Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2018.03.05. 18:21:35 / # 348251
Meg a qrva annyát!
Egy, a szakmához mit sem értő senki, feltalálja itt a spanyolviaszt, és ötezer ember megélhetésével szórakozik! :-(
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.03.05. 16:40:16 / Módosítva / # 348247
avatar
érdekes, a tagdíjat valamiért sose akarják csökkenteni...

cheater 2018.03.05. 14:26:23 / # 348245

Tartaná a tarifát a Budapest taxi. 

Oravecz Nándor szerint a hatósági ár lehetne maximált ár is, amitől lefelé el lehetne térni..

tomajer 2018.03.04. 18:03:14 / # 348235

Tehát, a lényeg. 


Tarlósék, a tarifarendszer módosítását, semmilyen formában nem támogatják.

Minden bonyodalomtól rettegnek.
Már a rögzített ár bevezetése előtt is ezt a formát forszíroztuk.
Egyszerűen attól rettegnek, hogy megvezetjük őket, és bármiféle visszaélés lehetőségét is ki akarják zárni.
Nem értik, hogy amíg technika van, addig visszaélésre is van lehetőség :-(
De a többségnek meg se fordulna a fejében, ha normális áron dolgozhatna.

A normális ár, meg nem a lineárisan felemelt mostani tarifa lenne, hanem egy müncheni, berlini mintájú, sávosan csökkenő rendszer.
És persze a pótdíjrendszer, ahol is a kiállást, az éjszakai, ünnepi műszakot, a több személy szállítását, stb. megfizetné a megrendelő, és nem mindenki fizetné, csak az aki igényli ...  
Ahogy pl.  nem ördögtől való, a készpénzmentes fizetés pótdíjazása se!!!
Mármint, a rohadt diktatúrákban :-)

tomajer 2018.03.04. 17:58:17 / # 348234
Hirtelen itt egy nagyon viccesre sikerült, müncheni fordítás:-)

Taxi vezetőkhajcsárok nem határozza meg az árat, a hangulatnak megfelelően. A taxi viteldíj határozza meg az állam fővárosa, München.
A viteldíj rögzítik a mérő, és majd a jogosulatlan hozzáférés egy lezárt. Akkor-a ' szükséges, majd ellenőrizze, hogy a lemérésének Hivatal. A kalibrálás meg kell ismételni, évente egyszer.
Az alapár jelenleg 2,90 €, az első 5 km-re van 1,60 költség €, által 5-10 Kilométer ár volt km utazás 1,40 €. A a 10. Minden további termékcsoportok költség km, Hatálya alá tartozó KM 1,25 €.
Várakozási idő, a forgalom miatt is (z.B a dugóban) óránkénti költség. 22,50 €.
Poggyász, hogy kell elhelyezni, a törzs, minden költség 0,50 €.
tomajer 2018.03.04. 17:52:37 / # 348233
Az új taxiórák tudják.
De sajnos, a városvezetést, ilyen nehéz feladatok elé állítani nem lehet :-(
Egyszerűen nem is értik, miről beszélünk, ha ezt felvetjük.


Példaként a német tarifarendszert hoztuk fel többször:

Most annak nézünk utána, hogy Németország legnagyobb városában Berlinben, milyen árakon és szabályok alapján dolgoznak az ottani taxis kollégáink.
Berlinben 1 fajta taxitarifa van alkalmazásban amit a helyi hatóság rendeletben szabályoz, a legutolsó tarifa változás 2015 június 02-án történt és 2015 június 16-tól van hatályba. (Itt)
Váltószámként alkalmazzunk most 300Ft-os €/HUF árfolyamot és számoljunk azon!

1) Rövid útdíj tarifa: 5,00€ = 1500Ft
(Ez csak abban az esetben használható ha utcán intik meg a taxit és a fuvar hossza 2 km alatt van megszakítás nélkül.)

2) Normál tarifa
Alapdíj: 3,90€ = 1170Ft
Kilométerdíj: 0-tól 7km-ig: 2,00€ = 600Ft /km
                            7 km-től: 1,50€ = 450Ft /km
Várakozás: 30€/óra = 9000Ft/óra azaz 150Ft percenként
Lépésnagyság 0,20€ = 60Ft

Pótdíjak:
Egyterű autó: 5-8 személyre 5,00€ = 1500Ft
Terjedelmes csomag ami nem fér el a csomagtartóba: 1,00€ = 300Ft
Készpénzmentes fizetés: 1,50€ = 450Ft
Behajtás a Tegel reptérre:  0,50€ = 150Ft

Pótdíjmentes a kerekesszék, gyerekkocsi, személyes poggyász, kutya, kisállat. Példa 1 Példa 2
a-kinti 2018.03.04. 11:48:05 / # 348230
avatar

Érdeklődj utána ,mert mindegyik tudja!!!!!!

