Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2012.02.24. 09:17:16 / # 325620
Tényleg nem értitek? Nem arról van szó, hogy mi mit akarunk... legfeljebb alkudozhatunk, és kicsinyt finomítgathatunk a "szopatás" mértékén. Ha számukra elfogadhatatlan követelésekkel állunk elő, akkor egyszerűen félresöprik, és csinálják, amit ők akarnak. Jó az nekünk? Nem jó. Akkor meg mégiscsak próbálni kell, a vékony jégen táncolva eljutni, ameddig el lehet. Ezt előre megjósolni nem lehet... mármint, hogy hol lesz az a "közös nevező" ahol meg tudunk állni. Persze a többiben is igazad van. Csak ahhoz erő kéne. Kb 6000 taxis együttes megmozdulása... minden mindegy alapon....khmmm... blokád.
góré001 2012.02.24. 08:54:41 / # 325619
avatar
Nem ezt A FŐVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT ÁLTAL MEGHATÁROZOTT BUDAPEST területén használható maximált tarifa!( jó nem jó ezen ne vitatkozzunk!) Nem szabad a 2013 ba bele menni mert az végzetes a taxisok 80% nak!!
mezitlábas1 2012.02.24. 08:47:24 / # 325618
avatar
Szerintem ezt a 10 éves korhatárt eleve el kéne utasítani!! A döntéshozok azt hiszik,hogy a veszteséges áron való fuvaroztatásba kényszerített taxis vállalkozó milliomos? Bele nyul a zsebébe és akár mikor kiránt onnan egy pár millió Ft-ot kocsicserére!!! Ezt kéne elmagyarázni nekik,HOGY NEM!! Semmivel sem állnak jobban mint a BKV akit az állam évről évre dotál!! 2000-ben 80Ft volt egy jegy most meg 320FT. Ennek ellenére igy állnak!!!! Nekünk még árat sem engedtek emelni!!!! Tehát a BKV nál kellene okoskodni és visszaszerezni a lenyult pénzeket és kicserélni először a 30-40éves jármüparkot!!!!! Utána kéne foglalkozni a TAXIKKAL!!!!
mezitlábas1 2012.02.24. 08:25:43 / # 325617
avatar
Igaza van a Palinak!!!!Teljes mértékben ! Ezért sem szabadott volna elutasítani addig a max tarifa emelési ajánlatott!!
tomajer 2012.02.24. 08:14:28 / # 325616
Ezt nevezik FIX tarifának:-)
törölt felh. 2012.02.24. 07:21:07 / # 325587
avatar
Bizony-Bizony! Csak döntés kérdése!

góré001 2012.02.24. 07:04:19 / # 325615
avatar
Bocsánat addig is amig a teljes törvényi lerendezés és annak kialakítása meg van addig is van feladat 2015.ig azt is el lehetne érni tegnaptól tegnap elöttöl mától , hogy BUDAPEST területén csak a két tarifa a 240 és a 336 használja mindenki!!
góré001 2012.02.24. 06:59:46 / # 325614
avatar
Kedves nazoli aki persze Gábor ! Tisztán és világosan megmondták FIX tarifát vagy egységes tarifát akkor állitanak be ha a gépkocsi park paraméterei egyformák lesznek! Namár most ha bármilyen tarifát el lehet érni az húzza magával az autó kérdést a mai Taxis társadalom a különféle problémáival nem képes az autó cserére 2013 ra!Sajnos sokan nagyon sokan 2015 re sem!!!Mivel az élet vagy nem élet a tét szerintem hamár akkor tolodjon a határidő de legyen lehetősége minél több embernek a kocsi cserére!A csere igy is baromi nagy kiadás hiszen 1-2 évig jó kocsit azaz 7-8 évest nem érdemes vásárolni a baromi nagy berendszámozási költségek miatt tehát kb 5 éves kocsi amit megéri megvenni az meg 1.5-2.5 mFt !! Ma kinek van erre lehetősége??? Nagyon kevés embernek!Lehet igy is létszámot korlátozni de figyelembe kéne venni mennyi meggyi felnőtt és gyereket érint a negatív változás!!
törölt felh. 2012.02.24. 06:26:46 / # 325613
avatar
A játék neve: vagyonátrendeződés.! Sokkal egyszerűbb ügyesen kivenni a pénzt mások zsebéből, mint valódi szükségleteket kiszolgáló értékek megteremtésével beáramlást eredményezni. Ennyi. Demján Sándor , országunk (egyik) leggazdagabb embere már évekkel ezelőtt megmondta és ez ma is fájdalmas felismerésként hatol át az elmémen: “Meggazdagodni csak mások szegénysége és ostobasága árán lehet.” Talán ott kezdődik el majd a változás (bennünk, legbelül), amikor egyre inkább olyan gondolatokat, érzelmeket és ezekből fakadó cselekedeteket továbbítunk, melyek mások életét nem vagyonátrendeződéssel, hanem értékteremtéssel gazdagítják. Felteszem a kérdést milyen érték van a fuvarszervezö munkája mögött?

