Témakörök > Hírek fórumai > Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2018.03.05. 18:21:35 / # 348251 |
Meg a qrva annyát!
Egy, a szakmához mit sem értő senki, feltalálja itt a spanyolviaszt, és ötezer ember megélhetésével szórakozik! :-(
Előzmény: #348245 cheater 2018.03.05. 14:26:22 |
|
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.03.05. 16:40:16 / Módosítva / # 348247 |
|
érdekes, a tagdíjat valamiért sose akarják csökkenteni...
Előzmény: #348245 cheater 2018.03.05. 14:26:22 |
cheater | 2018.03.05. 14:26:23 / # 348245 |
Tartaná a tarifát a Budapest taxi. Oravecz Nándor szerint a hatósági ár lehetne maximált ár is, amitől lefelé el lehetne térni..
|
|
tomajer | 2018.03.04. 18:03:14 / # 348235 |
Tehát, a lényeg. Tarlósék, a tarifarendszer módosítását, semmilyen formában nem támogatják. A normális ár, meg nem a lineárisan felemelt mostani tarifa lenne, hanem egy müncheni, berlini mintájú, sávosan csökkenő rendszer.
|
|
tomajer | 2018.03.04. 17:58:17 / # 348234 |
Hirtelen itt egy nagyon viccesre sikerült, müncheni fordítás:-)
Taxi vezetőkhajcsárok nem határozza meg az árat, a hangulatnak megfelelően. A taxi viteldíj határozza meg az állam fővárosa, München. A viteldíj rögzítik a mérő, és majd a jogosulatlan hozzáférés egy lezárt. Akkor-a ' szükséges, majd ellenőrizze, hogy a lemérésének Hivatal. A kalibrálás meg kell ismételni, évente egyszer. Az alapár jelenleg 2,90 €, az első 5 km-re van 1,60 költség €, által 5-10 Kilométer ár volt km utazás 1,40 €. A a 10. Minden további termékcsoportok költség km, Hatálya alá tartozó KM 1,25 €. Várakozási idő, a forgalom miatt is (z.B a dugóban) óránkénti költség. 22,50 €. Poggyász, hogy kell elhelyezni, a törzs, minden költség 0,50 €.
Előzmény: #348233 tomajer 2018.03.04. 17:52:37 |
|
tomajer | 2018.03.04. 17:52:37 / # 348233 |
Az új taxiórák tudják.
De sajnos, a városvezetést, ilyen nehéz feladatok elé állítani nem lehet :-( Egyszerűen nem is értik, miről beszélünk, ha ezt felvetjük. Példaként a német tarifarendszert hoztuk fel többször: Most annak nézünk utána, hogy Németország legnagyobb városában Berlinben, milyen árakon és szabályok alapján dolgoznak az ottani taxis kollégáink. Berlinben 1 fajta taxitarifa van alkalmazásban amit a helyi hatóság rendeletben szabályoz, a legutolsó tarifa változás 2015 június 02-án történt és 2015 június 16-tól van hatályba. (Itt) Váltószámként alkalmazzunk most 300Ft-os €/HUF árfolyamot és számoljunk azon! 1) Rövid útdíj tarifa: 5,00€ = 1500Ft (Ez csak abban az esetben használható ha utcán intik meg a taxit és a fuvar hossza 2 km alatt van megszakítás nélkül.) 2) Normál tarifa Alapdíj: 3,90€ = 1170Ft Kilométerdíj: 0-tól 7km-ig: 2,00€ = 600Ft /km 7 km-től: 1,50€ = 450Ft /km Várakozás: 30€/óra = 9000Ft/óra azaz 150Ft percenként Lépésnagyság 0,20€ = 60Ft Pótdíjak: Egyterű autó: 5-8 személyre 5,00€ = 1500Ft Terjedelmes csomag ami nem fér el a csomagtartóba: 1,00€ = 300Ft Készpénzmentes fizetés: 1,50€ = 450Ft Behajtás a Tegel reptérre: 0,50€ = 150Ft Pótdíjmentes a kerekesszék, gyerekkocsi, személyes poggyász, kutya, kisállat. Példa 1 Példa 2
Előzmény: #348225 idvez 2018.03.03. 22:09:21 |
|
a-kinti | 2018.03.04. 11:48:05 / # 348230 |
|
Érdeklődj utána ,mert mindegyik tudja!!!!!! |
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.03.03. 23:28:18 / # 348226 |
|
Elméletileg a hazai gyártású taxiórák nem képesek alapdíjban kilómétert számolni (szerintem ez hülyeség). Egyébként pedig tényleg ez korrekt és elfogadható megoldás lenne.
Előzmény: #348225 idvez 2018.03.03. 22:09:21 |
idvez | 2018.03.03. 22:09:22 / # 348225 |
|
A tarifaemelés egyik legfontosabb érve általában a sok, nem gazdaságos, rövid fuvar. Ez objektíven nézve utasként is érthető. Azonban ezek kiküszöbölésére miért nem kerül elő soha egy olyan - más országokban működő - tarifarendszer, ami egy magas alapdíjjal számol, de abban már benne van az első x km. Én csak többé-kevésbé kívülállóként látom a dolgot, de nem lehetne valami ilyen tarifával kompromisszumos megoldást találni? Konkrétan mire is gondolok? Mondjuk 1.600 Ft-os alapdíj, amiben benne van az első 4 km. Ha a kedves utas csak 2 km-re megy, akkor is kifizeti a négyet. Viszont ha a reptérre vagy még messzebb megyek, nem érint hátrányosan a magas alapdíj. Ilyen lehetőségről csak én nem olvasok soha itthon vagy ennek más oka van, amiért nem működhetne?
|
balagge | 2018.03.02. 22:19:48 / # 348215 |
|
Nem jó 5let ilyen autóval taxizni... majd jönnek a dumával, hogy milyen gazdag a taxis, kellett elkergetni az ubert! Kár adni alájuk a lovat. Közbe meg gazdasági csőd ezzel taxizni persze...
