Hozzászólások száma: 551
Ugrás a hírhez Oldalszám: 28
Témakörök > Hírek fórumai > Megszüntetik a taxiszolgáltatást Budapesten!?! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
málna 2012.05.14. 17:20:57 / # 51568
avatar
:))))))))))))
alelölülő 2012.05.14. 17:19:39 / # 51567
Jó lesz ez az internetes szavazás is a jövő taxijáról. Gondolom, meg tudják oldani, hogy egy ember csak egyszer szavazhasson. Tomajer, ti is csinálhatnátok egy szavazást a Budapestieknek, szerintük hogy végzi a munkáját a kis pöcs.

málna 2012.05.14. 17:08:30 / # 51566
avatar
Semmi gond kérem..Akkor csalni fogunk. Hiszen a magyar ember ritka találékony fajta..kivesznek a jobb zsebéből, visszarakja másképp a balba és ezt senki sem akadályozhatja meg.
MCCCXCII 2012.05.14. 17:01:01 / # 51565
Nyugodj meg valakinek majd az eszébe fog jutni. Tudod a sok kicsi sokra megy alapon. Minden egyes utalásnál majd levonnak tőled egy kis ezreléket, mert az utasra ezt nem háríthatod át. No meg az sem utolsó szempont, hogy a jövedelmed az meg átlátható lesz.
Bao 2012.05.14. 16:49:39 / # 51563
avatar
Ezt mintha még nem olvastam volna itt. Létezik, hogy nem írta le egyik érdekvédő szervezet sem? Mert akkor mindegyik dilettáns.
MCCCXCII 2012.05.14. 16:48:58 / # 51562
Persze, hogy jó csatornán vagyok. Már „ezer” éve mondogatom, hogy ezt az ingyen kiállást, ingyen várakozást, meg a sok hasonló baromságot ne a fuvarszervezőktől várd, hogy majd megszüntetik. Ők azt mesélik be neked, hogy a kedves utazóközönség már nem bír el több terhet. Miért? Te, vagy én, vagy más taxis az még elbírja? A taxizás nem alanyi jogon járó juttatás. ([i]Mellékesen megjegyzem, mint ahogy már a nyugdíj és az orvosi ellátás sem jár alanyi jogon, akkor a taxi igénybevétele miért az? Érdemes végignézni a videót, főleg az utolsó 10 percet. Le fogsz döbbenni.[/i] Ezt akár ránk is lehet értelmezni.) Gondolod, hogy ezek után pont az a pár ezer taxis sorsa érdekli a döntéshozókat? Azt mondogatják neked, hogy az utazóközönség nem bír el magasabb árakat, ezért nem lehet emelni a tarifákat. Nyomott tarifával kell dolgozni, mert a kedvesnek igénye van utazásra, de nem bír el több terhet. Mi elbírunk? A kedves utas utazási vágyait nékem kell finanszíroznom? A bevétel az pedig nincs meg hozzá. Kap valamelyikünk a nagy fővárosi költségvetésből támogatást? Vagy kapsz képviseleti díjkedvezményt, mert a törzskártyás utast szállítod? Vagy kapsz valami hozzájárulást, mert a szír-sz@r transzferáras fuvarokat csinálod? Semmit! Mindenki csak sírdogál. Mindenki csak nyavalyog, hogy nem telik erre vagy arra. Már a megélhetésünk sincs biztosítva. Nem beszélve azokról, akiknek családjuk van. Van kocsi részletük, amit fizetni kell. Meg sok minden, amit most nem sorolok, hiszen mindenki tudja. Vegyük már észre, hogy a hatalom nem a kis emberek érdekeit képviseli. Legfeljebb úgy lépnek fel, mint érdekképviselők, de torony magasan lesz@rják azt, hogy neked, vagy nekem, vagy nekünk mi a problémánk. Hoznak különböző dilettáns határozatokat, és még pofátlanul azt mondják, hogy ez az érdekünkben történik. Tudod, ha egy paraszt sok tejet akar fejni a tehénből, akkor azt etetni is kell, nem csak fejni állandóan. De, ezek még parasztnak se lennének jók, mert még ennyit se értenek hozzá, hogy ha bevételt szeretnének, akkor a megélhetését is biztosítani kell a szerencsétleneknek. Mert, ha