Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
hiénakutya | 2015.04.20. 14:34:42 / # 338883 |
Ember, ez itt Magyarország. Itt az Uber jogi képviseletét az igazságügyi miniszter ügyvédi irodája látja el, a kommandósok meg jobbára csak civil szervezetek központját szokták megszállni.
Előzmény: #338879 Vin 2015.04.20. 02:52:45 |
|
Vin | 2015.04.20. 02:52:46 / # 338879 |
|
Nem fogom most megkeresni,nemrég volt hír hogy ('asszem) a francia kommandó megszállta az uber ottani központját,és lefoglalták a teljes berendezést. Nyilván nem azért,hogy statisztika adatokat súgjanak az ottani tel.szám tulajoknak. Az szerintem elég konkrét,hogy xyz123 számon Buga Jóska az XXX-666 rendszámú suzukijával innen-oda x km-t fuvarozta Forint Jóskát,akinek a számláját megterhelték X forinttal,majd x forintot tovább küldtek Buga úrnak.
Előzmény: #338877 hiénakutya 2015.04.19. 16:01:56 |
donkihóte | 2015.04.19. 17:57:50 / # 338878 |
|
Biztos, hogy az uber fog kihúzni a sz@rból? Nem, engem az oktatás, a színezés meg az onlányméter fog kihúzni. Meg amit a "szakma" kérésére lenyomnak a torkomon. És akkor nem is beszéltünk még arról, hogy jelenleg inkább a taxisokat akarják megrendszabályozni, és nem az ubert. A politika szemmel láthatóan nem akar ujjat húzni velük, hogy milyen okból kifolyólag, azt mindenki képzelje el magának.
Előzmény: #338876 Apuka 2015.04.19. 12:47:12 |
hiénakutya | 2015.04.19. 16:01:56 / # 338877 |
Hi! Én a párom nevére nyitottam egy lakossági folyószámlát a Bank Burgenland-nál és erre utaltatom az uberes pénzt. Hogyan tudja ezt a NAV visszakövetni?
Előzmény: #338876 Apuka 2015.04.19. 12:47:12 |
|
Apuka | 2015.04.19. 12:46:14 / Módosítva / # 338876 |
Én úgy emlékszem, hogy az on-line óra miatt elég sokan írtak itt (is) felháborodottan. Biztos, hogy az uber fog kihúzni a sz@rból? majd amikor megfordul ez a tendencia, elkezdik csökkenteni az árakat!
Előzmény: #338875 donkihóte 2015.04.19. 10:53:59 |
|
donkihóte | 2015.04.19. 10:53:37 / Módosítva / # 338875 |
|
Ezért ne küzdjünk tűzzel-vassal az uber ellen. Már az országos rendeletet is siettetik jótevőink, annak minden negatív tartalmával együtt. Az uber lesz a taxismenedék. Nincs tagdíj, nincs adó, továbbképzés, vizsga, évenkénti műszaki, drosztmatrica, nincs semmi költséges felszerelés. Ez a tarifa pedig már versenyképes. 323.50, annyira nem rossz, ha nincs költséged.
Előzmény: #338867 Vin 2015.04.18. 02:23:40 |
hiénakutya | 2015.04.18. 07:50:25 / # 338868 |
Lásd még: "költségmegosztás"... :-D
Előzmény: #338867 Vin 2015.04.18. 02:23:40 |
|
Vin | 2015.04.18. 02:23:40 / # 338867 |
|
|
karo | 2015.04.16. 11:13:14 / # 338850 |
Nekem törölték a Facebook profilomat mert 3x hozzászóltam az Uber bejegyzéseihez. Nem személyeskedtem nem trágárkodtam, csak egyszerűen leírtam a véleményemet a feketén szolgáltatókról. Nagy lehet a lobbi és jó sok pénzt fizethetnek a Facebooknak.
