Hozzászólások száma: 170
Ugrás a hírhez Oldalszám: 9
Témakörök > Hírek fórumai > Könnyebben, de drágábban jutnának droszthoz a taxisok egy javaslat szerint A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2011.06.18. 17:27:37 / # 52483
avatar
Azt nem tudom, hogy több van-e, de amit belinkeltél, abban az áll az előterjesztés rész kb. 4. bekezdésben van ilyesmi, de az úgy szól, hogy "az adminisztrációs terhek csökkentésére vonatkozó igény, így a taxivállalkozások részére..."
tomajer 2011.06.18. 17:12:01 / # 52482
Méé? Több változat van? Amit feltettem, azt arról a linkről szedtem le, amit később belinkeltem. Ha nem egyeznek... (én nem néztem meg) akkor idővel lecserélték.
csogu 2011.06.18. 15:12:14 / # 52481
...és így az időt is le tudod lassítani?:-))
nazoli 2011.06.18. 14:25:25 / # 52464
avatar
Valami elírás lehetett a Hallo változatában. A rendelet, ha jól olvasom, taxivállakozásokat említ, nem pedig társaságokat. Egyébként tényleg igaza van.
nazoli 2011.06.18. 14:22:43 / # 52480
avatar
Tibi! Jól eljópofizunk itt, csak van egy nagy probléma. Az idő! Az országgyűlési, és a fővárosi urak minél előbb rendeleteket akarnak alkotni. És ha ezt csinálják meg, amit olvastunk, akkor nekünk végünk! Véleményem szerint két alapvető eset lehetséges. 1. Mint már előzőleg mindketten leírtuk, és jóindulatot feltételezünk részükről, fingjuk sincs az egészről, ezért akarják ezt véghezvinni. 2. Szemet vetettek a taxispiacra, és le akarják nyúlni az egészet! Mert azért ez nem kevés pénz, ha a sok kicsi, sokra megy elvét nézzük! Minél hamarabb ki kellene deríteni, hogy miről, mely szándékról is van szó! Ha az első eset játszik, akkor nem csupán tárgyaló készséget fognak mutatni, hanem konstruktívak, és kellően megalapozott szakmai érvekkel meggyőzhetők lesznek. Ez az egyszerűbb, és mindenkinek jobban megfelelő változat. Itt mindenki jól járhat. A második esetben nem lesz konstruktivitás, hanem át akarják verni az akaratukat. Ebben az esetben nyilvánvalóan arra megy ki a játék, hogy a megélhetésünket elvegyék, és bezsebeljék a pénzünket! Itt nem lesz más választás, mint a háború! Tudod! A gyújtogatós! Szmájli nélkül! A Gyuri nagyon pontosan leírta a lényeget. Miből, mi következhet, illetve következik. Mert ha ez így átmegy, biztosak lehetünk abban, hogy be is fog következni! Ez az olvasható változat nagyon, hogy úgy mondjam, barátságtalan a részünkre. De az ellenséges kifejezés jobban fedi a valóságot! Az a javaslatom, hogy üljünk össze, beszéljük át a dolgokat, és alakítsunk ki egy követendő stratégiát, és tegyünk össze egy érvrendszert. Ha elfogadják, akkor mindenki jól fog járni. De ha nem, akkor háborúzni kell! Nem lehet megengedni, hogy 2011-ben, Európában, egy Úniós országban, a maffia bedaráljon egy egész szakmát, az abban dolgozó kisvállalkozókkal együtt! Mert, hogy őszinte legyek, már nagyon tele van a faszom úgy a jóindulatú hülyékkel, mint a mindenkin átgázoló maffiózókkal egyaránt!
szálka 2011.06.18. 13:53:17 / # 52462
avatar
Kedvelem azt az elmés arroganciát, ahogyan általában írsz, és most is igazad van. De, kérlek nézd meg az ÖTÖS hozzászólást, annak is második bekezdését. ( Neked válaszoltam) Szerinted miért volt a végén a sok pont?

Rocktaxi 2011.06.18. 13:43:01 / # 52461
Bárhogy is lesz, azt az évi 3 000 000 000 Ft-ot nem hagyják veszni.

