |
Hát hadd ellenőrizzen! Ki nem szarja le? Ez a dolga, ellenőrizzen!
Mondjuk, ha nekem nem lenne budapesti engedélyem, akkor nem hiszem, hogy tudna ellenőrizni, mert nagyon udvariasan tájékoztatnám, hogy nincs közünk egymáshoz, de ez már részletkérdés. A rendőrrel természetesen tanácsos együttműködni, de a főváros ellenőrei ellenőrizzék a fővárosi taxikat.
Oszt viszlát!
nyolcvanhat
Előzmény: #87569 baupexim1 2013.10.10. 14:08:19 |
|
baupexim1 | 2013.10.10. 14:08:19 / # 87569 |
|
mit és?
most arra vársz, hogy citáljam ide a jogszabályt, miszerint bárhol ellenőrizhetnek?
nem tudok ilyenről...
ellenben ha rendőrrel megy, azok elkérhetnek bármi papírodat...
Előzmény: #87568 hiénakutya 2013.10.10. 14:02:55 |
hiénakutya | 2013.10.10. 14:02:55 / # 87568 |
És?
huszonnyolc
Előzmény: #87567 baupexim1 2013.10.10. 14:00:49 |
|
baupexim1 | 2013.10.10. 14:00:49 / # 87567 |
|
mint pld momnál 2 hete...
jött az frv, egy villogó rendőr, közrefogtak hármunkat, és mindenkitől mindent elkértek.
megjegyzem, szabadjelző lekapcsolva... kocsi mellett beszélgettünk...
Előzmény: #87566 hiénakutya 2013.10.10. 13:59:39 |
hiénakutya | 2013.10.10. 13:59:39 / # 87566 |
Mint például?
tizennégy
Előzmény: #87565 baupexim1 2013.10.10. 13:51:57 |
|
baupexim1 | 2013.10.10. 13:51:57 / # 87565 |
|
kivéve, ha rendőrrel megy oda. akkor bármit megtehet
Előzmény: #87564 hiénakutya 2013.10.10. 13:04:58 |
hiénakutya | 2013.10.10. 13:04:58 / # 87564 |
A KRESZ betartásával ott állsz meg, ahol akarsz, feltéve, hogy lekapcsolod a szabadjelzőt. Onnantól mindenki megy a kurva anyjába, kommandóstul, meg orrtúróstul.
tizennégy
Előzmény: #87559 no name 2013.10.10. 10:41:05 |
|
hiénakutya | 2013.10.10. 13:01:02 / # 87563 |
A kivárás stratégiáját.
Ülsz, és kivárod, míg a rendszer a szádba teszi a sült galambot.
:-)
kilencvenhárom
Előzmény: #87561 nazoli 2013.10.10. 12:26:23 |
|
szálka | 2013.10.10. 12:44:01 / # 87562 |
|
Én már amúgy is közutálatnak örvendek amiatt, mert nem tiltakozom lázasan a térinformatikai rendszeren alapuló címkiadás ellen, úgyhogy nem oszt, nem szoroz, ha leírom amit gondolok.
Bevezetésként annyit, változatlanul fenntartom azt a véleményem, hogy egy-egy fuvarszervezőhöz a GPS rendszer nem tud megrendeléseket generálni, tehát ha valaki kevés címet kap-vesz fel, azért elsősorban a kevés cím, és/vagy a vetélytársként jelentkező taxisok száma a felelős. De, ahol ezek a számadatok nem, vagy jelentősen nem változtak szeptember óta, ott csak az elosztás lett más.
Ezt sokan a szakmai nagyságukon esett csorbaként élik meg, de kell lenni egy csoportnak, akik előnyösen jöttek ki a változásból.
Az, hogy ez jó-e így, vagy sem, igazságosabb-e, vagy sem...mindenki aszerint ítél, melyik térfélen játszik.
Részemről egyfajta distinkcióként vállalom, hogy van egy réteg, akiknek igenis az fáj, hogy nem élhetnek-élhetnének tovább azokkal az eszközökkel, melyekkel szabálytalan előnyhöz juttatták magukat másokkal szemben. Mindenki tudja mire gondolok, nem ragozom.
És van egy réteg, -nem tudom, hogy a két halmaz mennyire fedi egymást- akik ahhoz a jóformán esztelen címfelvételekhez ragaszkodnak, amikor a világ végére is elmennek egy-egy megrendelésért.
( Nyilván mindenki tud olyan megrendelőkről, akikért érdemes is, de ez a ritkább )
Én inkább a bevételkényszert érzem a háttérben, a mindegy milyen áron, de pénzt kell csinálni, mert fizetni kell az autót, mert fizetni kell a....szabadon választott.
És, mielőtt bárki megvádol azzal, hogy a levegőbe durrogtatok: rászántam egy hetet, hogy megfigyeljem ami körülöttem történik......akár a címfelvételekhez vállalt idők és a valóságos érkezés, akár az esetenként bevállalt távolságok - volt hogy "lenyűgöztek".
Leírtam néhányszor: miközben el tudnék fogadni egy jó rendszert, a jelenleg itt-ott használt szerintem se elégséges.
Bár így is ég és föld a különbség a Taxi4, és a Budapesté között.
Én azon a véleményen voltam, küzdjük ki magunknak, hogy a BKK írjon elő egy minimum követelményt, ami a cégekre nézve kötelező, eközben itt a többség feldúltan elutasítja az egészet.
