Na, én is mindíg szerettem a teljesítmény arányos tagdij elméleti lehetőségét.
Vegyünk egy alaphelyzetet:
400 taxis a cégnél, a tulaj által beolvastatott címmennyiség 15-16,000/hét, tehát napi (15400db/7nap) 2200 eladható fuvar naponta. 30 napra felszorozva 2200fuvarx30nap=66,000 fuvar/hó egy taxisra jutó átlagos fuvarszám 66,000/400= 165 fuvar/taxi/hó
Ez egy alap amivel jól működik a képzelt társaság.
Jelenlegi bevétele 400x 46,000.- HUF= 18,400,000.- Forint
Teljesítmény arányos tagdíj:
alaptagdíj: 15,000.- HUF/hó (cég szinten 400főx1,000.-=6,000,000.-) teljesítmény arányos díj átlag sofőrre: 165 teljesített fuvar darabja mondjuk 200.- forintjával= 33,000,- (cégszinten 400x33.000.-= 13,200,000.-
Tehát egy átlag sofőr tagdíj terhelése (alaptagdíj+teljesítmény arányos díj=15,000+33,000) 48,000.-/hó
A képzelt fuvarszervező iroda bevétele pedig 19,200,000.-/hó ------------------------------------------------------
Amennyiben a fuvarszervező igen jól dolgozik, címszerző brigádjai maximálisan jólvégzik a munkájukat és emelni tudják az eladott címmennyiséget mondjuk 15%-al (66,000+15%=75900 fuvar/hó) a bevétele változatlan létszám mellett (75,900x200.-=15,180,000.-+6,000,000 alaptagdij) 21,180,000 forintra emelkedne, a taxisok átlag fuvarszáma pedig 190 fuvar/hó lenne, ami igen jó adat. ------------------------------------------------------
Esetleg ugyanez a példa 10.000.- alapdijjal és 300 forint fuvaronkénti fizetéssel
165 fuvar/taxi/hó esetén
10,000.- alaptagdíj + 49,500,. teljesítményarányos díj= 59,500,-/hó
A cég bevétele 400x59,500=23,800,000.-
------------------------------------------------------
Jól teljesítő címszerző brigádok esetén +15% cím
190 fuvar/taxi/hó esetén
10,000.- alaptagdíj + 57,000 teljesítményarányos díj= 67,000,-/hó
A cég bevétele 400x59,500=26,800,000.- ------------------------------------------------------- |