törölt felh. 2011.06.18. 13:33:10 / # 52479
avatar
Ahhoz előbb el kell menni az orákulumhoz. Majd ő kiválasztja. De ki lesz Ő??? Szmisz ügynökből van bőven. Még mátrix sem kell. Vagy már ilyen mélyen benne vagyunk? Akkor kéne egy globális áramszünet, szünetmentes nélkül!!!:)))
törölt felh. 2011.06.18. 13:22:34 / # 52478
avatar
Hát még eztet se tudod vaze!? Az egyszerű, nem értő, értetlen stb népies jelzője! Igaz szatmárig kell menni érte! Hozzáteszem nem rosszabb mint a böszme!!!:))) Sőtt!!!
málna 2011.06.18. 13:06:00 / # 52477
avatar
Most lehet, hogy kacagni fogsz..:) Én minden idők egyik legjobb filmirományának a Mátrix forgatókönyvét és ötletét tartom..A program, amiben élünk, feledtetni akarja mindazt, amiért megszülettünk..Önmagunk létét. Mindent, ami ehhez kapcsolódik. De mindig van rés a pajzson, így ebben is akadnak hibafaktorok. Egy páran fel akarunk ébredni, mielőtt góliátelembe préselnék az életünk alatt kitermelődött energiánkat. Te már felébredtél korábban, a Zsoltinál és nálam volt némi fáziskésés, de sikerült..Vannak még többen is. ki kell szabadítanunk őket, hogy átírjuk a BIOS-t és legyen egy szebb, napsütéses életünk, amelyben önállóan dönthetnénk a sorsunk felett. Akarsz Morfeusz lenni?:)) Ki lesz Szmisz ügynök?:) És Neó?:)
tomajer 2011.06.18. 13:03:04 / # 52476
Hozzám befújta a szél, Bősz Péter összegzését: "[b]Áttekintve a 2001. 06.22-i taxi állomások használatát, üzemeltetését szabályozó rendelet módosítás közgyűlési előterjesztését, a következő változásokat észleletem a jelenlegi szabályozáshoz képest. 1. Az általános rendelkezések 1.§ (5) pontja alapján a Főváros felhatalmazza a kerületeket, hogy Önálló szabályozás keretén belül határozzák meg a kerületek tulajdonában lévő közterületeken található taxiállomások létesítésének és használatának rendjét. - a lehetőséget aggályosnak érzem a tekintetben hogy különböző elvárásokat fognak megfogalmazni a kerületek, melyre tekintettel akár területi szolgáltatási korlátozás alá is eshet olyan taxis akinek egész Budapestre érvényes engedéllyel van. 2. 3. § (2) pont. Ideális változás, hogy vásárok, kiállítások területén ideiglenes jelleggel a BKK. taxiállomásokat üzemeltethet. 3. 9. § Részletesen tartalmazza, hogy a jövőben a taxiállomás- használati hozzájárulás kiváltásához az "APEH 0-s" igazolás kivételével minden igazolást, igazolványt be kell mutatni, amely a taxi engedély kiváltásának feltétele. E mellett taxi-állomás használati hozzájárulást kiváltó taxisnak be kell jelentkeznie iparűzési adó alanynak a fővárosba. Gondolom az újságíróknak nyilatkozó Vitézy Dávid úr "ezen könnyítésekre" gondolt az engedély kiváltásának folyamatában. E mellett számomra érthetetlen, hogy a taxi engedély kiváltásakor meglévő bizonyítványok, forgalmi engedély adataiban miként lehet változás, ha a vállalkozónak továbbra is van taxi engedélye. Gondolom a visszaadott vállalkozási engedély mellett taxizókat akarják ezzel kiszűrni. Szerintem a bemondott adatok alapján a hivatal le tudja ellenőrizni a vállalkozó adatait a központi adatbázisból ha akarja, sőt szerintem mint a Főváros tulajdonában lévő BKK, nyugodtan lekérhetné a Főváros adóosztályától hogy a vállalkozó fizet-e iparűzési adót, vagy sem. Nem teszi. Vinni kell majd az igazolást. Marad a kártya, és a matrica is annak ellenére, hogy az ellenőrök a rendszám alapján vizsgálják hogy van-e a taxira kiadott engedély! Marad a papír alapú igazolás a vizsgához annak ellenére, hogy a vizsga helyek le tudják kérdezni egy webes felületen keresztül, hogy kinek van befizetve a droszt díja és kinek nincs! 