Témakörök > Hírek fórumai > Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2016.02.18. 08:29:01 / # 343225 |
Persze hogy van jövője. én nagyon zöld vagyok. Drukkolok is nekik. De!
Ez spórolva nem megy. A város töltői az ő autómennyiségüket már nem tudják kiszolgálni. Tehát, egy Bp méretű városnak legalább, három átellenes pontján kéne saját telephellyel és töltőkapacitással rendelkezniük, hogy ne kelljen Csepelre visszaautózni a megmaradt harminc kilométerrel ... :-(
Előzmény: #343223 f.attila 2016.02.18. 07:56:45 |
|
f.attila | 2016.02.18. 07:56:45 / # 343223 |
Pontosan. Jelenleg merész, de rövid időn belül ez alap lesz. Addig meg ügyeskedjen, mert a jelenlegi lefedettséggel is meg lehet oldani, nem egy elektromos taxi működik évek óta Budapesten is. Ez a jövő, és ezt a cég is tudja. A vezetője egy tech-szektor cégben is vezető, talán van tudatosság a döntése mögött.
Előzmény: #343209 Bátyó 2016.02.18. 05:46:29 |
|
Bátyó | 2016.02.18. 05:46:30 / # 343209 |
|
Jóember! Ez a technikai háttér jelenleg nem alkalmas a taxi tevékenységhez,mivel a munka időtartama,távolságok,terepviszonyok kiszámíthatlanok egy adott műszakban !
Előzmény: #343204 f.attila 2016.02.17. 21:36:44 |
f.attila | 2016.02.17. 21:36:44 / # 343204 |
De jó! Úgy néz ki tényleg itt a tavasz, nyílnak a Zöldek. Én nagy jövőt látok a cég előtt. Olyan ez, mint régen a színes tv: "Minek az? Úgysincs színes adás sehol!"
Előzmény: #343198 tomajer 2016.02.17. 20:19:34 |
|
hiénakutya | 2016.02.17. 21:03:37 / # 343203 |
De lehet, hogy inkább veréb.
Előzmény: #343198 tomajer 2016.02.17. 20:19:34 |
|
tomajer | 2016.02.17. 20:19:35 / # 343198 |
Az első fecske az utcán?
|
|
tomajer | 2015.12.16. 16:22:10 / # 341851 |
Elektromos autózás: a repülőtéren is elérhető a legmodernebb töltő
Budapest, 2015. december 16. Újabb elektromos autó töltőállomással bővült a hazai hálózat, miután átadták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminál parkolójában létesített egységet. A beruházás az ELMŰ és partnere, az ABB közreműködésével valósult meg. A jelenlegi legkorszerűbb gyorstöltővel a japán és az európai szabvány szerint gyártott típusok is „megtankolhatók” akár olyan rövid idő alatt, amíg egy utast a gép leszállása után megvárunk az érkezési csarnokban, a Budapest Airport a töltő használatáért nem számít fel külön díjat.
A repülőtéri parkoló legújabb fejlesztése, egy ún. villámtöltő áll mostantól az elektromos autót használók rendelkezésére a 2. Terminálhoz tartozó Terminál parkolóban. A jelenleg kapható legkorszerűbb töltő, amivel egyszerre két autó tölthető egyen- vagy váltóárammal, a svájci ABB magyarországi gyártó üzeméből érkezett a repülőtérre, a telepítéshez szükséges infrastruktúra kiépítését pedig az ELMŰ biztosította és az üzemeltetést is ők látják el. A töltőoszlop erős napsütésben is jól olvasható 8 hüvelykes kijelzőjén könnyen nyomon követhető a töltés állapota, a működtetéshez nem kell szaktudás vagy külön regisztráció, csak csatlakoztatni kell az autóhoz és a töltés elindul.
A villámtöltő különlegessége, hogy akár 15 perc alatt is 30-ról 80 %-ra feltölthető egy 24 kWh-s akkumulátorral szerelt autó (pl. a leggyakoribb típus, a Nissan Leaf) amivel újabb 100-120 kilométer tehető meg. Ez az idő pedig éppen elég, ha egy utast kísérünk ki a repülőtérre, vagy várunk meg a járat leszállása után. A repülőtér a parkolási díjon felül egyelőre nem számít fel plusz díjat a vételezett áramért. A töltő támogatja a jelenleg legelterjedtebb, egyenárammal működő CCS és CHAdeMO szabványokat, de normál hálózati váltóárammal is tud tölteni – ebben az esetben a töltés kicsit lassabb, igaz, a töltőoszlopról még így is rövidebb idő alatt tölt fel, mint egy otthoni fali konnektorból.
Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára méltatta, hogy az új elektromos töltőállomás átadása szervesen illeszkedik a kormány Jedlik Ányos Tervének megvalósításába és kifejtette: „A hazai e-mobilitás program megvalósítása érdekében a jövőben összesen 150 hasonló elektromos autótöltő állomás átadását tervezzük az országban. A célunk az, hogy e program révén Magyarország teljes egészében keresztülautózható legyen a korszerű, elektromos meghajtású járművekkel. Látni kell, hogy mindenki csak nyerhet az ilyen járművek elterjedésével, hiszen csökken a környezetszennyezés, a károsanyag-kibocsátás és a zajártalom. A magyar gazdaság számára pedig új, a növekedést támogató, innovatív fejlesztéseket tesz lehetővé.”
„Bízunk benne, hogy utasaink is örömmel fogadják majd legújabb környezetbarát szolgáltatásunkat, amely a nyáron indított e-mobilitás programunk egyik leglátványosabb eleme. Fontosnak tartjuk, hogy tovább folytassuk szolgáltatásaink színvonalának fejlesztését, hiszen ez is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy megőrizzük pozíciónkat, mint a régió legjobb repülőtere.” – hangsúlyozta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi igazgatója.
Az ELMŰ-ÉMÁSZ az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is úttörő szerepet kíván betölteni a fenntartható közlekedés magyarországi feltételeinek megteremtésében, folyamatosan fejlesztve hálózatát, amely a most átadott berendezéssel együtt országszerte immár 41 állomást számlál. „Az általunk létrehozott infrastruktúra mára olyan kiépítettségi szintet ért el, hogy eljött a pillanat, amikor érdemes a részleteit is kidolgozni annak az üzleti modellnek, amivel a további bővítést piaci alapon lehet finanszírozni. A repülőtér talán a legalkalmasabb helyszín, ahol a töltőállomások működtetése kereskedelmi alapokra helyezhető, hiszen a Ferihegy és a belváros közti távolság oda-vissza kényelmesen megtehető a ma forgalomban lévő elektromos autókkal. A most üzembe helyezett gyorstöltő referencia is egyben az együttműködésre az ABB-vel. Velük közösen várjuk azt a fair versenyen történő megmérettetést, amellyel – a meglévő városi töltőinfrastruktúránk bővítése mellett – a Jedlik Ányos Terv keretében hozzájárulhatunk egy országos gyorstöltő-hálózat kiépítéséhez is.” – mondta beszédében Dr. Friedrich Wilhelm Knebel, az ELMŰ-ÉMÁSZ hálózati ügyekért felelős igazgatósági tagja.
„Nagy örömmel fogadtuk a Budapest Airport felkérését a gyorstöltőállomás létesítésére. Az ABB jelentős nemzetközi és hazai tapasztattal rendelkezik a gyorstöltő infrastruktúra telepítése és üzemeltetése terén legyen szó akár töltőoszlopok gyártásáról vagy egy egész országot lefedő hálózat létrehozásáról” – mondta el Balogh Attila az ABB e-mobilitás szakértője. Az ABB gyorstöltői már több mint 25 országban, például az USA-ban, Chile-ben, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Ausztriában, Svájcban, Észtországban és Magyarországon is megtalálhatók. Az egyik legnagyobb volumenű megbízást az észt kormány adta, ahol az ABB 165 darab gyorstöltőt telepített, teljesen lefedve a balti ország területét. Az ABB 2014. elején együttműködésre lépett a kínai Shenzhen BYD Daimler New Technology Co. Ltd.-vel, amelynek keretében a következő hat évben az ABB szállíthatja az új DENZA elektromos autóhoz az egyenáramú gyorstöltőket Kínában.
A múlt héten a klímakonferencia ideje alatt Párizsban is bemutatták az ABB innovatív busztöltő technológiáját, amely a világ első, nagy teljesítményű, felsővezeték nélkül tölthető elektromos autóbuszrendszerének energia-ellátására alkalmas. A technológiát első ízben nagy teljesítményű, mintegy 135 fő szállítására alkalmas elektromos autóbuszokon alkalmazták Genfben.
