Témakörök > Hírek fórumai > Nyílt levél, a mélyen tisztelt Főosztályvezető s.k.-hoz A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2006.05.10. 21:00:14 / # 15095 |
Köszönjük.
Rá kellett döbbennem, hogy én is hiú vagyok:-)
Ez jólesett!!!
Előzmény: #15092 tizedes 2006.05.10. 20:47:03 |
|
tizedes | 2006.05.10. 20:47:03 / # 15092 |
|
Ti ezen a lapon megvalósítotok egy olyan lehetőséget ami eddig példa nélküli ebben a szégyenletes szakmában. Még az indexen figyeltem mi is zajlik az egyszerű taxisok és "vezetőik" között. Nem folyok bele érdemi diskurzusba mert a fórumba merészkedő "vezetők" közül akik vállalják magukat egyedül Cobretti az aki valamelyest is elér egy olyan magasságba erkölcsileg ahol érdemes felvenni a kesztyűt. Nem írok mert nem tudok elvonatkoztatni Háry Páltól annyira idegesít a tevékenysége a szakma rombolása az ő kicsinyes érdekei védése mindenkivel szemben. Nem szándékozom rombolni ha építeni képtelen vagyok. Ennyivel többre tartom magam mint az aki mindig adunak használja az ő humanitását velünk egyszerű herékkel szemben de képtelen leerszkedni hozzánk amikor kollégák kérik válaszoljon a normálisan felvetett kérdésekre. Képtelen egyetlen interneten megjelenő nyilatkozatából is kihagyni a névtelen senkik említésék akik mellékesen havonta milliókat hordanak lassan a semmire a zsebébe. Amikor felismertelek a tévében egy taxisokról szóló riport kapcsán és nem a Blokád hősét tartották végre illetékesnek velünk szemben aki már a mai taxiórák működési mechanizmusát sem ismeri akkor örömömben úgy üvöltöttem mint kedvenc csapatom győzelme esetén. Kitartást a munkátokhoz mert ti vagytok a szakma a sok önkéntes nővérrel szemben és ti vagytok jelenleg számunkra a hiteles forrás.
Előzmény: #15072 tomajer 2006.05.10. 20:14:48 |
tomajer | 2006.05.10. 20:14:48 / # 15072 |
Szegény lelkiismeretem erősen meg is lett terhelve:-)
|
|
tomajer | 2006.05.10. 20:12:38 / # 15096 |
Természetesen igazad van.
Mármint az érvelésed szociális részében, és abban, hogy ezek a kollegák meg fognak jelenni droidként az utcán.
De ezt nem is tiltja semmi.
Ha egy maszek asztalos becsődöl, mert rossz vállalkozó, még egy bútorgyárban nagyon jó asztalos lehet, és senkinek eszébe nem jut követelni, hogy soha többet gyalut ne vehessen a kezébe!
Tehát, ha egy taxis rossz vállalkozó, attól természetesen ő még taxis, es lehet hogy nagyon jó taxis.
De azért ne mondjuk már, hogy csaljon csak adót továbra is, hiszen szegénnyel mi lesz, ha nem lehet vállalkozó.
Aki csal, (bármilyen okból) versenyelőnybe kerül a tisztességesekkel szemben!
Ez így rendjén van?
Aki a mi érdekeinket védi, nem azzal védi jól, ha hagyja, sőt érdekvédelem címén követeli, hogy sűllyedjünk tovább a mocsárba, és még aki most tisztességesen próbál boldogulni, az is úgy döntsön, hogy nem hülye ő, mostantól majd ő sem fizet.
A másik mondatod, "...hogy ha valaki segíteni akar nekünk..
Senki nem akar segíteni nekünk!
Ezt nem várhatjuk, nem is érdemes kérni.
Egyet kérhetünk, sőt követelhetünk, hogy csináljanak végre rendet a szakmában, teremtsék meg a tisztességes munka feltételeit, és azt következetesen tartsák, tartassák be!!!
Mindenkivel!
Szvsz. ezen a szitán, a mostani droidtartók nagytöbbsége is fennakadna, tehát nem hiszem, hogy tapsikolnának a gyönyörtől.