4. 10. § (3) Az éves díj mértéke 30 000 Ft + Áfa. 50%-s emelkedés ! (4) befizetni bankkártyával, postai csekken, vagy utalva lehet. Gondolom megszűnik a pénztáron keresztüli befizetés, hiszen az olyan egyszerű volt !!! 5. 12. § (5) pont. Utasfelvételre való felkészülés érdekében, világító szabadjelzővel személytaxi csak a kijelölt taxiállomáson várakozhat. Ezen megfogalmazást kb. 8 évvel ezelőtt is szerették volna beilleszteni a rendeletbe, csak akkor a rendelet alkotók elhitték, hogy az 1444 férőhelyre nem fér be a 6000 taxiból aktuálisan szabad taxik tömkelege! Kíváncsi leszek hogy mondjuk péntek- szombat este a Nagymező utcában hogyan fogják beterelni a 20 taxit a 3 férőhelyes drosztra. 6. 13. § (1) A közterület felügyelet jogosult ellenőrizni a taxisokat. Gondolom délután 16.00 kor lejár a munkaidejük. (2) a szabályokat megszegőket 50 000 Ft-s pénzbírsággal lehet súlytani ! ( Nagymező utca, péntek- szombat este ) (3) az 50 e Ft-s bünti mellett a közterület felügyelő helyszíni bírságot is kiszabhat. 7. 14. § (3) Reptéri helyzet. A korábbi rendeletben nem volt benne, hogy az üzemeltető díjat szedhet, ezért most gyorsan betették hogy az üzemeletető saját megítélése alapján szedheti a speciális taxiállomások díját. Gondolom félnek a hűtlen kezelés vádjától. 14. § (4) a speciális taxiállomás használatára szerződött vállalkozás számára nem lehet méltánytalan, vagy indokolatlan megkülönböztetésre alkalmas előírásokat meghatározni. 14. § (6) a) az utasok egyenlő elbánását biztosító feltételek mellett kell kialakítani a speciális taxiállomáson kívüli területen a nem szerződött taxik utas kiszállási és utasfelvételi pontjait. 8. hatályba lép 2012. január 1. Az előterjesztés 1. pontja alapján az emelt díjat 2011. július 1-től kiváltott engedélyeknél kell felszámítani. Összességében én ennyi változás vettem észre. Mindenkinek kellemes böngészést kívánok! Üdvözlettel Bősz Péter Kereskedelmi és marketing vezető City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet 1119. Budapest Vahot u 6.[/b]"
málna 2011.06.18. 12:53:57 / # 52475
avatar
:)))) Gyújtsunk vazze! :)
nazoli 2011.06.18. 12:35:54 / # 52474
avatar
Na látod! Te vagy a toflák, vagy mi!:-DD
nazoli 2011.06.18. 12:34:50 / # 52473
avatar
Jó, ó, de mi az a toflák??:-DD
hiénakutya 2011.06.18. 12:34:46 / # 52472
Nem Neked szólt. Ez egy általános volt. Vártam 24 órát, hogy valaki észrevegye. Senki, még csak egyetlen betűt sem írt erről. Meg lett köpködve a Metál, le lett fikázva Dávid vitéz, sírtunk egyet a havi ezer forint miatt, oszt kész. Holott az a lényeg, amit leírtam. A 30 rongy azt a célt szolgálta, hogy elterelje a figyelmet. Nem tudom, mi hajt benneteket a Zsoltival, de ez a békésen kérődző, növényevő aggyal megvert nyáj, egyszerűen menthetetlen. A "drosztférőhely szorozva hárommal" képletről meg gyertek le, amíg nem késő! Menjünk a románok után, még azoknak is több eszük van!
nazoli 2011.06.18. 12:32:40 / # 52471
avatar
Akkó gyújtunk?:-))))
málna 2011.06.18. 12:24:50 / # 52470
avatar
Nem igazán, Gyuri! Azt nem mondtam, hogy le van futva. Csak annyit, hogy ez a része el lett vetve. Kedden folytatása következik.. És majd utána vesézném a dolgokat.
