Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2018.03.21. 11:23:09 / # 348429
Húú de genya vagyok.
Nna valami érdekvédő fogja, oszt vigye be a Tarlóshoz.  Most még ingyé adom :-P
tomajer 2018.03.21. 11:21:58 / # 348428
Khmmm ...  és máris adtunk egy qrva nagy pofont, a droidtartóseregeknek, mert innentől kezdve nem lehetne feledékenynek lenni az onlánnyal .... :-)
Hisz a cég kiszámlázza a tagdíjadat, tételesen ...   ami ugye onlány, tehát, a Navnak nincs más dolga mint unalmas óráiban összehasonlítgatni az x vállalkozás nevére kiállított számlákat, az x vállalkozás által üzemeltetett onlány kasszák adataival.
tomajer 2018.03.21. 11:18:13 / Módosítva / # 348427
Ezzel a lendülettel el is csábították a taxify állományának nagy százalékát ....
tomajer 2018.03.21. 11:16:24 / # 348426
Pedig nem lenne az olyan rettenetes az ő számukra se.
Pláne, ha szabadon határozhatják meg a díjat.

Vegyük most az előttünk lévő példát.

Főtaxi 1500 taxis, 300000 fuvar. nettó 76 ezer tagdíj.

1500. x 76 000.- = 114 millió nettó forint.
Ezt elosszuk, a fuvarok darabszámával:
114 000 000 : 300 000 = 380.- nettó / fuvar.   (basszus!)
Mondjuk, egy jelképes 20 000.- os alapdíj  (tudom, nem szimpi, de tuti nem mondanak le róla)
1500 x 20 000.- = az 30 millió.  Ha azt levonjuk, a 114 millióból, akkor már csak 84 milliót kell osztani a fuvarok számával:
84 000 000 : 300 000.- = 280.- nettó leadó.

Bocs, hogy ilyen zavaros lett, de menet közben gondolkoztam, és nem akarom átírni.
Így legalább itt a gondolatmenet.
Tehát, egy Főtaxi méretű cég, semmit nem vesztene, egy nettó

20 000.- os alapdíjjal   bruttó : 25 400.-
280.-os fuvaronkénti leadóval. bruttó : 355,6

Persze ezeket értelmezhetőre kerekítve.  Gondolom nem a mi javunkra :-(

És akkor itt a taxista rögtön össze tudná hasonlítani, a körtét az almával .... :-P
szabadataxi 2018.03.21. 10:39:03 / # 348424
Nem, kartell van, mértékben is, árképzésben is. És persze birkaság taxisoldalon, ezért lenne szükség bizonyos fokú szabadrablás-korlátozásra. A főváros egyszer már beavatkozott az alárendelt (valójában inkább balfasz) piaci szereplők védelmében a fix tarifa bevezetésével, ennél sokkal kisebb erőfeszítésébe kerülne, és kevésbé is torzítaná a szent "szabad versenyt" a lentebb leírt hozzáállás. Persze tökéletesen megértem az ellenérdekeltség nyomós okait.
szabadataxi 2018.03.21. 10:29:29 / # 348423
Nagyobb baj, hogy más sem.
szabadataxi 2018.03.21. 10:26:54 / Módosítva / # 348422
Ebben nyilván nincs benne a reptér. Vagy nem tudom, nagyon nem vagyok otthon Főtaxi-tematikában, hál'istennek. De az itt emlegetett 76 500 Ft-os tagdíj valahogy kevesebbnek tűnik, mint amiről én tudok. (Plusz száezezer körüli reptéri regisztráció és sávosan változó, akár többezres fuvaronkénti leadó azoknak, akik hajlandók részt venni ebben a mocskos mutyiban.)
tomajer 2018.03.21. 10:20:05 / # 348419
Hosszú évek óta figyelem, a létszám, fuvarszám arányokat a bp-i taxipiacon.
A 200/fő/hó, kiemelkedően jónak számított.   (csak akkor, ebből nagyon sokan csak 100 körül tudtak felvenni, míg kevesek meg 300 fölött)
Most nem tudom a többi cégét, nincs összehasonlítási alapom.

