Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Fotó | 2015.02.06. 10:20:00 / # 337694 |
|
http://www.penzcentrum.hu/vallalkozas/minden_fodrasznak_egyenkent_kell_penztargepet_beszereznie.1043577.html?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=penzcentrum_linkek&utm_campaign=hiraggregator
|
tomajer | 2015.02.05. 14:29:23 / # 337688 |
A TGFSz álláspontja a 10 éves korhatár kapcsánVéleményünk szerint, egy autó műszaki és esztétikai állapota nem kor, hanem karbantartásfüggő!! Ameddig az állam, vagy az önkormányzat nem teremti meg a taxis vállalkozóknak a jövedelem termeléshez szükséges minimális feltételeket, addig mindenféle szabályozás mely csak a kiadási oldalt erősíti, a vállalkozások csődjéhez vezető utat kövezi ki! A jövedelem termelő képességjavulásának feltétele: a létszám direkt módon való szabályozása, a piacra jutás feltételeinek szigorítása,a tarifa szabályozás(gazdasági számítások alapján),az engedély nélküli tevékenység felszámolása. Minden egyéb csak és kizárólag ezen feltételek megvalósulása esetén kerülhet szóba! A 10 éves korhatár nem járul hozzá érdemeben semmilyen problémamegoldásához sem!
A TGFSZ miért nem támogatja a Taxi-gépkocsik évjárat korlátozását?
Először is vizsgáljuk meg a kérdést, milyen indok(ok) merült(ek) fel az évjárat korlátozás mellett:
1.) Azok a vállalkozók, vállalkozások, akik adótartozást halmoztak fel, kiesnek a szolgáltatási körből, hiszen az autó csere nullás igazolást igényel
2.) A taxi-gépkocsik évjáratának korlátozásával megoldódna a létszámkérdés a jelenlegi túlkínálati piacon, hiszen rengetegen lesznek, akik nem tudnak majd autót cserélni, ezért ők kiesnek ebből a szolgáltatási körből
3.) az idős autók leharcoltak, műszakilag elhanyagoltak (roncsautók), ezért az évjárat-korlátozás bevezetése esetén minőségi javulás érhető el
Akkor most menjünk végig pontról pontra ! 1-es pont: A ma érvényes szabályozás és gyakorlat szerint aki adótartozást halmozott fel, viszont szüksége van nullás igazolásra az autó csere miatt, az szépen befárad a NAV-hoz, részletfizetési kérelmet kér és ha ezt megkapta, megadják mellé a nullás igazolást. Tehát az 1-es pont a taxik évjárat-korlátozásának szükségessége melletti indoklásként egyáltalán nem állja meg a helyét, a problémát, mely a túl magas létszám, nem oldja meg.
2-es pont: Azok a vállalkozók, akik nem tudnak (vagy nem akarnak) autót cserélni, a szolgáltatási körből nem fognak kiesni. Miért? Azon egyszerű oknál fogva, hogy ezek az emberek évek-évtizedek óta ezt a szakmát, ipart űzik, ehhez értenek, ebben profik, így megkeresik azokat a lehetőségeket, hogy ezt tovább tudják végezni. Autó csere híján autót fognak bérelni (természetesen papíron alkalmazotti viszonyt létesítenek) ami viszont nemhogy fehérítené a gazdaságot, a szakmát, hanem még inkább a szürke illetve a fekete gazdaság irányába tereli.
3-as pont: Roncsautó kérdés. Kezdjük azzal, hogy mit is nevezünk roncs autónak? Műszakilag, esztétikailag elhanyagolt jármű!
Na mármost hogy lehetnek ilyen autók taxiként az utakon akkor: - Amikor a ma érvényes szabályozás szerint a taxi-gépkocsikra vonatkozóan 5 éves korhatár van érvényben, illetve 5 éves koruk felett megbontásos vizsgálatnak kell alávetni őket? Mindez mellett évente szigorított műszaki vizsgán kell átessenek! Ha ezen szigorú feltételek mellett is vannak az utakon elhanyagolt állapotú (műszaki és esztétikai) taxik, akkor nem a hatóságoknak lenne a feladata ezeknek a forgalomból való kiemelése? (időszakos vizsgára való berendelés, rendszám levétel, stb?)
Mindannyian tudjuk, hogy egy autó műszaki és esztétikai állapota nem kor, hanem karbantartásfüggő!! Egy 10 évnél idősebb autó is lehet tökéletes állapotban, ha azt folyamatosan szervízelik, ugyanakkor egy fiatal autó is lehet „roncsautó”, ha az nincs karbantartva!
