Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2011.03.19. 18:06:54 / # 264146
"Javasoljuk a 1.8. klímaberendezés, és a 1.9. minimum 2500 mm-s tengelytáv előírását." Na, wazzeg! Lőttek a WagonR-emnek! Csak 2360mm a tengelytávja. :-D
tomajer 2011.03.19. 18:02:24 / # 264096
Nagyon fontos dolgok ezek, amiket ott javításként eszközölni akarnak az urak. Érezzük is a tenni akarást.....de: ......én még mindig csak azt tudom szajkózni, hogy a legfontosabb feladat ezeket a szövegrészeket eltüntetni. Nyomtalanul!!!! [i][b]"........... 1.2.A kormány-előterjesztés szükségességének okai A hatályos szabályozás hiányos, továbbá részeiben megújításra érett és nehezen áttekinthető. A szolgáltatás sajátossága, hogy azt teljesen piaci körülmények között lehet és kell gyakorolni. Ezeknek a feltételeknek kíván az előterjesztés megfelelni. .......... .......... ......... ........ 7. Társadalmi egyeztetés Az előterjesztés előkészítése során az érintett érdekképviseletek, továbbá az érintett igazgatási szervek javaslatait megkértük. Valamennyi jelentős szakmai érdekképviselet által delegált tagokból álló szakértői munkabizottságot hoztunk létre a jogalkotás érdekében. Mindazokat a javaslatokat beleépítettük a jogszabálytervezetbe, amelyek tekintetében egyetértést tapasztaltunk. Az érdekképviseletek által bejelentett szabályozási igények és módok közül nem építettük a tervezetbe azokat, amelyek alkalmasak a vállalkozások esély-egyenlőségének a csorbítására. Ezek között külön is említést érdemel a kiadható tevékenységi engedélyek kontingentálása iránti igény. Sok érv hozható fel a kontingentálás indokoltsága – vagy akár szükségessége – mellett, az Alkotmánybíróság azonban egyszer már az ilyen általános kontingentálási törekvést Alkotmány-ellenesnek minősítette A fenti kérdés Kormány rendeleti szinten álláspontunk szerint nem rendezhető. Azonban ezen jogszabály megalkotását követően előterjesztésre kerülő „a személyszállítási szolgáltatásokról” szóló törvényjavaslatban erre - egy álláspontunk szerint - a korábbi Alkotmánybírósági döntést is figyelembe vevő, csak időben korlátozott piacra lépést átmenetileg felfüggesztő megoldási javaslatot terjesztünk elő. Ugyancsak érdekképviselet által megfogalmazott javaslat volt, hogy a szabályozás tárgyi hatálya alá ne csak a személygépkocsival végzett személyszállítás tartozzon, hanem a háromkerekű járművekkel végzett sétakocsizás továbbá váljon a jövőre nézve kötelezővé a jelenleg az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII törvény 7.§-ának (3) bekezdésében lehetővé tett hatósági ár megállapítása az önkormányzatok által. Az érdekképviseletek az előterjesztők érveit elfogadták, a javaslatoktól elálltak. ........ ........[/i][/b]" Amíg ez benne van, (bárhol, ... előszó, utószó, blablabla...) tök mindegy mi van a többi részben. Ezt taxis érdekvédő nem írhatja alá!!!
tomajer 2011.03.19. 17:43:47 / # 264145
Ezekből kell valamit 25.-én kikotyvasztaniuk: [b][font size=4]Összefoglaló táblázat a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállítás szabályozásához kapcsolódóan. Javaslat a személytaxis és személygépkocsis személyszállítás átfogó szabályozásra 2009. október 21.[/font][/b] [b][font size=4][url=/_user/downloads/dokument/Taxi%20korm%20rend%202011.03.17%20BKIK.pdf]ELŐTERJESZTÉS a Kormány részére a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról BKIK észrevételekkel kiegészített változat[/url][/font][/b] Nem irigylem őket!