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.03.03. 23:28:18 / # 348226
avatar
Elméletileg a hazai gyártású taxiórák nem képesek alapdíjban kilómétert számolni (szerintem ez hülyeség). Egyébként pedig tényleg ez korrekt és elfogadható megoldás lenne. 
idvez 2018.03.03. 22:09:22 / # 348225
avatar
A tarifaemelés egyik legfontosabb érve általában a sok, nem gazdaságos, rövid fuvar. Ez objektíven nézve utasként is érthető. Azonban ezek kiküszöbölésére miért nem kerül elő soha egy olyan - más országokban működő - tarifarendszer, ami egy magas alapdíjjal számol, de abban már benne van az első x km. Én csak többé-kevésbé kívülállóként látom a dolgot, de nem lehetne valami ilyen tarifával  kompromisszumos megoldást találni? Konkrétan mire is gondolok? Mondjuk 1.600 Ft-os alapdíj, amiben benne van az első 4 km. Ha a kedves utas csak 2 km-re megy, akkor is kifizeti a négyet. Viszont ha a reptérre vagy még messzebb megyek, nem érint hátrányosan a magas alapdíj. Ilyen lehetőségről csak én nem olvasok soha itthon vagy ennek más oka van, amiért nem működhetne?

balagge 2018.03.02. 22:19:48 / # 348215
avatar
Nem jó 5let ilyen autóval taxizni... majd jönnek a dumával, hogy milyen gazdag a taxis, kellett elkergetni az ubert!  Kár adni alájuk a lovat. Közbe meg gazdasági csőd ezzel taxizni persze...
zoli578 2018.03.02. 21:19:27 / # 348214
avatar

Tényleg a kollégát kell okádni amiért ilyen autót vett? Engem nem érdekel, hogy honnan vagy miből van? Hajrá neki. Az a lényeg, hogy nekem legyen meg a számításom. Mondjuk nincs meg de erről nem Ő tehet.

tomajer 2018.03.02. 15:02:23 / # 348210
Nem.
De Bp-en sehogyse gazdaságos taxizni! :-(
Majd arról vesszük észre, hogy gazdaságos lett, hogy megjelennek a saját autóflottát üzemeltető taxitársaságok, valódi alkalmazottakkal, valódi fizetéssel .... amíg ilyen nincs addig ez nem is éri meg.

Tehát, ez a része letudva.
Nnamost, a Q7. 
Nem ismerem a srácot.  Nem tudom miért, miből?!?
De simán lehet, hogy örökölt egy nagyobb összeget, nyert a lottón, stb. ...  és ez volt a vágya.  Jobb dolga nincs, hobbitaxikázik tovább, hogy ne kelljen otthon az asszonyt hallgatnia,  de ... nem ebből él.
Én pl. ha nyernék a lottón, Teslát vennék.  Simán!  Már gyárilag Bkk sárgát rendelnék :-P

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.03.02. 14:47:17 / # 348209
avatar
Ezzel az autóval még 560-as tarifával sem biztos, hogy gazdaságos taxizni. 
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.03.02. 14:44:38 / # 348208
avatar
Persze, beleszámolhatja a büdzsébe, hogy egy kicsit többet költ autóra, mert mégsem egy lacettiben kell ülnie cserébe, meg hát használja magáncélokra is, ez így totál oké. De ez a szint maximum az e mercedesig működhet szerintem, abból máer 3 millióért lehet levedlett német taxikat venni, ami ihhon talán kihúzni 1-2 évet még, de a Q7-et nagyon sok olyan ember sem engedi meg magának, aki kétszer annyit keres, mint egy taxis. 
tomajer 2018.03.02. 14:43:30 / Módosítva / # 348207

Metált bírod?

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.03.02. 14:41:00 / # 348206
avatar
Én megmondom őszöntén, hogy azokat a kollégákat sem értem, akik mercedes e 200 cgi-vel dolgoznak. Ezzel a tarifával egy mondeó-passat-superb vonalnál drágább autóval nem gazdaságos melózni. 
tomajer 2018.03.02. 14:37:19 / # 348205
Magának veszi.
A taxis mindig magának veszi az autót.
Ha megengedheti magának, akkor ilyet.
Különben meg szinte mindig olyat, amilyet éppeg már nem engedhetne meg magának! :-)

De háát, ez nem bűn.  Abban lakunk ...   Nnajó...  nem mindenki.
De valahol ..... az én generációm legalábbis még azért lett taxis, mert szerette az autót és szeretett vezetni.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.03.02. 14:36:59 / # 348204
avatar
Szerintem tolják címmel, vagy pedig nem kell tagdijat fizetnie. Máshogy nemtudm elképzelni, hogy miért vett ilyet. 7 milliónál olcsóbban nem tud normálisat venni ebből,  fél millió forint egy abroncs szett, 3 literes dízel a legkisebb motor, alsóhangon 10 liter gázolajat megeszik vegyesben. Egy évnél többet nem fog kibírni a gumija, de lehet sokat mondtam. A vezérlés csere is szerintem fél millió forint körül lehet egy iyenen. És akkor apró elektronikai hibákról ne beszéljünk, amikre majd röpködnek a 100 ezer forintos szervizdjíak. Van vagy 600 ezer forint rezsije a csókának, és akkor még ha hitel van rajta, azt is fizetnie kell. 
kezdő13 2018.03.02. 13:56:58 / # 348203
avatar
Remélhetőleg hamarosan felszenteli valamelyik paraszt /bocsánat, utaskát akartam írni/, egy jó kis Instant-Gozsdu útvonalon 800 Ft-ért, azzal hogy egészségesen teleokádja a baromnak a szarját. Majd rájön egy idő után, hogy ezeknek a geciládáknak nem, hogy Q7 nem dukál 280/km-ért, de még egy zsiguliba sem ültetném be a kedves utazóközönség nagy részét. Nem is értem az ilyet, mi a fasznak vesz valaki taxizásra ilyen autót, hiszen kurvára nem fizeti meg senki sem, hacsak nem 3 szoros tarifával közlekedik rendszeresen.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.03.02. 12:26:52 / # 348199
avatar
de lehet, hogy volt az 4 hét is. 
Oldalszám: 10