Előzmény: #338836 alelölülő 2015.04.14. 22:44:52 |
|
sárga csoda | 2015.04.15. 17:21:05 / # 338846 |
|
A NAV-nál igenis minden rendben van....és korrektek is! Minden kedves NAV dolgozónak hasonló korrekt,emberi hozzállást és igazságos (VALÓBAN IGAZSÁGOS) sorsot kívánok.
Előzmény: #338836 alelölülő 2015.04.14. 22:44:52 |
alelölülő | 2015.04.14. 22:44:52 / # 338836 |
Egy érdekes történet arról, hogy milliós bírságot vet ki nav, mert más bevétel híján kosárka-fonásra adta valaki a fejét és abból 1750 ft bevétele származott.
Hiába, ő nem ubernek dolgozott. Második rész Harmadik rész, avagy hogyan tegyünk földönfutóvá valakit Szégyellem, hogy ez az ország a hazám.
|
|
Apuka | 2015.04.12. 12:20:57 / # 338799 |
A Tőke FőnixmadaraMilyen lesz az életünk, ha minden munkát robotok végeznek? – töprengtünk barátaimmal gyerekkorunkban, a 80-as években. Találgattunk. A mából visszanézve meglehetősen szegényes fantáziával, mert a kérdésfeltevést itt mindig befejeztük. Soha nem toldottuk meg a második – gyerekésszel fel sem fogható – kérdéssel: milyen lesz az életünk, ha a megtermelt profit nagy része a robotok tulajdonosaihoz vándorol?
"nem volt idő kitalálni
A robotok fogalmát akkor már minden gyerek ismerte. De még a felnőttek sem voltak tisztában olyasmivel, amit ma magától értődően használunk. Azóta megtanultuk, mit jelent az alkalmi munka, az on-demand job (igény szerinti munka). Ezek a fogalmak olyan gyorsan terjedtek el, hogy a magyar megfelelőjüket sem volt idő kitalálni. Sokan nem is tudják, hogy a munkaszervezési módot, amivel megélhetésüket biztosítják, az angolul beszélő világ így mondja. A korábban nem létező munkaszervezési módszerek sikeres gazdasági tevékenységeket szolgálnak.
Magyarországon is feltűnt az Uber taxi vagy az Airbnb szálláskiadás, és több mint valószínű, hogy hamarosan nálunk is megjelenik a bevásárlásokra alkalmazható Instacart, az Upcounsel online rendelhető ügyvéd vagy a mechanikus töröknek (Mechanical Turk) nevezett Kempelen Farkas sakkozógép, melyet az Amazon.com cég működtet. "hatékony összekapcsolódásA gazdasági modellt – nem kis eufemizmussal – megosztáson alapuló gazdaságnak (sharing economy) hívják. Hivatalos megfogalmazásban a megosztásra épülő gazdasági modell a közösségi médiumok technológiai lehetőségeit felhasználva összeköti az embereket, hogy megosszák, amit kínálni szeretnének, legyen szó materiális javakról, szolgáltatásokról vagy gondolatokról. A megosztás akkor valósul meg, ha valakinek szüksége lesz arra, amit más kínál. Így korábban nem használt, parlagon fekvő javak és készségek találnak gazdára, mert az információs technológiák ugrásszerű fejlődése lehetővé teszi az érdekelt felek hatékony összekapcsolódását. Szószólói szerint mindez igen hasznos. Arról van szó, magyarázzák, hogy ha elegünk van az unalmas, időt rabló, számunkra nyűgöt jelentő feladatokból, nincs más dolgunk, mint regisztrálni egy oldalon, amely az adott témában megjelenő feladatokat megosztási alapon oldja meg. Miután meghirdettük a konkrét feladatot, csak várnunk kell, mikor csap le rá(nk) valaki, aki viszont szívesen foglalkozik az általunk utált feladattal, és cserébe csak egy kis pénzt vár. "mindenki jól járHa mindkét fél részéről megvan a bizalom, megköttetik az üzlet, és mindenki jól jár. A segítséget igénylő és a segítséget nyújtó is. Formailag. Eddig ugyanis nem szóltunk az üzlet harmadik szereplőjéről: a közösségi feladatközvetítőről. Ki is ő valójában? Aki összeköt bennünket, szükséget elszenvedőket, úgy, hogy egyikünk problémájára megoldást kínál, másikunknak pedig pénzt ad.