tomajer 2018.03.21. 10:17:25 / # 348418
Akár igazad is lehet.
 Ezen így nem gondolkodtam még el.
focilabda 2018.03.21. 10:15:50 / # 348417
A mai tagdíjakat nem a piac szabályozza?
focilabda 2018.03.21. 10:14:18 / # 348416

Azt mondja a zujságíró ebben a cikkben, hogy a főtaxinál 1500 taxista van, 300000 db címre havonta.

Valaki segít elosztani, hogy az naponta mennyi?  🤔🤔 

szabadataxi 2018.03.21. 10:02:22 / Módosítva / # 348415
Nem kell hatósági árassá tenni. A főváros saját hatáskörben kijelenthetné, hogy a főváros (a BKK-n keresztül) csak olyan fuvarközvetítőt minősít, amely közvetítettfuvar-arányos elszámolást alkalmaz az alvállalkozóival szemben. Ennek mértékét aztán rá lehet bízni a piacra. De egy listára felkerülni sem nagyobb mutatvány, mint lekerülni onnan, lásd a klasszikus alapviccet.
tomajer 2018.03.21. 09:44:52 / # 348413
Egy baj van ezzel :-(
Hogy a hatósági áras termékek, szolgáltatások, tételesen vannak felsorolva az ártörvényben.
Nnatehát, akkor oda be kéne csempésztetni a fuvarszervezést is.
Erre hivatkozva tudná a főváros ezt megtenni.
Ésakkó....
Jönne a feketeleves, hiszen azt hogy mennyi fuvarszervezési díjat fizetünk, és mennyi mondjuk franchise díjat, hogy hordhassuk a logókat  (kötelezően)  netán ilyen, olyan bérleti díjakat, szintén kötelező eszközökre, már nem szabályoznák ...   tehát, kezdődik minden elölről.
szabadataxi 2018.03.21. 08:53:43 / # 348412
A fuvarkufárok lelki érzékenységének tiszteletben tartása kieső helyen szerepel a prioritási listámon.Kár, hogy ezzel a kisebbséghez tartozom.
focilabda 2018.03.21. 08:25:35 / # 348410
Lehet.De, szerintem nem ez lenne a jó megoldás ha úgy érezné valaki, hogy be szeretne avatkozni.
szabadataxi 2018.03.21. 07:57:46 / Módosítva / # 348407
Körülbelül ugyanazon "algoritmus" alapján, amellyel előírják a taxisnak, hogy mennyiért szállítson utasokat. Nem látom be, ez miért lenne nagyobb vétek a természet rendje ellen.
focilabda 2018.03.21. 06:55:35 / # 348404

Én továbbra sem értem, hogy miként lehetne előírni egy fuvarközvetítőnek, hogy mennyiért adja a szolgáltatását az ügyfeleinek.

🤔🤔

balagge 2018.03.20. 19:00:47 / # 348397
avatar
Csakis addig hangzik jól amíg 0 Ft az alapdíj...miért is kene alapdíj? Persze ez is csak annak hangzik jól akinek ez így anyagilag jobban megéri. Hiszen 29x13 óra/ hó munka mellett valószínűleg jobban megéri a fix díj. Ennek elő példája a taxify. Az nagyon megéri annak a taxisnak aki nem dolgozik:-)
cheater 2018.03.20. 18:46:58 / Módosítva / # 348396

E célt például segíthetné a forgalomarányos fuvarszervezői jutalék kötelező jellegű bevezetése, amely a taxisofőrök vállalkozásának fix költségét apasztaná le. 

Végre egy újságíró aki jóval közelebb jár az igazsághoz mint eddig bárki.

