Témakörök > Droszt Híradó > F1 rajongóknak A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Zaccmester | 2006.05.13. 16:00:52 / # 48215 |
|
Nem. De még bízom a holnapban, nem veszett el a remény! :)))
Előzmény: #48214 2006.05.13. 15:58:32 |
törölt felh. | 2006.05.13. 15:58:32 / # 48214 |
|
Remélem az elvárásaidnak megfelelően zajlott az időmérő edzés.
|
Zaccmester | 2006.05.13. 14:56:02 / # 48219 |
|
Nagy kár, hogy nem nézed, izgi! Szerencsére én leragadhatok a tv elé, semmi dolgom momentán. :) Végülis 13-a van, hülyének is lehet szerencséje! :D
Előzmény: #48217 2006.05.13. 14:04:03 |
törölt felh. | 2006.05.13. 14:24:25 / # 48218 |
|
Ide már az elmúlt hétvégén megrendezett Európa Nagydíjon sem állhatott rajthoz, miután a FIA hatására a csapat a leváltása mellett döntött. Az újonc versenyző szinte nulla tapasztalattal érkezett a Forma-1-be az idei évben, mely meg is látszott teljesítményén, hiszen szinte minden egyes versenyen gondot okozott.
A FIA számára a San Marinoi Nagydíjon telt be a pohár, mikor Ide már az első körben kilökte a pályáról Christian Alberst, akinek Midland típusú versenyautója többszöri szaltót követően, fejjel lefelé a kavicságyban landolt. Ide figyelmeztetésben részesült, ám nem úszta meg ennyivel, a FIA végül bevonta az idei évre a szuperlicenszét.
Annak ellenére, hogy idén vélhetően már nem fog versenyezni, Aguri Suzuki bízik benne, hogy ha elkészül harmadik autójuk, akkor a japán versenyző elkezdhet tesztelni a csapat színeiben.
"Megpróbálunk tesztlehetőséget biztosítani Yuji Ide számára, azonban nem tudom pontosan, hogy hány alkalommal sikerül tesztelnünk az idei évben" - mondta a csapattulajdonos. "A Super Aguri F1 istálló teljes mértékben Yuji Ide mellett áll, azonban az idei évben nehéz lesz tesztlehetőséget biztosítani számára."
Suzuki csalódott volt a FIA döntése miatt, ugyanis véleménye szerint veszélybe került Ide jó hírneve Japánban. A szakvezető azonban védelmébe vette újonc versenyzőjét, és elmondta, nem is lehetett csodákat várni Idétől, aki szinte alig ült F1-es autóban bemutatkozó versenye előtt.
"Tudom, hogy tehetséges versenyző, azonban sajnos Bahrein előtt nem tudott tesztelni, és az autója sem volt valami jó" - magyarázta Suzuki. "Nem ismerte a pályákat, és angolul sem beszélt, így nem volt egyszerű számára az élet a Forma-1-ben."
|
törölt felh. | 2006.05.13. 14:04:03 / # 48217 |
|
Elkezdődőt az időmérő jó tv nézést mindenkinek én nem tudom nézni. ,
este igyekszem feltenni az időmérő végeredményét.
|
Zaccmester | 2006.05.13. 13:47:15 / # 48216 |
|
Kíváncsi vagyok, hogy Schuminak most is összejön a tuti? ;)
|
Sas882 | 2006.05.13. 11:17:53 / # 48213 |
|
meglenne a Don újjabb csaja:)
|
törölt felh. | 2006.05.13. 10:32:32 / # 48212 |
|
Egyre valószínűbb, hogy 2007-ben a McLaren is két csapattal vesz részt a Forma-1-ben. Miután a Red Bull felvásárolta az egyetlen eladó csapatot, a Minardit, a brit alakulat új csapatot von be a sorozatba.
A McLaren B irányítását a jelenleg a GP2-ben versenyző Durango istállót vezető Direxive Motorsportra bíznák, számol be a Woking News & Mail. Ami igazán érdekessé teszi a hírt, hogy a lap szerint a csapat jelenlegi ügyvezetője látná el a jövőben a csapatvezetői tisztet.
Aki pedig nő, ezzel minden bizonnyal Misato Haga lenne a legfotogénebb csapatfőnök a Forma-1-ben. Egyben ő lenne ezen a poszton az első nő a világbajnokság történetében. A fiókcsapat, nem az új ultramodern komplexumba kerülne, hanem a McLaren régi főhadiszállásán, az Albert Drive-on kapna helyet.
