Hozzászólások száma: 76
Ugrás a hírhez Oldalszám: 4
Témakörök > Hírek fórumai > Taxis problémák Magyarországon 2010 ??? Nem nem! Taxis érdekvédelem Magyarországon 2010!!! :-( A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
TESZ 2010.03.26. 12:18:42 / # 24088
avatar
Tisztelt Anonymuser! Értem én csak nem gondolom, hogy ez így kerek lenne. Nem gondolom, hogy a telefonszám tulajok csak úgy lemondanának az eddig,annyira féltett tortaszeletük 20-40 szézalékáról. Nem gondolom, hogy az általam elismert üzletemberek nem kívánják a visszaesett forgalom mellett is megtartani a mai bevételüket. Nem gondolom továbbá azt sem, hogy csak úgy, jött valaki és átrendezi a piacot. A kéztörésben egyetértünk! A nyafogásban is, bár sejthető a nyafogás nem fog sokáig tartani. A GVH nyilván nem fog beleavatkozni, amig van madár a madár szerepére. Mennyi autóval is rendelkeznek a fenti emberek? A szép egységes megjelenésű autók milyen tarifával fognak üzemelni? Talán van aki meg meri mondani, hogy mi a STRATÉGIA ? Szebb jövőt!

anonymuser 2010.03.25. 23:35:43 / # 24114
avatar
Itt az alap a jó stratégiához! És, hogy a lényeget is értsétek: a hatalom, meg az őket kiszolgáló állam apparátus nagy ívben le..ja a nyomorotokat! Ha a Taxi Plusszosok megélnek ezzel a tarifával, akkor nektek is meg kell tudni élni, kár nyafogni. A cégvezetőket szapuljátok naphosszat, ahelyett, hogy azok kezét törnétek el, akik a 150, 168, 168 forintos címekre nyomkorásznak! [b]Tisztelt Gazdasági Versenyhivatal! Szeretném figyelmükbe ajánlani a www.taxiplus.hu weboldalt, ahol önköltségi ár alatt (140,- Ft./km) kínálja szolgáltatásait a Taxi Plus, nem beszélve arról, hogy ha egy cég szerződést köt velük, úgy egy hónapig ingyen fuvarozza őket. (Nincs az a tőkeerős taxicég a világon, aki ilyet be tudna vállalni!) Ez nem a fogyasztók megtévesztése kategóriába tartozik? Illetve az önköltségi ár alatti fuvarozás nem meríti - e ki a dömpingár tiltott fogalmát? (Korábban a Tesco is el lett marasztalva emiatt!) Kérem szíveskedjenek az ügyet kivizsgálni, mert ilyen versenyfeltételek mellett több ezer taxiscsalád mehet tönkre! Üdvözlettel: egy aggódó cégvezető[/b] [i] Tisztelt ………… úr! Köszönettel megkaptuk a Gazdasági Versenyhivatal (a továbbiakban: GVH) részére küldött azon beadványát, amelyben azt sérelmezi, hogy a Taxi Plus Kft. internetes honlapján önköltségi ár alatt (140,-Ft/km) kínálja szolgáltatását, továbbá azon cégek esetén akik egy évre szerződést kötnek a társasággal, az első teljes havi taxi költségét átvállalja a cég helyett. Beadványával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom: A honlapon szereplő tájékoztatás szerint, a vállalkozás a beadványban szereplő 140,-Ft/km-es viteldíjat kizárólag kiemelt ügyfelei (VIP) esetén alkalmazza. A telefonos megrendelőknek és „törzsutas”-oknak 150,-Ft-ot, az utcán történő leállítások, a vendéglátóhelyekről történő rendelés esetén az utasoknak 230,-ot kell fizetniük kilométerenként. Az Ön által kifogásolt önköltség alatti ár alkalmazása, a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló többször módosított 1996. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Tpvt.) 21. §-ának h) pontjában szabályozott, a versenytársakéhoz viszonyított, túlzottan alacsony ár alkalmazása, a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés egyik formája. Az ún. felfaló ár alkalmazásának feltétele, azon túl, hogy az adott piaci szereplő gazdasági erőfölényes helyzetének fenn kell állnia, az olyan túlzottan alacsony szolgáltatási ár, mely a versenytársakéhoz képest nagyobb hatékonysággal nem magyarázható, illetve amely alkalmas a versenytársak érintett piacról való kiszorítására, illetve a piacra lépés megakadályozására. Gyakorlati kritériumként az ár (önköltség illetve változó költség alatti) nagyságán túl fontos még a megítélésnél a magatartás tartóssága is. A felfaló ár alkalmazása a fenti kritériumok együttes fennállásakor állapítható meg. A Tpvt. 22. §-ának (1) bekezdése szerint gazdasági erőfölényben van az érintett piacon (14. §), aki gazdasági tevékenységét a piac többi résztvevőjétől nagymértékben függetlenül folytathatja, anélkül, hogy piaci magatartásának meghatározásakor érdemben tekintettel kellene lennie versenytársainak, szállítóinak, vevőinek és más üzletfeleinek vele kapcsolatos piaci magatartására. Gazdasági erőfölényt a GVH a Tpvt. 22. §-ának (2) bekezdése alapján több szempont együttes figyelembe vételével állapíthat meg, melynek hiányában a magatartás visszaélésszerűsége már nem vizsgálandó. A gazdasági erőfölény megítélése mindig az érintett áru illetve földrajzi piac viszonylatában történik, mérlegelve a keresleti illetve a kínálati helyettesíthetőség szempontjait. Általában egy piacgazdaságban, így Magyarországon sincs olyan kötelező szabály, amely előírná, hogy az eladási áraknak a felmerülő költségekhez kell igazodnia. A szerződéskötési szabadság elvéből az eladási ár szabad meghatározása is következik minden olyan piacon, ahol a termékek/szolgáltatások – és természetesen azok árai is – versenyben vannak egymással. A beadványban érintett ügyben a releváns szolgáltatási piacot a taxi szolgáltatását nyújtó vállalkozások alkotják. Az érintett piac szereplői nem domináns erőfölényes piaci helyzetű cégek, így szolgáltatásaikat annyiért nyújthatják amennyiért akarják. A beadványban érintett taxi vállalkozás árképzési üzletpolitikájából egyértelműen kitűnik, hogy a sérelmezett 140,- Ft/km-es viteldíjat és az érintett vállalkozás első hónapi taxi költségének átvállalását csak azon szerződéses partnereinél alkalmazza, akik előre jól kiszámíthatóan biztosítják számára a rendelkezésére álló személygépkocsi parkjának, jobb, egyenletes kapacitáskihasználtságát. A taxis érdekképviseleti szervektől származó információk szerint, Budapesten a taxik kapacitás kihasználtsága kb. 30-40 %-os, és mivel a szolgáltatás nyújtása során felmerülő költségek jelentősebb része állandó költség, így könnyen belátható, hogy a kapacitás kihasználtság növelésével az egységnyi távolságra jutó átlag költség jelentősen csökkenthető. A GVH álláspontja szerint, a panaszolt vállalkozás által, a szerződéses partnerei számára nyújtott kedvezmények nyújtása, nem eredményez a taxi társaság piaci részesedésében olyan mértékű változást, amellyel erőfölényes, domináns piaci helyzetbe kerülne a többi taxi szolgáltatást nyújtó vállalkozással szemben. Az erőfölény hiányát az is alátámasztja, hogy a piacon éles verseny folyik. Erre jó bizonyíték, hogy az egyik vagy másik vállalkozás által indított reklámozási célú árcsökkentő akciókra válaszul a másik, vagy a többi hasonló helyzetű taxis vállalkozás is árcsökkentéssel, vagy más, hatásosnak vélt reklámozási, értékesítést ösztönző akcióval reagál. Jelen esetben a szóban forgó taxi vállalkozás részéről nem vélelmezhető, hogy gazdasági erőfölényes helyzetben volna a többi piaci szereplőhöz képest – azaz a versenytársai piaci magatartásától függetleníthetné saját piaci magatartását –, melynek következtében a további kritériumok (így a visszaélésszerű magatartás) vizsgálata szükségtelenné válik. Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét. Üdvözlettel: Hódyné Sütő Sarolta HÓDYNÉ SÜTŐ Sarolta vizsgáló tanácsos Ügyfélszolgálati Csoport Gazdasági Versenyhivatal [/i]
TESZ 2010.03.25. 17:17:25 / # 24113
avatar
Helló! Csak érdekességként! Miint jó stratégia! 2007.augusztus 1. Elfogadásra került és ez a Hallotaxi oldalon is rögzitve van, mint minden fontos esemény, ami a szakmánkat kiséri! A SZEMÉLYTAXI SZOLGÁLTATÁSBAN A LEGMAGASABB HATÓSÁGI ÁR MÓDOSÍTÁSA I. 600-380-90 II.840-504-126 2010 ben nem gondolom, hogy a töredékéért kellene fuvaroznom. Nem éérzem úgy, hogy jobban élek, mint 2007 ben. Valóban szükség lenne 1 jó STRATÉGIÁRA! Szebb jövőt!

TESZ 2010.03.25. 16:20:19 / # 24089
avatar
Üdv. Tamás! Találtam 2005 ből 1 cikket. Most nagyon aktuálisnak érzem. Lehetett volna a címe akár: A gyáva népnek.........,de amin a Google n elérhető az a : SZEGEDI TAXISSOK - TÖPRENGÉS A DROSZTON Lépni kell, mert a mai állapotok nem a MI érdekeinket szolgálják, pedig azért fizetünk és veszünk igénybe szoldáltatást.Tényleg! Nem is az igénybevételért fizetünk, csak a lehetőségért! Nem gondolom, hogy tisztességes dolog olyat árulni, ami nincs a birtokomban. Pl. 30.000 címet 300 autónak. 100x1500.- majd a 150.000 Ft ból 60.000,70.000 ft ot elkérni. Javasolnám, hogy szerveződjön egy új FALKA ! Az én elképzelésem 35.000 szolgáltatási díj és a ma engedélyezett max tarifa. Lehet, hogy kevés lesz a megrendelés, de azon marad valami! Ami most elindult, tudom nem tart szeptemberig sem, de én már az őszre gondolok és azokra, akikre számíthatok. Remélem, többek TESZnek is az érdekükben és nem a szegedi példa lesz a végzetük. Szebb jövőt!