"Milyen áron teszi mindezt?A probléma birtokosa és a megoldást kínáló is információhiánnyal küzd. Egyiknek problémája van, a másiknak pénzre van szüksége. A problémás örül, hogy az ügye rendeződött, a megoldást kínáló pedig a kapott pénznek örül. De az igazi nyertes a közvetítő, akié a médium (jelen esetben a webalkalmazás), ahol találkoztak a szereplők. A feladatközvetítő mindkettőjüket ismeri, és a virtuális térben megszervezi a találkozót. Ami a lényeg: pénzért. (Cégtől és konkrét üzleti modelltől függően csak az egyiküktől vagy mindkettőjüktől vár pénzt.) a 19. századA megosztáson alapuló gazdasági modellt a cégek – a gyakorlat ezt mutatja – a konkrét gazdasági tevékenységgel járó költségek és kockázatok eltüntetésére, helyesebben áthárítására használják. Ez mostanában terjedt el, amikor a nagy tőkés cégek, terheik csökkentése és a profit növelése érdekében, teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottaikat egyre gyakrabban cserélik részmunkaidősökre, a korábban státuszban foglalkoztatottakat pedig vállalkozóként alkalmazzák. Ezzel a lépéssel a kockázatokat szinte teljes egészében áthárítják a dolgozókra. Miközben az újra és újra felbukkanó gazdasági válságok miatt egyre kevesebb a munkahely, egyre több a stressz és egyre kimerítőbbek a munkaórák, a munkajogi szabályok változásai pedig egyre rosszabb alkupozícióba hozzák a dolgozókat. Az új modell, az on-demand job velejárója, hogy eltüntet minden előírást, amely korábban a munkavállalót védte. A megosztáson alapuló gazdasági modell, és a vele szorosan együtt mozgó on-demand job mint munkavállalási forma a 19. századi munka világát hozza vissza, amelyben a dolgozók nem rendelkeztek jogokkal, de vállalniuk kellett a kockázatokat és a hosszú munkaórákat, ha családjukkal együtt meg akartak élni. Az Uber taxisok saját autójukat használják, maguk fizetik a biztosítást és – az egzisztenciális kényszert leszámítva – semmi nem szabályozza a munkaórák számát. Az Uberen mindezt nem lehet számon kérni. Az Uber értékét jelenleg 40 milliárd dollárra becsülik, de a taxisok nem a cég alkalmazottai, tehát nem is felelős értük. Az Uber csak összeköti a vásárlókat és az eladókat. Az on-demand job támogatói azzal érvelnek, hogy ez a modell nagyfokú rugalmasságot biztosít a munkavállalóknak. Nincs napi mókuskerék, a kilenctől ötiglélekölő rutinja. Mindenki maga választhatja meg, mikor akar dolgozni, így az idősáv, ami korábban holtidő volt, most jövedelmszerzésre fordítható. Az érvelés nagyvonalúan megfeledkezik egy apróságról: amit holtidőnek neveznek, valójában nem holtidő. Ezt kellene az embernek pihenésre, szórakozásra, családra, barátokra fordítania, hogy másnap is képes legyen az összes rendelkezésre álló idejét és tudását kiárusítani a tőkelogikának. "nem kényszerítenekA modell támogatói szerint az üzlet csak akkor jön létre, ha mindkét fél elfogadja az adott feltételeket. Senkit nem kényszerítenek. Ez az érv vészesen emlékeztet a 19. századi kapitalizmusra: mindenki szabadon eldöntheti, hogy az adott feltételek mellett elvállal egy munkát vagy sem. Ebből a logikai megközelítésből magától értetődően következik, hogy