Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
kínai büfé 2011.03.19. 09:20:11 / # 264070
avatar
Gondolom megköszönhetjük még peredi péternek(szándékosan kisbetüvel),illetve Erdélyi Péternek,a magyar gépjármüimportörök szövetségének elnökének is,ezt a fantasztikus rendeletet.remélem egyik kolléga sem vesz itthon új autót,és lehúzhatják magukat a saját szarukkal együtt a wc-n.
Dr. Justice 2011.03.19. 08:02:13 / # 264069
avatar
A kibicnek semmi sem drága! :-(
Kiváncsi 2011.03.19. 07:40:11 / # 264068
avatar
Ne fáradj, olyan nincs nekik, lásd anno fix tarifa, féltek tőle mint a tűztől!
Kiváncsi 2011.03.19. 07:38:49 / # 264067
avatar
Melyik világban(vagy villában) él. az az elmebeteg aki kitalálta a 10 éves kort??? Van ennek egyáltalán gazdasági alapja, vette a fáradságot kiszámította, hogy mennyit kéne a mai naptól félre tennem havonta egy 0 éves autó mellett, hogy 10 év múlva egy új autót tudjak venni? Ezekkel az üzemanyag árakkal, tarifákkal, és további költségekkel? Hát nem, már mondtam, majd ha a BKV kigazdálkodja, és állami segítség nélkül megoldja, hogy 10 évesnél nem lesz idősebb jármű és a gazdaságos vállalkozás feltételeit garantálja, akkor van miről beszélni. Ha a taxi nem egy szociális juttatás, akkor tessenek előbb a tarifát rendezni, legyen miből vállalkozást fejleszteni! Tessék mondani egy teherautó hány éves koráig dolgozhat, és vezetője hány évente vizsgázik újra? Ezek az emberek akik nevüket adják ehhez a törvényhez, csak bólogató Jánosok, árulok egytől egyig! Jól benyaltatok nekik ez az igazság, elárultátok a szakmát!

tomajer 2011.03.19. 07:06:21 / # 264064
Ezzel minden rendben... lássuk azokat az értelmes javaslatokat.... A TGFSZ meg odaállítja mögétek, a rég áhított tömeget biztos ami biztos:-)))
tomajer 2011.03.19. 07:04:16 / # 264063
Jóreggelt:-) Elnézést... nem gondoltam hogy vagy még.
Bősz Péter 2011.03.19. 00:55:44 / # 264062
avatar
Jó éjszakát!
Bősz Péter 2011.03.19. 00:47:47 / # 264061
avatar
A jelenlegi tervek szerint első sorban készül egy kisérőlevél, mely egyértelműen minősíti az első négy fejezetben foglaltakat. (Többször megtettem, felszólítottam, kikértem a szakma nevében, fenyegettük őket,...stb. Lepereg róluk. Ha csak erre koncentrálunk, akkor nem jutunk előrébb) Véleményem szerint másod sorban értelmes javaslatokat kell tenni a rendelet tervezethez kapcsolódóan.
tomajer 2011.03.19. 00:38:01 / # 264060
Reméljük az nyilvános, és hozzánk is eljut.... És akkor ismétlésként: [i]"........... 1.2.A kormány-előterjesztés szükségességének okai A hatályos szabályozás hiányos, továbbá részeiben megújításra érett és nehezen áttekinthető. A szolgáltatás sajátossága, hogy azt teljesen piaci körülmények között lehet és kell gyakorolni. Ezeknek a feltételeknek kíván az előterjesztés megfelelni. .......... .......... ......... ........ 