Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
666666 2011.12.21. 12:53:31 / # 324908
Jó regg. Én már valahol írtam,hogy amikor kezdtem ezt a szakmát,akkor 4ft vólt egy km-er.Persze a jövedelemviszonyok is mások voltak. Megkaptam a címet és elindultam.Azt kb tudtam,hogy mikor csapjam az órát kb 26-28ft-os kiérkezéshez.Egy biztos,a megrendelők szinte 100% ban a kapu előtt vártak.Amenyiben én vártam,akkor fel sem merűlt a kérdés,hogy miért megy az óra. Sajnos az ingyenkiállás és várakozás átírta ezeket az íratlan szabályokat. Akkor kellett volna forróvízbe dobálni a gennyeket,amikor kitalálták az ingyenességet.Ilyen a világon sehol nincs.Ezért érezzük /jogosan /azt,hogy naponta lopnak meg bennünket. Napi veszteség 5000ft minimum. Havi 150000 Éves szinten 1 800 000ft 5év alatt 9 000 000ft. Még nem is számoltam dúrván. 666666
nazoli 2011.12.21. 12:40:57 / # 324907
avatar
Egy kis saját statisztika. 91 fuvar. Felvételi idő összesen: 456 perc. Érkezési idő összesen: 398 perc. Indulási idő összesen: 538 perc. Várakozási idő címen üresen: 140 perc. Várakozási idő átlagosan fuvaronként: 1,5 perc. 14 esetben 5 perc, vagy azon túli várakozás. 49 esteben fordult elő, hogy címre érkezéskor már ott volt az utas. 28 esetben 5 perc alatti várakozás. 20 esetben 3 perc alatti várakozás. Címfelvétel. 3 perc 36 5 perc 30 10 perc 17 15 perc 2 6 esetben szűkítéssel.
nazoli 2011.12.21. 11:35:50 / # 324906
avatar
A fuvarszervezőt hogyan tudod rávenni arra, hogy korrekt időket mondjon? Pedig nem kell hozzá más, csak figyelni kell a forgalmat. Megszokásból mondanak 10 perceket, és nem is erőlködnek azon, hogy változzon a helyzet. Tőled elvárják, hogy profi módon szolgáltass, de neked minimál szolgáltatást adnak. És te fizetsz ezért hetvenezret. Nézzük azt a helyzetet, hogy órával haladsz a címre, és rögtön számolod a várakozást. A fuvarszervező kénytelen előre tájékoztatni az utast, hogy igyekezzen, mert lehet, hogy 1500-nál ül be a taxiba. Aztán ha nem jön le időben, akkor magára vessen. Majd ők is alkalmazkodni fognak a helyzethez, meg a taxisokhoz. No meg az is rátesz még egy lapáttal, hogy ingyenes a kiállás. Akkor meg mi a francnak tolja le a seggét a kedves utas 10 perc előtt? Ami ingyen van, azon nem kell spórolni. És ugye a mi időnk az neki ingyen van. Ha viszont pénzért állsz ki, és számolod a várakozást is, akkor nem tudnánk olyan gyorsan megérkezni, hogy ne várjon a kapuban. Nézzem utas szemmel. Még hajlandó is lennék rá, ha az utas is megpróbálná taxis szemmel nézni a dolgokat. De sajnos az a helyzet, hogy meg sem próbálja. Semmilyen vonatkozásban sem. Úgy lettek kialakítva a szokások - különös tekintettel az utóbbi két-három évre - mindenki velünk törődik a legkevésbé. Mindenki szemében csicskák vagyunk. Ez talán egy lépés lehet ennek a szemléletnek a megváltoztatásában.
kertestaxi 2011.12.21. 09:55:55 / # 324905
avatar
Ezzel csak az a baj, hogy általában az utas nem azért jön 12-15 perc múlva mert szemét, hanem mert az idióta fuvarszervező ennyi időt mond neki.Nézd utas szemmel. Rendeléskor azt mondják nekem 12-15 perc. Kimegyek a 12. percben ahogy lebeszéltük és ott áll a taxi 1000Ft-tal az órájában. Ha neked azt mondja a gázórás, hogy 12 és 16 óra között jön, akkor te sem 11 órától várod Ez megoldható lenne, ha minden utas kapna sms-t a várható érkezésről. Tudom ez nem müködik, mert a fuvarszervezők már így is veszteséget termelnek. Még az a szerencse, hogy nem vonulnak ki az országból, mint az IMF.
nazoli 2011.12.20. 13:34:23 / # 324904
avatar
Én biztos alkalmazni fogom. De szerinted minden taxis meg fogja tenni? Ne legyen igazam, de tőlük fogod hallani a legtöbb kifogást, hogy miért nem lehet.
málna 2011.12.20. 11:46:08 / # 324903
avatar
Betiltására nem, de az azonnali óraindításra lesz rendelet.
MCCCXCII 2011.12.20. 11:40:56 / # 324902
Ha, jól értelmezem, akkor van remény az ingyen kiállás és az ingyen várakozás betiltására a törvényből kifolyólag leginkább. Mert, ha jól belegondolok, akkor a mostani gyakorlat szerint a kedves tőlem/tőlünk kap borravalót, mert rendelt az ülőgumója alá egy géperejű járművet. :)))
MCCCXCII 2011.12.20. 11:26:02 / # 324901
Nincs belőlük elég? Te még szaporítanád őket? :))
Lali 2011.12.20. 09:44:55 / # 324900
avatar
Azért már ideje lenne felébredni.Nem akarnak semmit se tőlünk, csak lehúzni akarnak. Nem tárgyalgatni kell hanem elzavarni kellene őket.

