Témakörök > Hírek fórumai > Miért nem jó, a fuvarszám arányos tagdíj? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
HáziPálesz | 2007.02.14. 14:09:33 / # 28684 |
|
Rádiós topik, 2400-2500 környéke.
Előzmény: #28682 2007.02.14. 14:01:09 |
HáziPálesz | 2007.02.14. 14:07:51 / # 28683 |
|
Hogyne! Amikor konkrét dolgokról kérdezgettem és kiborult, akkor azt írta, hogy Mi a becsületesen dolgozók, és Ti a szarkeverők és nickek mögé bújó provokátorok. Ne félj, forr is az agya hogy ki lehetek:-)
Előzmény: #28682 2007.02.14. 14:01:09 |
törölt felh. | 2007.02.14. 14:01:09 / # 28682 |
|
Taxisbarátnak nevezi magát?
Előzmény: #28681 HáziPálesz 2007.02.14. 13:55:51 |
HáziPálesz | 2007.02.14. 13:55:51 / # 28681 |
|
Nem értem, miért nem csinálja meg azt a megoldást, hogy kijön mondjuk március 1-én 10 rugó váltóval, 20 liter üzemanyaggal, otthon üres éléskamrával és dolgozik 1 hónapot. Vagy ha ezt nem teszi, ne nevezze magát taxisbarátnak és ne okoskodjon.
Előzmény: #28680 2007.02.14. 13:50:53 |
törölt felh. | 2007.02.14. 13:50:53 / # 28680 |
|
Honnan tudhatná ezt? Mikor ő volt taxis akkor még tantusszal működtek a telefonok.
Előzmény: #28679 HáziPálesz 2007.02.14. 13:47:48 |
HáziPálesz | 2007.02.14. 13:47:48 / # 28679 |
|
Eeez igen! Feldobsz 1 olyan lehetőséget ami soha nem fog megvalósulni és már le is tudtad a dolgot:-) PROFI:-) Elhiheted hogy jópár embernek csak a családtagja csörög munka közben, mert rájött hogy nem mindig nagy biznisz átvergődni a városon 1 fuvarért.
Előzmény: #28671 góré001 2007.02.14. 13:07:58 |
törölt felh. | 2007.02.14. 13:34:06 / # 28678 |
|
Miért, hogy van ez?
Előzmény: #28676 góré001 2007.02.14. 13:27:09 |
góré001 | 2007.02.14. 13:31:26 / # 28677 |
|
Ugyan már Te is Ti is tudjátok, ha egyszer egyszerre leállna az összes mobilszolgáltató akkor tízszer ennyi cím lenne a rendszerben!
Csak erről hallani sem akartok , majd Ti eldöntitek mennyi cím, ami után akartok fizetni!
Ez így DEMOKRATIKUS!!????????
Előzmény: #28674 Neduddgi 2007.02.14. 13:22:57 |
góré001 | 2007.02.14. 13:27:09 / # 28676 |
|
Na ez itt az igazi baj! ha azt mondjuk ám legyen de nincs mobil akkor diktatúra ha Ti azt mondjátok miért nem a felvett cím alapján fizettek akkor az is diktatúra!
Hogy is van ez??
Előzmény: #28672 2007.02.14. 13:15:41 |
Bama237 | 2007.02.14. 13:25:34 / # 28675 |
|
Nagyon igazad van, olyannak nem kérik el a számát aki igénytelen és flegma. Igazi taxisnak vannak álandói. Indokolatlannak tartom a büntetést ezért.
Előzmény: #28674 Neduddgi 2007.02.14. 13:22:57 |
Neduddgi | 2007.02.14. 13:22:57 / # 28674 |
|
Már megint a jó minőségben szolgáltató kollegáiddal van problémád!
Aki fuvart tud lenyúlni, az jól szolgáltat!
Nekem ne mond, hogy aláígér a ti áraitoknak, mert az már szinte művészet!:-)
Előzmény: #28671 góré001 2007.02.14. 13:07:58 |
Zsemle | 2007.02.14. 13:19:37 / # 28673 |
|
Törvénybe foglaltak alapján teljes joggal alkalmazható. Goré ismeretei hézagosak.
Előzmény: #28666 tomajer 2007.02.14. 10:02:28 |
törölt felh. | 2007.02.14. 13:15:41 / # 28672 |
|
Mitől tilthatnád ezt meg? Ez az igazi diktatúra!
Előzmény: #28671 góré001 2007.02.14. 13:07:58 |
góré001 | 2007.02.14. 13:07:58 / # 28671 |
|
Én már erről nem is vitázom Veletek! Legyen de akkor a mobilszolgáltatók felétek nem szolgáltathatnak amikor szolgáltatsz! -Rendben!??
Részemről RENDBEN!!
Előzmény: #28667 nemkar 2007.02.14. 10:57:20 |
Neduddgi | 2007.02.14. 12:21:18 / # 28670 |
|
Szokásodhoz híven megint fejreállítottad az emberi logikát!
Olyan barom nincs aki nem vesz föl több címet azért, mert ki kell érte fizetnie x összeget.
Legfeljebb, azok akik tényleg nagyon sok címet vesznek fel eldöntenék, hogy átmennek olyan céghez, ahol általánytagdíj van.
A cég nem járna roszabbul, hiszen hozzá meg átjönnének azok, akik bármilyen oknál fogva kevesebbet vesznek fel.
