Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
balagge 2016.04.22. 13:05:18 / # 344396
avatar
Nem is a mi dolgunk látni. Van erre drága pénzen tartott ellenőrző hatóság(?)Ami példát felhoztál, azzal összemosni próbálsz két nem össze moshatót. A taxi kötött áras jelenleg. Ez azt jelenti, hogy téged kizárólag 450ft alapdíj 70ft percdîj 280 km díj ellenében fuvarozhat. Ha ettől eltér, jónéhány szabályt megszeg és elveszítheti a taxi engedélyét. Ha tényleg zavar, hogy 8000 forintért akart elvinni akkor jelentsd fel! Kb. 1000x hatékonyabb mint leírni a "tapasztalataidat". Mert azokat persze el kell hinni bemondásra...nincs mese:-))) Az uber nyugodtan szorozgathat, hiába érik tetten, holnap is meg fogja tenni. Teheti, mert nem vonatkoznak rá szabályok. Amit te rajtunk kérsz számon, ahhoz nekünk semmi közünk / illetekessegunk nincsen! 
f.attila 2016.04.22. 12:40:15 / # 344395
Ezzel az a gond, hogy ez egy KONKRÉT ESET arról a napról. Ezt nem általánosításnak nevezik. És arra gondolok, hogy a nagy összefogásotokban elfelejtitek, hogy a saját almotokban is ott van a csótány. Nem látjátok az erdőtől a fákat. (direkt fordítva)
Bao 2016.04.22. 09:52:18 / # 344394
avatar
Lehetnél türelmesebb is az  újdonsült olvasóiddal... 
tomajer 2016.04.22. 06:20:15 / # 344393
Nna ezért vagy te pizzafutár.... :-)
Ha meg lesz a taxis tanfolyamod is, akkor már meg fogják neked tanítani (már ha nem fél disznőért veszed azt is) hogy miből is áll a taxi árrendszere.

Mivel én rég tanultam, és guglizni sincs kedvem, a számok nem biztos hogy stimmelnek.

De az idő díj, és a km díj el van választva egymástól.  Soha nem számolja mind a kettőt egyszerre a taxaméter.  A váltást egy bizonyos HATÁRSEBESSÉG határozza meg, ami a mai szabályok szerint 15Km/h.  Tehát ez alatt percdíj ketyeg, e fölött Km díj.

balagge 2016.04.22. 00:42:02 / # 344391
avatar
Az UBER drága, a söfőrjei pedig nagyon olcsó lúzerek. Állítólag  - és ezt nem én találtam ki hanem ők - az UBER nem végez szolgáltatást csak összehozza a keresletet a kínálattal. Ezt most már 25% közvetítői jutalékért teszi. Ennek a közvetlen költsége max. 2.5-3 % a többi a hülyeség ára. Hogy mennyiért szállítja az utasokat a sofőr, azt az UBER szabja meg holott qrvára nem ő szolgáltat, de ez legyen a sofőrjeinek a gondja. A szorozgatós hülyeséget nem azért találták ki, hogy a sofőrnek jobb legyen vagy hogy az UBER még többet profitáljon, az a célja, hogy letörje az ellenállást adott kínos szituációkban, sztrájktörőket lehet produkálni vele. Az uber 15-30 %-al olcsóbb mint a taxi, ha nem szorozgatnak éppen.
balagge 2016.04.22. 00:00:16 / # 344390
avatar
Olvasd el, hogy mit írt le. Nem hazudott be semmit, csak te nem tudtad értelmezni azt amit leírt. A gondja csak annyi volt, hogy hiába a km díjban nagyobb eltérés 165/280, az egyéb díjmódosító apróságok mint a percdíj a két szolgáltatás átlag díját végül közelebb hozzák egymáshoz. AZAZ a beígért 165 Ft/km-et nem lehet egy-egyben összehasonlításra használni, mert ez csalóka az UBER javára.
don.norberto 2016.04.21. 23:45:29 / # 344389
avatar
De akkor ne hazudja már be, hogy a taxi nem számol percdíjat.Viszont azt sosem fogom felfogni, hogy az árral mindig van problémátok:Ha az Uber olcsó, akkor elveszi az utasokatHa az Uber drága, akkor megy egy mocskos szemét lehúzós banda
balagge 2016.04.21. 23:36:08 / Módosítva / # 344388
avatar
Bazdmeg hagyjál már a faszságoddal minket! A taxióra 15 km/h-ig csak percdíjat, felette csak km díjat számol. Az uber az egész út alatt számol percdíjat + a km díjat...ÉRTEEED???:-))
don.norberto 2016.04.21. 23:32:02 / # 344387
avatar
'Az Ubi rendszere olyan, hogy egyidejűleg számol föl út- és percdíjat. "
Bazdmeg hagyjál már ezzel a faszsággal minket. Akkor mi a f#cért pörög az óra a piros lámpánál????
balagge 2016.04.21. 23:03:06 / # 344386
avatar
Ügyvéddel is egyeztettél? Ez a villanyos banda hosszú bukóra rendezkedett be a piacon és nem sajnálnák az ügyvédi költségeket ellened!
balagge 2016.04.21. 22:53:35 / # 344385
avatar
És ezek akarják beköttetni magukat a NAV-hoz? Persze az nem újdonság, hogy az okos hazai adójogszabályok miatt érdemes alacsonyan tartani a munkaerő bejelentett jövedelmét és az esetleges egyebeket "zsebből" fizetni.
balagge 2016.04.21. 22:36:19 / # 344384
avatar
A BKK csak taxikat szemléz és minősít. Az nt számos személygépkocsis szemelyszallitoit kiváltani nem szabálysértés. Csak akkor követnek el szabálysértést, ha túlterjeszkednek a rajuk vonatkozó szabályok alapján nyújtható szolgáltatások körén. A vizsgán nem térnek ki arra, hogy pontosan milyen szolgáltatást is szeretne végezni a vállalkozás az nt számos autójával....Eleg lenne megállítani őket az éjszakában és szépen elkérni a iPhone...na mi is fut rajta? Ajjjajj ez uber...no akkor hol a feszítővas? :-)
1taxista 2016.04.21. 22:22:37 / # 344383
avatar

