Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |||||
---|---|---|---|---|---|
tomajer | 2015.04.07. 06:42:55 / # 338754 | ||||
|
|||||
tomajer | 2015.04.04. 20:01:46 / Módosítva / # 338735 | ||||
Így szorítja sarokba a magyar sofőröket az Uber2015.04.04. Az Uberről azt terjesztik, hogy telekocsis jellegű, költséget megosztó közösségi autózási forma. Eljutott hozzánk egy partneri szerződés, amelyet az Uber köt az autósokkal. Ebben másképp fogalmaznak.
Előzmény: #338733 Vin 2015.04.04. 14:37:13 |
|||||
Vin | 2015.04.04. 14:37:14 / # 338733 | ||||
|
|
||||
tomajer | 2015.04.02. 10:25:24 / # 338723 | ||||
Már fuvardíjakat is be kell jelentenie az Ubernek Még több adat szolgáltatására kötelezhetik az Ubert New Yorkban. Szerintük ez indokolatlanul nagy terhet jelent és az utasok személyiségi jogait is sérti. New Yorkban a taxisoknak és a személyeket szállító vállalatoknak eddig is kötelező volt lejelenteni az utazás kezdő- és végpontját, valamint az autó és a sofőr regisztrációs számát a Taxi és Limuzin Tanácsnak (TLC). Ezeket a számokat a tanács osztja ki. De ez nem elég nekik. Könnyen lehet, hogy bővülni fog a bejelenteni való adatok köre. Ydanis Rodriguez, a TLC elnöke ugyanis benyújtott egy javaslatcsomagot, amely a fuvardíjak bejelentését is elvárná. A nem bejelentett fuvarokat pedig 1000 dollárra büntetnék az eddigi 200 helyett. hirdetésSzemélyiségi jogok sérülnekJosh Mohrer, a vállalat New York-i részlegének igazgatója szerint bizalmas információk közlésére kényszerítik őket, és mind a sofőrök, mind az utasok személyiségi jogait megsértik. "Ráadásul az adatok üzleti titoknak minősülnek" - mondta Mohrer. A TLC nem fogadta el ezeket az érveket, és januárban ötöt megbüntetett az Uber hat helyi központja közül, és a működési engedélyüket is felfüggesztették. A kényszerített leállás február elejéig tartott, de ez nem igazán roppantotta meg az Ubert, amelynek sofőrjei a központokból függetlenül is jól működnek. Nem tartják magukat taxinakAzUber közösségi autós alkalmazásnak tartja magát, amely összekapcsolja az autósokat azokkal, akiknek autóra van szükségük. A taxisok általános véleménye szerint azonban burkolt taxizással foglalkoznak. Az Uber alkalmazásában egy helyen lehet autót rendelni, fizetni, valamint a taxamétert és az útvonalat nyomon követni. Az Uber világszerte kivívta a taxisok haragját, több országban is betiltották. A magyar piacon novemberben jelent meg az Uber. Azóta a taxisok több demonstárciót is szerveztek, mert az alkalmazás szerintük tisztességtelen versenyelőnnyel rendelkezik velük szemben, mert nem terheli az őket sújtó fuvarozási szabályozás. Kapcsolódó anyagok:Az Uber a kormánnyal és a taxisokkal is tárgyalnaOrbánhoz fordulnak a taxisokTaxisok bénítják a forgalmat
|
|||||
hiénakutya | 2015.04.02. 09:58:41 / # 338722 | ||||
Ez is. Ja.
Előzmény: #338721 tomajer 2015.04.02. 06:29:31 |
|||||
tomajer | 2015.04.02. 06:25:23 / Módosítva / # 338721 | ||||
Húúú ... csak most néztem meg. Ez rémes volt:-(
Pattanásig feszült a helyzet a taxisok és a közösségi utazási megoldásokat kínáló vállalkozások, kezdeményezések között. A taxisok szeretnék elérni, hogy törvény tiltsa, hogy nem regisztrált sofőrök fuvarozzanak. De mit szól ehhez az egyik hasonló közösségi fuvarszervező alapítója?
|
|||||
hiénakutya | 2015.04.02. 04:02:50 / # 338719 | ||||
Se.
