Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Bbetyár 2013.06.12. 14:53:23 / # 271981
Az érdekét annak lehet védeni, aki tudja mi az érdeke.
Hiéna001 2013.06.12. 14:29:34 / # 271980
Üdv! Akkor ezt hogy kell értelmezni? A közgyűlés által szerdán 21 igennel, ellenszavazat nélkül, 9 tartózkodás mellett megszavazott előterjesztése szerint azokra, akiknek az április 18-ai kihirdetés napján volt engedélyük, 2014. január 15-éig nem vonatkoznak az autó korhatárára vonatkozó szabályok, január 16. és 2015. június 30. között pedig legfeljebb 15 éves autóval is taxizhatnának. A rendeletben szereplő 10 éves korhatári megkötést rájuk csak 2015. július elsejétől kell alkalmazni. Az én, idén 15.életévét betöltő autóm 2014 januárig üzemelhet csak?
Bao 2013.06.12. 13:56:31 / # 271979
avatar
No, csak bölcs emberek ülnek ott fent! :)

tomajer 2013.06.12. 13:42:33 / # 271978
Mégiscsak el kéne már olvasni végre azt a határozatot:-) [b]Másfél évet kaptak a korosodó taxik Lazított az áprilisban elfogadott taxirendelet feltételein a fővárosi közgyűlés. A tíz évnél idősebb autókat még két évig használhatják a taxisok.[/b] Máris módosított az áprilisban elfogadott, szeptembertől hatályos taxirendeleten a fővárosi közgyűlés. A tíz évnél öregebb autót használó sofőrök haladékot kaptak: eredetileg szeptembertől csak azok kaphattak volna drosztengedélyt, akik ennél fialatabb és legalább Euro 4-es motorral rendelkező járművel taxiznak. A fuvarszervező társaságok szerint azonban emiatt nagyon sok autót, a jelenlegi mintegy 5400 budapesti taxi harmadát szinte azonnal ki kellett volna vonni a forgalomból. A közgyűlés ezen a szigoron ma úgy enyhített, hogy a jármű korára és környezetvédelmi besorolásra vonatkozó korlátozásokat csak 2015 júliusától lépteti érvénybe, vagyis addig maradhatnak szolgálatban a korosabb kocsik is. A taxiórák indítására vonatkozó előírások is változtak. A korábbi hírek szerint a főváros azt szerette volna, ha a taxisok minden esetben csak akkor indítanák el az órát , ha az utas már beszállt a kocsiba. A sofőrök szerint azonban ez életszerűtlen, mivel így szélsőséges esetben az is előfordulhat, hogy a telefonon megrendelt kocsiba csak órákkal később száll be az utas, addig viszont a taxisnak ingyen kell várakoznia. HIRDETÉS A testület ezt az érvet is elfogadhatónak tartotta, így az új szabályok szerint, ha az utcán intik le a taxit, abban az esetben az óra akkor indul, amikor az utas beszáll. Amennyiben viszont telefonon, időre kérik az autót, akkor az utas által megjelölt időponttól kell számítani a várakozási időt. Ha ugyancsak telefonon kérnek kocsit, de az nem előrendelés, akkor a diszpécser által előre ígért érkezési idő letelte után indíthatja a taxis az órát. Ez azt jelenti majd a gyakorlatban, hogy ha a fuvarszervező munkatársa az utasnak a taxi érkezését tíz percre ígéri, akkor az órát csak a rendeléstól számított tíz perc múlva indíthatja el a sofőr, akkor is, ha a egyébként hamarabb, például öt perc múlva a megadott címre ér – feltéve, hogy az utas még nem szállt be az autóba. Engedett a főváros a taxik szabadjelzésével kapcsolatban is. Mint arról korábban beszámoltunk, a budapesti városvezetés azt tervezte, hogy kiegészítő fényeket ír elő a szabadjelzések mellé. Jelenleg az autók tetején a taxi felirat most akkor világít, ha az autó szabad, ezt egészítette volna ki a főváros zöld és piros lámpákkal. A szándék szerint, így az utasok számára egyértelműbb lett volna, mikor szabad az autó és mikor nem. A tervet azonban tett nem követte, az elképzelést levették a napirendről. Az egyes érdekvédelmi csoportok által az utóbbi időben komolyan bírált sárga színben azonban nem lesz változás, vagyis szeptember elsejétől már csak azok a taxisok kaphatnak új, vagy újíthatják meg régi engedélyüket, akik sárgára fóliáztatják az autójukat. Az egységes megjelenésnek azonban azoknak is meg kell felelniük, akiknek mostanában még nem jár le az engedélyük: a szabályozás szerint legkésőbb 2014 július végéig minden taxinak be kell sárgulnia.