hiénakutya 2011.03.19. 17:25:47 / # 264095
Elnézést a minőségért, de ez élőben sem néz ki sokkal jobban! :-D

hiénakutya 2011.03.19. 17:24:21 / # 264144
Közben megtaláltam és most a nyilvánosság elé tárom a taxi-szolgáltatás legégetőbb problémáját. Íme:

Rocktaxi 2011.03.19. 17:19:10 / # 264143
Ott a tudás... :-)
tomajer 2011.03.19. 17:18:58 / # 264142

tomajer 2011.03.19. 17:17:00 / # 264141
A Darázs érdekvédő szervezetet is csinált, tehát annak a nevében tette. ... és még sokan is voltak.
hiénakutya 2011.03.19. 16:56:30 / # 264140
Igen, ezt a kört már lefutottuk egyszer. Úgyhogy csak nagyon röviden: "Beírásaid alapján, félek nem kedvelsz. Lehet hogy rosszul érzem, mindegy ez már így marad." Az én vélelmezett érzelmi viszonyulásom nem érv. "Taxis vagyok és egy kis budapesti cég vezetője." A "kis budapesti cég" egy országos hálózat, melynek csak Budapesten kb. 740 taxisa van. De lehet, hogy csak 739. "A módszeres, következmények nélküli szabad rablás hozta meg mára az elviselhetetlen fuvarcsökkenést." Elviselhetetlen fuvarcsökkenésről beszélni tájékozatlanság, vagy szándékos csúsztatás. Van olyan cég, ahol a januári rendelésszám 130,000 volt. Ez valahonnan hiányzik, egy része nyilvánvalóan tőletek, de ezt ne rajtam kérd számon! Biztos leraboltátok őket, azért rendelnek mást. "A turisták nem jönnek, nincs utánpótlás." De, jönnek. Csak szervezetten, buszokkal, vagy repülővel, csoportosan. Kevesebb az egyéni utazó, de ezt se rajtam kérd számon! Arról sem én tehetek, hogy a cégtulajok orrba-szájba vették föl azokat a taxisokat, akik másként a büdös életben nem jutottak volna piachoz. Sikerült szarrá aprítani a piacot, aztán versenyeztetni a sok birka taxist a morzsákért, és mindezért temérdek pénzt lehúzni róluk. Esetenként a lehúzott pénz egy részén remekül lehetett korrumpálni hoteltulajdonostól a kórházi portásbácsiig minden földi halandót. De ehhez nekem mi közöm? "...a taxis cégek a hiénázás miatt erősödhettek meg." Nem, a taxis cégek a mobiltelefon elterjedésének köszönhetően erősödtek meg. Mivel többletszolgáltatást kínáltak, jóval alacsonyabb áron, ezzel magukhoz csalogatták az utasokat, és megváltoztatták a taxizási szokásokat. Rászoktatták az utasokat a telefonon történő rendelésre, amellyel az utcai, beülős fuvarok gyakorlatilag megszűntek. A felmatricázott autót ugyanúgy nem intik le, mint engem, ha mégis, akkor meg azért teszik, mert van az adott céghez törzsutaskártyájuk. Nem én mondom meg, hogy mi az erkölcsös és mi a kívánatos üzleti modell. Több száz taxis véleményét osztom, így maximum azt lehetne a szememre vetni, hogy populista vagyok, de mivel nem akarok sem szakmai vezető, sem politikus lenni, ez így értelmezhetetlen volna. "Nem emlékeztek arra, Tisztelt Kollégák, hogy 20 éve megközelíthetetlenek 5000 taxis számára a pályaudvarok, a frekventált helyek?" A pályaudvarok minden taxis számára megközelíthetőek. Ma hajnalban is el tudta vinni a