éhen döglenek, akkor nem lesz kiket megfejni. Vagy rosszul tudom, mert mindenki helyére több százan várakoznak, akik azt hiszik, hogy ők majd jobban fogják csinálni? Azt írod, hogy ez a szakma több sebből vérzik. Ahhoz képest, hogy több sebből vérzik, azért elég jól (el)tartja magát belőle egy pár ember. A taxisok meg szépen asszisztálnak hozzá, mint egy jól bedresszírozott statiszta csapat. Példálódzgatunk a külföldi példákkal. De, mutass már nekem egy olyan helyet, ahol a rendelt taxi olcsóbb, mint a leintéses, vagy az utcán beülős. De még ez utóbbi sem igaz már, mert a különböző kedvezményre feljogosító kártyákat nagy lelkesen szétosztogattad/szétosztogattuk abban a reményben, hogy majd minden esetben veled/velem fog utazni a kedves. Nem találkoztál még olyan utassal, akinek egész paksamétára való kedvezményes kártyája van az összes létező taxi társasághoz? Ez mennyire törzsutas? Mennyire ragaszkodik egy társasághoz? Azzal megy, aki éppen ott van, ahol utazni támad kedve. Persze, ha már olyan „hülyék” a társaságbeliek, hogy adnak kedvezményt, akkor miért ne használná ki! Persze, akkor nem jutott az eszedbe, amikor ezeket a kártyákat lelkesen osztogattad, hogy a saját bevételedet faragod éppen lefelé? Nem, te is, meg sokan mások, büszkék voltak magukra, hogy mennyi kártyát elosztogattak. Most meg kollektív módon sírunk, hogy ez így nem jól van. Amikor meg valamit tenni kellene, hogy valami megváltozzon, akkor mindenki behúzza a farkát a lába közé, és szűkölve nyüszít, hogy ő minden baromságot végrehajt, csak nála szóljon az URH, mert Őt ez teszi igazán boldoggá. Szerintem még arra is találnál taxis verebeket, ha egy olyan új céget alapítanál, ahol a kedves utasnak az első fuvarnál nem kell fizetnie fuvardíjat a taxisnak, amennyiben először rendel a cégnél autót. A másodiknál pedig mivel, már tözsutasnak számít, a fuvardíj 50%-át, felét kell fizetnie, a harmadiknál a 30%-át, a harmadát, a negyediknél már csak a 25%-át, a negyedét, és így tovább. Hogy mivel tudnánk ellenőrizni, azt hogy hányszor utazott velünk a kedves? Pofon egyszerű! Minden utazásnál kapna egy törzsutas kártyát, amit a taxis a fuvarszervező központban 50 darabos tömbökben vehetne meg 500,-Ft-os áron. Aki pedig a legtöbb kártyát szétosztotta az utasok között, azt kitüntetnénk az LBT (LegB baromabb Taxis) díjjal. Erről még oklevelet is kaphatna, valamint egy a szélvédőre kiragasztható matricát, hogy mindenki messziről láthassa, hogy kivel áll szemben. Ezek után megint azt mondod, hogy eltévesztettem a topikot? Talán nem tévesztettem el, mert olyan bonyolult és összetett a probléma, hogy azt nem lehet 1-2 pontban összefoglalni. Mivel mostanra „megérett” a helyzet arra, hogy hatalom valami látványos dolgot hajtson végre, ahol nem ütközik túlságosan nagy ellenállásba, ezért elérkezettnek látja az időt, hogy a pangó taxis helyzeten „javítson”. Persze lesznek akik rosszul fognak járni, és lesznek akik nagyon jól fognak járni. De még mielőtt dörzsölgetni kezded a kezeidet, az nem te leszel. Ha pedig tévedtem, és te mégis jól fogsz járni, akkor te „álcázod” magad és a háttérből akarod irányítani az ügyek folyamát, úgy hogy te biztosan jól gyere ki az egészből? Például miért ellenzed a fix tarifát? Csak nem azért, mert esetleg egy új cégben gondolkozol? Esetleg egy olyanban, amit fentebb leírtam? Hidd el, ha