Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2015.05.11. 15:18:56 / Módosítva / # 339234
A kértyakibocsájtó..   ha bankra gondolsz, az utas kártyáját látja legfeljebb.
Az utazás nem bűncselekmény, (végeredményben még csak nem is szabálysértés ... hacsak valami furfangos módon a bűnpártolást ide nem biggyesztjük) tehát erre egyetlen bíróság se fog felmentést adni a banktitok alól....

És még mindig tudni kéne, kiét figyeljék.
Az Uber számlája mint tudjuk nem Magyarországon van, arra még a kétharmadnak sincs ráhatása....
alelölülő 2015.05.11. 15:11:13 / # 339232
A kártyakibocsájtó látja,  hogy milyen kinti bankszámlára megy a pénz.
Nem lehet olyan nehéz felderíteni uberék bankszámláját, és megnézni,  hogy hány hazai transzfer történt rá.
Az más kérdés, hogy ettől fogva valószínűleg nyitnának még száz számlát néhány adóparadicsomban.
Viszont az eddigiek buktája is eléggé elrettentő lehet(ne).
tomajer 2015.05.11. 14:35:56 / # 339230
Egyesével.
Olyan nincs, hogy az Uber számájára érkezőt kérik ki, hisz az nem Magyar számla.  Itthon, ha tudja kiét nézze, akkor persze látja...  ha nem Pay-Pal-ra megy neki.
Az utasét meg ugye megint nem nézheti, mert mire föl?

Nemzetközi bíróság, nemzetközi adóügy ...   elméletileg van olyan, de gyakorlatilag...?!?
tomajer 2015.05.11. 14:33:04 / # 339229
Akár... 
alelölülő 2015.05.11. 13:49:52 / # 339226
Magyarországon történik egy szolgáltatás, amelyért kvázi bankkártyával fizetnek,
bár úgy tűnik, a pénz egy holland bankszámlára folyik be.
Nem vagyok szakértő, de ha a bankkártyahasználat Magyarországon történik, akkor talán a bevétele is itt keletkezik a cégnek és nem Hollandiában.
Esetleg a kártyakibocsátó bankokat is fel lehet kérni adatszolgáltatásra holland bankszámlákra történő hazai kártyahasználatokról.
Lennének itt lehetőségek szerintem, ha komolyan gondolják.
janoutas 2015.05.11. 13:35:20 / Módosítva / # 339225
avatar

Én úgy tudom, hogy a  pénzért történő személyszállítás, törvény által meghatározott, szabályokhoz, engedélyekhez kötött feltételek esetén engedélyezett sok helyen, és nem csak Magyarországon! Nem véletlen van pályaalkalmassági vizsgálathoz, felelősségbiztosításhoz kötve a személyszállítás! Ha jól tudom, a "sima" kötelező biztosításban meg kell adni, hogy milyen célú az autó, magánhasználat vagy taxi stb. Tehát elvileg a kötelező adatai nem megfelelőek, ergo a biztosító elutasíthatja a kártérítési igényt. (Ha jó az elgondolásom..., azaz a kötelező érvénytelen, akkor érvényes biztosítás nélkül fuvaroznának az uber sofőrök?) És akkor a sárga rendszámról még nem is beszéltünk.....

tomajer 2015.05.11. 12:45:20 / # 339223
Az Ubert?
Mi köze ahhoz a Navnak?

Megmondta adózik.  Más tevékenységet nem folytat Magyarországon, mint marketingtevékenységet.
Bevétele nincs, csak kiadása.  A három (vagy négy vagy öt) alkalmazottja után biztos mindent rendben befizet.

Itt ma, a mai törvények szerint csak a sofőr követ el törvénysértést.  Csak őt lehet megfogni és felelősségre vonni.
De őket is sajna csak egyesével, mert az Uber nem fogja kiadni az adataikat.
alelölülő 2015.05.11. 12:30:56 / # 339222
Úgy képzelem ezt a nav-vizsgálatot, hogy elszámoltatják ubert a bevételeikkel, amelyek ugye a sofőreik bevételének 20 százaléka, és kérnek egy listát arról, hogy kinek mikor mennyit utaltak. Ha nem ezt csinálják, akkor kamu az egész.
janoutas 2015.05.11. 11:33:58 / # 339221
avatar

Tisztelt Hölygek, és Urak!