citys kollégád a vonatvizsgálót a Keletiből, akire egyébként kb. öt percet várakozott, világító szabadjelzővel, miközben a haja szála sem görbült. Én értem, hogy igyekszel ellenségképet állítani a taxisok elé, de a helyedben aggódnék egy picit. Annak a taxisnak, aki mára minden tartalékát fölélte, van egy fosadék autója, ötszázezer és egymillió közti köztartozása, valószinüleg másfél év múlva nem az lesz a legnagyobb gondja, hogy nem állhat be a Keletihez. "Jöjjön a tagdíj. Legyél driod, bérelj autót napi 7000-ért. Dolgozz vakulásig, bejelentünk 2 órára. És Ti ezt kajáljátok." Ki kajálta? Én??? Életemben nem fizettem egyetlen cégnek sem. Te, egyébként hány citysnek van kiadva autója, nem tudod véletlenül? "Visszatérve a szösszenetedre, a legnagyobb „pofátlanság”, a Te cinizmusod. Az, hogy évekig hülyének nézted több ezer vállalkozótársadat, majd most a jótevőjükként, megmondó emberként tetszelegsz. Elég vastag bőr van az arcodon." Ez egy tévedés. Én nem néztem hülyének több ezer vállalkozótársamat. Én jelen pillanatban is annak nézem őket, ezért próbálok fényt gyújtani az agyukban, vagy annak helyén. "Szerintem a szakmánk becsületét sérti a hiéna, sakál és egyéb megszólítások. Biztosan sokan jobban örülnénk, ha Kovács János néven írnál. Éppen eleget kapunk az efféle ránk ragasztott előítéletek, jelzők miatt." Szerintem ezt a jelzőt és a vele járó előítéletet nem én ragasztottam magamra. Olyanok aggatták rám, akik tönkrevágták ezt a foglalkozást, így próbálva meg kirekeszteni engem maguk közül. Csak én nem is akarok közéjük tartozni. És kifejezetten büszke vagyok arra, hogy nem tartozom közéjük! Közétek. Ui.: A Surdát ismerem, és kizártnak tartom, hogy ilyen összegű túlszámlázást produkáljon. Egyébként teljesen életszerü, hogy lepucol valakit, aztán még a névjegykártyáját is odaadja... Ugye? :-D Egyébként meg semmi közöm a Surda dolgaihoz. Szembesítsd vele a Surdát, engem meg maximum azzal, amit én követek el! Feltéve, hogy elkövetek valamit.
Rocktaxi 2011.03.19. 16:56:16 / # 264139
A személyeskedés általában akkor kerül előtérbe, ha nincs érv, nincs válasz a vélemény nyilvánításra! Még mindig az a legnagyobb probléma, hogy nem lehet megállni a pályaudvarok előtt? :-) De hiszen mindenkinél ott van a mobiltelefon és azon hívja a kedvenc taxiját, ami olcsóbb, mint az utcai beülős. (kivétel a city) Érti ezt valaki? Szűkítsük a kört, én nem értem! :-)

Rita 2011.03.19. 16:28:40 / # 264138
Kedves tamasmiklos! Csak egy apró észrevétel...és az sem a szakmai vonatkozáshoz. Nem megvédeni akarom hiénakutya fórumozót; önállóan is képes rá. Az ő személyétől független, általános érvényű az észrevételem. Nem tudom, mennyiben képezheti vádaskodó megjegyzés, szemrehányás tárgyát az, hogy egy internetes fórumon ki milyen nicket választ magának. Nem a tartalom a lényeg? Nem az a lényeg, hogy a megfogalmazott állításnak súlya legyen és észérvek sorakozzanak mögötte? (Költői volt.)