megvalósítod, lesznek bőven taxisok, akik oda fognak menni, csak szóljon az URH. A létszámmal sose lesz gondod, ha vigyázol arra, hogy a tagdíj értéke a többi társaság alatt maradjon. Tehát a több sebből vérző taxizásnak alapvető problémái vannak. Ilyenek: 1. A fix tarifa. Ami a tisztességes megélhetést biztosítja. Ez nem „öli” meg a versenyhelyzetet. Mert a szolgáltatás minőségével is lehet versenyezni. A minőség alatt itt nem a 10 milliós kocsikra gondolok, hanem az utasokkal való kommunikációra, a vezetés stílusára, biztonságosságára, stb. 2. A létszám. Egy engedély megszerzésével csak egy kocsit lehessen üzemeltetni, maximum 3 fővel, ha valaki 0-24 óráig akarja futtatni a gépkocsiját. Ha még egy gépkocsit üzemeltetni szeretne, akkor egy újabb engedély kiváltása legyen kötelező a maga minden vonzatával együtt. Tehát ne lehessen egy engedéllyel úgynevezett „flottát” üzemeltetni, amin 2-4 órás bejelentett munkavállalók dolgoznak a nap 14-16 óráján keresztül. 3. Fuvarszervezők. Valóban fuvarszervezők legyenek, és ne „címbegyűjtők”. Bár e kérdés megoldása nem hatósági feladat, hanem a taxisok összefogásával megoldható probléma. Na, itt van a nagy hiányosság: az összefogás hiánya. 4. Ingyenes kiállási, várakozási szokások felszámolása. A cégek, fuvarszervezők arra hivatkoznak, hogy ezt azért nem lehet meglépni, mert ha „mi” meglépjük, akkor fuvarokat veszítünk, mert a másik cég nem lépi meg, és az utasok oda fognak áramolni. Ez igaz, de ha mindenkinek kötelező a kiállási várakozási díj felszámolása a fix tarifával, akkor hova akar áramolni a kedves vendég? Hiszen mindenhol azt a szolgáltatást fogja kapni. Ha egy kicsit utána számolunk, akkor 3-4 év alatt egy új kocsit tudnánk venni. Na, ezek után lehetne bevezetni a kocsik életkorára vonatkozó korlátozást. Nem pedig most, amikor már régen „ellopták” tőlünk az új kocsi árát. Vagy ez azért kínos pont az érdekvédőknek, mert ha ez megvalósulna, akkor nem volna annyi tagdíjfizető ügyfelük? 5. A fuvaronkénti „darabos” elszámolás bevezetése. Mit értek ez alatt? Azt, hogy volna egy alaptagdíj, ami a matrica viselésére feljogosít. Továbbiakban pedig a felvett fuvarok alapján darabszámnak megfelelően fuvar/db díjfizetés lenne. Ekkor nem okozna gondot, hogy a fuvarszervező „nagy kegyesen” kizár egyes fuvarokból, mert állítólag a kedves utas „A” kategóriás gépkocsit kért. Ugyanakkor a „B” kategóriás kocsival rendelkező taxisoktól is ugyan azt a tagdíjat szedik be pofátlanul. A „C” kategóriásakról már nem is beszélek. Közben meg az utasok 95%-nak fogalma sincs arról, hogy mi az hogy „A” kategória. Ennek bevezetését és maximált árát hatóságilag lehetne szabályozni hasonlóan a mostani fuvardíjhoz. Na, csak röviden ennyi abból a sok sebből, ami krónikus módon évek óta vérzik. Ha van még valakinek ötlete, akkor toldja meg a bejegyzést.
MCCCXCII 2012.05.14. 16:26:02 / # 51561
Egységes taxik - Kontra metró Milyen érdekes? Az egész vonal le van pusztulva, mert másra költötték a pénzt. Idő kell hozzá 1-2 év, amíg a felújításokat elkezdhetik. A taxisoktól évek alatt „ellopták” a bevételüket, de nekik máról holnapra kell megfelelni az új előírásoknak. Milyen más beszéd nem?
Fantomas 2012.05.14. 16:10:56 / # 51560
avatar
Nem tudom mi a baj az Octavia 1,4 Tsi-vel, 122 Le !!!! Hihetetlen,és felháborító. Akinek nem tetszik megveheti,nekem erre futotta.