csogu 2012.02.24. 03:40:00 / # 325612
mert Nazolival ellentétben, szerintem nincs okunk feltételezni, hogy az az ördög nem lesz ott! Ő nem csak taxiórákat forgalmaz?
indi50 2012.02.24. 03:31:15 / # 325611
Mi lenne, ha nem az összeget számolgatnák a közgazdászok, egy lépésben kiszámítható, na jó legyen kettő,hanem, mondjuk valaminek az árához kötnék.BKV jegy, benzinár.
indi50 2012.02.24. 02:44:49 / # 325610
Az lehet, hogy én egy régit néztem.
indi50 2012.02.24. 02:40:31 / # 325609
Nem bírtam magamban tartani.:))
indi50 2012.02.24. 02:34:32 / # 325608
"Azt viszont nem látja kivitelezhetőnek, hogy a jelenlegi, az autókra vonatkozó feltételek megőrzése mellett vezesse be a Főváros a rögzített hatósági árat." Mi a baja a feltételekkel? Autókereskedést nyit? Ha holnaptól hatósági árért, akár mennyiért is,mennének az autók, akkor mi változna? Látjuk, hogy a BKV-nál milyen járművek vannak.:(
nazoli 2012.02.24. 02:00:58 / # 325607
avatar
Nem panaszkodhatunk. Jól megszórtál kérdésekkel. Tévedsz. Kiszámoltuk, és a 436 Ft-nál sokkal több lenne. Olyan 600 körül. Harsoghatunk ilyesmit, meg talán alkalmazni lehetne, de abban biztos lehetsz, hogy arra senki sem ülne be. Nem szolgáljuk senki érdekeit, csak képviselni akarjuk a taxisokét a legjobb belátásunk szerint. Nem egyszerű ez a tarifa probléma. Meg vagyok győződve arról, hogy ha csak a jelenlegi maximumot rögzítené a Főváros, akkor is kereslet csökkenés lenne. Pedig ez a 240 szerinted sem elég úgyszólván semmire. Szerintem sem. Nem is erőltetjük. Csak egy javaslat volt részünkről a tűzoltásra, hogy amíg ki nem számolják a Főváros közgazdászai, addig ezt rögzítsék. Nem történt meg. De azért nem szabad ezt a dolgot, mint semmi mást sem, csak a jelen pillanatra vonatkozóan megítélni. Ahogy a szakma ilyen mértékű lezüllése sem egy döntés eredménye volt (mondjuk inkább, hogy sok nem döntés eredményezte), úgy nem lehet egyetlen döntés, vagy rendeletalkotás eredménye a mindannyiunk által kívánt színvonalú rendeződés sem. El kell keserítselek. Évek fognak elteni, és még néhány rendelet, és módosítás szükséges lesz, mire beáll ez a dolog egy normális kerékvágásba. Szerintem.
nazoli 2012.02.24. 01:43:21 / # 325606
avatar
Azzal, hogy fölállsz egy tárgyalóasztaltól, csak az asztalnál ülés problémáját oldod meg. (Akkor már egyszerűbb, ha le sem ülsz.) Csak úgy tudsz eredményes lenni, ha ott maradsz és teszed a dolgod. Megjegyzem: voltam olyan helyzetben, hogy fölálltam, és kimentem. De a vérnyomásom rendeződése után visszamentem.
nazoli 2012.02.24. 01:38:14 / # 325605
avatar
Az ártörvényből idézett szakasz szerint csak a maximált, és a rögzített lehetséges a jelen állás szerint. A minimál ár meghatározásához törvénymódosításra lenne szükség. Az általam ismert külföldi példák közül egy sem minimálár. Mindenhol a rögzített hatóságit alkalmazzák.
nazoli 2012.02.24. 01:33:16 / # 325604
avatar
Ja, tudják.
nazoli 2012.02.24. 01:32:11 / # 325603
avatar
Ártörvény. Hatósági ármegállapítás 7. § (3) A taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat - a fővárosban a Fővárosi Önkormányzat - képviselő-testülete a területi kereskedelmi és iparkamarával egyeztetve, a fogyasztóvédelmi hatóság és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását (díjtételeit) a képviselő-testület - a helyi körülmények mérlegelésével - legmagasabb hatósági árként vagy rögzített hatósági árként határozhatja meg. Nem a maximálthoz van beírva a taxi. Vagy legmegesabb (a jelenlegi), vagy rögzített hatósági (amit elérni akarunk).
nazoli 2012.02.24. 01:24:25 / # 325601
avatar
Hát ez az. Bízom benne, hogy ha a jó érvelésnek meglesz az eredménye. Ha nem bíznék benne, akkor el sem kezdtem volna. De ettől függetlenül: a döntéseket nem mi fogjuk meghozni, hanem a Fővárosi Közgyűlés.
Oldalszám: 321