Nem a japán hölgy lesz azonban az első csapatfőnök a nemzetközi porondon, hiszen a Túraautó Világbajnokságban szereplő Alfa Romeo csapatot évek óta Monika Szips irányítja.
Bernie Ecclestone minden bizonnyal örülne egy női csapatvezetőnek, de az ő terveiben egy női, illetve egy szinesbőrű pilóta szerepel. Meg is próbálta leszerződtetni Danica Patrickot, aki a legjobb női versenyző az Indy 500 történetében (4. lett idén), ám a hölgy visszautasította az F1-es tesztet. Úgy vélte, csak reklámfogásnak használnák fel őt és nem a tehetsége miatt hívják.
|
törölt felh. | 2006.05.13. 10:30:26 / # 48211 |
|
"Hiszem, hogy a hölgyek ugyanolyan alkalmasak a versenyzésre, mint a férfiak." - mondta Coulthard. Szerinte azért versenyeznek szinte csak férfiak, mert a fiatal fiúkat jobban bátorítják, így aránylag hamar rákapnak az autóversenyzés ízére. Úgy emlékszik, lánytestvére eleinte ösztönösen jobban vezetett nála, de később sikerült őt leköröznie.
Idáig mindössze öt hölgy állt rajthoz az F-1-ben, amin a skót versenyző szerint a jövőben lehetne változtatni. Az egyetlen női autóversenyző, akinek sikerült pontot szerezni a Forma 1-ben, Lella Lombardi volt. Ő 1975-ben hatodikként fejezte be a futamot Spanyolországban, amely teljesítményéért fél pontot kapott. Igaz, a versenyt súlyos baleset miatt korábban leintették.
Rajta kívül még az olasz Maria Teresa de Filippis írta be magát a Forma-1 történelemkönyvébe, mikor 1958-ban tizedikként végzett a Belga Nagydíjon.
Bernie Ecclestone is örömmel venné, ha hölgyversenyző is indulna a száguldó cirkusz porondján. Ennek érdekében korábban már megpróbálta elcsábítani az amerikai Indy 500-ban remek teljesítményt nyújtó Danica Patrick-ot is, aki azonban visszautasította az ajánlatot.
|
törölt felh. | 2006.05.13. 10:28:13 / # 48210 |
|
Remekül kezdte az évadot a Renault, hiszen amellett, hogy három futamot megnyertek, megszerezték újkori történelmük első kettős győzelmét. Ám az utóbbi két versenyre a Ferrari feltámadt. A hétvégére éppen ezért újult erővel készül a Renault, állítólag kőkemény visszavágásra készülnek.
San Marinóban és a Nürburgringen Michael Schumacher versenyezhetett hazai közönség előtt, míg Spanyolországban Fernando Alonso miatt kellett kibővíteni a lelátókat. 130 ezer néző várja a helyszínen a hazai fiú győzelmét.
Más pályán talán ez jelenthetne valamit, de nem itt. A Barcelona közelében fekvő Circuit de Catalunya-t ugyanis minden csapat töviről hegyire ismeri. Remek klímája és európai fekvése miatt télen több ezer kilométert tesztelnek itt a csapatok. Így az autók alapbeállítását már a verseny előtt tudják a mérnökök.
Ha a közeli statisztikákat nézzük, Michael Schumachernek van legnagyobb esélye a győzelemre, hiszen már hatszor nyert itt. Tavaly azonban, miközben a Ferrari gyengélkedett, a McLaren itt kezdte meg a menetelését Kimi Räikkönen győzelmével.
Ráadásul a McLaren háromszor is kettős győzelmet aratott ezen az aszfalton, ezért az ő esélyeik is maximálisak. Jó is lenne, ha a McLaren végre fel tudna mutatni valamit, félő, hogy Kimi Räikkönen megmarad örök várományosnak, ha idén sem ér el kiemelkedő eredményt a Mercedes-szel.
És persze a Renault-t sem szabad leírni, mert a pálya nekik is kedvez. A barcelonai pályán a kitűnő aerodinamikai (a gyors és lassú kanyarok váltakozása miatt) és jó gumi számít elsősorban. Az aszfalt erőteljesen koptatja a gumikat, így a csapatok nem választhatják a lágyabb kiviteleket és vélhetően senki nem próbálkozik egy kiállásos taktikával sem.
