Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
balagge 2016.04.23. 05:39:29 / # 344420
avatar
Ő hogyne. Panaszra okuk csak akkor lesz, ha a taglétszámon is megmutatkozik, hogy milyen jól m1 a bolt.
alelölülő 2016.04.23. 03:24:28 / # 344419
Nem hinném, hogy takker lett volna.
Náluk folyamatosan emelkedik a fuvarszám (meg a tagdíj), semmi okuk panaszra.
alelölülő 2016.04.23. 02:29:06 / Módosítva / # 344418
Semmi különös, csak a hölgy, akinek a reptéren leszedték a rendszámát, visszakapta és uberezget tovább.
atuska 2016.04.23. 00:34:19 / # 344417
avatar

Ő egy uberes Andrássy 8 tegnap előtt sz.rok a személyiségi jogaira.

atuska 2016.04.23. 00:31:07 / # 344416
avatar


balagge 2016.04.22. 21:15:45 / # 344414
avatar
Melyik volt ez az egyik legnagyobb cég? takker?ÉS akkor most szerinted menni kell? Neked mi a személyes véleményed, "vissza lehet fordítani az idő kerekét"? Úgy értem, van realitása annak, hogy középtávon itt a jelenlegi formájában (taxióra, tarifa, jogi környezet) tartható ill. vissza fordítható a helyzet az UBER előtti időkre esetleg apróbb változtatásokkal? :-) Lehet egyáltalán ebben partner a hatalom?
tomajer 2016.04.22. 20:58:13 / # 344413
De én fejből írtamm :-P
tomajer 2016.04.22. 20:57:47 / # 344412

Kedden ezer taxis bénítja meg Budapestet



A januári százzal szemben kedden ezer taxis tart forgalomlassító felvonulást Budapesten az Uber ellen.

- a Népszabadság szerint erről állapodtak meg taxis érdekvédelmi szervezetek csütörtök este. Terveik szerint kedden reggel nyolckor a Hősök terén gyülekeznének a sofőrök, majd innen a Széchenyi térre hajtanának a Belügyminisztérium épülete elé. Az akció délután 2-3 óra között érne véget, a szervezők a rendőrségi engedélyeket már meg is kérték.

A taxisok közti egyeztetés az egyik legnagyobb fuvarszervező cég irodájában zajlott, és

régen látott egységesség alakult ki a piaci szereplők között

Ezt mutatja az is, hogy a korábbi alkalmakkal ellentétben egyik cég sem tiltja a megmozduláson való részvételt - éppen emiatt remélik a szervezők, hogy legalább 1000 autó fog összegyűlni a Hősök terén.

Gottlieb Géza, a januári tüntetés egyik szervezője a lapnak elmondta, nem szeretné, ha annyira elharapóznának az indulatok, mint az első Uber-ellenes megmozdulás alkalmával, azonban úgy véli, hogy 1000 autó felvonulásának sokkal durvább forgalomlassító hatása lesz.

És hogy mire akarják felhívni a figyelmet a taxisok, miután már a korábbi lobbizásuk is célba ért a kormánynál? Arra, hogy szerintük a kormány ígérete ellenére - néhány látványos rendszámlevételtől eltekintve - semmi nem történt.  A taxisok úgy látják, változatlanul több olyan vállalkozás működik az országban, amely a jelenlegi személyszállítási törvénnyel ellentétes módon működik. És Gottlieb Géza szerint nem csak az Uberről van szó, az összes olyan vállalkozás ellen szól akciójuk, amelyik a szürke vagy a fekete zónában szolgáltatnak.


hiénakutya 2016.04.22. 16:41:09 / Módosítva / # 344409
Szakújságíró...
:-D :-P

31/2013 Fővárosi Közgyűlés Rendelet

9. A viteldíj képzése

15. § (1) A Budapest főváros közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel rendelkező személytaxikkal végzett taxi-szolgáltatás díjait a viteldíjmérő készülék (a továbbiakban: taxaméter) a következő elemekből képezi:

a) alapdíj: a szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor felszámítható díj;

b) távolsággal arányos egységdíj: a taxaméter által a megtett út alapján felszámítható díj (mértékegysége: forint/kilométer);

c) idővel arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által az eltelt idővel arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/perc).

(2) A fizetendő viteldíjat a taxaméter az alapdíjból, a távolsággal arányos díjból és az idővel arányos díjból - a határsebesség figyelembevétele mellett - képezi. A határsebesség az a sebességérték, amelynél nagyobb sebességgel haladó személytaxi taxamétere a távolsággal arányos díjnövekményt, e sebességérték alatt pedig az idővel arányos díj növekedését rögzíti.

(3) Az idővel arányos egységdíj 15 km/óra határsebesség érték alatt alkalmazható.