Azt látom, hogy még mindig van, aki azt gondolja, hogy ennek az egésznek lehet pozitív hozadéka a taxisok számára. Hazugság követ ostobaságot, de sajnos még mindig célba talál néhány ezer embernél. Nem fogok tudni ezen változtatni, de fontosnak tartom, hogy mindenki megismerje ennek a lényegét!
A
lényeg ott van, hogy a korhatárral semmilyen határt, semmilyen vonalat
nem húznak meg. A korhatár egyetlen dolgot szabályoz, az pedig a
taxiként üzemben tartható járművek életkora. Rossz hírem van ezzel kapcsolatban. Nos,
lesznek, akik megoldják valahogy és lesznek, akik nem. A lényeg, hogy
mindenkinek megoldást kell majd keresnie egy mesterségesen generált
probléma miatt.
A készülő rendelet korhatáros részének egyik legnagyobb problémája pont az, hogy aránytalan üzleti kockázatot tesz a vállalkozók nyakába azáltal, hogy jelentős beruházásra, vagy adott esetben eladósodásra kényszeríti őket, miközben a szektorban egy megalapozott üzleti tervet elkészíteni évek óta képtelenség, és ez a jövőben sem változik, legalább is ettől a rendelettől biztosan nem.
És akkor beszéljünk az utasok érdekeiről is egy picit! Ráadásul az évjáratkorlátozás okán számítani lehet a taxi-park átrendeződésére. Kevesebb
lesz a nagyobb biztonságot nyújtó és gazdagon felszerelt
felső-középkategóriás autó, és több az alacsonyabb kategóriákba tartozó,
kisebb, sérülékenyebb, biztonsági szempontból is „fapadosan” felszerelt
autó. Színvonalasabb lesz-e? Járjuk körül a témát! Kezdjük egy alapvetéssel, amivel egy szakmai érdekvédőnek illene tisztában lennie: A gépkocsi csupán a szolgáltatás eszköze. egy vadonatúj, felső-középkategóriás autóval is lehet alacsony színvonalú a szolgáltatás, ha a gépkocsivezető ápolatlan, modortalan, (vagy éppen túl modoros), bunkó módon bánik az utassal, nehezen beszéli a nyelvet és még helyismerete sincsen.
Vizsgáljuk meg ezt az állítást egy gyakorlati példán keresztül! Ezt a boldog tulajdonosa 10 éven keresztül tarthatja rendszerben, tehát durván évente 200 ezer forintjába fáj. Ez havonta 17000 forint, ami naponta még a 600 forintot sem éri el. Vállalhatónak tűnik, de mindenképp kompromisszumos megoldás, hiszen egy ilyen autó helykínálata és felszereltsége sem vethető egybe egy magasabb kategóriás autóéval, ami viszont új áron valahol 6 milliónál kezdődik, de prémium márkák esetében 10 millió fölött van. Számoljunk csak 6 millióval! Ez évente 600 ezer, havonta 50 ezer, naponta több mint 1600 forint. Hoz-e egy ilyen autó annyival magasabb hozamot, hogy megérje a többlet befektetést? Elbírja-e a tevékenység jövedelmezősége egy ilyen autó üzemeltetését? Mivel a befektetés megtérülési ideje korlátozott, ezért az a kérdés is fölmerül, hogy érdemes-e a magasabb befektetéssel járó többletkockázatot felvállalni. A válasz nyilvánvalóan: nem. Ugyanez a 6 milliós jószág, négy évesen már 2,5 millióért megvásárolható, ám csak további hat évig maradhat rendszerben, tehát nem sokkal járunk jobban. A napokra lebontott összeg még így is 1000 forint fölött lesz, természetesen minden egyéb költség mellett. Összefoglalva az eddigieket: Ameddig az állam, vagy az önkormányzat nem teremti meg a taxis vállalkozóknak a jövedelem termeléshez szükséges minimális feltételeket, addig mindenféle szabályozás mely csak a kiadási oldalt erősíti, a vállalkozások csődjéhez vezető utat kövezi ki! A jövedelem termelő képességjavulásának feltétele: · a létszám direkt módon való szabályozása · Tarifa szabályozás , (gazdasági számítások alapján) · A piacra jutás feltételeinek szigorítása · Az engedély nélküli tevékenység felszámolása
Minden egyéb csak és kizárólag ezen feltételek megvalósulása esetén kerülhet szóba!
2013.03.20 TGFSZ
Kapcsolódó anyagok: A Hatósági Tarifaszabályozás szükségességének indokai
|
|
tomajer | 2015.02.02. 17:16:13 / # 337647 |
Mitől szűnne meg?
Ez a rendelet nem fogja szabályozni a tarifákat. Azt csak az önkormányzat szabályozhatja. Ott helyben kell kiküzdenetek!