Előzmény: #338717 nazoli 2015.04.01. 21:01:23 |
|||||
nazoli | 2015.04.01. 21:01:24 / # 338717 | ||||
|
Zoltánunk nem igazán fogja a különbséget.
Előzmény: #338692 hiénakutya 2015.03.31. 10:05:45 |
||||
tomajer | 2015.04.01. 19:41:02 / # 338716 | ||||
Nna ez máá móccer! :-))) Több ezer jelszót loptak el: az ön adatai is kikerülhettek a netre, ha regisztrált az UberreMindössze egy dollárba kerülnek az online feketepiacon egy-egy Uber-felhasználó személyes adatai. Az érintettnek viszont nagyobb összege bánhatja: az adataival belépve bárki ingyen utazhat, a pénzt úgyis a károsult felhasználó bankkártyájáról vonják le. Felhasználónév, jelszó, a bankkártyaszám utolsó négy számjegye, az otthoni cím és a teljes utazástörtént is része annak az adathalmaznak, amely “több ezer” Uber-felhasználóról szivárgott ki – állítja a Motherboard. Bár az Uber cáfolja, hogy közvetlenül a vállalat rendszerébe törtek volna be, a hírről beszámoló oldal több lopott felhasználófiókba is megpróbált bejutni néhány mintaadattal, és a kísérleteik sikeresek voltak. Az adatlopás érdekessége, hogy a mobilalapú taxizást kínáló Uber-fiókokba belépve többféle módon is kárt lehet okozni a felhasználóknak. A viszonylag nagy elszántságot és földrajzi közelséget igénylő “mikor nem tartózkodik otthon” idősávok kifigyelése mellett közvetlenül is károkat lehet okozni: egy működő Uber-fiókba belépve bárki taxit rendelhet magának és utazhat vele, majd az út díját a rendszer az eredeti felhasználó által korábban hitelesített bankkártyáról vonja le.
|
|||||
dog | 2015.04.01. 17:42:31 / # 338714 | ||||
Majd dolgozunk sárga autóval 130ft/km díjért. Torzsáig uber,torzsáig.
Előzmény: #338712 piktor 2015.04.01. 14:39:16 |
|||||
piktor | 2015.04.01. 14:39:17 / # 338712 | ||||
Lehet,hogy MO lesz az első eu-ban,ahol az uber felszámolja és megszünteti a valódi taxizást? Ebben a puhafaszu országban még ez is meglehet? Segíteni nem fog senki az már biztos.
|
|||||
Bao | 2015.04.01. 13:40:05 / # 338711 | ||||
|
patkányok blogja
Az egyik patkány már a "takarékos" utasokon élcelődik... Hja, ha megy a szorzó (csúcsidőben, hétvégén éjjel), akkor drágábbak a taxinál is ezek a fekete fuvarosok...
|
||||
vmiki | 2015.04.01. 11:16:30 / # 338710 | ||||
|
Ez egy jogi nonszensz. Tényleg nem lehet Űberelni. Csak belekezdünk olvasni, minden egyes betű, szó, mondat egy vicc: Idézem: Az Uber nem zárkózik el a szabályozástól, nyitott az ezzel kapcsolatos párbeszédre mind a kormányzattal, mind pedig a taxitársaságokkal, mert úgy véli, hogy az általa közvetített szolgáltatás kedvező Budapest számára, és számos gazdasági előnnyel jár Idézem: ...nyitott, hajlandó párbeszédre a kormánnyal... nem zárkózik el a szabályozástól.... Édes Istenem! Egy tötvény által szabályozott, szigorú rendeleteknek megfelelő közúti szolgáltatást végző tevékenységbe kezd, minden feltételt, követelményt sutba dobva, majd még Ö hajlandó tárgyalni.....komolyan mondom a bicska kinyílik a zsebünkbe. (mert lassan csak az marad....) Komolyan: mit képzel magáról de inkább, hogy lehet eltűrni ilyen pofátlan, agresszív, nem céget....inkább élősködő férget egy végre valahára, úgy ahogy több sebből vérző, súlyos hibákat hordozó, fontos szolgáltatást nyújtó piacot és ennek eredményeképp a szakma megélhetését veszélyeztető vándor sáska förtelmet. Felfoghatatlan, agyrém.