törölt felh. 2011.12.20. 06:00:09 / # 324899
avatar
És még azt is ö dönti el mennyi a díjja a festésnek. Egészen meglepö. :)
málna 2011.12.19. 22:26:11 / # 324898
avatar
- A szobafestő a maga ura, nincs izészervezője, nem mások csicskája. - A szobafestő engedélyét nem a Főváros adja ki, pénzért. - Az eddigi érdekvédelmek hiányosságai.
málna 2011.12.19. 22:18:20 / # 324897
avatar
"De arra már nem gondol, hogy csupán a jelenlegi piaci szereplőket betonozzák be, hiszen új fuvarszervező alakulására nem nagyon lehet számítani a jövőben." Azért én erre nem vennék mérget...
oregrokker 2011.12.19. 21:58:39 / # 324896
avatar
Igazából azt nem értem,hogy miért csak bennünket szopatnak.Egy szobafestőnek miért nem írjak elő,hogy mennyiért festhet le egy négyzetméter falat?Csak nekünk találnak ki feladatokat.Valamit nagyon elrontottunk mert csak bennünket szopatnak.Vajon mit?????

nazoli 2011.12.19. 18:04:51 / # 324895
avatar
Az eredeti törvényjavaslat 37 oldalas volt. Majd két évig készült. Tele volt részletes szabályokkal, amiket már itt olvasni lehetett: autó korhatár, környezetvédelmi besorolás, méretek, stb. Ezek most kimaradtak, és az önkormányzatok kaptak felhatalmazást a szabályok kialakítására a helyi igényeknek, és sajátosságoknak megfelelően. Ez az elképzelés, hogy dőljenek el helyben a dolgok, mindenképpen üdvözlendő. A vidéki kollégáknak szerintem egyértelműen jobb lesz. Budapesten azonban - azokat szabályokat ismerve, amelyek a Fővárossal folytatott tárgyalásokon alakultak ki - nem vagyok ugyanerről meggyőződve. De hát erre vonatkozott a Főpolgármester Úrnak az ígérete, mely szerint folytatjuk a tárgyalásokat a törvény ismeretében. Azon fog múlni minden, hogy miről tudjuk meggyőzni a Főváros képviselőit. Nem lesz könnyű menet. Most szerintem nem lehet erre a kérdésedre egyértelmű válasz adni.
Rocktaxi 2011.12.19. 17:49:15 / # 324894
Nemtom! :-) Akkor még volt saját autóm.
hiénakutya 2011.12.19. 17:34:15 / # 324893
10 pénzért? Azt Te csak szeretnéd. Az Estnél mennyi volt az óránkénti leadó, hosszú évekkel ezelőtt?
Rocktaxi 2011.12.19. 17:22:51 / # 324892
... és akik ezeket a feltételeket nem tudják teljesíteni, azokból droid lesz. Sokan leszünk. ... és lesz autó alaphangon napi 10 pénzért.
hiénakutya 2011.12.19. 15:38:22 / # 324891
Ez a fedezeti rész inkább a fuvarkereskedőket érinti. Persze közvetett módon ez a taxisra is kihat majd. Vagy akár közvetlenül is. A jövőben például nem nagyon fog alakulni második Penta, vagy hasonló, hiszen a taxisoknak aligha lesznek millióik letétbe, hogy tető alá hozzanak egy fuvarszervező céget. Az egyszerű taxis persze örül, hogy most végre jól megszívatják a fuvarszervezőket ezzel a vagyoni letéttel. De arra már nem gondol, hogy csupán a jelenlegi piaci szereplőket betonozzák be, hiszen új fuvarszervező alakulására nem nagyon lehet számítani a jövőben. Önmagában persze örömteli, hogy nem nő majd föl egy újabb Plusz. De olyan cég sem fog, amely esetleg kedvezőbb feltételeket tudna kínálni a taxisoknak. Te alapvetően fiatal, környezetkímélő, nagy belterű, kártyalehúzóval és műholdas helymeghatározóval felszerelt autóra, valamint annak átfóliázására gyűjts! Ezzel párhuzamosan kezdj el bevételt produkálni, mert amikor majd minden feltételt teljesítesz, akkor meg fogják kérdezni, hogy mindezt miből oldottad meg!
69 2011.12.19. 15:32:33 / # 324890
avatar

69 2011.12.19. 15:26:43 / # 324889
avatar
De miért nem így írják le? Így jobban megértenénk és nem fogyna annyi papír sem!:-) Szt kiolvastam belöle,hogy végezni tudjam a munkámat sok pénzemnek kell hogy legyen fedezetre. Bár szivesen adnék annak pénzt aki ezeket Bábolnán fedeznék!!!
Oldalszám: 321