Előzmény: #337646 Cab44 2015.02.02. 14:14:53 |
|
Cab44 | 2015.02.02. 14:14:53 / # 337646 |
Remélem a szotyi tarifa megszűnik majd itt is a rendelet után.
|
|
Cab44 | 2015.02.02. 14:13:15 / # 337645 |
Nálatok azért van aki ellenőrizzen. Itt bármilyen autót léműszakíztatnak 10 000 Hu ft-ért!
|
|
alelölülő | 2015.02.02. 10:33:40 / # 337644 |
A fővárosban ezek közül melyiket nem lehet megtenni?
Pluszban itt még uber is van. Amelyikről kijelentették ugyan, hogy meg kell feleljen az érvényes taxi-feltételeknek. Akkor biza tarifálisan is meg kellene felelni neki. Viszont bátran hírdetheti szotyitarifáját, mert kutya se ellenőrzi. Mifasznak ide bármilyen taxirendelet, amíg ezek nyugodtan kijátszhatnak mindent???
Előzmény: #337643 Cab44 2015.02.02. 09:38:14 |
|
Cab44 | 2015.02.02. 09:38:15 / # 337643 |
Vidéken mindent lehet! Fehér rendszámmal dolgozni Közúti szem szállító járművel Drosztolni a Taxiállomáson. Eü 1 Kategóriával dolgozni Nem Taxi megjelöléssel! érvénytelen kötelező biztosítással dolgozni Járulék fizetés nélkül táppénzt csalva dolgozni. Stb-Stb!!!!
|
|
jomeo! | 2015.02.02. 01:13:45 / # 337642 |
|
Utazzon UBERrel!
|
alelölülő | 2015.02.01. 16:58:40 / # 337638 |
Természetesen Ladával kezdtem, akkor már nem is volt más autója a Főfő-nek. Amúgy tök jók ezek a régi képek, csak semmi közük a fórum témájához, csak arra jók, hogy elfedjék a lényeget, ami szerintem az, hogy körbe kellene házalni a médiát azzal, hogy látszategyeztetés folyt, minden szakmai fórum elutasította a tervezetet. Az elutasítást nem vették figyelembe, ezért tiltakozni fogunk. Általában ugranak a várható taxisdemonstrációkra, így biztos lenne visszhangja.
|
|
Gyurcsányi | 2015.02.01. 16:10:27 / # 337637 |
Én még emlékszem az első fekete alapú rendszámomra. JB 39-65 volt. 1975-ben kezdtem a Kertész u-ban.Ennek idén jún.1-én lesz 40 éve.
|
|
Cab44 | 2015.02.01. 12:05:28 / # 337630 |
Droszt a Kodály köröndnél - A világon elsőként Budapesten lehetett telefonon taxit rendelni, miután az 1920-as években kiépült a "Drost-rendszer". Nevét Drost Tivadarról kapta
|
|
Cab44 | 2015.02.01. 11:51:28 / # 337629 |
'1979 előtt 26 éve vajon mijen rendelet szerint kellett Taxizni? mert akkor is volt már Taxi szolgáltatás.
Előzmény: #337618 alelölülő 2015.01.31. 15:57:15 |
|
Cab44 | 2015.02.01. 11:01:32 / # 337628 |
http://www.veteranzsiguli.hu/zsiguli-toertenete.html Akkor te is zsigulival kezdtél Dolgozni!
Előzmény: #337618 alelölülő 2015.01.31. 15:57:15 |
|
Cab44 | 2015.02.01. 08:20:37 / # 337625 |
|
|
Cab44 | 2015.02.01. 08:18:52 / # 337624 |
Itt vidéken sok az ilyen kategóriába tartozó Gépjármű!
|
|
Cab44 | 2015.02.01. 08:16:57 / # 337623 |
|
|
hiénakutya | 2015.01.31. 18:49:59 / # 337621 |
Úgy bizony. :-)
Előzmény: #337620 tomajer 2015.01.31. 18:39:51 |
|
tomajer | 2015.01.31. 18:39:51 / # 337620 |
Mert hat:-)
Előzmény: #337619 hiénakutya 2015.01.31. 17:22:45 |
|
hiénakutya | 2015.01.31. 17:22:45 / # 337619 |
Nem.
Előzmény: #337617 Cab44 2015.01.31. 15:20:26 |
|
alelölülő | 2015.01.31. 15:57:16 / # 337618 |
1979-ben kezdtem, de fogalmam sincs, mi volt meghatározva '89-ben. Meg nem is számít semmit se. Az számít, mi lesz abban a rendeletben, amit elfogadnak. Akkor lehet elkezdeni a felkészülést, amikor elfogadják. Szóbeszédre meg tervezetre nem lehet felkészülni.
Előzmény: #337617 Cab44 2015.01.31. 15:20:26 |