annak idején a napi 14–16 órás, heti 6 napon át tartó, nyomorult bérezésért végzett munka is a tömegek szabad döntése volt. Mintha mindkét fél ugyanazokkal a lehetőségekkel rendelkezne. Mintha tőkés és munkás között az alkupozíció szimmetrikus volna. Mintha a piaci folyamatokat a természeti törvények szabályoznák, és nem az emberi társadalom alkotta szabályok. Ez az érvelés persze nem csak az on-demand job világát jellemző szemforgatás. Finomabb formában naponta találkozunk vele, például a bankok világában. A bankszektor említésekor elsősorban a hitelnyújtó és hitelfelvevő közötti, brutálisan egyenlőtlen viszonyt látjuk. Sajnos, ennél is rosszabb a helyzet: Magyarországon vannak olyan bankok, ahol belépéskor – legyen bármennyire is jámbor a kinézetünk – kötelező levenni a sildes sapkát, hogy a biztonsági kamera lássa az arcunkat. Ha mindezt agressziónak érzékeljük, és szóvá tesszük, rögtön felhívják a figyelmünket, hogy a bankfiókba lépéssel elfogadtuk a bank üzletszabályzatát. csökkennek az emberek elvárásai A modell ünneplői szerint több tanulmány is azt mutatta, hogy például az Uber taxisai elégedettek sorsukkal. Könnyen lehet, hogy így van. De vajon nem lennének-e még elégedettebbek, ha valódi alkalmazottként, az alkalmazottakat megillető juttattásokkal és biztonsággal dolgozhatnának? Olyan korban, amikor a stabil foglalkoztatásra épülő, tervezhető élet egyre kevesebbek osztályrésze, és a kilátástalanság hangulata hatja át a mindennapokat, jelentősen csökkennek az emberek elvárásai, és egy anyagilag sikerültebb Uber-nap valóban megelégedettséggel töltheti el az alkalmi taxist. A modell védői szerint semmi nem akadályozza, hogy a „készenléti munkások” céhszerű módon együttműködjenek, s így bizonyos közös kockázatokat mérsékeljenek. Ugyanezek az emberek azonban hallgatnak arról, hogy az Uber, akárcsak az Amazon.com ellenzi a szakszervezeti szintű szerveződést, és legkevésbé sem örülnének, ha a munkavállalók tömegesen és szervezetten lépnének föl.
Magyarországon a megosztáson alapuló gazdasági modell megjelenését lelkes támogatás kíséri. Ez érthető, hiszen rendszerint együtt tárgyalják a megosztáson alapuló, de profitlogika nélkül működő, ténylegesen egymáson segítő formákat – itt a gift-economy (ajándékgazdaság) kezdeményezésekre gondolunk – a kezdettől üzleti céllal létrehozott formákkal (a korábban említetteken kívül ilyen a TaskRabbit és a Homejoy). Az üzleti céllal létrehozott, megosztáson alapuló cégek tulajdonosai elégedettek, hogy így említik tevékenységüket, bár az Airbnb-be sem filantróp érzelmektől fűtött magánszemélyek fektettek 120 millió dollárt a megalakulásakor. a veszélyAz Uber és Airbnb magyarországi megjelenéséről szóló sajtóhírek elismerik ugyan a kockázatokat, de kizárólag az adott iparágon belülre teszik. Az Uber kapcsán gyakran írnak rettegő taxisokról, a taxis monopólium megszűnéséről itt vagy itt, a kommentekben vérmérséklettől függően kárörvendenek a hazai taxis társadalom vélt vagy valós hibái fölött, de nem érzékelik, hogy a megosztáson alapuló gazdasági modell szisztematikus alkalmazása a gazdasági tevékenységek szinte teljes spektrumát