tomajer 2013.06.12. 13:01:22 / # 271977
Mit olvasgacc te? Mert hozzám bezzeg még mindig nem fújt be a szél semmit:-(
csogu 2013.06.12. 11:28:50 / # 271966
Olvasgatom a jegyzőkönyvet, de nem sok jó van benne...na mind1, megyek aludni, majd lesz vhogy...

csogu 2013.06.12. 11:25:06 / # 271965
Nem álltam kedd éjszaka ott, címeztem.
Bao 2013.06.12. 11:23:47 / # 271964
avatar
A cigarillók legalább odataláltak hozzád. :)
csogu 2013.06.12. 11:22:15 / # 271963
Háááááát, milyen berendezés kell már ahhoz, ami nappal is olyan fényforrást bocsát ki, hogy a napsütésben látszódjék?:-)) Mondjuk olyan, amilyen ma éjszaka a Széchenyi téren volt...az is okos volt, aki azt engedélyezte...úgy elvakított, hogy a MTA-ig semmit sem láttam, főleg úgy, hogy közben a közvilágítás nem ment.

nazoli 2013.06.12. 11:12:54 / # 271948
avatar
Nem állítottuk, hogy mindent jól csináltunk. Van, amit igen, van, amit nem. Mi taxisok vagyunk, az utcáról élünk. A taxizáshoz értünk, taxis szakemberek vagyunk. Nem érdekvédők, és nem kommunikátorok, valamint sajnos nem is milliomosok, akiknek más dolguk sincs, mint folyamatos önképzéssel profi érdekvédővé, illetve kommunikátorrá válni. Az érdekvédelem is egy szakma, és a kommunikáció is az. De ezt már vagy két-három évvel ezelőtt is leírtam, elmondtam, még a TE idejében. Próbáltunk profi szakembereket fogadni (ügyvédet), de az pénzbe kerül. A kommunikátorunk föladta a harcot, és jó érzékkel átváltott fikázóba, aztán később profi taxi üzletágigazgatóba. Természetesen elfelejtve, hogy honnan is jött (ment). De az ezt megelőző kommunikációját tekintve sem állt a helyzet magaslatán. Én magam, már az előző megválasztásomkor is, a munkának csak arra a részére vállaltam kötelezettséget, amihez értek. Kezdődött a tarifa kidolgozásával, és folytatódott bizonyos szakmai kérdésekben történő állásfoglalások, és javaslatok gyártásával, valamint az egyeztetéseken történő folyamatos részvételekkel. Az utolsó egy évben a Tónival kettesben. Mert ugye egyedül lenni egy ilyen helyen elég szar érzés. Az egyedült értsd úgy, hogy a vélt, vagy valós együttműködési megállapodások ellenére, még ketten is egyedül voltunk. Mondhatom, egyről sem hiányoztunk. Egyikünk biztos ott volt. Tóni sem kifejezett kommunikátor, bár ezirányú képességeit még nem csillogtatta meg, viszont ő sem erre szerződött. A Zsolti sem. Viszont a "taxitársaságok" szerepét illető, szűkebb környezetet érintő (a szűkebb alatt az egyeztetések során résztvevőket értem), sikeresek voltunk. Azért az is egy nagy eredmény, hogy a politikusok is fuvarközvetítőket, a kevésbé vájtfülűek fuvarszervezőket emlegetnek. Mindennek fényében a kommunikációs problémákat rajtunk számonkérni nem igazán elegáns. Legalábbis én nem tartom annak. Ettől még megteheti bárki, mert ugye programot nem határozhatok meg senkinek. De hogy őszinte legyek, leszarom. Csak attól forog a gyomrom, hogy van itt egy pár olyan ember, aki ezeket pontosan tudja, és ennek ellenére