MCCCXCII 2010.03.25. 09:30:25 / # 24120
A bizonyíték lemaradt:))
MCCCXCII 2010.03.25. 09:27:45 / # 24118
Szerencsés! Engem már most boncolni akarnak! :)))
tomajer 2010.03.13. 11:07:05 / # 24123
A végrehajtáson múlik:-)
Lali 2010.03.13. 10:42:36 / # 24122
avatar
A stratégia jó.
tomajer 2010.03.13. 10:38:15 / # 24121
Én ezért társítottam a két megoldást:-) Együtt ütősebbnek tűnik:-)
Lali 2010.03.13. 10:26:06 / # 24119
avatar
forest95 Ahhoz is erős támogatottság kell és persze mikor demonstrálni kell akkor el kell jönni.
forest95 2010.03.12. 14:59:31 / # 24117
avatar
Na látod Tamás! Ezért mondtam neked a telefonban a múltkor, hogy semmiféle tagdíjbeszedős, elnökös meg titkárnős meg könyvelős meg adószámos stb. szervezet nem kell nekünk! Csak egy jól megfogalmazott aláírásgyűjtő ív közjegyzővel hitelesítve és már mehet is a törvényhozás elé! Aztán majd ha lesz eredmény, akkor lehet gondolkodni egy erős támogatottsággal bíró szervezet létrehozásában.

csogu 2010.03.12. 12:35:48 / # 24116
Esküszöm, most olvastam pár órája. Szóval a gyógyszerek az aktív vérben keringő vírusra hatnak...ez az aljas meg fogja magát, beépül a csontvelőbe és ott ilyen időzített bombaként fogja magát és alszik...jó, nem ezt a szót használták, de az most nem jut eszembe...erre azt írták, hogy amint újra a véráramlatba kerül...hogy miként azt nem tudom, akkor újra elkezdi gyilkos útját és ez nagy probléma...amire egyelőre nem tudják a megoldást, pedig egyre jobb eredményeket érnek el a gyógyításában.
attus 2010.03.12. 12:32:48 / # 24115
avatar
Jujjjjjj!
csogu 2010.03.12. 11:11:20 / # 24112
Erre van egy mondás: Kutyából nem lesz szalonna. Most olvastam egy cikket...a HIV vírus, a gyógyszerek elől elbújik a csontvelőben, az őssejtekben és amikor azokból újra vérlemezkék lesznek, akkor a vírus újra aktivizálódik. Gondolom akkor a kérdésedre megválaszoltam:-))) rég dumáltunk:-(
tomajer 2010.03.12. 09:27:49 / # 24111
Jajj! :-) Messze van ő még attól, hogy képbe kerüljön:-( Hetente hallgatom órákat. Még van mit megtapasztalnia. Majd ha egy ismeretlen kód lesz valamelyik cégnél, ahol rászól az etikás, ha sokat szerepel, ahol őt is megmérik egy címen,.... nna majd akkor.... talán.
alelölülő 2010.03.12. 09:26:28 / # 24110
Még viccnek is rossz.
wolfy 2010.03.12. 09:19:46 / # 24109
avatar
Szerintem ebben amit leírtál sokkal több van mint ami első olvasatra lejön belőle... A Pali mostanra tuti, hogy képbe került a valódi taxis helyzettel, nincs cége(így hiteles érdekképviselő lehetne), és ügyesen tud szerepelni. Lehet hogy odaülhetne kicsit a tárgyalóasztalhoz, meg a kamerák elé?
tomajer 2010.03.11. 07:08:29 / # 24108
Azt kell megtanulni ezekkel:-) Mert a végén az ellenkezője jön le az egészből, mint amit mondani akarsz.
tomajer 2010.03.11. 07:07:19 / # 24107
Ne essünk át a ló túlsó oldalára, mert akkor meg kiszűrik az egészet.... Mindenki egyet kettőt... de ahányszor belép:-)
csogu 2010.03.11. 03:38:31 / # 24106
Ehhez a szerepléshez némi exhibicionizmus és kibaszott nagy önbizalom kell:-))) Mint pl. Horváth pali...na Ő tudod szerepelni...:-)) Azzal kezdte, hogy úgy érkezett meg egy helyszínre, hogy már 2 kilométerről lehetett hallani a hangját. Mire a riporter kérdezni tudott tőle, addigra láttam a srác szemében, hogy fél a riportalanyától. Volt persze rutinosabb riporter is, aki célul tűzte ki, hogy a palit sarokba szorítja...na Ő nem olyan családból származik:-))) Mert őt egy cseppet sem zavarta, hogy mit kérdez a riporter ő azt mondta, amit mondani akart, amiért odament:-)))
Oldalszám: 4