elérheti, a veszély tehát mindenkit fenyeget, aki bérmunkából él, aki „szakmunkás” alkalmazottként dolgozik valahol. Ha valaki azt gondolná, kényelmesen hátradőlhet, mert a szakmáját nem érhetik hasonló kihívások, ki kell ábrándítanom. Nemrég jelentette be az Uber, hogy együttműködésben a Carnegie Mellon Egyetemmel megkezdte a sofőr nélküli autók kifejlesztését. Ahogy az Uber vezetője, Travis Kalanick nyilatkozta: szeretné, ha vezető nélküli autók működnének az Ubernél. A profitmaximalizálás oltárán láthatólag könnyen feláldozná az Uber jelenlegi sofőrjeit is. A sofőr nélküli autóknál sokkal ijesztőbb világot mutat be az altatás automatizálásáról szólóhíradás. valóban önkéntesA megosztáson alapuló gazdasági modell non-profit és for-profit formáit vegyítő írások egy része tudatosan, más része öntudatlanul nem fedi fel a két forma eltérő célját és következményeit. Saját magunkat vezetjük félre a jelenlegi kapitalitalizmus természetét illetően, ha a nyilvánvalóan profitra épülő on-demand jobokat összekeverjük a gift economy területén szerzett élményekkel. A Couchsurfing, a Mi Utcánk vagy a Szívesség Közösség, Rukkola olyan kezdeményezések, ahol – az ajándékozáshoz hasonlóan – a javak valóban önkéntesen cserélnek gazdát. Az ajándékcseréből következő „profit” az elismertségben, a társadalmi kapcsolatokban jelenik meg, és így különbözik a személytelen piaci kapcsolatoktól. A profitra épülő megosztáson alapuló gazdaság az alacsony árakról és az alacsony bérezésről szól, nem a személyes kapcsolatok és a társadalmi tőke építéséről. A társadalmi interakció a nullához közelít, a tevékenységet egyértelműen az alacsony ár mozgatja. Paradoxon, de a megosztáson alapuló gazdaság valójában nem a megosztásról szól, hanem a könnyített hozzáférésről, méghozzá olyan javakhoz, amiért nem szívesen fizetnénk hivatalos piaci árat. Nem a bizalom és társadalmi kapcsolatépítés indítja el ilyen irányba az emberek legnagyobb részét, hanem az egzisztenciális kényszer, a remény, hogy meglévő eszközeiket, tudásukat – ha a korábbi munkaerő-piaci utakra már nem számíthatnak – legalább ilyen módon a jövedelemtermelés szolgálatába állítsák. Mindent összevetve, az új gazdasági forma arra tanítja az embereket, hogy a kedvező ár miatt ezeket helyezzék személyes kapcsolataik elé, így a személyes találkozásokhoz kötött modellek értéke csökken. a kapitalizmus válságának sikereA megosztáson alapuló gazdaság sikere furcsa módon a kapitalizmus válságának sikere – a folyamatosan romló foglalkoztatás szempontjából. Ez a modell azért képes egyre több embert megnyerni, mert egyre több ember kénytelen búcsút mondani a stabil és kiszámítható foglalkoztatásnak, egyre több ember kénytelen alternatív módokon pénzzé tenni meglévő erőforrásait, hogy pótolja az egyre rendszertelenebbül csordogáló bevételeit. A tőke főnixmadara – most megosztáson alapuló gazdaság néven – szemünk előtt születik újjá.
|
|
piktor | 2015.04.08. 17:34:00 / # 338770 |
Megy a reklám ezerrel:-( Kár,hogy hatásos. Budapesten nemsokára kétféle taxis lesz? Aki még nem volt uberes és aki az lesz? Hatóságaink nem tesznek semmit.Beszartak az ubertől.