Oké, de akkor legalább fogjatok össze, és bármilyen eszközzel, de érjétek el, hogy a rendeletalkotó vonja vissza alkalmazhatatlanság, kiszámíthatatlanság, akár közlekedésbiztonság szempontja alapján.
Működjön már végre a civil kurázsi, a tettrekészség!
Ne várjatok arra, hogy valaki fogja a kezeteket. A közfelháborodásnál száz tiltakozó levél se ér többet.
Mert így csak a sopánkodás marad.
Vegyük a 6x6 példáját. ( aztán legfeljebb innen is mennem kell )
Eddig annyi történt, hogy van valami, amit -tulajdonképpen- senki nem ismer, senki nem használ. Megy minden a maga útján, mint eddig...és a többség elégedett, sőt talán ezért szerződött a 6x6-hoz.
Nyár eleji egyeztetések óta jól elvolt mindkét fél azzal, hogy Komáromi kijelentette: mindenkinek ismerni kell a jogalkotó szándékát...amire az ügyvédek azzal riposztoztak, a jogszabályban megfogalmazottakhoz kell tartani magunkat, nem a szándékhoz.
Hajlamos vagyok az ügyvédeknek igazat adni, de ettől függetlenül egy helyben topogunk.
Komáromi a posztján van, változatlanul bírja valaki(k) bizalmát, és
-valószínűleg- hiánypótlás okán nem adja meg a minősítést a 6x6-nak, mint cégnek.
Kénytelen lesz a fuvarszervező valamit "összedobni", mert nem jegelhető ez az állapot.
Vagy valamit nagyon tudnak, és tesztelés nélkül a világ legjobbját kapjuk meg, vagy......de ezt nem is folytatom...és ez a valószínűbb.
Aztán, ha csak kínlódni fogunk vele, vagy azt se használhatatlanság okán, akkor jönnek a hangadók, hogy ugye mi megmondtuk.
Pedig a saját töketlenségünknek leszünk áldozatai, mert se nem akartunk valamit, se nem "nemakartunk".
És a mérésekről, helymeghatározásról.
( gyorsan hozzáteszem, nem osztom az észt, csak próbáltam tájékozódni )
A dolog jóval bonyolultabb annál, hogy melyik cég miként dönt.
Azt alapvetően elhibázottnak tarom, hogy állítólag a BKK az egyik biztosító nyomkövetéssel, és GPS-es megfigyeléssel foglalkozó szakemberét kérte fel a fuvarszervezők ez irányú auditálására.
Ugyanis -szerintem- például egy lopott autó megtalálásához bőven elég a mért adatok utólagos feldolgozása, miközben a taxik esetében ezerszer fontosabb lenne a valós idejű, mozgás közbeni, sőt a mozgás irányát is figyelni, és azt hasznosítani képes rendszer.
Biztos nagy koponya az illető, csak mit ér, ha nem a taxizás mikéntje felől közelít?
Ha a balesetveszélyre hivatkozva sok lesz a prüszkölés, akkor könnyedén dönthetnek úgy, hogy a szoftver kizárólag statikus mérési adatokat vegyen figyelembe a kinematikus mérésekkel ellentétben.
Megjegyzem egyszerűbb az adatfeldolgozás, pontosabb a helymeghatározás is, nem kell tekintettel lenni különböző tereptárgyakra, mozgásra, ( több műhold lát egyszerre ) de hátráltatja a gördülékeny munkavégzést.
Én már senkit nem akarok semmiről meggyőzni, -talán olvasó se maradt a végére- csak arra szeretném a figyelmeteket felhívni: vagy kivertek belőlük egy minél jobb rendszert, vagy amilyen határozottan, olyan gyorsan elejét veszitek mindennek, mert a gyatra megvalósítás fog a legtöbbet ártani..
|
nazoli | 2013.10.10. 12:26:23 / # 87561 |
|
Mi az a más stratégia? Milyen stratégiát lehet alkalmazni?
Csak kérdezem.
Előzmény: #87557 vmiki 2013.10.10. 10:25:03 |
no name | 2013.10.10. 10:45:57 / # 87560 |
|
Valószínű, hogy akkor fogunk csak lépni, mikor már minden elveszett, és nem lesz semmi vesztenivalónk.
Ezt akár az "örökzöld" topikba is írhattam volna.:(
Előzmény: #87558 -G- 2013.10.10. 10:40:58 |
no name | 2013.10.10. 10:41:05 / # 87559 |
|
Tegnap éjjel érdekes volt a városkép. Minden sarkon taxik álltak. A kőr akkor fog teljesen bezárulni, mikor a Vitézy kommandó, meg a rendőrök elkezdenek majd minket cseszegetni a tilosban várakozásért.
(emlékezzünk a harminc ezres közig. bírságokra.
Tud valaki olyan céget ahol nem használják ezt a szart?
|
-G- | 2013.10.10. 10:40:58 / # 87558 |
|
Miki te egy Isten vagy!
Szerintem Te vagy az egyetlen ebben az elcseszett városban akinek ez az egész tetszik!!!
Szerintem neked fizetnek,hogy népszerűsítsd,ajnározd ezt a szart.
A többi taxistársammal pedig azt sem tudjuk,hogy b@sszuk ki az ablakon.Elvágták a taxizás torkát ezzel a húzással.Akad olyan aki 2 nap alatt 0 azaz nulla címet nem kapott?Meddig kísérletezne rajtunk még?Nincs már több tartalékunk amit föl tudnánk élni,a családjaink léte forog kockán lassan.Nem kéne lépni már emberek?
Előzmény: #87557 vmiki 2013.10.10. 10:25:03 |