7. Társadalmi egyeztetés Az előterjesztés előkészítése során az érintett érdekképviseletek, továbbá az érintett igazgatási szervek javaslatait megkértük. Valamennyi jelentős szakmai érdekképviselet által delegált tagokból álló szakértői munkabizottságot hoztunk létre a jogalkotás érdekében. Mindazokat a javaslatokat beleépítettük a jogszabálytervezetbe, amelyek tekintetében egyetértést tapasztaltunk. Az érdekképviseletek által bejelentett szabályozási igények és módok közül nem építettük a tervezetbe azokat, amelyek alkalmasak a vállalkozások esély-egyenlőségének a csorbítására. Ezek között külön is említést érdemel a kiadható tevékenységi engedélyek kontingentálása iránti igény. Sok érv hozható fel a kontingentálás indokoltsága – vagy akár szükségessége – mellett, az Alkotmánybíróság azonban egyszer már az ilyen általános kontingentálási törekvést Alkotmány-ellenesnek minősítette A fenti kérdés Kormány rendeleti szinten álláspontunk szerint nem rendezhető. Azonban ezen jogszabály megalkotását követően előterjesztésre kerülő „a személyszállítási szolgáltatásokról” szóló törvényjavaslatban erre - egy álláspontunk szerint - a korábbi Alkotmánybírósági döntést is figyelembe vevő, csak időben korlátozott piacra lépést átmenetileg felfüggesztő megoldási javaslatot terjesztünk elő. Ugyancsak érdekképviselet által megfogalmazott javaslat volt, hogy a szabályozás tárgyi hatálya alá ne csak a személygépkocsival végzett személyszállítás tartozzon, hanem a háromkerekű járművekkel végzett sétakocsizás továbbá váljon a jövőre nézve kötelezővé a jelenleg az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII törvény 7.§-ának (3) bekezdésében lehetővé tett hatósági ár megállapítása az önkormányzatok által. Az érdekképviseletek az előterjesztők érveit elfogadták, a javaslatoktól elálltak. ........ ........[/i]" [b]Amíg ez benne van, tök mindegy mi van a többi részben. Ezt taxis érdekvédő nem írhatja alá!!![/b]
Bősz Péter 2011.03.19. 00:31:23 / # 264059
avatar
Hidd el, nekünk is égnek áll a hajunk az első fejezetekben megfogalmazottaktól. Az elmúlt 1,5 évben többször hangot adtunk annak, hogy ne írjanak le valótlanságot, illetve minden esetben indokolja az előterjesztő a javaslatát. Ha hiszed, ha nem van olyan része az előterjesztésnek, melyről külön egyeztetést tartottunk, írásos emlékeztető készült, és mégsem fogadták be a javaslatot. A mostani tervezethez készítettünk egy 32 észrevételt tartalmazó javaslat csomagot, mely a mai napon eljutott az érdekképviseletekhez. Megkapta a TGFSz is. Szívesen fogadjuk írásos javaslataikat. 25-én várja a minisztérium az érdekképviseletek válaszait.
tomajer 2011.03.19. 00:22:58 / # 264057
Téged is üdvözöllek Péter! Ez így szépen hangzik. De az a mondat akkor is ott van:-( Jelzi, mutatja a hozzáállásukat, véleményüket. Sőt a folytatásban az is le van írva (szintén a 171-es hozzászólás) hogy mi a számunkra fontos dolgokról le is mondtunk!!!! Ez viszont így elfogadhatatlan!
Bősz Péter 2011.03.19. 00:19:49 / # 264056
avatar
Szia Tomi! Javaslom hogy figyelmesen tekintsük át az előterjesztés fejezeteit. Előterjesztés Egyeztetési lap Vezetői összefoglaló Hatásvizsgálati lap EDDIG TART AZ A RÉSZ, MELLYEL AZ ELŐTERJESZTŐ ALÁ TUDJA TÁMASZTANI, HOGY MENNYIT DOLGOZOTT A RENDELET ELŐKÉSZÍTÉSSEL. Határozati javaslat INNEN KEZDŐDIK A LÉNYEG ! …/2011. (….) Korm. rendelet a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról Üdv Bősz Péter

tomajer 2011.03.18. 23:49:46 / # 264058
Üdvözlünk Miklós! És köszönjük, hogy itt vagy. Van újdonság abban amit elmondtál, de nem ad választ arra a kérdésre, hogy hogyan mennénk tovább az önkormányzatoknál, ha ebben a rendeletben deklarálták: A szolgáltatás sajátossága, hogy azt teljesen piaci körülmények között lehet és kell gyakorolni. Bővebben, a (171) -es hozzászólásban.