A héten vizsgáztattam a vasat ( taxi) és a soron  várakozott kettő uberes is.Arra gondoltam hogy az adatbázisból a bkk kinézhetné a rendszámokat és behívhatná őket szemlére,hogy megfelelnek-e az előírásoknak.Aztán csilingelt a tablet. Címet kaptam. De szépet álmodtam............

balagge 2016.04.21. 20:35:58 / # 344381
avatar
1. Pontosan mi ez? 2. Eladtad már? :-)
balagge 2016.04.21. 19:34:29 / # 344380
avatar
Neked meg mi bajod az iPhone-al? :-))
balagge 2016.04.21. 19:27:01 / Módosítva / # 344379
avatar
Ez csak látszólag hiba. A gyakorlatban ezt PR fogásnak hívják. :-) Ismételtesd a hazugságot minél több - látszólag hiteles - forrásból, végül általánosan elfogadott dogmává válik. Ez a marketing modern korunkban elképesztően hatásos. Az önálló gondolkodásra alkalmatlan agyatlan tömeget könnyű manipulálni.  Az FB-n milliónyi hamis regisztráció vár arra, hogy megfizessék az UBER-hez hasonló pénzes, nyomorból bizniszt kovácsoló cégek. Én is elsősorban ezt a viszonylag olcsó és hatásos marketinget választanám. Ennek eklatáns példája amikor hirtelen mindenki egyszerre érzi viccesnek és igaznak a gondolatot, hogy "olyan mint ha a postások sztrájkolnának az e-mail ellen" vagy "minden uberes sofor aranyos, kedves..." megmossák a kis f***at is.-) Ha eleget ismétled, előbb-utóbb átveszik a "fogékonyak" és folytatják nélküled is. Az FB-n uberpárti okádók egy nagy része 2015 második felében regisztrált...                  
hiénakutya 2016.04.21. 18:33:33 / Módosítva / # 344378
Ez a hozzászólásod jól példázza, hogyan bassza át az Ubi az utasokat.
Mondom a frankót.

1. Az Ubi rendszere olyan, hogy egyidejűleg számol föl út- és percdíjat. 
Ezt jó erősen jegyezzük meg, mert különben a továbbiak nem lesznek kellően világosak.

2. Az Ubi autói hagyományos személygépkocsinak tekintendők abban az értelemben (is), hogy a haladásuk gyorsítására nem használhatják a BUSZ-forgalmi sávot.
Ennek megfelelően az átlagos haladási sebességük megegyezik bármelyik másik személygépkocsi átlagos haladási sebességével.
De vajon mennyi ez?
Szerencsére itt van nekünk ez a valóban innovatív találmány, a Világháló, melyen némi keresgélés után bármilyen információ fellelhető.
Sok időt nem akarok erre fordítani, úgyhogy beérem az első adattal, ami szembe jön velem, ez pedig 
a KSH 2012-es kiadványa, mely szerint egy személygépkocsi átlagos haladási sebessége Budapesten 37 km/h.

Nem hiszem, hogy azóta sokat javult volna a helyzet.
Most azt kellene kiszámolnunk, hogy vajon egy kilométer megtételéhez mennyi időre van szüksége egy pizzafutárnak uberesnek.
Ötödikes fiam szerint ehhez föl kellene állítanunk egy aránypárt, ami arról szól, hogy ha egy autó hatvan perc alatt 37 kilométert tesz meg, akkor valahány perc alatt tesz meg egyet, és leírva így néz ki:
60:37 = X:1
Nekünk arra a számra van szükségünk, amit X takar és állítólag baromi egyszerű hozzájutni, mert az aránypár legfontosabb jellemzője, hogy a külső és belső tagok szorzata állandó.
Na, ez fasza.
Nem bonyolítom tovább, mert belezavarodsz.
Egy kilométer megtételéhez az Ubi kontártaxisának 1,6 percre lesz szüksége, ami egyébként nem rossz teljesítmény lelkes amatőröktől, de ezen idő alatt a rendszer pontosan 48 forintot fog hozzácsapni a 165-ös útdíjhoz, így az utas valójában 213 forintot lesz kénytelen kipengetni egy kilométerért.
Most már sok dolgunk nincsen; elég elosztanunk a taxi viteldíját ezzel az adattal.
Az eredmény pedig arról árulkodik, hogy 1,3-szeres szorzónál már annyival viszitek az utast mint a hivatalos taxi, az általad említett 1,7-szeresnél pedig a magát trendinek képzelő konzumidióta már 362 forintot fog kifizetni ezért az elég vitatható értékű életérzésért.
Meg is érdemli, ahogy az iPhone-t, a kávét a Starbucks-ban, és ahogy a Converse feliratú kínai dorkót tizen-ezerér'.
hiénakutya 2016.04.21. 18:06:48 / # 344377
tomajer 2016.04.21. 17:33:09 / # 344376

tomajer 2016.04.21. 15:48:15 / # 344374
Ezen kívül még van vagy tíz olyan pontja a rendeleteknek aminek nem feleltek meg .....
Oldalszám: 215