Valamilyen okból téged ez a közteherviselési dolog ütött mellbe, de hidd el, a szakma problémái közt, ez huszadrangú. Sajnos várható a rendcsinálás folyamán, ennél sokkal többeket érintő, és fájdalmasabb rendelkezés is.
A gyógyszer is keserű:-(
Előzmény: #15093 Csumi 2006.05.10. 17:09:51 |
|
tizedes | 2006.05.10. 19:46:40 / # 15094 |
|
"A mostani helyzetben mindenkinek, aki bármilyen módon képes a közvélemény befolyásolására – főleg taxis körökben – nagy felelőssége van, hogy ne a népszerűségre törekvés könnyű eszközeivel élve áldozza fel a taxis szakma jövőjét, saját boldogulása érdekében."
A vizet látom és hol a bor amit isznak egyesek?
|
Csumi | 2006.05.10. 17:09:51 / # 15093 |
|
"Ahogy a fuvarok 15 év alatt 8-10 kézbe vándoroltak, úgy a taxiengedélyek döntő hányada is néhány kézben koncentrálódna rövidesen."
Akkor most ,hogy is állunk? X.Y. taxisnak van mondjuk 1 milla sara. Irgum-burgum, jól elvesszük a taxi engedélyét (ezzel azt is elértük, hogy az életben ne is tudja, akarja adósságát rendezni)felszabadítottunk 1 helyet, eggyel kevesebben vagyunk! HURRÁ!! Mit fog tenni az akivel ez megesett, esetleg egész életében csak autót vezetett, taxizott, máshoz nem ért? (esetleg elmúlt 40 éves ,és már elhelyezkedni sem tud, mert "már öreg" és a kutyának sem kell)P.L.: Oda fog fordulni (lehet, hogy pont ahhoz a 8-10 emberhez ahol szerinted a taxiengedélyek vannak) ahol taxisként alkalmazza valaki. Ergo: nem csökkent a létszám, nőtt a droidok száma, a "nagy kassza" pedig végleg lemondhat a pénzéről, soha nem fogja megkapni. Ki járt jól...?! a "szakma"..?! Te..?! Vagy Én..?! Esetleg az állam?!... Vagy a droidtartó?!! Akkor ez a "pont" kinek az érdeke is?... és kik is szorgalmazzák "érdekvédelem" címen? ki is lát az orráig? (ez nem neked szól, ezt tomának szántam) mindenki válaszolja meg magának... de ha megossza velem, velünk,...köszönöm.
Előzmény: #15084 Bbetyár 2006.05.10. 07:08:09 |
törölt felh. | 2006.05.10. 15:28:32 / # 15091 |
|
biztosan meg fogom a magam baját oldani, azt mindenki csináljon amit akar
Jelenleg ez az egyetlen járható út!
sajnos...
Előzmény: #15090 Csumi 2006.05.10. 14:16:25 |
Csumi | 2006.05.10. 14:16:25 / # 15090 |
|
Itt tartunk...bezzeg a drosztokon egymás közt halkan, hogy senki meg ne hallja, nem győznek köpködni...Lassan engem sem érdekel ez az egész...biztosan meg fogom a magam baját oldani, azt mindenki csináljon amit akar...Tapsikoljon, vagy püffögjön ....rá!
|
Csumi | 2006.05.10. 14:06:12 / # 15089 |
|
Nem Tomikám! Nem ezt mondtam...hanem azt, hogyha már nyakig vagyunk a trutyiban, és jön valaki segíteni, az kifelé húzzon, ne lefelé nyomjon.... Írod, ha nem lehetnének droidok, 1 hét múlva lízinges kocsin ülnél...(természetesen az alkalmazottakról nincs szó, nem is várom ,hogy legyen)....miért akinek sara van az kiesik a "szakmából"? ..annak nem lehet akár pl. Bt.je, vagy más (hagy ne soroljam)megoldás nem kínálkozik? akkor ez a megoldás?...(pl. még aznap lehet droid(!) 100an várják tárt karokkal)
Előzmény: #15081 tomajer 2006.05.10. 06:53:45 |
Kovács Zoltán | 2006.05.10. 14:01:15 / # 15088 |
|
Itt van három időrendbe szedett történet arról, miért is szakítottam én az érdekeink képviseletével. Az első több évvel ezelőtt történt. A második tavaly decemberben. A harmadik, pedig most április végén.