Rocktaxi 2011.03.19. 16:23:32 / # 264137
Nem érdekvédő szervezet volt, hanem egy egyéni vállalkozó. Az "okos" taxis! :-(
Paja.hu 2011.03.19. 16:00:42 / # 264136
avatar
Nem tudná valaki megmondani, hogy melyik érdekvédő szervezet volt az amelyik annak idején megtámadta a létszám-limitre vonatkozó elképzelést! Azt hiszem az AB is fordult. /A vállalkozói szabadságra hivatkozva!/ Nos csak azért vetettem fel ezt a kérdést, mert nyilván az az érdekképviseleti szervezet is meg volt róla győződve, hogy a taxisoknak az érdekeit képviseli....... Nos is utólag is köszönjük:-(((((

tamasmiklos 2011.03.19. 15:40:03 / # 264135
avatar
Kedves hiénakutya! Nos, valóban jól látod, az utolsó levelem készül. Ezt a 24 órát erre szántam. Nem mintha leesne a gyűrű a kezemről, de nem akarok H.P. szindrómába esni. Tudod miről beszélek, nem kell az adok-kapok, hogy az olvasók jól szórakozzanak. Sajnos nem tudjuk kultúrált mederben tartani a beszélgetést, így én inkább lelkes olvasótok maradok. Külön üdvözlöm az üdítő kivételt, de velük majd más fórumon folytatjuk. Beírásaid alapján, félek nem kedvelsz. Lehet hogy rosszul érzem, mindegy ez már így marad. Valóban, én nem vagyok érdekvédő. Soha nem vágytam erre. Taxis vagyok és egy kis budapesti cég vezetője. A Szövetkezetünk és a benne dolgozó Tulajdonostársaim érdekeinek szeretnék a szószólója lenni. Azok közül is lehetőség szerint a többségnek, hiszen mindenki elvárásának soha sem lehet megfelelni. Ez csak egy embernek sikerülhet a szakmában, ahogy írjátok. Kíváncsian várom az eredményeit. Visszatérve a szakma bajaira, valóban már-már én is elhiszem, hogy bennem van a hiba. Mert az nem lehet, hogy mindenki amnéziás. Sokszor úgy tűnik a beírásokból, mintha a Man in Black filmben levő kis lámpácska sokaknak kitörölte volna az emlékezetét. Hogyan kerültünk ekkora bajba? Kimondom, hiszen mindenhol ezt képviselem. A bajaink kezdete 20 ével ezelőtti. A módszeres, következmények nélküli szabad rablás hozta meg mára az elviselhetetlen fuvarcsökkenést. Elfogytak a levehető utasok. A turisták nem jönnek, nincs utánpótlás. Mára ott tartunk, hogy évtizedekig hiéna módszerekkel taxizó Kollégánk mondja meg, hogy mi az erkölcsös, mi a kívánatos üzleti modell. Nem emlékeztek arra, Tisztelt Kollégák, hogy 20 éve megközelíthetetlenek 5000 taxis számára a pályaudvarok, a frekventált helyek? Most, hogy nincs levehető utas, vagy csak napi egy-kettő, egyből a népnyúzó taxi cégek és azok világtalan vezetői lettek minden baj okozói. Sokaknak nem mondok újdonságot, a taxis cégek a hiénázás miatt erősödhettek meg. Az ár érzékeny és az átveréseket nem tűrő utasok bizalma és választása hozta fel ezeket a cégeket. A mai árverseny közöttünk nyilván más kérdés. A lehető legrosszabb válasz a piaci helyzetre. Sok fantáziát viszont nem igényelt. Csak arra kellett ügyelni, hogy mindig 2 forinttal a legalacsonyabb tarifa alatt legyünk. A vállalkozók, az üzemanyag, a közterhek nem számítanak. Csak szóljon a rádió. Jöjjön a tagdíj. Legyél driod, bérelj autót napi 7000-ért. Dolgozz vakulásig, bejelentünk 2 órára. És Ti ezt