Hozzászólások száma: 97
Oldalszám: 5
Témakörök > Droszt Híradó > Ellenörzésem története A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.04.14. 15:34:27 / # 63578
[b]Kevesebb a csalás, de a taxis is Az írás a Népszabadság 2014. 04. 14. számában jelent meg. Ábrahám Ambrus Népszabadság A sárga taxik kevesebbet csalnak, de bőven van visszaélés – foglalható össze a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lapunk kérdéseire adott válaszainak lényege.[/b] A fővárosban tavaly szeptemberben lépett hatályba a személyszállító kisiparosokra vonatkozó új szabályozás. Az eltelt időszakban észlelhetők pozitív változások, de még így is nagyon sok probléma akadt az autókban. Tavaly szeptemberben 3240 problémás esetet regisztráltak, míg idén márciusban „csak” 2634-et. A BKK ellenőrzései alapján az látszik – fogalmaznak –, hogy a minősítésen átesett taxisszolgáltatók lényegesen kevesebb jogsértést követnek el, mint azok, akiknek a kocsijuk még ez előtt áll, azaz a bal első ajtón nincs „Minősített budapesti taxi” matrica. A javulás ellenére azonban a helyzet még mindig elkeserítőnek tűnik a statisztika alapján, még akkor is ha vélhetően nem csak az égbekiáltó bűnöket könyvelik el problémaként. A közlekedési központ a rendelet hatálybalépése óta 5503 nyílt és 6579 próbautazásos ellenőrzést tartott március végéig – írták lapunknak –, amelyek során 12 893 „észrevételt” tettek. Vagyis ellenőrzésenként átlagosan csaknem két „hiba” akadt. A legtöbb gond abból fakadt, hogy a taxis (vagy inkább az autója) valamilyen formában megsértette az új rendelet egyik-másik pontját. A hiányosságokat a BKK nem részletezte – lehet ilyen például az ártáblázat nem megfelelő elhelyezése, de a kártyás fizetés lehetőségének hiánya is. Mindenesetre az ellenőrzések során mintegy tízezer kifogást emiatt emeltek. Mondhatnánk, nincs gond, hiszen a többség formai hiba volt. Rádaásul a másik komoly gondot a számla- vagy nyugtaadás elmaradása okozta, erre 1711 esetben volt példa. Itt sem csapták be az utast nagyobb viteldíjjal. A BKK-nál ráadásul azt mondják: ezen súlyosabb vétségek aránya azért jelentősen csökkent az utóbbi időben, s a statisztikák azt mutatják, hogy számuk szinte hónapról hónapra kevesebb. (Tavaly októberben például 407 ilyen esetet regisztráltak, idén márciusban „csupán” 83-at.) Mindkét, nem annyira súlyos hibafajta többsége a még nem minősített (vagyis nem sárga) kocsikban fordult elő. A BKK szerint ezek a taxik sok esetben eleve nem felelnek meg a rendeletben foglalt műszaki előírásoknak, nem is céljuk a tulajdonosoknak ugyanis, hogy ily módon átalakítsák őket. Ezekkel a kocsikkal csak addig akarnak a taxisok dolgozni, amíg a korábbi – egy évre szóló – drosztengedélyük le nem jár (vagyis amíg nem kell már az új rendeletnek megfelelő autót üzemeltetni). A legsúlyosabb visszaélés, a taxaméter – vagyis az óra – manipulálásának gyanúja, 364 esetben merült fel. Ez a vétség a fuvarozóvállalkozás működési engedélyeinek azonnali megszüntetésével jár – ám a szigorú szankciók és a folyamatos ellenőrzés ellenére mindig vannak próbálkozók. Az új rendelet időszakában volt olyan taxis, aki a ferihegyi Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és Budapest belvárosa közötti távolságra 57 kilométeres utat akart elszámolni. Ez a Budapest–Székesfehérvár-távolságnak felel meg. A BKK-nál hozzátették: az ilyen mértékű túlkapások azonban visszaszorultak, az elmúlt időszakra már nem volt jellemzőek. Ehhez azért hozzá tartozik, hogy 22 olyan esetet jegyeztek fel, ahol kerülő úton vitték el az utasokat a kívánt címre. Az esetek mintegy 7-8 százalékában jegyeztek fel olyan mulasztást, amikor az utastól többet kértek, mint valójában kellett volna. Súlyosnak mondható esetek típusából akad még néhány. Rendre előfordul – noha az előzőknél azért kisebb számban –, hogy a visszajáró pénzről „megfeledkezik” a sofőr. hirdetés Ám arra is van példa, hogy egyszerűen hamis számlát ad a taxis. Utóbbira szeptember óta 52-szer bukkantak az ellenőrök. Az érvénytelen adószámmal taxizókból is akad a városban, hiszen 69 ilyen sofőrt találtak. A BKK-nál megjegyezték: abban nem sok változás van, hogy a viszszaélések a vasúti és távolsági buszállomások, pályaudvarok, a repülőtér környékén a leggyakoribbak. Igaz, ezek száma is csökken – állítják. Ilyenkor egyébként – jellemzően változatlanul a külföldi utasoknak – a rendeletet kikerülve, fix áron kínálják a szolgáltatásaikat a taxisok. Az új rendelet másik eredménye a vállalkozások számának csökkenése. Budapesten tavaly márciusban még 5717 drosztengedéllyel rendelkező gépkocsi volt, ez a szám idén márciusra 5157-re olvadt.