-Valamikor teljesen elítélhetően, vagy nem, én voltam a pusztaszeri droszt „felelőse”. Voltunk vagy nyolcan a brigádban, aztán engem kitettek a cégtől. Ezt már egyszer meg írtam, de a történet szempontjából lényeges. Amikor visszakerültem a Budához, szúrta a szememet, hogy két srácnak – a régi brigádból- alacsonyabb a kategóriája, mint amilyen megilleti. Ezt a megfelelő helyen szóvá is tettem, elismerték a problémát, és berendelték őket pótszemlére. Ott korrigálták is a hibát. A két srác, pedig úgy köszönte meg az értük tett felszólamlásomat, hogy közölték, - Én ne csináljak nekik programot.- A köszönöm az valahogy teljesen lemaradt!
-Decemberben a Margit-híd budai felhajtójának lámpájánál nézeteltérésbe kerültem egy civil autóssal. Szó szót követett, majd verekedés lett belőle. Ők hárman voltak, én egyedül. Vagy tíz percen keresztül tartott a mérkőzés, közben több taxi is elment mellettünk. Nekem lett egy nagyméretű kék folt a karomon, és egy bordám eltörött. Az ellenfelek ennél rosszabbul néztek ki. Volt olyan taxis, aki csak éppen rám nem dudált, hogy álljak már arrébb, mert éppen zöld a lámpa, és nem fér el tőlünk.
-Most április vége felé a Zöld Pardon alsó kijáratánál álltam egyedül a fakultatív droszton. Megérkezik mögém egy csapattársam, odajön, és el kezdi mesélni a következőt. Az Alkotás úton az egyetemnél is nagyon megy a munka, már kettőt fordult onnan. Én megkérdeztem tőle, nem zavarták-e el, mert ott ez elő szokott fordulni? Azt mondta, hogy nem. Volt ugyan egy mezítlábas aki, jött, beállt a sor elejére, és az első arra jövő utast el is vitte. Erre, ő annyira felbosszantotta magát, hogy majdnem kiszállt a kocsiból, hogy megfegyelmezze a kollégát, elmondása alapján tettleg. Én mondtam neki, hogy az éjszaka nehéz kenyér, és ilyenek elő szoktak fordulni. Még váltottunk pár szót, majd mondta, húzd fel az ablakot, meg ne fázz, és beült ő is a kocsijába. Majd talán egy fél perc múlva jött az első utas, beült hozzá, és bő gázzal elhaladt. Én megkérdeztem tőle a rádión, hogy mit is mondott az előbb a hiénákról? Válaszképpen közölte: - Mit tegyek, rúgjam ki a kocsiból?
Mindehhez csak hab a tortán, amit a cégek a reptéri pályázattal tesznek. Reménykedtem, most talán gerincesek lesznek, és beintenek a reptérnek, és közösen elutasítanak mindenféle egycéges felvetést, kialakítva egy egységes, akár fix áras fuvarozást, de sajnos most sem sikerült csalódnom bennük. Ez tette fel a pontot az i-re. Én elég sokat járattam a számat a mások, és természetesen a magam érdekében is, ennek ezennel a részemről vége. Mindenkit úgy, és ott, és annyira taposhatnak meg, emennyire csak bírnak. Egy kezemen meg tudom számolni azokat a srácokat, akiknek én elmennék segíteni. Biztosan jó lesz majd az új taxistörvény. Hogy kiknek az borítékolható.
Előzmény: #15075 Csumi 2006.05.10. 01:09:55 |
indi50 | 2006.05.10. 11:36:19 / # 15087 |
Szevasztok!
Csak hirtelen beleolvastam a dolgokba, később alaposabban átolvasom.de azt már látom, hogy a dolog Budapest centrikus.
Alapszabályzás kéne.Aztán majd a helyi viszonyokhoz igazítjuk, vagy igazítják a dolgokat.
Szerintem a legfontosabb a kamara, vagy a szakszervezet, de nem ilyen formában mint most, hogy ellenérdekü felek képviselik a taxisokat. Akkor már a döntéshozó is tudna kihez fordulni, ill. tárgyalni.