(4) A taxi-szolgáltatás viteldíjának képzése során kizárólag az (1) bekezdésben meghatározott díjtételek kerülhetnek felszámításra. Telefonon történő megrendelés esetén a kiállásért nem taxaméterrel meghatározott díj nem számítható fel. 
hiénakutya 2016.04.22. 16:33:35 / # 344408

hiénakutya 2016.04.22. 16:31:44 / # 344407
hiénakutya 2016.04.22. 16:30:05 / # 344406
Neked elég komoly elmaradásaid vannak és ezt nem biztos, hogy reklámoznod kellene.
hiénakutya 2016.04.22. 16:25:57 / # 344405
Azé' pörög, mer' van.
Nálatok nem pörög, mer' nincs, holott kellene, hogy legyen.
tomajer 2016.04.22. 16:13:41 / # 344404
2016. április. 22. 15:08 1 órája Itthon

Jön az újabb taxistüntetés



Újra ellepik a taxisok a belvárost jövő hét kedden. Szerintük a kormány nem képes betartatni a saját szabályait sem az Über-sofőrökkel és "néhány rendszámlevételen kívül" semmi nem történt.

Ttaxisfelvonulás lesz jövő hét kedden a belvárosban. A taxisok megint az Uber miatt vonulnak utcára és a kormányzati intézkedésekkel is elégedetlenek. Gottlieb Géza, az év eleji taxistüntetések koordinátora hvg.hu-nak elmondta, azért vonulnak a Belügyminisztérium épülete elé, hogy átadjanak egy petíciót. Szerintük az éveleji tiltakozáskor a kormány több ígéretet is tett, amiért cserébe feloldották a tüntetésüket, "azóta azonban néhány látványos rendszámlevételen kívül semmi nem történt, sőt, egyre több az Uber-sofőr" - mondta Gottlieb.

A taxisfelvonulás nem egyszeri alkalomra szól. A taxisok ezentúl minden kedden ellepik a fővárost, amíg "nincs jogszabályi változás és nem tesz valamit a kormány az egyenlő versenyért és feltételekért". Jelentős változás, hogy a taxis társaságok ezúttal nem tiltják a munkatársaiknak a részvételt. Gottliebék több száz taxisra számítanak, de reményeik szerint akár ezren is lehetnek majd a taxisok.

A taxisok januárban és márciusban is az Uber ellen tiltakoztak. Akkor is azért, hogy a döntéshozók szerezzenek érvényt a rendeletmódosításoknak. Ha pedig ez nem sikerül, tiltsák le az alkalmazást.

alelölülő 2016.04.22. 15:53:04 / Módosítva / # 344403
Ha hiszed, ha nem, a magántaxizás indulásakor (1982) fő- vagy volántaxisok közül kerültek ki a magánzók.
Ehhez jöttek rendszerváltáskor (1989-90) a munkaközvetítők által pályára terelt munkanélküliek.
(- Van autója? - Igen. - Menjen taxizni)
Ez a Sándor György humoralista-jelenet valószínűleg az utóbbi idején készült.
Ha nem lenne gps, ma se lenne másképp legtöbb ubernyiknél.
Persze erősítik őket a taxizásból kibukott hiénák.
balagge 2016.04.22. 15:02:30 / # 344402
avatar
De minek is tennéd? Hiszen megkérdeztél kettőt és ebből az egyik aszonta 8, tehát akkor 50%?
balagge 2016.04.22. 14:49:05 / # 344401
avatar
Lehet, hogy pont annyi! De legfeljebb +-10... A bla-bla-bla a te asztalod. Tippeld meg te, sőt! Akár végig is járhatod a drosztokat és készíthetsz kimutatást. Az pedig végképp járható út, ha csak behazudod holnap, hogy megtetted és az eredmény még a várakozásodat is alul/felül múlta! :-)))Egyet azért ne felejts el! Ha holnaptól begyűrűzne egy új őrület, hogy minden politikus gané és lógjanak mind, akkor ne félj, ők is összezárnák a soraikat. Jóban lenne az mszp-s meg a fideszes is, karöltve a Vonáékkal. Mindenkinek meg lennének bocsátva a bűnei. Azok pedig mind a nemzet ellenségei lennének, akik az új divatnak hódolnak.
f.attila 2016.04.22. 14:30:55 / # 344400

És eeeez??? Ez is egy überes?????


f.attila 2016.04.22. 14:26:32 / Módosítva / # 344399
Nem összehasonlítom, hanem mellé teszem. Úgy irkáljátok itt, hogy mit lehet csinálni, és, hogy a taxis csalókat csak fel kell jelenteni, bla-bla-bla... TÖMEGEKRŐL van szó, nem egy két taxisról. Tippeket kérek, hogy a tudtommal kb 4.000-es állományból mennyi lehet ilyen hasra tarifás? Lehet pont annyi, mint uberes? :O Szóval ha mentek tüntizni, akkor ezt se hagyjátok figyelmen kívűl, és akkor korrektek vagytok magatokkal szemben is.
balagge 2016.04.22. 13:20:55 / # 344397
avatar
Amúgy sem az a kérdés, hogy az uber vagy a taxi gennyesebb. Azt kene eldönteni a kormányzatnak, hogy liberalizálja-e  a piacot vagy a jelenlegi szabályokat tartatja be. Jelenleg, bar állítólag azt nem lelet, egy seggel ül meg két lovat. Az súlyosan piactorzító és árt a jogállamiságnak, ha a jogszabályokkal ellentétesen működnek és hoznak döntéseket az illetékes hatóságok. Egyrészt "a törvények annyit érnek amennyit be lehet belőlük tartatni" elve alapján devalváló hatású (befolyásolja a jogkövetési hajlandóságot), másrészt finoman szólva kilóg a lóláb, hogy sokat fizetett itt valakiknek az uber. 

Oldalszám: 215