viselkedik úgy, mint ha ő nyalta volna hegyesre a piramisokat. Kompromisszumok. No meg azért azt is látni kell, hogy nem mi voltunk, vagyunk a legerősebbek. Nekünk személyesen kellett kiküzdeni azokat a pozíciókat, amiket elértünk. Semmit sem adott senki önmagától. És azzal is tisztában kell lenni, hogy mi, a taxisok vagyunk a tápláléklánc alján. Minden pénz, amit ebből az üzletből ki lehet venni, hozzánk folyik be. Csak tőlünk lehet elvenni. Mindenki, aki nem taxis, aki nem közvetlenül ebből él, a mi vérünket szívja, és erről nem akar lemondani. És ezért mindenre képes. Így azért nagyon nehéz. Azt kell elérni, hogy minél kisebb falatokat tudjanak kiharapni a testünkből. De hát ez is megítélés kérdése. Szerinted kötöttünk olyan kompromisszumokat, amiket nem kellett volna. Ebben még igazad is lehet. De megmondom, emiatt nem fogok a Dunának menni. És lelkiismeret furdalásom sincs. Elvtelen, vagy személyes célú kompromisszumokat, szövetségeket ugyanis nem kötöttünk. Ti nagyrészt csak hallomásból ismeritek azokat az embereket, szervezeteket, akikkel, amelyekkel nekünk napi kapcsolataink, ügyeink, harcaink vannak. És az nem működik, hogy mi majd mindenkit jól utálunk, és attól az illető lemond, félreáll, vagy esetleg többek szándéka szerint öngyilkos lesz. Tehát ezek a dolgok nem működhetnek úgy, hogy elhatározzuk, hogy ezzel, meg azzal aztán soha sem. Szakmai kérdésekben szerintem nem hibáztunk. Mindenből kihoztuk, amit lehetett. Hogy aztán ez sok, vagy kevés, megint csak megítélés kérdése. Nem vagyunk elájulva a saját teljesítményünktől, de nem is szégyenkezünk miatta. Ennyit tudtunk, ilyenek vagyunk. Mindhárman, akik elvállaltuk a további szereplést ebben a dologban, azért tettük, mert azt gondoljuk, hogy a TGFSZ-re szüksége van a szakmának. Van egy kész szervezet, amit működtetni kell. Eddig nem volt a taxisoknak ténylegesen taxis érdekvédelmi szervezete. A TGFSZ az. De ha valakinek nem tetszik ez a meghatározás, akkor tegye azzá. Nem fogunk az útjába állni. Az a véleményünk, hogy könnyebb egy meglévő szervezetet egy vezetőcserével hatékonyabbá tenni, mint megint gründolni egy újat, és minden partnerrel újra elfogadtatni egy teljesen ismeretlent. És azt sem szabad elfelejteni, hogy azért a TGFSZ-nek van tagsága, amely megbízik a választott vezetőiben, és elvárja, hogy a napi feladatokat ellássuk. Mi meg tesszük a dolgunkat. További jó birkázást mindenkinek.

Bao 2013.06.12. 11:12:41 / # 271976
avatar
Bevonatja az engedélyem, ha nem állok meg? :D
tomajer 2013.06.12. 11:08:12 / # 271975
Piros-zöld elméletileg nincs. Ehelyett találták ki azt, hogy nappal is láthatónak kéne lennie a szabadjelzőnek. És igen szeretnének valahogy kötelezni arra, hogy ha ég a szabadjelződ akkor fel kelljen venned az utast. Hááát... itt ugye megint nincs kitalálva még, hogy ezt hogy is gondolják.... Hol az a határozat végre?!? :-) Beszélgetünk a nemtudjuk miről, miközben hülyébbnél hülyébb újságírók írják a baromságokat.