„Magyarország első gyorstöltő-állomását vállalatunk helyezte üzembe az Istenhegyi úton 2012-ben, és az óta több hazai gyorstöltőt telepítettünk. Reméljük, ezzel az e-gyorstöltő állomással is hozzájárulunk a hazai innovatív „zöld” technológiák elterjedéséhez és a Budapest Airport környezetbarát programjának sikeres megvalósulásához” – tette hozzá Balogh Attila.
Az új repülőtéri e-autó töltőállomás jól illeszkedik a Budapest Airport idén év elején elindított e-mobilitás fejlesztési programjába. A repülőtér a program révén szeretné támogatni és ösztönözni a partnereit a környezetbarát elektromos hajtású járművek használatára. Ennek keretén belül a Budapest Airport is vásárolt egy tisztán elektromos üzemű Smartot, új töltőállomásokat létesített a repülőtéri földi kiszolgálásban egyre gyakoribb elektromos vontató járművek számára és a legutóbb kiírt új személyszállítási tenderében már kötelezővé tette a szerződött partner számára az elektromos taxik beszerzését is.
Az eseményen készült fotókat innen lehet letölteni: https://goo.gl/UyH1ty
Hardy Mihály kommunikációs igazgató Budapest Airport
|
|
hiénakutya | 2015.12.04. 18:51:02 / Módosítva / # 341755 |
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről67. § (1) A taxit fel szabad szerelni az igénybevételi lehetőségének jelzésére szolgáló fényjelző berendezéssel (taxi szabadjelző). Ez a fényjelző berendezés előre színtelen (fehér) vagy borostyánsárga, illetőleg a kettő közötti színkoordinátájú; hátra borostyánsárga, illetőleg kadmium és borostyánsárga közötti színkoordinátájú fényt bocsáthat ki. A taxi szabadjelző készülék fényjelzése a „TAXI” feliratot kell mutassa; megengedett továbbá a taxi szabadjelzőjén az üzemeltetőre, valamint a rendelési telefonszámra, hívószámra utaló jelzés alkalmazása is.
|
|
holló | 2015.12.04. 12:08:18 / # 341750 |
|
A szabadjelző hátsó fele a mezítlábasoknál is sárga, az eleje fehér...
Előzmény: #341732 warek 2015.12.03. 16:26:29 |
warek | 2015.12.03. 16:26:29 / # 341732 |
|
A szabadjelzőnek nem borostyánsárgának kell lennie?
|
tomajer | 2015.12.03. 16:12:35 / # 341731 |
Fillérekből autóznak, rengeteget keresnekZách Dániel követés 2015.12.03. 12:47 Túl szép, hogy igaz legyen típusú élménnyel indult a ma reggelem. Egy olyan autóba ültettek be, ahol egy kommunikációs vezető és az operatív igazgató a hátsó ülésről magyarázták, miért lesz nagyon jó, ha Budapestet ellepik a villanytaxik. Hallgatok és már szinte sajnálom őket. Aztán megérkezünk a cég telephelyére és kicsit hinni kezdek: lehet, hogy tényleg a villanytaxi az évtized üzlete.Gábor közgazdász és most már taxis. Én drukkolok nekiGaléria: Greentaxi (5 kép) Gábor élete kis magyar feltámadástörténet. Végzettsége szerint közgazdász, dolgozott már szállítmányozási cégnél, foglalkozott sporttal, majd másfél év munkakeresés után jelentkezett taxisofőrnek. Már több mint nyolcezer kilométeren túl van a villanyos Nissan Leaffel, és egyben a pályafutása során. Örül, mert van munkája, és jók a tapasztalatai, hamar megtanult gazdálkodni a Nissan tartalékaival. Ha rákeresünk új munkaadója, a Green Taxi nevére, egy lábra állása előtt összezuhant taxivállalkozásról szóló cikkhez jutunk, amelyről a Totalcar öt éve írt. Ha ehhez még hozzádúdoljuk, hogy Magyarországon a villanyautósokat a félliterenként háromezer-ötszáz forintért kapható Noni ital-konferenciák közönségéhez hasonló társadalmi megbecsülés övezi, kiderül, hogy az október 15-óta működő taxiscég kemény játékos lehet, ha ennyire hisz a szerencséjében. Az ország legmagasabb szabadjelzőjeGaléria: Greentaxi (5 kép) De hát mit lehet tenni, ha ki akarják fejezni, hogy szemben a többi taxival, ők semmilyen módon nem károsítják a környezetet, hiszen villanyautó az összes? Nyilván