baupexim1 2012.05.14. 15:34:38 / # 51559
avatar
nem tudok most jogszabályt keresgetni, de nem hiszem, hogy van olyan, amivel egy komplett vállalkozói csoportot egy olyan fizetős szolgáltatásra kényszerítsenek, ami nem kötelező a működéséhez. nem akarok ötleteket adni, hisz a 2/3ad mindent elintéz...
vi 2012.05.14. 15:32:22 / # 51558
avatar
Bármire kötelezhetnek, ha azt a jogszabályok lehetővé teszik :)
vi 2012.05.14. 15:29:22 / # 51557
avatar
Az a három tétel a járműre vonatkozik. A kártyalehúzó a fizetéshez kapcsolódik, erre más jogszabályok érvényesek. (remélem olyan nincs, hogy kötelezővé tehető...)
baupexim1 2012.05.14. 15:26:41 / # 51556
avatar
x. like:) (ne kötelezhetnek egy vállalkozót kötelező bankkártyaterminál üzemeltetésére)
luxbela 2012.05.14. 15:21:00 / # 51555
Akkor most mégegyszer: Bankban nem lehet kártyával fizetni, (Porsche, Cetelem) nekem kötelező?????????
hiénakutya 2012.05.14. 15:20:46 / # 51554
Hát, a kártyalehúzó nehezen sorolható be abba a három tételbe, amelyeknek meghatározására a fővárosnak törvényi felhatalmazása van.
málna 2012.05.14. 15:17:35 / # 51553
avatar
És Like!
vi 2012.05.14. 15:17:00 / # 51552
avatar
Dehogy! Én csak keresek és olvasok... (A kártyalehúzóról még nem találtam semmit. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy még soha semmilyen szolgáltatónak, vagy kereskedőnek nem írták elő a kötelező használatot.)
málna 2012.05.14. 15:16:41 / # 51551
avatar
Like!
mercedes 2012.05.14. 15:16:22 / # 51550
avatar
Köszöntünk! Köszönjük! Hiányoztál.
hiénakutya 2012.05.14. 15:08:21 / # 51549
Végre egy írástudó! Isten hozott! (Ugrik a kártyalehúzó és a kötelező klímaberendezés is.)
vi 2012.05.14. 14:46:45 / # 51548
avatar
Az interjú szerint az Önkormányzatnak van törvényi felhatalmazása az alapelvekben leírt változások bevezetéséhez, de szerintem ez csak részben igaz. Az "1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről" 19/A. $-a ad engedélyt a helyi önkormányzatoknak, hogy a területükön a személytaxi szolgáltató működését meghatározott feltételekhez kössék. A 19/A. $ (3) bekezdése tételesen felsorolja mire vonatkozó feltételeket állapíthat meg az önkormányzat: - a járművek külső megjelenése - a járművek környezetvédelmi besorolása - a járművek mérete Amelyik feltétel nem tartozik ebbe a három kategóriába, annak előírására nincs az önkormányzatnak törvényi felhatalmazása, tehát nem szabályozhatja! Tételesen: • legfeljebb 10 éves autók megengedettek nincs törvényi felhatalmazás • legalább 2550 mm tengelytáv, 430 liter csomagtér a járművek mérete meghatározható • legalább 1600 köbcentis motor nincs törvényi felhatalmazás • legalább EURO 4-es motor a járművek környezetvédelmi besorolása meghatározható (bár szerencsésebb lenne a magyar jogszabályok szerinti besorolást használni) • légkondicionáló előírás nincs törvényi felhatalmazás • egységes arculat, de fóliázható, így nem akkora költség a járművek külső megjelenése meghatározható • szigorú pénzügyi elvárások a fuvarszervezők felé a 19/A. $ (4) bekezdése szerint előírható Továbbá van egy pont, ami egy másik törvénnyel ütközik: • dohányzási tilalom Az "1999. évi XLII. törvény a nemdohányzók védelméről..." 4.$ (3) bekezdése szerint a magánforgalomban közlekedő közösségi közlekedési eszközökön - ide tartozik a személytaxi is - a dohányzóhely kijelöléséről az üzembentartó dönt. Mivel az önkormányzat nem üzembentartó, így nem is dönthet a dohányzásról.
Oldalszám: 28