Előzmény: #338702 tomajer 2015.03.31. 18:54:34 |
||||
Franky | 2015.03.31. 19:43:24 / # 338703 | ||||
|
Én ismerek még egy fórumot, ahol nemsokára beszélgethetnek az Uberesek
Előzmény: #338702 tomajer 2015.03.31. 18:54:34 |
||||
tomajer | 2015.03.31. 18:54:35 / # 338702 | ||||
Az Uber a kormánnyal és a taxisokkal is tárgyalna2015. 03. 31. 16:28Az Uber nyitott a párbeszédre mind a kormányzattal, mind a taxitársaságokkal. A budapesti sofőrjeik száma ugyanis ugrásszerűen nő, így a terjeszkedést is fontolgatják. Egy számukra hátrányos taxirendelet azonban elkaszálhatja terveiket. Az Uber nem zárkózik el a szabályozástól, nyitott az ezzel kapcsolatos párbeszédre mind a kormányzattal, mind pedig a taxitársaságokkal, mert úgy véli, hogy az általa közvetített szolgáltatás kedvező Budapest számára, és számos gazdasági előnnyel jár. Ezt Rob Khazzam, az Uber magyarországi bevezetéséért és működtetéséért felelős vezetője mondta az MTI-nek. hirdetésRob Khazzam szerint az Uber nincs a szabályok ellen, sőt! Forrás: MTI/Kallos BeaAz Uber 2014 novembere óta van jelen Magyarországon. Ez gyakorlatilag egy magántaxiszolgáltatás, amelyet mobilalkalmazáson keresztül lehet rendelni, és azon keresztül történik a fizetés is. Az utasok valós időben követhetik a térképen, hol jár a sofőr. A taxisok tiltakoznak elleneA budapesti taxisok legutóbb pénteken demonstráltak az Uber ellen, mondván a magánfuvarozók az ilyen appokkal aránytalan piaci előnyre tehetnek szert. A szervező arra kérte a fővárost, ne alkalmazzon kettős mércét. Úgy látják, míg nekik, a szabályosan, engedéllyel működő taxisoknak számos előírt, és nem mellesleg jelentős összegbe kerülő feltételnek kell megfelelniük, addig az a "civil" sofőrökre ez nem vonatkozik. Így például az Uber nem ad számlát, nincs engedélye és taxiórája, utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem. Várat magára a taxirendeletA taxis és fuvarszervező érdekképviseletek levelet is írtak egyenesen a miniszterelnöknek címezve. A kormány ugyanis februárra ígérte az új taxisrendelet elfogadását, de ez a mai napig nem történt meg. A levél alírói kitértek rá, az Uber november óta egyre nagyobb szeletet harap ki a magyar személyszállítási piacból, mostanra övék a fuvarok 1-2 százaléka. A taxisok forgalma érezhetően visszaesett, leginkább a hétvégén és az esti órákban, azaz az bulizós időszakban. Robbanásszerűen nő a sofőrök számaRob Khazzam budapesti sofőrök számára vonatkozóan nem árult el pontos számot, csak annyit közölt: tavaly novemberi indulásuk óta 11-szeresére nőtt a számuk, ami jelentősen meghaladja előzetes várakozásaikat. hirdetésA biztonsággal kapcsolatos vádakra úgy reagált: sofőrjeiket egyrészt ők ellenőrzik - ez magában foglalja, hogy megnézik, büntetett előéletű-e a jelentkező, valamint a vezetési előzményeket is áttekintik -, illetve minden utas minden utazás után értékeli is a sofőröket. Terjeszkednének BudapestenRob Khazzam szólt arról is, hogy idén tovább szeretnének terjeszkedni Budapesten. Az Uberrel utazó fővárosiak 52 százalékának egyébként is van autója, míg 48 százalék nem rendelkezik kocsival, derült ki egy friss felmérésből. Az UberX-et használók 39 százaléka már 5-nél is többször közlekedett így, 34 százalék 3-5-ször, 28 százaléka pedig egy, kettő, vagy három alkalommal. Arra a kérdésre, hogy a felhasználók miért választották az UberX-et, a válaszadók 38 százaléka az árat, 25 százaléka a készpénzmentes fizetést említette, további 19 százalék a kényelmet, 11 pedig a minőséget emelte ki. A felhasználók 93 százaléka biztonságosnak tartja az Ubert, 66 százalék pedig alkoholfogyasztás után, hazajutáshoz veszi igénybe a szolgáltatást.