hiénakutya 2013.10.29. 17:18:26 / # 63674
A "Taxiellenőrzési anomáliák" topikban a válasz. Te barom. :-D huszonkilenc
osztap 2013.10.29. 14:33:36 / # 63673
Igen a Nagy baj az volt, hogy addig ölbe tett kézzel tűrték azt, hogy naponta utasok tucatjait lopja meg pár bűnöző a frekventált helyeken. Egyszer már meg próbálhatnád az utasok szemszögéből is tanulmányozni az eseteket. Nem csak a hosszú haverod gyerekei szemszögéből. Az eset előtt megkorbácsolták csak azért, hogy kapcsolja be a kétszerezőjét.
hiénakutya 2013.10.28. 19:08:25 / # 63672
Amikor a Hosszú droszthasználati megállapodását, mindenféle vizsgálat nélkül, egy netes video alapján felmondták, akkor már tudni lehetett, hogy viszonylag nagy a baj. Aztán jött a "Taki bácsi" esete, tessék szépen visszaolvasni ebben a topikban a 28. hozzászólástól. Azt gondolom, hogy ebben a friss esetben, ilyen előzmények után semmi meglepő, döbbenetes, váratlan nincsen. Teljesen normál. És amíg nem fogjátok föl, hogy a jogtalanság ellen azért kell fellépni, mert máskülönben mind potenciális áldozatok vagytok, addig nem is érdemeltek mást, mint egy ilyen etikai bizottság szintjén működő, terrorszervezetet a nyakatokba. huszonhárom
tomajer 2013.10.28. 18:35:20 / # 63671
Befújta a szél az ablakon:-) Taxiellenőrzési anomáliák 2013 október