A pálya és a verseny
Kevés előzésre lehet számítani a katalán versenypályán, leginkább a hosszú célegyenes utáni első kanyar adhat erre lehetőséget. Miután a csapatok ismerik a pályát, elsősorban a hőingadozás és a szél miatt kell folyamatosan változtatni az autók beállításán.
A pálya hossza: 4,627 km, a teljes versenytáv 305,256 km. A Spanyol Nagydíj időmérő edzése május 13-án 14 órakor lesz, amit vasárnap ugyanban az időpontban követ a 66 körös verseny.
A 2005-ös futamot Kimi Räikkönen (McLaren) nyerte meg. Ideje 1'27"16.830 volt. A körrekordot Giancarlo Fisichella (Renault) tartja 1'15"641-es időeredménnyel. A második helyezett Fernando Alonso (Renault) volt, míg a bronzérmes helyen a Toyotával versenyző Jarno Trulli ért célba.
|
törölt felh. | 2006.05.13. 10:26:30 / # 48209 |
|
Az Európa Nagydíj után ismét hátrébb sorolják a rajtrácson a BMW kanadai versenyzőjét. Jacques Villeneuve ezúttal tíz rajthelyes büntetésre számíthat, mert motort cserélnek autójában.
Most lett volna a második versenye a 2,4-es BMW motornak, amelyet már a szabadedzések előtt eltávolítanak. Állítólag szállítás közben sérült meg a motor. Ennek valószínűleg végzetes műszaki hibának kellett lennie, hiszen a csapat megtehette volna, hogy csak később, a verseny előtt cserél motort, ezzel is kímélve a későbbit.
Az FIA szabályának értelmében viszont a csapat sem mehetett biztosra, mert nem szedhették szét az erőforrást, hogy megvizsgálják.
|
Sas882 | 2006.05.07. 10:35:35 / # 48208 |
|
|
törölt felh. | 2006.05.07. 00:35:09 / # 48207 |
|
Nem csak az órával kellett megküzdeniük a pilótáknak a Forma-1-es világbajnokság Európa Nagydíjának időmérő edzésén, hanem egymással is. Chritian Klien (Red Bull) például azért nem jutott tovább a második körbe, mert Tacuma Sato későn állt félre előle, amivel sok időt veszített. Ennek köszönhette viszont a továbbjutást Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso).
Nagy meglepetésre Giancarlo Fisichella (Renault) viszont a San Marino Nagydíj után ezúttal sem jutott a legjobb tíz közé. Ezt annak köszönhette, hogy szerinte Jacques Villeneuve (BMW) feltartotta. Ennek hangot is adott az olasz, amikor a második szünetben átment a BMW bokszba, ahol hangosan ordítozott a kanadaival. Villeneuve viszont ezzel biztosan jutott a legjobb tíz közé.
Az időmérő edzés harmadik része a korábbi rendszert idézte, mert mindenki olyan sokáig körözgetett, hogy minél több benzint égessen el, hogy a végén csak egyetlen gyors körre maradt idejük. Ezt Fernando Alonso használta ki a legjobban, aki két tizeddel verte meg Michael Schumachert. Idén ez Alonso első edzéselsősége, összességében pedig tízedszer rajtolhat a pole pozicióból.
Schumacher volt az egyetlen, aki valamelyest megközelítette Alonso-t, a többiek jóval lassabbak voltak, a negyedik helyezett Rubens Barrichello már közel egy másodpercet kapott a világbajnoktól. A Honda brazil versenyzője ezúttal jobb volt, mint csapattársa Jenson Button. Gyengén szerepelt viszont a két McLaren, még akkor is, ha vélhetően eltérő taktikát alkalmaznak, mint a Ferrari és a Renault. Raikkönen ötödik, Juan Pablo Montoya pedig csak a kilencedik helyen végzett.
A Williams motort cserélt mindkét autójában, mert a szabadedzésen problémát találtak Mark Webber erőforrásában. Ám elővigyázatosságból, mindkét versenyző autójában kicserélték a motort. Ezzel mindketten tíz helyes büntetést kapnak.