|
|||||
hiénakutya | 2015.03.31. 10:05:45 / # 338692 | ||||
|
|||||
tomajer | 2015.03.31. 08:46:46 / # 338690 | ||||
Úgy tesznek, mintha nem tudnák. Mert most rájuk konkrétan nem vonatkozik semmiféle szabály. Csak a sofőrök követnek el törvénysértést ... azok pedig ugye nem ők.
Előzmény: #338689 Bao 2015.03.31. 07:23:24 |
|||||
Bao | 2015.03.31. 07:23:25 / # 338689 | ||||
|
"Tájékoztatásukból egyedül annyi derül ki,
hogy akármi is legyen majd a rendeletben, a társaság együttműködő lesz,
tiszteletben fogja tartani azt." Lehet nem is tudják, hogy most tilos. Szólni kéne nekik... Pff...
Előzmény: #338663 tomajer 2015.03.30. 11:19:40 |
||||
tomajer | 2015.03.31. 06:27:05 / # 338688 | ||||
Összetörhetné a fuvarszervezőket az Uber2015. március 30., hétfő 17:43, frissítve: hétfő 21:01 , szerző: SzEA taxisok tiltakozásának oldalvizén egyre valószínűbb, hogy megszületik az a kormányrendelet, amely szabályokat kényszerít a mostanában sokat emlegetett közösségi utazásmegosztókra, köztük az Uberre is. Kérdés, hogy a társaság hogyan reagál erre: a fuvarszervezők orra alá borsot törve betartja a játékszabályokat, és legálisan is piacra lép, vagy pedig – hasonlóan próbálkozásának több európai helyszínéhez – kereket old. A lehetőségekről a piaci szereplőket kérdeztük. Nem egészen két hete, március 19-én tartottak spontán demonstrációt a taxisok az Uber körösségi utazásmegosztó ellen, kérve a döntéshozókat, hogy a jelenleg engedély nélkül tevékenykedő új piaci szereplővel is tartassák be a hivatásos sofőrökre vonatkozó szabályokat. Azaz fogadják el azt a már előkészített kormányrendeletet, amely rendet tenne a piacon, betartását pedig kérjék számon minden sofőrön. Akciójuknak meg is lett az eredménye: múlt hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kaptak pozitív visszajelzést, a héten tárgyaltak Tarlós István főpolgármesterrel, csütörtökön pedig a Fidesz-frakció tett ígéretet arra nézve, hogy a párt segíteni fogja az ágazat problémáinak rendezését. Emiatt gyakorlatilag el is maradt az a tüntetés, amit a sofőrök múlt péntekre ígértek: néhány autó ugyan fölvonult a Várkert Bazár előtti Lánchíd utcában, de ha a rendezvény nem lett volna bejelentve és nem biztosították volna rendőrök, igazából föl sem tűnt volna az út szélén parkoló, elenyésző számú sárga autó. Az ember azt hihette volna, csak utasra vár néhány taxis.