606 2013.09.25. 20:25:12 / # 63670
avatar
Köszönöm szépen mondom is reggel a kisöregnek.
nazoli 2013.09.25. 15:54:57 / # 63669
avatar
A rendelet szerint visszavonja. Nem vonhatja, vonja. Fellebbezési lehetőséget nem ír a rendelet. (Biztos lehet bíróságozni, de nem gondolom, hogy lenne értelme.) A BKK továbbítja az NKH-nak a visszavonás jegyzőkönyvét, és az NKH eljárást kezdeményez. Az NKH határozata lesz a továbbiakban az irányadó. Ez lehet egészen enyhe (figyelmeztetés), de súlyosabb is. Pl. engedély visszavonása. Ez a tájékoztatás Komáromi Endrétől származik. A megoldás az, hogy be kell vinni a kért dolgokat az NKH-hoz, és ott kérni egy gyorsított eljárást, ügyintézést. Ha az megtörténik, onnan kezdve már tisztább a kép, hogy mikor válthatja ki az új taxiállomás használati engedélyt. Ha sárga volt a kolléga, akkor különösebb gond nem lehet. Ha még nem volt sárga, akkor viszont meg kell felelnie az előírásoknak.
Gyurcsányi 2013.09.25. 13:39:50 / # 63603
Végül is valóban taxisok kérték. BKK teljesíti a kérésünket. Méghozzá gyorsan teszi.Szavunk nem lehet.

Rita 2013.09.24. 18:50:34 / # 63668
"Önök kérték" című műsorunkat látják. 58
hiénakutya 2013.09.24. 18:40:41 / # 63667

csogu 2013.09.24. 14:41:46 / # 63666
Semmi gond, hiszen nem is értem a szitut.
iron 2013.09.24. 09:53:44 / # 63665
avatar
...én is csak egy jelenséget írtam... ..más az érdekünk...más szekeret tolunk...ennyi, elnézést lezártam.
csogu 2013.09.24. 08:08:40 / # 63664
Nincs mit feljelenteni rajta. Addig, amíg a londiner, portás, vagy központi pacsinál a cég számlát ad róla és azt mint jövedelem bevallja, addig nincs ellene mit tenni.
csogu 2013.09.24. 08:01:25 / # 63663
Most nem igazán értem, hogy mi nem tetszett...tőlem? Nem is írtam semmit, csak egy jelenséget említettem meg.
606 2013.09.24. 05:18:38 / # 63662
avatar
Nem tudom az ügy folytatását,ugye kérdezgetett engem a kisöreg,hogy jaj most mit csináljon hova menjen ki tud neki segíteni?Fejem vakargatva mivel ilyen papírt még nem láttam gondoltam beküldöm a Vahot utcába hátha ott tudnak neki valami okosat mondani.Ma megkérdezem mire jutott.
angelus dei 2013.09.24. 02:54:33 / # 63661
avatar
Sziasztok,nem 100%-osan ide vágó de,meddig engedjük még az un.fuvarszervező cégek ámokfutását.Abban a pillanatban,hogy leállt a pacsi pénzezés az RT5BP taxi akármi,mert ugye cégnek sem lehet nevezni,azonnal elkezdte pacsi pénzekkel elvenni más társaságok címjeit!!Hihetetlen,hogy mikor lassan beállna némi pozitív változás,akkor az ilyen gerinctelen akárkik és akármik belerondítanak,és megint nem a taxis érdekeit nézve!!!!!!JELENTSE MÁR FEL VALAKI EZEKET A .......!!!

iron 2013.09.23. 21:20:15 / # 63660
avatar
Ez most így nem tetszett......Tőled. Ez még úgy ráérne..... Az viszont sokkal időbbszerű lenne, hogy: 1 taxi = 1 engedély. Nem gondolod?
rosszqtya 2013.09.23. 20:36:38 / # 63659
avatar
budapest területén! ha kimész az utasért érd túlvégére és nem sima telefonos, akkor csak 300 az alapdíj! (malév 5. tarifa) tudom, ma 2x beszoptam
Kekec 2013.09.23. 17:20:16 / # 63658
avatar
A taxaméterrel meghatározott alapdíj az pedig csak 450ft. Az óraindítás szintén szabályozva van. Ezért nem szabályos az általad leírt 1450ft.
baupexim1 2013.09.23. 17:07:23 / # 63596
avatar
csak 57 :)) "Olvassa eztet (IQ 61)valaki zasztalosban?" a zasztalosban...na :))

Oldalszám: 5