Ettől függetlenül rögtön akadékoskodom is, de ezt csak azért teszem mert némiképp más pozícióból nézem a világot mint sokan mások. Sokakkal ellentétben nem azt gondolom, hogy a világ az fekete vagy fehér, én úgy tartom, hogy a világ az szürke. Tehát nem gondolom azt, hogy ha megszűnnének a cégek akkor eljönne a kánaán. Egyáltalán nem, sőt, cégek nélkül iszonyat új veszélyek leselkednek ránk, amik igazán sokba is kerülhetnek. Ahogy azt sem gondolom, ha eltűnnének a mezítlábasok akkor aztán tök jó lenne. Én azt mondom, hogy az éremnek minden esetben meg kell nézni a másik oldalát is mielőtt döntenénk.

Vegyük a fenti állítást: forgalomarányos fuvarszervezői jutalék. Tök jól hangzik. De tényleg. Versengjenek ők értünk, fordítsuk meg az eddigi pozíciót.

De meddig hangzik jól, míg 0Ft az alapdíj? Vagy ha csak 20ezer? És ha már 50 lesz az alapdíj? Vagy ha még is ennél több + ugye a fuvaronkénti jutalék.. a vége már nem hangzik olyan jól, a függés továbbra is jelen van.

De.. szabadataxi még a múlt hónapban tett egy nagyon is lényeges bejegyzést itt a fórumon. amit én sokkal fontosabbnak tartok annál hogy a feledés homályába vesszen, ezért álljon itt újra:

"szabadataxi: Nagyon hidegen hagy, hogy mi a fuvarszervezők érdeke: egy fillért sem tartok méltányosnak, amiért nem kapok valamit. Az elmúlt hónapban a közvetített fuvarjaim ellenértékének felét tette ki a tagdíj (jó, én nem vagyok nagy címfelvevő, de ennél azért jobb szokott lenni az arány), ami egyértelmű ráfizetés nekem. Így gyakorlatilag azért fizettem, hogy reklámhordozója lehessek egy vállalkozásnak, amely belőlem él."

Tehát hogy is van ez, mennyi is az én értékem az adott cég számára? Egész nap körözök a városban a céget képviselve, megborotválkozva, kedvesen mosolyogva mindenkire, autóm legyönyörűzve ennek minden költségét vállalva, még akkor is ha egész nap nem kapok a cégtől semmit. Mennyit ér ez a cégnek?

Jelen pillanatban tudjuk mennyit, én fizetek azért, hogy ezt megtehessem. De ennek a reklám és igy gazdasági értéke miért nem köszön vissza az ÉN pénztárcámban?

Én vagyok az aki a saját pénzemen képviselem és reklámozom Őt folyamatosan. De ez nem az Ő pénze, ez az én pénzem. Kérem vissza.

Ha ennek a tevékenységnek az értékét megfoghatóvá/megjeleníthetővé tennénk és emellé kapcsolódna be a forgalomarányos fuvarszervezői díj mindjárt egy teljesen más pozícióból tárgyalnánk egymással.

tomajer 2018.03.06. 12:51:14 / Módosítva / # 348269

Csúnyán eltévedt a Budapest Taxi

2018.03.06.

Amikor egy cég vezetése rájön, hogy nem versenyképes a többivel, hogy a helytelen döntései sokasága miatt a cég értéke folyamatosan csökken, és lassan, de biztosan elindult a süllyesztőbe, na, itt jön az a rész, ahol egy hozzáértő cégvezető és tulajdonosi kör pánikban orvosolná hibás lépései következményeit. Sőt, aki komolyan veszi magát és az általa irányított céget, az már az első hibás lépésnél változtatna. A Budapest taxinál ezzel szemben az történik, hogy miután a vezetése elkúrt mindent, amit csak el lehet, és szembesült a szakadék szélével, ledobálná a mélybe az őt eltartó taxisokat, hogy puhára essen.

(Az írásban a ténymegállapításnak tűnő megfogalmazások természetesen kizárólag vélemények)

Oldalszám: 10