Témakörök > Hírek fórumai > A Budapest Airport meghirdette a ferihegyi taxi tendert A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2006.05.26. 18:47:54 / # 40953 |
Hé urak!
Ez egy sajtótájékoztató volt, és nem egy szakmai tanácskozás, ahova véletlenül befurakodtam:-)
Ezek arrol híresek, hogy kérdezni lehet, és nem arról, hogy kiselőadást tartani.
Mellékesen tárgyalt a cégek vezetőivel, és ott ült mellette a "Főkamarás", a "mi" képviseletünkben. Gondolom beszélgettek ezekről a kérdésekről.
Sem lehetőségem, sem igazán rutinom nem volt ilyen témák "kérdésbecsomagolásához" mert biztos lehetett volna úgy kérdezni, hoy abban állítok, de bocsássátok meg nekem, hogy ennyire "profi" nem vagyok:-)))
Azért tettem be szöveghűen a tájékoztatót, hogy lássátok mi zajlik!
Előzmény: #40952 Sas882 2006.05.26. 18:10:57 |
|
Sas882 | 2006.05.26. 18:10:57 / # 40952 |
|
bizony úgy lett feltüntetve, hogy az autókat valamint a szervizelésüket s még a sofőrök esetleges kiképzését(angol nyelv) is mintha a cégek állnák, az igazgatót nem tájékoztatta senki, hogy milyen formában működnek a fuvarszervező cégek???
Szerintem fogalama sincs róla...........
tomajer igazán rávilágithatott volna a kérdésre, repi kaja és cigizés helyett:)
ez ugyanis a leglényegesebb pontja a dolognak
igaz erre a pályázó cégek - ha lesz ilyen - biztosan ki fognak térni, hiszen nem tudják garantálni ezeket a feltételeket.
|
Bbetyár | 2006.05.26. 17:31:32 / # 40951 |
Maxxximálisan egyetértek
Előzmény: #40950 Csumi 2006.05.26. 17:02:06 |
|
Csumi | 2006.05.26. 17:02:06 / # 40950 |
|
Elolvastam a beszámolót, köszönjük. De.. nem értem!! ezt az embert az igazgató urat,( és most nem az "áll az alku"ra gondolok)még senki nem homályosította fel, hogy saját autó nélküli cégekkel tárgyal? beszél itt a cégek mély zsebbe nyúlásáról, hogy venniük kell megfelelő autókat, biztosítaniuk megfelelő sofőröket, szervízhálózatot, megt tudom is én még miket.... HALLLLÓÓÓÓ! Ilyesmiről itt szó sincs a cégek ilyet nem tudnak, és fognak tenni, most sincs 1 önnálló taxi gk.-juk sem, kivéve a Taxi 4-et, de az ő saját kocsiparkjuk meg a reptér kritériumainak nem felel meg! Kivéve a kevés darabszámú új Vectrát. Antal úr jól tájékozottságát is jellemzik válaszai, gőze nincs hány cég van, hány új, hány régi... De Tomi! Te tudod, hogy hányas a kabát, miért nem szólaltál fel, hogy rosszak a kérdések, és rosszak a válaszok, hisz ez is, az is nagy létszámú saját gk.-val rendelkező "céget" feltételez, amilyen cég ma Budapesten nem létezik! Vagy fantom cégek fognak versenyezni? Sejtettem már az elején (pár hozzászólásomban meg is említettem) hogy az igazgató úrnak fogalma sincs az itthoni dolgokról!!!! A reptéri "hiénák" kiűzésével pedig pár évet elkésett, már nem az a "kaszálós" brigád dolgozik onnan sem (kivételek persze mindenhol vannak) Ez az egész csak a reptér fuvaronkénti 350-Ft-os pacsijáról szól! (szerintem) Ha valóban az utasok érdekeit néznék, nem akarná sorba állítani, és még plusz várakozásra kényszeríteni (hisz már 1x vártak az útlevélkezelésnél, vámnál, poggyász átvételnél) őket a taxi vócserért....no comment
Előzmény: #40949 tomajer 2006.05.26. 16:06:35 |
tomajer | 2006.05.26. 16:06:35 / # 40949 |
Dehogy haragszunk!
Ideje volt, hogy megszólaltál.
Remélem mostantól már szinesíted a lapot, és szélesíted a látókörünket folyamatosan
ui: Felkerült, a tegnapi sajtótájékoztatóról, a szubjektív, és részletes beszámoló!
|
|
kettőötkilenc | 2006.05.26. 15:34:59 / # 40948 |
|
Bizony-bizony! A "látszólagos káosz"mögött rend van,s működik a dolog.a "kocsiparkjuk" is az átlag felett van.Szerény véleményem szerint,talán nem is kéne megbolygatni a társaságot.
|
6ker | 2006.05.26. 15:11:27 / # 40947 |
|
Ez igy korrekt.