A nyelvvizsga kérdés, bár nálunk pl. elég fontos, de melyik nyelv?Ez szerintem felesleges.Az élet úgy is hozza magával, vagy ha nem, akkor az neked hátrány.
Az ÁFA az érdekes dolog.Ezzel is úgy vagyunk, mint ,amikor a CB rádió vámmentes volt, de ha kintről hoztál autót, akkor az nem.Még egy dolog, ha az ÁFÁ-t visszaigényelheted, gépkocsiár, üzemanyag, akkor magánhasználatra nem használhatod az autót, ill. csak annyit, amennyi km.-t megspóróltál, tudom a kmórát lehet pörgetni, de vegyük azt az alaphelyzetet, hogy nem lehet.
Azzal egyetértek, hogy kerüljön egy kézbe a szabályozás.Akkor valóban tudnánk, hogy kit kell "felhívni".
A "0"-ás papír kapcsolatban azért annyit megjegyeznék, hogy engem pl. zavar, hogy én mindent befizetek és a másik, aki nem, az ugyan úgy dolgozik.Vélemyényem szerint ez pl. lehet, egy szűrő.Most nem arról beszélek akinek 1-2 hónap elmaradása van, ha nem arról, aki a vizsgánál ezt nem tudja bemutatni.Természetsen, nem azzal a módszerrel, hogy végigjárod az össze helyet.Nem, ezt is egy helyen lehessen intézni.
Mondjuk ezeket a dolgokat már elég rég óta boncolgatjuk.Eredmény nélkül.
A létszámról csak annyit.Meg kéne már húzni a határt, ennyi és nem több.Aztán, ha beáll a létszám, akkor a kiesők helyére lehetne új jelentkezőket felvenni.Nem csak a szabad vállakozás lehetőségét kéne hangoztatni, hanem azt is, hogy aki a dolgozik és megfizeti az államnak ami jár, az tisztességesen megélhessen.
Na ennyi.
Üdv.:Indi
|
|
tomajer | 2006.05.10. 08:08:44 / # 15086 |
Nem vagyok áfás, vagyis az vagyok, de nem én intézem, mert droid vagyok, de úgy tudom, a többi dologból ugyanúgy visszaigényelhetjük, mint a többi vállalkozás!
Csak éppen e két legnagyobb tételből nem:-(
Persze lehet hogy rosszul tudom.
Azért vagyunk itt, hogy mindenki idetegye azt amit ő tud, és szeretne, aztán abból lehet összegyúrni valamit!
Előzmény: #15085 2006.05.10. 07:46:11 |
|
törölt felh. | 2006.05.10. 07:46:11 / # 15085 |
|
Nem jól mondod!
MINDENBŐL!
mint minden más vállalkozásban aki áfa körbe tartozik.
mert van áfa tartalma a tagdíjadnak is a mosatási számládnak is az alkatrészeidnek is a javítási munkadíjjadnak is soroljam??
minden nap költünk a minőség fenntartása érdekében. minden JOGOS költség áfa tartalmát vissza kell (kellene) tudni igényelni.
és talán ezekből az áfa álltal megtakarított összegekből lehetne becsületesen fizetni a "tb" járulékokat és nem kellene emelni a tarifát hogy ki tudjuk gazdálkodni amit kell és mindjárt nem lenne sok mindenkinek milliós köztartozása. és talán az államháztartás is megkapnáami neki jár. csak az itt a baj, hogy aki ezeket a rendeleteket alkotja annak nem ugyan az az érdeke mint a taxisnak!!!!
amúgy az én személyes vélemeny az egész jelenlegi áfa szabályozásról, hogy GUSZTUSTALAN MEGKÜLÖMBÖZTETÉS!!!
Előzmény: #15083 tomajer 2006.05.10. 07:09:52 |
tomajer | 2006.05.10. 07:09:52 / # 15083 |
Sas komának nagyon igaza van ezzel az ÁFA témával, ezt nem szabad kifelejteni!!!
ÁFA visszaigényelhetőség az üzemanyagból, és az autóból!