hiénakutya 2013.06.12. 11:05:07 / # 271974
Bevonják az engedélyét 6 hónapra. De megváltható lesz. :-)p
csogu 2013.06.12. 11:02:47 / # 271973
Nem mind1? Ha világít, ha nem...ha zöld, ha piros, ha nem tetszik az arc, aki integet, akkor mi alapján akarnak kötelezni bárkit is, hogy megálljon, miközben a taxistámadások felderítése az 70%-ban azon múlik, hogy Mi, taxisok, elfogjuk-e az elkövetőt. Biztos lesz majd neki valami büntetési tétele...ha zöld és integetnek neki és nem áll meg, akkor kap egy 10 ezres csekket. De szép lesz:-))
baupexim1 2013.06.12. 10:59:47 / # 271972
avatar
nem voltam bent és nem szavaztam:)) remélem csak annyit jelent, hogy éjjel legyen jól látható:)
csogu 2013.06.12. 10:55:23 / # 271971
Változik a szabadjelzők kinézete és a megvilágítása is, hogy egyértelmű legyen a taxi foglaltsága. Ez azt jelenti, amire gondolok?
baupexim1 2013.06.12. 10:46:09 / # 271970
avatar
tomajer 2013.06.12. 10:43:54 / # 271969
Sajtóhírt úgy tegyünk be lécci, hogy a hivatkozást is elétesszük. csak hogy tudjuk honnan származik az írás... nnameg ne kelljen sajtóperekre járnunk:-) ui: és persze ennyit tudunk. De! Minket pont nem ezek a részletek érdekelnek, mert ezeket tudtuk eddig is.... sz'al a határozat szövegét akarom! :-)))
kassaiflori 2013.06.12. 10:38:42 / # 271968
avatar
2013. június 12. ​Több mint száz napirendi pontot tárgyalhat meg 2013. június 12-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés. Döntöttek a taxirendelet módosítását, enyhült a gépjárművek korhatárára vonatkozó szabályozás. Módosította a Fővárosi Közgyűlés az áprilisban elfogadott, de csak szeptembertől hatályos taxirendeletet: egyebek mellett enyhült a gépjárművek korhatári megkötésére vonatkozó szabályozás. A közgyűlés által szerdán 21 igennel, ellenszavazat nélkül, 9 tartózkodás mellett megszavazott előterjesztése szerint azokra, akiknek az április 18-ai kihirdetés napján volt engedélyük, 2014. január 15-éig nem vonatkoznak az autó korhatárára vonatkozó szabályok, január 16. és 2015. június 30. között pedig legfeljebb 15 éves autóval is taxizhatnának. A rendeletben szereplő 10 éves korhatári megkötést rájuk csak 2015. július elsejétől kell alkalmazni. Azok viszont, akiknek a rendelet kihirdetésének napján nem volt érvényes taxiengedélyük, csak 10 évnél fiatalabb autóval kezdhetnek taxizni. A járművek teljesítményére, környezetvédelmi besorolására, csomagtartóméretére vonatkozó rendelkezéseket szintén csak 2015. július elsejével kell alkalmazni azok esetében, akiknek április 18-án, a kihirdetés napján volt taxiengedélyük. Változik a szabadjelzők kinézete és a megvilágítása is, hogy egyértelmű legyen a taxi foglaltsága. Emellett a kombi és az egyterű járműveknél a csomagtér számításának eltérő módja miatt 390 literes minimális méretet határoznak meg az eredeti 430 liter helyett. Ezeken kívül technikai jellegű módosításokat is tartalmaz az elfogadott előterjesztés, ezek a matricákon lévő betű színére, egyes matricák méretére, valamint a tarifatáblázatra vonatkoznak.

tomajer 2013.06.12. 10:11:53 / # 271967
De szeretném már megkaparintani a végleges szöveget..... Aki járt ott, és kapott nyomtatott példányt, vagy valahonnan meg tudja szerezni, kűggye már át plíz!!!
Oldalszám: 469