Nemtudom akkor mi a pontos helyzet, de jelenlegi touristos baratok szerint azert telen kicsit necces volt a helyzet fuvar szempontjabol.Azert a napi betevo megvolt.A visszfuvarokrol meg azt mondtak, hogy a radio azert legyen felhuzva.
De hat mindenhol igy van.Hiaba a szemlek meg az ellenorzesek.
Szvsz a szamok a te szamaid es az ovek koze tehetok.Mert jelenleg azert ucsorognek ok is 1-2-3 orat a ketrecben majd a sorban.Majd azert egy budai fuvar megvan 1 ora, es nemkapsz rogton fuvart ujra.
A voucher rendszert ok is jonak tartjak es tapasztalatok szerint az egyeb ceges kollegak hienaznak gyakran a kulso koron...
|
egy volt repteres | 2006.05.26. 14:52:50 / # 40946 |
|
Sziasztok!
Eddig nem szóltam hozzá a témákhoz csak olvasgattam a honlapot (ami szerintem nagyon jó és hiánypótló). Viszont most lenne néhány megjegyzésem. Hoszzú évekig dolgoztam az Airport taxinál, majd közel két évet a jogutód Tourist taxinál is. Akik most olyanokat írna, hogy télen a 150 kocsira kb autónként két kanyar jut az téved. Véleményem szerint a reptér (taxis szempontból is) egy aranybánya ami évről évre jobb lessz a forgalom növekedésével.
Mikor én eljöttem volt olyan nap, hogy reggel 9-tól 10-,11-ig akár 10 is tudtál fordulni, ami 5000-6000 közti fix tarifával számolva azért nem olyan rossz pénz és akkor még a vissz. fuvarokról nem is beszéltem.(Amúgy szerintem ezek a transzfer árak korreketek és nem íreálisan magasak ahogy azt a sajtó harsogja.De ha ti másként gondoljátok cáfoljatok meg) De télen is meg lehetett csinállni a napi 4-5 kanyart + a vissz. fuvarok.Nem tudom ki lessz a tender nyertese (bár tippem van) de ahogy így olvasgattam a tender kiírást ényegében a Tourist taxi álltal bevezetett fuvarszervezési rendszert akarja tovább működtetni a reptér is (kissebb - nagyobb módosításokkal). Amin nem is csodálkozom hiszen szerintem a rendszer jól működött. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a Tourist is fix tarifával dolgozott (Pest belváros 5200, Buda 5800, perem kerület 6800) és nem folyt olyan lehúzás amiről időröl - időre a sajtóban cikkeztek. Ezeknek a hiénázásról szóló híreknek max a 90-es évek közepéig volt valóság tartalma. Utána a cégvezetés komoly ellenőrzési rendszert vezetett be. Többek között megszüntette az órával történő fuvarozást és bevezette (az országban elsőként)az ellenőrizhető fix tarifát.Ami annyit tesz,hogy amikor kilyon az utas a terminálból odalép a kijáratnál lévő dispeacher pulthoz ahol kap egy az uticéljának megfelelő díjú vouchert , a diszpeachertől. Így előre tudja mennyit fog majd fizetni. A diszpécser pedig a voucher sorszámozott tömbjére feljegyzi a taxis számát aki az adott utast vitte , így a taxis probléma esetén visszakereshető. Nos ahogy olvastam a reptér ezt a jól bevállt módszert is meg akarja tartani. (persze problémás sofőrök minden cégnél voltak, vannak, leszenek akiket még így se lehet vissza tartani a trükközéstől)
És végezetül még egy megjegyzést fűznék a témához. Szerintem akárki akármit mond a reptéren most REND van. Persze nem volt ez mindig így. De az elmúlt 5 évről szerintem ez elmondható. Van egy cég aki ott áll a kijáratoknál és korrekt módon fuvaroz. Azt mindannyian tudjuk, hogy ha csak úgy érkezési sorrendben Budapest összes taxisa felálhatott volna a "drosztra" akkor óriási káosz lett volna a reptéren. Eddig a taxis szakma azt kifogásolta, hogy miért van az ,hogy csak 1 cég autói állhatnak ott? Miért csak telefonos hívásra jöhetnek a többiek? Nos. Véleményem szerint ez a probléma az új a tenderen győztes cég esetében is fent fog állni. Vajon akkor is probléma lessz,hogy csak 1 cég autói állhatnak fent? És vajon ha történetesen a győztes nem (az egyébként elég jó autóparkal rendelkező) Tourist lessz akkor az a jelenleg közel 200 eddig ott dolgozó taxis veszi a kalapját és szépen bemegy a városba (jóval kevesebb pénzért) taxizgatni? Szerintem nem. Két választásuk van. Vagy belépnek a győztes céghez és szép lassan újra megszervezik önmagukat (más cég logo alatt), vagy ha ez nem történne meg akkor a terminálokból fognak dolgozni , soron kívül (mint ha mondjuk saját utast várnának) és közben meg a nyertes cég elöl fogják elcsippenteni az utasok jó részét,akiket immár nem fix áron hanem ilyen-olyan órával fognak fuvarozni és akkor tényleg káosz lessz a reptéren. Nem csak az utasokkal, hanem a volt touristosok és az új cég sofőrjei között is. Mert aki ott taxizik 10 éve ismeri az összes hordárt, rendőrt, minibuszost, stb. akkor is meg fog éllni a reptérről ha nem a sorból fuvaroz, és a zsíros vidéket v. külföldet a hordár neki fogja kitolni.