tamasmiklos 2011.03.18. 23:36:07 / # 264055
avatar
Tisztelt Kollégák! Mindenek előtt szeretném megköszönni, hogy kíváncsiak vagytok a véleményemre. Rendkívül megtisztelő, hogy esetlegesen befolyásolhatom, az itt megjelenő hozzászólásokat. Vágjunk bele. Leszögezem, hogy maximálisan egy oldalon állunk. Mint ahogyan, az összes résztvevő a rendelet tervezet alkotói közül. Amiben talán mindannyian megegyezhetünk, azzal kezdem. Húsz éve nem történt érdemi változás, szabályozás a szakmánkban. Kezeletlen a létszámunk. Legalább kétezer autóval több szolgáltat a Fővárosban, mint amennyi létszámot a piac és az üzletmenet elbír. A tarifapolitika koncepciótlan, idejétmúlt. Az ellenőrzés elégtelen, az eredményét látjuk. Kisajátított drosztok, elképesztő árak, engedély nélküli taxik tömege bizonyítja a jelenlegi rendszer alkalmatlanságát. A drosztok száma elégtelen, nagy része használhatatlan, utas felvétel szempontjából értéktelen. Ezek miatt a gondok miatt, nagyon sokan, nagyon sok fórumon lobbyztak a változtatás és a jobbítás érdekében. Ez most úgy tűnik meghallgattatott. Országos és önkormányzati, fővárosi szinten. NAGYON FONTOS HOGY EGY RENDELET MÓDOSÍTÁSÁNAK KERETÉN BELÜL LEHETETLEN A TAXISOK PROBLÉMÁIT ORSZÁGOS SZINTEN MEGOLDANI. A JELENLEG EGYEZTETÉS ALATT ÁLLÓ RENDELET AZ ENGEDÉLYEZÉS KÉRDÉSKÖRÉT JÁRJA KÖRBE. AMENNYIBEN EZEN TÚLJUTUNK, AKKOR NYÍLIK LEHETŐSÉG ÖNKORMÁNYZATI SZINTEN AZON RENDELETEK MÓDOSÍTÁSÁRA, MELYEK ALAPJÁN NYILVÁN LEHET TARTANI A SZOLGÁLTATÁST NYÚJTÓKAT, LEHET KEZELNI A TARIFA KÉRDÉST A DROSZT PROBLÉMÁKAT. Maradjunk az elsőnél, hiszen jelenleg ez kavarja az indulatokat. Azt, hogy ebben minden rossz és az egészet vessük el, nagyon veszélyes és rövidlátó lépésnek tartom. Amennyiben ezt a kezdeményezést megtorpedózza a szakma, biztos vagyok abban, hogy az ismét évtizedre visszavet minden kezdeményezést a taxizás tekintetében. Eddig is kényelmetlenek voltunk a politika számára, egy ilyen kudarc a döntés hozóknál megpecsételi a sorsunkat. Könnyen megkaphatjuk, hogy főjünk tovább a zsírunkban. Hiszen mit lát a lakosság? Egyre újabb autókat, a többség számára elérhetetlen szolgáltatást, kiváltságokat. A mögötte levő terhek, hitelek, eladósodás senkit sem érdekelnek. A politikus pláne nem kockáztat. A mi ügyünk 6000 ember gondja, még ha ez 6000 választót jelent is. Ő 2 milliónak akar megfelelni. Eddig is ezt láttuk és éreztük, mindig leráztak minket. Most talán nem, ennek viszont ára lesz. Bizony lehet, hogy az autók évjárata, az oktatás, a valós fuvarszervező cégek működése lesz a feltétele a rendezésnek. NÉZZÜK HONNAN JUTOTTUNK EL A 10 ÉVES ÉVJÁRAT KORLÁTOZÁSIG. AZ EREDETI TERVEZET SZERINT MAXIMUM 5 ÉVIG LEHETETT VOLNA HASZNÁLNI EGY-EGY AUTÓT TAXINAK, ÉS ELŐÍRÁSI MINIMUM LETT VOLNA AZ EURO4 NORMÁNAK MEGFELELŐSÉG. E MELLETT AZ AUTÓ 0 ÉVES KORÁTÓL KÖTELEZŐ LETT VOLNA MINDEN ÉVBEN MEGBONTÁSOS VIZSGÁLATRA VINNI AZ AUTÓKAT! AZ ELSŐ TERVEZETEK SZERINT A RENDELET KIHIRDETÉSÉTŐL SZÁMÍTOTT 15 NAP MÚLVA MINDEN RENDELKEZÉS ÉLETBE LÉPETT VOLNA. MOST OTT TARTUNK, HOGY A KIHIRDETÉSTŐL SZÁMÍTOTT 45 NAPON BELÜL AKÁR A 15 ÉVES AUTÓT IS LE LEHET VIZSGÁZTATNI TOVÁBBI 1 ÉVRE. OKTATÁS: HA VALAKI FIGYELMESEN VÉGIG OLVASSA AZ EGÉSZ RENDELETET AZ ÉSZLELHETI, HOGY A MELLÉKLETBEN MEGFOGALMAZOTT - SZÁMOMRA IS TÚLZOTT - ELVÁRÁSOK MELLETT KEDVEZMÉNYEKRE IS AD LEHETŐSÉGET A RENDELET AZOK SZÁMÁRA AKIK JELENLEG IS AKTÍVAN TAXIZNAK. A MOSTANI VERZIÓ SZERINT NEM KELL AZ ÉRVÉNYES VEZETŐI IGAZOLVÁNNYAL RENDELKEZŐKNEK GYAKORLATI OKTATÁSON RÉSZT VENNI ÉS GYAKORLATI VIZSGÁT TENNI. E MELLETT A 2011. DECEMBER 31-IG MEGÚJÍTOTT TAXI ENGEDÉLYEK IGÉNYLÉSEKOR ELFOGADJÁK A KORÁBBI ELŐÍRÁS