Előzmény: #338754 tomajer 2015.04.07. 06:42:55 |
|
focilabda | 2015.04.08. 13:27:06 / # 338769 |
|
|
nazoli | 2015.04.08. 12:52:31 / # 338768 |
|
Kíváncsian várom ennek az ügynek a megoldását. Ők, mármint az Uber, nem fogja csak gy egyszerűen abbahagyni. Milliárd dollárokról van szó. Nehogy már egy magyar törvénnyel meg lehessen állítani. Szerintem el fognak menni a végsőkig. Ha az atomot nem is, de egy (vagy több) jó kis börtönbüntetést azért ki kellene harcolni nekik. Annak még jogalapja is lenne. Még a mai törvények alapján is.
Előzmény: #338764 vmiki 2015.04.08. 10:38:13 |
csogu | 2015.04.08. 11:45:27 / # 338766 |
Az atommal nem értek egyet, mert az mást is szennyez, de maga az ötlet nagyon tetszett ))
Előzmény: #338764 vmiki 2015.04.08. 10:38:13 |
|
vmiki | 2015.04.08. 10:38:13 / # 338764 |
|
Holnap nyitok egy Non-Stop boltot a belvárosban....miket beszélek: gyűjtőként megosztom a készletem a közösséggel, (Android, IOS, Windows applikációk segítségével is) tulajdonképpen nem árusítok, csak átadok, néha csereberélek..... -céget nem alapítok -nyugtát nem adok -éjjel-nappal nyitva tartok -dohány és szeszes ital termékeket is ... átadok...(jövedéki engedély nélkül) Miért? Mert én csak megosztok, a kedves betérő érdeklődő (nem vásárló) csak a költségeimhez járul hozzá, non-profit vagyok, (amiben természetesen benne foglaltatik a családom megélhetése is, ugye) de: -ha valakinek nem tetszik, HAJLANDÓ VAGYOK TÁRGYALNI! ......nem folytatom, annyira Uber nonszensz, nevetséges, vicces. Ilyen NINCS és nem is LÉTEZHET egy EU tagállamban vagy ha mégis: ATOMOT NEKIK! Pont.
|
tomajer | 2015.04.08. 07:14:45 / # 338761 |
Bukarestben az UberA taxitársaságok riválisának szánt Uber alkalmazást fejlesztő cég irodát nyitott Bukarestben. A fuvarozási ár nem nagyon tér el az alternatív és a hagyományos módszerek között. Bárki kereshet pénzt, ha saját autóját személyszállításra „bedobja a közösbe”: röviden ez a lényege a világszerte nagy port kavart okostelefon-alkalmazásnak. Az Uber elérhető mind Android, mind iOS vagy Windows operációs rendszereken. A szolgáltató hivatalos honlapján közzétett adatok szerint az árszabás megegyezik a bukaresti taxitársaságok által alkalmazottakéval: 1,39 lej/kilométer, illetve 0,23 lej percenként várakozás esetén. Az alkalmazás fő előnye, hogy az útvonal ára előre kiszámítható: a felhasználó megadja az adott szakaszt, és a távolság függvényében azonnali visszajelzést kap a fuvarozási díj mértékéről. A borravaló miatt sem kell aggódni: az Uber a felhasználó bankkártyájáról az utazás végén automatikusan lekapja a szükséges összeget.
|
|
alelölülő | 2015.04.07. 12:45:54 / # 338757 |
|
|
alelölülő | 2015.04.07. 12:43:17 / Módosítva / # 338756 |
Könnyű úgy olcsóbban szolgáltatni, ha semmiféle adó- járulékfizetési és számlaadási kötelezettség nem vonatkozik rá. Állam dolga pont az lenne, hogy védje adófizetőit. Maffiaállamról köztudott, hogy némi baksisért maga ajánl adóelkerülést multiknak. Hát, így jártunk, ilyen országba születtünk. A csóringert megb***ák, ha elad egy zacskó szotyolát nyugta nélkül, ezeknek MINDEN fuvarjuk mehet így.
Előzmény: #338754 tomajer 2015.04.07. 06:42:55 |