Ennyit akartam mondani, ne haragudjatok ,hogy ilyen hosszúra sikeredett. :)
|
Csumi | 2006.05.26. 14:44:57 / # 40945 |
|
Jaaa, és ez az autó 2 millió forint, kora ellenére lizingelhető... mennyi is egy hasonlóan felszerelt dízel Octavia?...
|
Csumi | 2006.05.26. 14:41:15 / # 40935 |
|
állapotban. Mint látjuk, ez egy behozott kinti taxi volt...ennél tényleg kényelmesebb mondjuk az Oktávia (köztudottan, hosszabb úton kényelmetlen) hátsó űlése... betegek ezek...
|
Csumi | 2006.05.26. 14:37:05 / # 40944 |
|
és belső...
|
Csumi | 2006.05.26. 14:36:16 / # 40943 |
|
igen leharcolt alkalmatlan külső...
|
Csumi | 2006.05.26. 14:34:35 / # 40942 |
|
mert már az idősebb autó az a reptér szerint snassz a fapadossal utazó közönségének..... pl. ez az autó 1996os...
|
Csumi | 2006.05.26. 14:31:24 / # 40941 |
|
Eeeeez verseeeny?! Ez közröhely! Ilyen anyagi háttérrel rendelkezző szférától ilyen kocsikat követelni.....vagy Octaviákra, és Lecettikre gondolt? netán onnan is jön egy kis pacsi?....
|
törölt felh. | 2006.05.26. 13:02:16 / # 40940 |
|
Úgy érzed?:-)
Ez egy verseny, ki bírja tovább:)
Előzmény: #40939 Sas882 2006.05.26. 13:00:48 |
Sas882 | 2006.05.26. 13:00:48 / # 40939 |
|
én most sem állok meg........a fuvarkényszer miatt
a tender után, ha lesz, meg nem fog az autóm megfelelni, igy ha behozni nem vagyok alkalmas a kedves utast, akkor kivinni sem vagyok, nem igy van?
Esetleg különbözik valamiben a 2 fuvar?
nem diszkrimináció ez???
|
6ker | 2006.05.26. 12:33:57 / # 40933 |
|
En ugy oldom meg a problemat, ha a nyertes oldalon leszek, hogy ahogy eddig is tettem, nemmegyek a repterre.
Nemfogok se idegeskedni, se belerokkanni egy uj autoba.
A repter nyaron nagyon jo, majd telen lehet az uj autokban dideregni.
Kint lenni akkor is kint kell aki bevallalta, hisz szerzodes szerint a cegnek biztositani kell a letszamot.
Akkor majd lesz kompenzacio amikor napi 2 fuvart csinalsz?
|
Sas882 | 2006.05.26. 11:20:19 / # 40938 |
|
ha kicsit jobban felméri a helyzetet mint woody, akkor gyorsan felhasználja a retúr jegyét.............
|
admissarius | 2006.05.26. 11:03:49 / # 40937 |
|
azért én nagyon nem csodálkoznék ha jönne 1 angol tőkeerős cég aki mindennek megfelel felvesz droidokat azt gyerünk. erre már megérné egy est-taxi szerű céget alapítani hiszen van fuvar dögivel totálisan ellenőrizhetők a pilóták, stb
de cáfoljatok meg!
|
Sas882 | 2006.05.26. 10:01:59 / # 40936 |
|
Mercedest, de azzal ott az év korlátozás, ugyebár 1-2 éves Mercedest venni nem igazán éri meg.
VW Passat - 5-6 milliót megér, nem? - s egyterűek, de szintén ott is bejön, hogy 1-2 évesen nagyon drágák.
Marad a Lacetti combi
vagy, hogy mindenki lesz@rja az egészet, jelen esetben ez a legolcsóbb megoldás.
|