semmit, és pont ezért érdekelt engem ez az egész. Budapesten kevesebb mint ötezer hivatalos taxi maradt azok után, hogy a tíz évnél idősebb kitiltották a rendszerből. Bevezették a kötelező sárga fóliát, a tarifákat pedig fixálták és a távolból figyelik az autók mozgását. Ennek sokan örülnek, mások kevésbé. Közben még megjött a szuper olcsó közösségi fuvarozási forma, az Uber, szóval aki ma taxiscéget indít, az vagy nagyon tud valamit, vagy nagyon nem. Negyven Nissan Leafjük már van, az autók zömét már taxivá is alakítottákGaléria: Greentaxi (5 kép) Megérkezünk a Green Taxi csepeli telephelyére, ahová azért kellett ellátogatnom, hogy lássam, negyven autót már megvettek, többségük készen áll a bevetésre, a maradékot most matricázzák fel. Öt Leaf nappal termeli a pénzt, a többi éjszaka. Később hatvanöt, egy év múlva pedig már száz Nissan Leaf lesz majd a Green flottájában, és ezzel gyakorlatilag megduplázzák a teljes magyar villanyautó-állományt. Hacsak nem derül ki addig, hogy valamit benéztek és ez az egész egy merő ráfizetés. Száz ilyen Nissan listaáron minimum 900 millió forintba kerül, és akkor még nincsenek saját gyorstöltők, márpedig a Greennek van öt, szóval elrugaszkodni azt éppen tudnak. Gábor gyorstölt a Green Taxi telephelyénGaléria: Greentaxi (5 kép) A drága taxizás nekünk utasoknak drága marad pedig a villanyautó fillérekből tesz meg egy kilométert és pár száz forintnyi árammal újratölthető. A fuvardíjakból nem engedhet a cég, ráadásul a villanyautó óvatos lábat igényel és a Leafnek kicsi a csomagtartója, így komplett családokat nehézkesen tud a reptérre szállítani. De a cég elég komolynak tűnik, egy tőzsdén bejegyzett részvénytársaság, az Externet áll mögötte, betolták a pénzt a flottavásárlásba és van engedélyük a működésre. Lesznek majd emberek ebben az országban, akik kifejezetten elektromos autóval szeretnék szállíttatni magukat? Lévay Zsolt operatív vezető szerint igen, szerintem ez elég utópisztikus, de bárcsak így lenne. Kéne nekik adni még valamit, egy üveg ásványvizet, ahogy egy hagyományos taxiscég csinálja, nem tudom. Eleve teljesen máshogy gondolja a Green Taxi a városi fuvarozást, mint bárki más. Sofőrjeik nem vállalkozók lesznek, hanem egyszerű munkatársak, az autót a cég adja, a szervizelést a Nissan Gablini végzi és mindenki rendes fizetést kap minden hónapban. A cég flottafigyelőjén követni lehet, hogy az egyes autók mikor mennyivel mentek, és hányan ültek az üléseiken. A zöld pöttyökből kirajzolt oszlopok az üresen megtett utat, a pirosak a következő címhez megtett utat jelzik, a szoftver barnával jelzi, ha az autó éppen utast szállít, míg sárgával jelzi, ha hamarosan vége a fuvarnakGaléria: Greentaxi (5 kép) De mennyi az annyi? Erre a kérdésre nem kaptam választ, de az operatív vezető állítja, a jelentkezőknek rendes megélhetést és kiszámítható munkakörülményeket kínálnak. Cserébe csak annyit kérnek, dolgozzanak nappali vagy éjszakai műszakban és ne próbáljanak csalni, ne tegyék tönkre az autókat, meg ilyenek. A Nissanokban nemcsak flottafigyelő-rendszer található, de még azt is érzékelik, hogy ül-e utas az üléseken, így még nehezebb csalni. És mivel a fizetésük egy részét mozgóbérként kapják, a sofőrök nem pihengethetik végig a napot egy városi töltődróton lógva. Sem Gábornak, sem a cégnek nincs oka most még
a túlzott optimizmusra, de valamennyi derűlátás elengedhetetlen, hiszen
a téli hidegben a villanyautók hatótávolsága csökken, ráadásul fűteni
is kell, amiért szintén kilométerekkel fizet a vezető. A
közgazdász-taxis nagyon érzi az autót, néha lepárátlanít a 24 fokra
állított klímával, majd lekapcsolja az egészet, így a fedélzeti műszer
szerint bezsákol tíz kilométert. Önöknek bejön az ötlet? Szavazzanak!