A kormányrendelet jelentőségéről az elmúlt másfél hétben több sofőrt is megkérdeztünk, többségük pedig bízik abban, hogy a szabályozás megszületik, rendezi az ágazat problémáját. Az viszont kérdés, hogy ez az Uber szempontjából mit jelent. Ha ugyanis a rendelet a reméltek szerint lép életbe, akkor a már több országból kitiltott Uber vagy alkalmazkodik és beáll a taxitársaságok sorába, vagy kivonul az országból. Elmélet vagy gyakorlat?„Nem tartom valószínűnek, hogy ha szabályokat be kell tartaniuk, akkor a közösségi utazásmegosztók, így például az Uber és a Wundercar piacon marad hazánkban” – mondja Metál Zoltán. Az Országos Taxis Szövetség elnöke úgy véli, ha a közösségi szolgáltatók mégis alkalmazkodnak a szigorú feltételekhez, akkor a fuvarszervezők között komoly verseny indulhat a taxisokért. „Jelen pillanatban a hivatásos sofőrök úgynevezett fuvarszervezői díjat fizetnek a taxis cégeknek, azok pedig cserébe utasokat közvetítenek nekik. Tehát az utast és a taxist a fuvarszervező köti össze. Ha az Uber ezért a szolgáltatásért alacsonyabb díjat kér, viszont ugyanannyi utast biztosít, nyilván jobban járnak vele a taxisok. Emiatt elképzelhető, hogy a fuvarszervezők közt egy egészséges verseny alakul ki, amivel nekünk semmi gondunk nem lenne” – emeli ki Metál. Arról ugyanakkor nincs meggyőződve, hogy a piac újabb taxitársaságot is elbír. Mint mondja, a fix hatósági tarifa bevezetése előtt a fővárosban nagyon eltorzult a verseny: a fuvarszervezők nem győztek árban egymás alá menni, az alacsony fuvardíjakból viszont nem tudtak megélni a taxisok, sokan tönkre is mentek. Emiatt avatkozott közbe a Fővárosi Önkormányzat, és emiatt vezette be a hatósági rögzített árat. Ennek meg is lett a hatása: míg azt megelőzően több mint 20 fuvarszervező cég tevékenykedett Budapesten, mára megfeleződött a számuk. Beszéltünk olyan taxisokkal is, akik szerint a jövőben a fuvarszervező cégek száma akár újra megfeleződhet. Ha ez történik, akkor nyilván azok a szolgáltatók maradnak talpon, amelyek az utasnak és a taxisnak jobb szolgáltatást nyújtanak, és mindezt alacsonyabb díjért teszik. Metál Zoltán és az általunk megkérdezett sofőrök úgy látják, ez a verseny inkább minőségben, mintsem árban történne. Az Uber egy lesz a sok közül?Ebbe a sorba állhatna be az Uber is, amelynek sofőrjei – legalábbis a reméltek szerint – akkor dolgozhatnának, ha szaktanfolyam elvégzése után levizsgáznának, céget alapítanának vagy egyéni vállalkozók lennének, kiváltanák a tevékenységi engedélyt, autójuk megfelelne a kritériumoknak, rendszámuk is sárga lenne. Ez viszont azt jelenti, hogy az Uber-sofőrből gyakorlatilag taxis lenne. Emellett az Ubernek is diszpécserközpontot kellene fenntartania, szüksége lenne 24 órás ügyfélszolgálatra, olyan oda-vissza kommunikációs rendszerre, amivel a kocsi vezetőjét bármikor elérhetik a diszpécserközpontból. Egyetlen olyan taxist nem találtunk, aki azon a véleményen volt, hogy az Uber erre hajlandó lenne. Ugyanezt gondolják sofőrjeikről is.