kajáljátok. Pedig csak Ti változtathattok, senki sem teszi meg helyettetek. Akartok egyáltalán tenni valamit, vagy majd mindig valaki más segítsen? Visszatérve a szösszenetedre, a legnagyobb „pofátlanság”, a Te cinizmusod. Az, hogy évekig hülyének nézted több ezer vállalkozótársadat, majd most a jótevőjükként, megmondó emberként tetszelegsz. Elég vastag bőr van az arcodon. Én szintén nagyon örülök, hogy láttalak. Üdvözöllek: Tamás Miklós Ui.: Sajnálom, hogy csak ezt a nevedet ismerem. Szerintem a szakmánk becsületét sérti a hiéna, sakál és egyéb megszólítások. Biztosan sokan jobban örülnénk, ha Kovács János néven írnál. Éppen eleget kapunk az efféle ránk ragasztott előítéletek, jelzők miatt. Még egy ui.: Ide illesztek egy kedves bejelentést. Amikor megkérdezed, hogy miért tartunk itt és kik a felelősök ezért, kérlek jusson eszedbe ez a levél. A bejelentő nevét, emil címét kivettem. Az ilyen tartalmú panaszok hetente érkeznek a postafiókunkra. Egyúttal megkérlek, hogy az agyonfikázott City Taxi pajzsunkat és nevünket ne használjátok a pályaudvarokon. > -----Original Message----- > From: Z [mailto:info> Sent: Thursday, February 17, 2011 1:57 PM > To: citytaxi@citytaxi.hu > Subject: kifogásolható taxi fuvar > > Tisztelt citytaxi! > > Tegnap volt szerencsém igénybevenni egy kifogásolható taxi szolgáltatást, > van önöknek egy Orbán lászló (SURDA) nevű sofőrjük? > A telefonszáma: +36/20-935-5017 > MINIBUS-TAXI és CITY TAXI feliratú névjegyet használ. > > Tisztelettel > Tisztelt Úr! > > Orbán László nevű kollégánk nincs a City Taxi vállalkozóinak körében. > Az Ön által jelzett kettős hivatkozás tiltott a cégünknél. > Sajnos, amint a városban több helyen is látható, némely taxi vállalkozó > visszaél cégünk ismertségével. Mi is fellépünk ezen vállalkozók ellen, > többször > kértük a rendőrség segítségét. Egy ilyen ügyünk bírósági szakaszban van. > Az ítéletről és a jelenség megoldásáról, illetve a joggyakorlatról azt > hiszem > ismeretlenül is hasonlóan vélekedünk. Köszönöm a megkeresését, amennyiben > nem fárasztja Önt a teljesített fuvar részleteiről és összegéről várom a > válaszát. > > > > Üdvözlettel: > Tamás Miklós > Elnök > City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet > > Tel: 347-8062 > Fax: 357-4990 > Mobil:+3670/3839-001 -----Original Message----- From: Z [mailto:info] Sent: Thursday, February 17, 2011 3:10 PM To: City Taxi Subject: kifogásolható taxi fuvar részletek Tisztelt citytaxi! Végülis semmi akadálya hogy részletezzem az esetet akkor sem, ha nem önöknél dolgozik a taxis, csak úgy rákerült a névjegykártyájára a city taxi logó. 2010.02.16 a keleti pályaudvarnál kértem egy fuvart a legközelebbi bioboltig/herbáriáig, ami a Százados út 18 on található. a távolság 2.3km. felvázolnám a menüt időpontokkal: 16:35:00 Budapest keleti pályaudvar 16:58:00 HerbaHáz, Százados Way 18 http://herbahaz.hu/kapcsolat/terkep/ várakozás: 10 perc 17:28:00 Budapest keleti pályaudvar a taxióra állása: 22100 Ft a következő weboldal segítségével hozzávetőleges ajánlatot kérve http://www.taxi4.hu/menetdij-szamitas.html Tarifaosztály