Tehát, lenne cég ahol kevés, sok címet felvevő taxis, és lenne cég ahol, sok, kevés címet felvevő taxis dolgozna. Kicsit átrendeződne a piac, de mindenki megtalálná azt a céget, amelyik az ő munkastílusának megfelel.
Előzmény: #28667 nemkar 2007.02.14. 10:57:20 |
nemkar | 2007.02.14. 10:57:20 / # 28667 |
|
Miért is bukna meg a címarányos tagdíj rendszer?
Hát azért kedveskéim, mert én sem vagyok ellensége a saját zsebemnek.
A tagdíj áll egy fix összegű frekvencia díjból, csekkfinanszírozási díjból, és fuvarközvetítési díjból.
Na már most az első kettő az mindenhol kötelező, és csak az utolsót lehetne címarányosítani.
Ez az összeg kb. 30-40e ft-ig terjed cégektől függően.
Ha címenként 300 ft-tal számolok, akkor ez 100-130 címet jelent.
Tehát, ha nem akarok több tagdíjat fizetni, akkor itt megállok, és abban a hónapban több címet nem veszek fel.
Következés képpen azok a kollegák, akik nehezebben vesznek fel címet, nagyobb eséllyel tudnak címhez jutni. Akkor ők is elérhetik a 100-130 címet.
Ha meg nem, akkor a cégek nem tudják eladni a címeket, elvesztenék megrendelőiket, csökkenne a bevételük.
Tehát nem jó az a számolás, hogy a cégeknek is megérné.
Papíron szépen néz ki ez a számolás, de kell olyan taxis hozzá, aki önmagától hajlandó több tagdíjat fizetni, mint ami ellen lázad.
Akkor, hogy is van ez?
|
tomajer | 2007.02.14. 10:02:28 / # 28666 |
Góré001 nek személyesen!
Mert itt üvöltözik velem a telefonban, hogy a fix tarifa ellenkezik mindennel ami szent!
1990. évi LXXXVII. törvény az árak megállapításáról
[font size=4][b](3) A taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat - a fővárosban a Fővárosi Önkormányzat - képviselő-testülete a területi kereskedelmi és iparkamarával egyeztetve, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség illetékes területi felügyelete és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását (díjtételeit) a képviselő-testület - a helyi körülmények mérlegelésével - legmagasabb hatósági árként vagy [font color=red]rögzített hatósági árként határozhatja meg.
[/b][/font]
Előzmény: #28656 tomajer 2007.02.14. 09:05:52 |
|
--0-- | 2007.02.14. 09:59:12 / # 28665 |
|
én mindig a saját valós adataimból indulok ki, amikor a "vállakozásomat" illetően tervezezgetek, álmokat szövök.
huszon akárhány év taxizás után szinte majdnem biztosan megtudom saccolni a következő évre várható minimum bevételemet és a maximális költségeimet. ez egy eléggé túlbiztosított kiindulási pont, a legrosszabb lehetőséggel számolok. mivel hosszú évek óta számon tartom a bevételeimet, kiadásaimat, még a fuvarszámot is, ezért azt is pontosan meg tudom mondani, (természetesen itt nem fogom közzétenni) hogy mennyi az egy fuvarra jutó átlagos bevételem.
ennek ismeretében azt is el tudom dönteni, hogy mekkora az az összeg, amit egy átlagos fuvarra közvetítési díjként még érdemes kifizetni.
mivel teljesen átlagos céges taxis vagyok, ebben ugyanúgy benne van a sok "csak ide megyünk kedveském"-től kezdve a néhanapján repteresen át a ritka vidékig minden. jelen pillanatban az átalánydíj nekem kedvez, mert kicsit több címet veszek fel, mint az átlag. nyugdíjasként-másodosként értelemszerűen rosszabbul járnék, ha a fajlagos költségeket nézem.
Előzmény: #28663 2007.02.14. 09:40:05 |
törölt felh. | 2007.02.14. 09:58:51 / # 28664 |
|
Hol vagy dézé????
kiváncsi lennék a véleményedre.
|
törölt felh. | 2007.02.14. 09:40:05 / # 28663 |
|
"a cégnek van havonta X költsége + az elvárható nyeresége. ezt elosztjuk fuvarszámokra, "
Ez igy nagyon szép egyenlet , de aki a munkát elvégzi azzal szemben inkorrekt!
Ugyanis akkor lenne jogos ha a fuvarozó is így képezné az árat:
Költségeim + elvárható nyereségem és ezeket osztaná le a fuvarokra!
Te itt egy fontos tényezőt kifelejtesz még pedig a tervezhetetlenséget a vállalkozó részéről!!
Sem a fuvarszám sem a ráforditás nem tervezhető!
Hiszen ugyanannyi munkaórával és üzemanyaggal és autó kopással lehet keresni 10.000ft-ot is 5.000.-t is és szélsőséges esetben 2.000.-t is!
Hol van itt a korrektség ? Hogy tekintheted azonosnak a kockázatvállalást és a terheket és az árképzést a fuvarszervező és a fuvarozó viszonylatában ?
A fuvarszervező tervezett nyereséget oszt le a fuvarozó pedig örül ha a költségeit fedezni tudja és ki tudja termelni a kövezkező havi tagdíjat és a rezsijét!!
Ráadásul a fuvarszervező előre kéri a még el sem végzett munkájáért a pénzt úgy hogy semmiféle garanciát nem vállal azért hogy X címet fel tudsz venni naponta!
Előzmény: #28659 --0-- 2007.02.14. 09:19:16 |