„Aki most Uber-sofőr, az nem véletlenül nem taxis. Ha taxis akarna lenni, akkor az lenne, de az drága mulatság. Akkor nem szállíthatna utasokat annyira olcsón, hiszen fizetnie kellene a képesítés megszerzéséért, az autó megfelelő felkészítéséért, nem utolsósorban pedig adóznia kellene” – mondja Forgó Betti. A taxis kiemeli, hogy ha az Uber betartaná a szabályokat és felemelné az árait a hatóságilag rögzítetthez, persze sok hivatásos sofőr elgondolkodna azon, hogy csatlakozzon-e a céghez. Ennek oka, hogy esetében – legalábbis a jelenlegi rendszer szerint – csak a biztos fuvar után kellene jutalékot fizetni. Jelenleg nem ez a helyzet: a taxisok a fuvarszervezőknek havidíjat fizetnek, garanciát viszont nem kapnak arra, hogy utasuk is lesz. Azaz hiába a havi 50-100 ezer forintos fix kiadás, az nem jelent biztos fuvart. Forgó Betti kiemeli, hogy emiatt ő is elgondolkodna a váltáson, ám nem látja reálisnak azt, hogy az Uber ezt az utat válassza. Egy másik taxis keményebben fogalmazza meg ugyanezt: „Kizárt, hogy taxitársasággá váljanak, nem ez a céljuk. Nekik egyetlen céljuk van: hogy mindenféle kiadás és adózás nélkül maszek sofőrökkel embereket fuvaroztassanak kevés pénzért. Ha ezt nem tudják megtenni, akkor elhúznak az országból, nem fognak szabályokkal bajlódni.” Nem a taxisnak ellenfélA taxisok szerint az, ha az Uber legálisan is megjelenne az utakon, a fuvarszervezőkre nézve jelentene veszélyt. „A taxitársaságoknak egy dolog számít: hogy minél több sofőr szerződjön velük és fizessenek nekik havidíjat – emiatt nincs a társaságoknál létszámstop. Ez nekünk nem jó, hiszen így többünknek kell osztoznunk ugyanannyi fuvaron, de akkor is ez van” – panaszolja egyikük. Véleménye szerint egyedül emiatt lehetne létjogosultsága a piacon egy olyan cégnek, amely nem fix havidíjat, hanem százalékot kér a tényleges fuvarok díjából. Mint mondja, a taxitársaságok attól tarthatnak, hogy az Uber ekként lép piacra és elszipkázza a sofőrjeiket. Emiatt tiltakoznak ellene, nem azért, hogy a vezetőiket védjék. Ezen a véleményen van kollégája is: „A fuvarszervezők azok, akik nem lennének el nélkülünk. Mi ha nehezebben is, de boldogulnánk telefonos rendelések nélkül” – szögezi le.
A taxitársaságok elszipkázástól kevésbé tartanak, szerintük az Uber aligha maradna a piacon a kormányrendelet elfogadását követően. „Ahogyan más országokból, úgy vélhetően hazánkból is kivonulnának akkor, ha valóban be kellene tartaniuk a taxisokra nézve kötelező szabályokat, hatósági áron kellene szállítaniuk az utasokat” – mondja Pásztor György. A Tele 5 Taxi ügyvezetője nem tart attól, hogy ha a cég mégis marad, a szabályokat pedig betartja, akkor a sofőrök átszerződnek hozzá. Mint mondja, ez esetben a cég nem tudna a fuvarszervezőknél olcsóbban utasokat közvetíteni, megszűnne a versenyelőnye. Megkerestük az Ubert is azzal a kérdéssel, hogy milyen lépéseket terveznek akkor, ha az Országgyűlés olyan kormányrendeletet fogad el, amilyenre a taxisok számítanak. Érdemi választ nem kaptunk: a cégnek addig nincs mit mondania, amíg a szabályozás meg nem jelenik. Tájékoztatásukból egyedül annyi derül ki, hogy akármi is legyen majd a rendeletben, a társaság együttműködő lesz, tiszteletben fogja tartani azt. Az viszont továbbra is kérdés, hogy ez az országból való kivonulást jelenti-e, vagy pedig azt, hogy betartják az új játékszabályokat és fuvarszervező céggé alakulnak. Vagy pedig azt, hogy szerintünk mégis más lesz a rendeletben, mint amire a taxisok számítanak.
|
|||||
tomajer | 2015.03.30. 11:19:40 / # 338663 | ||||
Nálunk is tilos.
Előzmény: #338662 Bao 2015.03.30. 10:45:00 |