A Green Taxi már majdnem lábra állt,
logójukon viszont lehetne még reszelni. Szó szerint értem, mivel ez a
zöld konnektordugó-kisplasztika jelentősen ront a Nissan légellenállásán
és önök már nyilván tudják, mivel jár ez. Csak öt Nissanon ágaskodik
most még a cégér, a többin a próbaüzem idejére beszervezett Taxiplus
szabadjelzőit látom. Hamarosan ez is megváltozik, mert ez még csak a
próbaüzem. Viszont Gábornak már így is van biztos állása.
|
|
sipi | 2015.11.30. 00:16:59 / # 341686 |
|
A matekod még lehet jó is.De nem kell az áfát befizetnie mert havi szinten van neki visszakapható bőven...
Előzmény: #341179 tomajer 2015.10.24. 08:10:22 |
holló | 2015.11.29. 20:53:04 / # 341685 |
|
Elkészült az új, konnektordugó formájú, impozáns megjelenésű szabadjelzőjük is és a legújabb autók már a TaxiPlus helyett Green Lite oldalfeliratot kapnak. Saját márkanévvel, önálló cégként sokkal sikeresebbek lehetnek. Green Taxiként kizárólag elektromos autókkal szolgáltatva lehetőségük lesz saját imázst építeni, piacot szerezni, sokak kedvencévé válni.
|
holló | 2015.11.29. 20:34:03 / # 341684 |
|
Másfél hónap telt el a Green Taxi indulása óta és minden jel arra utal, hogy az első nehézségek után kezdi összeszedni magát a cég. A villanytaxi flottájuk folyamatosan bővül. Már 37 db Nissan Leaf-el rendelkeznek és a sofőrök száma is szépen gyarapodott. A szombat éjjeli csúcsidőben már 23 autóval tudnak dolgozni. A nehéz jövedelmi feltételek okozta óriási fluktuáció hatására bizonyára változtattak a humánerőforrás politikájukon, hogy most már egyre több sofőrt sikerül megtartaniuk.
|
ormi | 2015.11.23. 20:25:24 / # 341631 |
|
huzasd ki a fogaidat es irany a varosi taxi ujra indul
|
holló | 2015.10.27. 18:10:38 / # 341214 |
|
2 hét telt el a Green Taxi indulásának napja óta és ma már a hanyatlás jelei mutatkoznak. A 30 autóból 1-et ripityára tört az egyik sofőr a saját hibájából. A maradék 29 autóból 4 db dolgozik kint a városban, a többi 25 db bent áll a telephelyen ugyanúgy, mint egy héttel ezelőtt. Egyetlen autó sem volt töltésen, üresen állt mind az 5 db villámtöltő oszlop. Tanulság: A munkavállalókat több információval kell ellátni és tisztességes, kiszámítható bérezésben kell őket részesíteni, különben nem lesz aki vezesse az autókat, amelyek álló helyzetben nem termelnek pénzt. Ha erre képtelenek, akkor kezdhetik bérbe adni a villanytaxikat.
|
tomajer | 2015.10.24. 19:14:11 / # 341193 |
Te tudsz olyan taxist aki ilyen sokat dolgozna? :-)
Mert a 160 órás munkahónappal, a legoptimálisabb esetben is 480 ezer jön ki! :P
Előzmény: #341191 donkihóte 2015.10.24. 13:39:46 |
|
donkihóte | 2015.10.24. 13:39:47 / # 341191 |
|
Azért én óvatosabban publikálnék ehhez hasonló kalkulációkat egy nyilvános fórumon, mert ha a szakma egy prominense, aki hála istennek még "szakújságíró" is ezt állítja, akkor azt hajlamosak készpénznek venni a tudjukkik.
Inkább a városházán kellett volna közgáz számításokat lobogtatni, hogy megérje annyit dolgozni minden taxisnak, hogy áfás legyen.
Előzmény: #341179 tomajer 2015.10.24. 08:10:22 |
alelölülő | 2015.10.24. 13:37:51 / # 341190 |
Sajnos ez a fos állam évek óta képtelen épelméjű szabályozást bevezetni.
27% áfát találtak ki egy olyan szolgáltatásra, amelyik szinte semmilyen felhasznált forrás áfáját nem igényelheti vissza.
Előzmény: #341189 tomajer 2015.10.24. 13:14:55 |
|
tomajer | 2015.10.24. 13:14:56 / # 341189 |
....
Erre a harmadikra fog rájönni igen hamar, és fogja kiadni az autókat bérbe.... :-(
Előzmény: #341188 holló 2015.10.24. 12:41:41 |