SZERINT BESZERZETT VIZSGA IGAZOLÁSOKAT. EZ GYAKORLATBAN ANNYIT JELENT, HOGY AKI 2012-IG MEGÚJÍTJA A TAXI ENGEDÉLYÉT AZ LEGELŐSZÖR 2016-BAN KELL HOGY RÉSZT VEGYEN A CSÖKKENTETT ÓRASZÁMÚ OKTATÁSOKON, ÉS VIZSGÁN. TERMÉSZETESEN AZ ORSZÁGOS RENDELET nem A BUDAPESTIEK alap problémáit rendezi. AZOKAT majd az Önkormányzaton KELL KERESZTÜL VINNI.. De, ha ez nem megy át, az Önkormányzatok biztosan nem mennek bele egy biztos fiaskóval járó javaslatba. Tehát ezt a tervezetet kell olyan helyzetbe hozni és a többség által elfogadható formába önteni, hogy az elfogadható legyen. Nem csak nekünk, hanem a Minisztériumnak is. „A semmiből nem lesz semmi”- Öveges professzor szép mondása. Tegnap láttam a TV.-ben. Ránk is ez vonatkozik. Ha megoldást várunk, kompromisszum késznek kell lennünk. Adnunk is kell, hogy kaphassunk, nemcsak megoldást várnunk. Igen, Nekik is lesznek feltételeik. Mint például a ma divatos, környezetvédelem, oktatás. Vegyük sorba , mi az ami elfogadhatatlan a számunkra? Mi borzolja leginkább a Kollégák idegrendszerét? Az oktatás. Ahogy a főoldalon látom, több százezer forintra le akarnak „húzni” minket. A cikkben már egyszáz ezer forint szerepel. Természetesen ez is sok, de biztos vagyok abban, hogy a fele sem lesz. Azt hiszem, hogy 5 évente KRESZ oktatás, újraélesztési gyakorlat sokunkra ráfér. A vezetési gyakorlatból és a helyismeretből előírt vizsgát magam is túlzottnak tartom. A szakmába jutás feltételeinek szigorításával egyetértek, hiszen az a bent lévőket védi. Ismét felhívom a figyelmeteket, nem agitálok és nem próbálom Nektek lenyelhetővé tenni ezt a keserű pirulát. De azt szeretném, ha nem ülnétek fel a hecckampánynak. Az utcán az van kinn, hogy az egész rendelettervezet elfogadhatatlan és csak a teljes elutasítás lehet a megfelelő válasz. A tízéves korhatár javaslat, már egy kompromisszum eredménye. A tárgyalások során felmerült az ötéves verzió taxi üzemmódban. Évenkénti megbontásos vizsga, még az új autókra is. Az évenként beszerzendő nullás papír. Az ülésenkénti 250000 Ft garancia és biztosíték. Talán ezekből is látható, hogy az érdekképviselőitek, igenis mindent megtettek egy emészthető verzió megalkotásáért. Köszönetet kell mondanom Dudás Zoltán, Metál Zoltán és Bősz Péter Uraknak! Rajtam kívül úgy sem teszi meg senki. Még egyszer ideírom, meggyőződésem hogy az alapvető problémáink megoldásához, ennek a rendeletnek az elfogadása után az Önkormányzati rendelet módosításával nyílik lehetőség. Ha ez nem sikerül, akár módosítások árán is, arra végképp semmi esély sem lesz. A legnagyobb tisztelettel kérem, hogy olvassátok el a soraimat. Ne az indulat és a dac vezéreljen Benneteket a döntéseitekben, hanem a logika, a jóindulat és a jól felfogott érdeketek. Persze hosszú távon gondolkozva, hiszen a mát már régen feléltük. Köszönöm, hogy megtiszteltetek a gondolataim elolvasásával. Még egy csúsztatást tisztázok. A City Taxi folyosóján TERMÉSZETESEN ALÁÍRHATÓ AZ ÍV, Kamerák és következmények nélkül. Metál Zoltán Úrral egyeztetve. Üdvözöllek Benneteket: Tamás Miklós
indi50 2011.03.18. 22:13:30 / # 264051
Semmi gond.:-) Mindenféle indi-re hallgatok.
tomajer 2011.03.18. 21:55:12 / # 264050
Ezeket még magánbeszélgetésekben se sikerült tisztáznunk....
alelölülő 2011.03.18. 21:52:46 / # 264049
Nem kellene meginterjúvolnotok MZ urat, hogy nyilatkozatai és a tények között ellentmondások látszak, és neki is jót tenne, ha ezeket sikerülne eloszlatni?
alelölülő 2011.03.18. 21:51:16 / # 264036
Kösz, és bocs, hogy elkereszteltelek.
tomajer 2011.03.18. 21:24:14 / # 264034
Kössz!
indi50 2011.03.18. 21:11:22 / # 264033
Most nyomtattam ki.
Oldalszám: 469