hiénakutya 2011.06.18. 12:18:09 / # 52469
Mi van? Kész? Ennyi? Lenyugodtak a kedélyek? Ráugrottatok erre a netto 30 ezerre, mint gyöngytyúk a fénylő takonyra (és ez most nem célzás Dávid vitéz orrtúrására), aztán kiszámoltátok, hogy ez csak havi ezer forint többlet; hát az nem sok, úgy is jó, kitermeljük. Most meg aztán, hogy leállítja a Pista bácsi, pláne minden rendben! Én vagyok az egyetlen, aki vette magának a fáradságot és elolvasta a rendelet szövegét? Vagy: én vagyok az egyetlen, aki úgy értelmezte, ahogy? Tényleg ez a havi ezer forintos többlet a legnagyobb baj? 11.§ (2) Amennyiben a kiemelt közforgalmú létesítmények közül a repülőterek melletti közterület üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat - önkormányzati rendeletet kivéve - jogszabály alapján más gazdálkodó szervezet köteles ellátni, vagy a közterület használatának jellege, illetve a közterülettel határos létesítményekkel összefüggő fokozott biztonsági követelmények azt indokolják, a szolgáltató az ilyen közterület üzemeltetését végző gazdálkodó szervezettel a taxiállomás létesítésével, fenntartásával, működtetésével, és megszüntetésével kapcsolatos feladatok ellátásáról - e rendelet általános vagy a 14.§-ban foglalt különleges szabályainak figyelembe vételével megállapodást köthet. Azt vágjuk, hogy ez micsoda? Csak én látom úgy, hogy ez itt megteremti a lehetőséget a reptéri szisztéma egész városra történő kiterjesztéséhez? Ez a, senkinek nem tünt föl; b, senkit nem zavar; esetleg c,? Látjuk, hogy ez minek ágyaz meg? Értjük? Segítsek megérteni? Tényleg ekkora baromarcú csürhe a taxis társadalom, hogy mondanak neki 30 ezret valamire és onnantól se hall se lát? Akkor mondom, jó? 1. A rendelet hatályba lépése után bármelyik droszt átjátszható valamelyik fuvarszervező cégnek 5 éves időtartamra, illetve bárhol létesíthető kvázi magándroszt. (Taxisok kedvéért dropszt.) Soroljak néhány példát? Nyilván a pályaudvarok lesznek az elsők, ez nem kérdés. Szállodák, plázák, kórházak, szórakozóhelyek, vendéglátóhelyek, fontosabb idegenforgalmi látványosságok... 2.Ha megkapjuk az egységes hatósági árat, a piacunkat akkor sem szerezzük vissza a fuvarszervezőktől, hiszen, bár megszünik az utas motiváltsága, hogy telefonon rendeljen, de a beülős fuvar tekintetében az lesz a nyerő, aki jelen lehet ott, ahol a fuvar jelentkezik. Ez a jelenlét pedig baromi sokba fog kerülni, ha a forgalmas helyeken lévő drosztokat kiszervezik a fuvarszervezőknek, márpedig ki fogják szervezni, ezért született ez a rendelet. 3. Ha a létszámot továbbra is a drosztférőhelyek számához kívánjuk igazítani, akkor a következő helyzet állhat elő: önkormányzati droszt csak a külső kerületekben marad majd, aki nem lép be valamelyik fuvarszervezőhöz, vagy nem a megfelelő fuvarszervezőhöz lép be, az ezeken fog álldogálni. Ezekre engedélyt kiadni egy darabig nem fognak. Most jön a trükk. Én vagyok Kocka Elek vállalkozó, cégtulajdonos. Keresek egy-két helyet, amivel szerződhetek, létesíttetek velük drosztot, amit megpályázok és megnyerek, majd azt mondom, hogy van itt és itt, meg itt százötven drosztférőhelyem, erre kérek négyszázötven engedélyt. Nesze létszámstop! 4. Azok a cégek, amelyek nem lépnek időben és/vagy nem fúj számukra kedvező szél, nem fogják tudni megszerezni a frekventált helyeket. Ha bevezetésre kerül az egységes hatósági ár, a telefonos rendelések száma esni fog, különös tekintettel arra, hogy a frekventált helyeken is nagyon korrekt matricás autók állnak majd. Mindebből egyenesen következik, hogy ezeknél a cégeknél nem lesz munka. Nem baj - mondja az egyszerű taxis, majd átlépünk oda, ahol lesz hely, és a hellyel munka. Igen. Ekkor jövök én, Kocka Elek: -Beléphetsz hozzám, drága testvérem, de sajnos most alvállalkozóra nincs szükségem. Egy alkalmazotti állást bírok megajánlani számodra, ha gondolod. 5. Akié a hely, az ugyanúgy portékaként fog tekinteni rá, mint ahogy a telefonos címállományra tekint jelenleg. Annyi taxis számára fogja eladni a hozzáférés lehetőségét, ahánynak csak tudja. Ugyanúgy szívóágon lesztek, mint eddig, csak többe fog kerülni.

törölt felh. 2011.06.18. 11:50:38 / # 52468
avatar
Apropó, egy gondolat, a főcím miatt inspirálva: Azt nem lehetne, hogy olcsóbban, de tényleg hozzájussunk??? Mert ugyan éhen halna belőlem a városvezetés, (amennyi drosztot én kihasználok ugyan annyiért mint más), de én nap közben minden droszton csak parkoló kocsit látok! Nem lehetne-e, hogy az ebből befolyó büntiket hozzácsapnák ama egyre fogyó kerethez, ami szegényeket sújtja, a fenntartási költségekkel. Lehet, az egyenleg alapján, még ők fizetnének nekünk drosztadót??? Bocs mááá alszom, csak a kezem még járt!!!:)))

málna 2011.06.18. 11:43:38 / # 52467
avatar
Alátámasztalak az általam közölt infó tükrében!:))
Oldalszám: 9