Forgalom erőssége Éjszakai Nappali Csúcs 1. Telefonos 750,- Ft 820,- Ft 900,- Ft Az útvonal hossza: 2,3 km Becsült időtartam: 4 perc 5 perc 7 perc várakozás: 60ft/perc ezt összegezve: gyalog megjártam volna ennyi idő alatt a 4.6km távot, és nem került volna egy fillérembe sem, emellett a 17:10-es intercity vonatom is lekéstem a fuvar miatt. Ha az önök allkalmazottja, Orbán lászló (SURDA) gondolom fel szeretnék ajánlani a kártalanítást, ha nem akkor elnézést kérek a kellemetlenkedésért, és az illetékes szervekez fordulok (BRFK), továbbá örömmel osztom meg tapasztalataim az interneten, erre vannak igen hatékony módszerek. Tisztelettel Tisztelt Úr! Elképesztőnek és érthetetlennek tartom az esetet. Csak remélni tudom, hogy nem fizette ki erre a 2 km-re a Győr oda-vissza fuvardíj árát. Legnagyobb tisztelettel, csak a rendőrséget, a GVH-t , a médiát és a Fogyasztóvédelmet ajánlhatom megoldásként az Őn problémájára. A Fővárosban alkalmazható maximális tarifa: ALAP: 300 Ft. KILÓMÉTER: 240 Ft. VÁRAKOZÁS: 60 Ft. A fizetendő összeg az Ön esetében 960 Ft. Az Ön által említett 22 x-es , túlkövetelés már-már hihetetlen. Sok ilyen esetet hallok és mindíg felmerül bennem a Tisztelt UTAS felelőssége. Ma és jó pár éve Budapesten egy repülőtéri transzfer 4500-5000 Ft. Ennek négyszeresét kifizetni egy háromperces útra, számomra elképzelhetetlen. Ez a magyar átlagfizetés egynegyede. Összegzésképpen, legnagyobb sajnálatomra , a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet nem vállalhat garanciát az ilyen jellegű "hiéna" magatartásra. Ez már büntetőjogi kategória, amelyre megvannak a megfelelő lépések. Üdvözlettel: Tamás Miklós Elnök City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet Tel: 347-8062 Fax: 357-4990 Mobil:+3670/3839-001 ----- Original Message ----- From: "City Taxi" To: "'Tamás Miklós'" Sent: Friday, February 18, 2011 10:32 AM Subject: FW: kifogásolható taxi fuvar részletek
Rita 2011.03.19. 15:21:00 / # 264134
A lényeg, hogy felébresztették. :-) És hogy jelentősre legyen duzzasztva, hogy aztán az ellenérdekelt felek is kénytelenek legyenek komoly tényezőként számontartani.
puccos 2011.03.19. 15:17:56 / # 264133
avatar
Sokan utoljára 1990-ben voltunk. Egy fáradt elgyötört hadsereggel nem lehet háborut nyerni.Hogy én mit teszek? Minden este fogat mosok.
Rocktaxi 2011.03.19. 15:17:08 / # 264132
Kézcsók! :-) Igen, "hibernálva" volt... :-)
oregrokker 2011.03.19. 15:15:05 / # 264131
avatar
Ha lenne érdekképviseletünk.Az a baj,hogy nem bízunk már senkiben.Én úgy érzem,hogy a képviseletek általában önös érdekek miatt alakultak.Mikor be hozták azt a Taxis vizsgát ami most kel abban is benne volt az akkori Taxis szakszervezet sőt ö szervezte a tanfolyamokat nem kis lóvéért.Most ugy látom,hogy ök beleegyeznek dolgokba.Aztán a végén ö szervezi a tanfolyamokat.
Rocktaxi 2011.03.19. 15:14:51 / # 264130
Ő még alszik... :-(
Rita 2011.03.19. 15:14:44 / # 264129
Lehet, hogy rosszul tudom, de ez a szervezet (TGFSZ)nem most alakult, hanem jóideje létezett, azonban az elnök személyét illetően történt változás.
Oldalszám: 469