A 2006-os Európa Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:
1. ALONSO Renault M 1'29"819 206.335 Km/h
2. M.SCHUMACHER Ferrari B + 0'00"209
3. MASSA Ferrari B + 0'00"588
4. BARRICHELLO Honda M + 0'00"935
5. RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0'01"114
6. BUTTON Honda M + 0'01"121
7. TRULLI Toyota B + 0'01"600
8. VILLENEUVE BMW Sauber M + 0'01"723
9. MONTOYA McLaren Mercedes M + 0'02"061
10.WEBBER Williams Cosworth B + 0'03"586
11. R.SCHUMACHER Toyota B 1'30"944
12. ROSBERG Williams Cosworth B 1'31"194
13. FISICHELLA Renault M 1'31"197
14. COULTHARD RedBull Ferrari M 1'31"227
15. HEIDFELD BMW Sauber M 1'31"422
16. LIUZZI Toro Rosso Cosworth M 1'31"728
17. KLIEN RedBull Ferrari M 1'32"901
18. ALBERS Midland Toyota B 1'32"936
19. SPEED Toro Rosso Cosworth M 1'32"992
20. MONTEIRO Midland Toyota B 1'33"658
21. SATO S. Aguri F1 Honda B 1'35"239
22. MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B 1'46"505
|
törölt felh. | 2006.04.25. 00:13:15 / # 48206 |
|
Schumacher a San Marinoi Nagydíj szombati időmérő edzésén megszerezte pályafutása 66. rajtelsőségét, mellyel megdöntötte az éppen az imolai versenyen elhunyt Ayrton Senna korábban befoghatatlannak tűnő rekordját.
"Nem tulajdonítok különösebb jelentőséget a rekordnak" – mondta Michael az időmérő utáni sajtókonferencián."Csak számok, melyekre az ember szívesen emlékezhet, azonban meg kell mondjam, vegyesek az érzéseim."
"Azonban boldog vagyok, hogy San Marino nagyköveteként a több ezres tifosi sereg előtt az élen lehetek, különösen az elmúlt hetekben elszenvedett kudarcok után."
Schumacher az idei évben második rajtelsőségét szerezte meg, mely megerősítette a Ferrarit abban, hogy a hétvégén tényleg valós esélyük lesz a futamgyőzelemre, miután az újításaik úgy tűnnek, hogy hozták a várt eredményeket.
A német bajnok éppen ezért bízik benne, hogy a vasárnapi megmérettetésen megszerezheti első győzelmét a tavalyi évben megrendezett, igen emlékezetesnek mondható Amerikai Nagydíjat követően.
"Ezzel az autóval már Bahreinben is megszereztük a rajtrács első helyét, így jó eséllyel pályázhatunk a futamgyőzelemre" – mondta Schumacher. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy jól szerepeljünk, ezért is vagyunk itt."
"Sikerült komoly előrelépést elérnünk. A verseny roppant fontos lesz, azonban látva, hogy Alonso hol áll a mezőnyben, elégedettek lehetünk, hiszen stratégiánk jól átgondolt"
A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso a mai nap képtelen volt felvenni a lépést Schumacherrel, és csak az ötödik pozícióban végzett, egy hellyel a másik Ferrariban ülő, Felipe Massa mögött.
|
törölt felh. | 2006.04.23. 20:01:18 / # 48205 |
|
Nem sajnos!!!!:):)
Előzmény: #48204 Zaccmester 2006.04.23. 15:37:08 |
Zaccmester | 2006.04.23. 15:37:08 / # 48204 |
|
IGEEEEEEEEEEEENNN!
Mégsem estem le a székről! :DDD
|
törölt felh. | 2006.04.23. 14:50:51 / # 48203 |
|
A "nyalókás" ember új állást kereshet...maximum valóban nyalóka árusnak mehet:-)
|
Zaccmester | 2006.04.23. 10:48:07 / # 48202 |
|
Lassan kiderül. ;)
Azért amíg nem látok a Ferrarik felett vitorlát kibontva, még nem aggódom túlzottan :D
Előzmény: #48200 2006.04.22. 23:42:09 |
törölt felh. | 2006.04.22. 23:42:32 / # 48201 |
|
:):):):):):)
Előzmény: #48199 Csumi 2006.04.22. 22:42:51 |
törölt felh. | 2006.04.22. 23:42:09 / # 48200 |
|
Talán azért azt is mérlegelni kellene hogy mennyi üzemanyag van az autoba,, hiszen az eddig ütöképes autok azért nem olyan rosszak hogy most onnan indulnak ahonnan...
Előzmény: #48187 Zaccmester 2006.04.22. 21:19:58 |