Előzmény: #348214 zoli578 2018.03.02. 21:19:26 |
zoli578 | 2018.03.02. 21:19:27 / # 348214 |
|
Tényleg a kollégát kell okádni amiért ilyen autót vett? Engem nem érdekel, hogy honnan vagy miből van? Hajrá neki. Az a lényeg, hogy nekem legyen meg a számításom. Mondjuk nincs meg de erről nem Ő tehet.
|
tomajer | 2018.03.02. 15:02:23 / # 348210 |
Nem.
De Bp-en sehogyse gazdaságos taxizni! :-( Majd arról vesszük észre, hogy gazdaságos lett, hogy megjelennek a saját autóflottát üzemeltető taxitársaságok, valódi alkalmazottakkal, valódi fizetéssel .... amíg ilyen nincs addig ez nem is éri meg. Tehát, ez a része letudva. Nnamost, a Q7. Nem ismerem a srácot. Nem tudom miért, miből?!? De simán lehet, hogy örökölt egy nagyobb összeget, nyert a lottón, stb. ... és ez volt a vágya. Jobb dolga nincs, hobbitaxikázik tovább, hogy ne kelljen otthon az asszonyt hallgatnia, de ... nem ebből él. Én pl. ha nyernék a lottón, Teslát vennék. Simán! Már gyárilag Bkk sárgát rendelnék :-P |
|
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.03.02. 14:47:17 / # 348209 |
|
Ezzel az autóval még 560-as tarifával sem biztos, hogy gazdaságos taxizni.
Előzmény: #348205 tomajer 2018.03.02. 14:37:19 |
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.03.02. 14:44:38 / # 348208 |
|
Persze, beleszámolhatja a büdzsébe, hogy egy kicsit többet költ autóra, mert mégsem egy lacettiben kell ülnie cserébe, meg hát használja magáncélokra is, ez így totál oké. De ez a szint maximum az e mercedesig működhet szerintem, abból máer 3 millióért lehet levedlett német taxikat venni, ami ihhon talán kihúzni 1-2 évet még, de a Q7-et nagyon sok olyan ember sem engedi meg magának, aki kétszer annyit keres, mint egy taxis.
Előzmény: #348205 tomajer 2018.03.02. 14:37:19 |
tomajer | 2018.03.02. 14:43:30 / Módosítva / # 348207 |
Metált bírod?
|
|
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.03.02. 14:41:00 / # 348206 |
|
Én megmondom őszöntén, hogy azokat a kollégákat sem értem, akik mercedes e 200 cgi-vel dolgoznak. Ezzel a tarifával egy mondeó-passat-superb vonalnál drágább autóval nem gazdaságos melózni.
Előzmény: #348203 kezdő13 2018.03.02. 13:56:58 |
tomajer | 2018.03.02. 14:37:19 / # 348205 |
Magának veszi.
A taxis mindig magának veszi az autót. Ha megengedheti magának, akkor ilyet. Különben meg szinte mindig olyat, amilyet éppeg már nem engedhetne meg magának! :-) De háát, ez nem bűn. Abban lakunk ... Nnajó... nem mindenki. De valahol ..... az én generációm legalábbis még azért lett taxis, mert szerette az autót és szeretett vezetni.
Előzmény: #348203 kezdő13 2018.03.02. 13:56:58 |
|
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.03.02. 14:36:59 / # 348204 |
|
Szerintem tolják címmel, vagy pedig nem kell tagdijat fizetnie. Máshogy nemtudm elképzelni, hogy miért vett ilyet. 7 milliónál olcsóbban nem tud normálisat venni ebből, fél millió forint egy abroncs szett, 3 literes dízel a legkisebb motor, alsóhangon 10 liter gázolajat megeszik vegyesben. Egy évnél többet nem fog kibírni a gumija, de lehet sokat mondtam. A vezérlés csere is szerintem fél millió forint körül lehet egy iyenen. És akkor apró elektronikai hibákról ne beszéljünk, amikre majd röpködnek a 100 ezer forintos szervizdjíak. Van vagy 600 ezer forint rezsije a csókának, és akkor még ha hitel van rajta, azt is fizetnie kell.
Előzmény: #348203 kezdő13 2018.03.02. 13:56:58 |
kezdő13 | 2018.03.02. 13:56:58 / # 348203 |
|
Remélhetőleg hamarosan felszenteli valamelyik paraszt /bocsánat, utaskát akartam írni/, egy jó kis Instant-Gozsdu útvonalon 800 Ft-ért, azzal hogy egészségesen teleokádja a baromnak a szarját. Majd rájön egy idő után, hogy ezeknek a geciládáknak nem, hogy Q7 nem dukál 280/km-ért, de még egy zsiguliba sem ültetném be a kedves utazóközönség nagy részét. Nem is értem az ilyet, mi a fasznak vesz valaki taxizásra ilyen autót, hiszen kurvára nem fizeti meg senki sem, hacsak nem 3 szoros tarifával közlekedik rendszeresen.
|
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.03.02. 12:26:52 / # 348199 |
|
de lehet, hogy volt az 4 hét is.
Előzmény: #348179 tomajer 2018.03.02. 08:13:53 |