Előzmény: #15080 Sas882 2006.05.10. 03:03:22 |
|
Bbetyár | 2006.05.10. 07:08:09 / # 15084 |
Kollégák beszélgetés közben, jó néhányszor megemlítik, csökkenteni kell a létszámot, erre a kérdésre bennem mindig ugyanaz a válaszkérdés fogalmazódik meg: A tiedet, vagy az enyémét vonjuk be? Ilyenkor általában a taxisok egy olyan csoportjának felemlegetése következik, amelybe természetesen a beszélgetőtárs nem tartozik bele. Említik az autótípust, a vállalkozói vagy alkalmazotti csoportot, az autó korát, a lakhely címét, a mezítlábasokat. Sokféle ötletet hallottam az elmúlt néhány évben a létszámkorlátozás szükségességéről, és megoldási lehetőségeiről, kezdve a taxiengedélyek számának maximalizálásától, a drosztférőhelyhez kötésig minden elképzelhető variációt. Döntő részük csak újabb pénzbe kerül, egy szikrányit nem ad vissza a szakma elvesztett becsületéből. Bármilyen újabb anyagi terhet ránk osztó szabályozás, a taxiengedélyek darabszámának korlátozása, vagy a taxiengedélyeknek értéket adó szabályozás egyetlen eredményre vezet középtávon: Ahogy a fuvarok 15 év alatt 8-10 kézbe vándoroltak, úgy a taxiengedélyek döntő hányada is néhány kézben koncentrálódna rövidesen. Ettől a ponttól nincsen messze a nálunk jóval kisebb jövedelmi igénnyel rendelkező, más országbeli taxisofőrök alkalmazása.
Ha nem lépünk sürgősen, kiszorulunk saját szakmánkból.
|
|
tomajer | 2006.05.10. 06:58:35 / # 15082 |
Jja igen, a személyes.
Természetesen a driodokat is ki lehet szórni.
De milyen alapon???
Hidd el, ha nem bérelhetnék autót, egy hét alatt ülnék én is egy lízinges csodában. Nem vágyom rá!
|
|
tomajer | 2006.05.10. 06:53:45 / # 15081 |
Jóregg!
Nem kezdek el egyesével érvelni, mert most se időm, se kedvem.
De!
Drága Csumi! A te álláspontod szerint, hagyjnak bennünket békén!!!
Tehát, a kérdés megint az:
Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyunk elégedve???
|
|
Sas882 | 2006.05.10. 03:03:22 / # 15080 |
|
akkor néhány észérv,ami hiányzik a felsorolásból:
aki Áfás, az igényelhesse vissza az Áfá-t az autó árából és az üzemanyagéból is
nevetséges, hogy a 2 legnagyobb költségtényezőt a taxis még elszámolni sem tudja, még más - talán a közlekedéstől távol eső profilú - vállalkozás simán.
Rendben és helyénvaló a különböző igazolások kérése, ez is az ellenörzés része, DE
a lekérésük ne a jelenlegi formában müködjön, ti. a kamarai tag, bemegy a kamarához s ott egy helyen, egy időben(ez lényeg) megkapja ezeket. A mai világban ez pár perc - elméletileg - a különböző számitógépes rendszerek segitségével.
Tanfolyamok, szakmásitás szintén, bár megkérdezném, hogy ki tartana, s milyen tanfolyamot, főleg azoknak,akik több éve taxiznak, kicsit nevetséges lenne a felállás.
Autókérdés:
ez egy sarkalatos pont, ebben az üzletben ugyanis nem igazán érvényesül, hogy aki többet ruház be, az többet is keres, egy 2milliós autóval is lehet többet keresni, mint egy 6millióssal, ugyanis nem a kocsitól függ, hanem a taxistától, annak különböző skilljeitől.
Ráadásul egy nagyobb értékű autó fenntartása is többe kerül, alkatrészek, szervizek, stb.
|
törölt felh. | 2006.05.10. 02:12:02 / # 15079 |
|
Elnézést, MACITOSZ. Sajna a rossz névmemóriám lassan legendás lesz...
Előzmény: #15063 2006.05.10. 02:09:49 |
törölt felh. | 2006.05.10. 02:09:49 / # 15063 |
|
és a MAMATOSZ? vagy hogy is írják?
|