Bár én nem vagyok taxis, és csak uatsként fordultam meg taxiban, azért azt javasolnám, hogy az Uberrel kacérkodókat nem ártana felvilágosítani arról, hogy a személyszállítás mekkora felelősséggel jár. Olyan Kérdéseket kell feltenni mind az Uber utasainak, és sofőrjeinek, amiből egyértelműen kiderül, hogy valójában mit is kockáztatnak meg mind az utasok, mind a sofőrök.Ezzel a módszerral többet lehetne elérni, a médiafelületeket is felhasználva, mint egy esetleges sztrájkkal, stb.

Egy-egy példa:

Kérdések:

Utasoknak

- Tisztában van-e Ön azzal, hogy egy esetleges baleset esetén nem garantált, hogy Ön a jogosan, az szerződésben előírt

  külföldi bíróság által megítélt kártérítési igényét ki tudja-e fizetni a vétkes?

  Az Ubernél nem kötelező  felelősség biztosítást kötni az ilyen esetekre!

Sofőröknek

 - Tisztában van-e Ön azzel, hogy a szerződésében leírtak alapján egy, a szerződésben előírt külföldi bíróság által

   Ön ellen megítélt kártérítés esetén Ön a teljes vagyonával felel?


Bocsánat, hogy ha nem teljesen szakszerű a kérdés, de remélem a lényeg érthető ! 

Egyébként a többi telekocsi szolgáltatásnál is előfordulhat ilyen bárkivel, és ilyenkor is  felmerülhet a felelősség.

Nem ártana a "fizetős személyszállítás" fogalmát egyértelműen meghatározni, és a korral haladva egyértelműen állást kell foglani, hogy mi minősül annak, és mi nem! Szerintem ahol egy cégnek fizetek, az teljesen egyértemű! Ha mégsem akkor holnaptól Allesuber néven meg kell szervezni a közösségi buszmegosztást, ami a bkv járatok előtt indul ugyanazokon az útvonalakon, és 150 ft-os jegyárakkal.

Sajnos nálunk a probléma ott kezdődik, amikor az emberek megkérdezik, hogy "elvinnél-e ide vagy oda, természetesen beszállok a benzinbe..." És tényleg csak a benzinköltségbe szállnak be, pedig a benzin ára csak egy rész az autó költségeiben. Magánautónál is !!!!

.


tomajer 2015.05.11. 10:19:17 / # 339218

A NAV rászállt az Uberre


Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter április végén rendelt el átfogó vizsgálatot az Uber ügyében. Varga akkor úgy fogalmazott, hogy a cég nem tartja be a személyszállítás alapvető személyi és tárgyi feltételeit, és így piaci előnyre tesz szert. Az NGM azóta arról tájékoztatta a Magyar Nemzetet, hogy az Uber hazai tevékenysége nem a magyarországi cégen keresztül zajlik, így nyilvánvaló, hogy az Uber Hungary érdemi adófizetést sem teljesít.

Mivel a vállalkozáson nem folyik keresztül pénz, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a sofőröket kezdte ellenőrizni. Vizsgálják, hogy a gazdasági tevékenység feltételeit teljesítik-e, azaz rendelkeznek-e adószámmal, illetve azt is, hogy a bevallások megfelelnek-e a valóságnak. Ha a NAV úgy ítéli meg, hogy a jelentett és a valós bevételek között különbség lehet, megbecsülik a személyszállításból származó, eltitkolt bevételt, illetve kiszámolják a be nem fizetett adót.

A hibázó sofőrök adóbírsággal számolhatnak; ez a hiányzó összeg felét, illetve a jegybanki alapkamat kétszeresét kitevő késedelmi pótlékot jelent. Így az Uber sofőrjei, ha szabálysértésen kapják őket, akár 200 000 forint mulasztási bírságot is fizethetnek.

tomajer 2015.05.11. 09:02:43 / # 339214

Az Uber-sofőrök 200 ezer bírságot is kaphatnak

2015. május 9., szombat 10:41 Napi.hu

3 Elküldöm
Elindult a NAV-vizsgálat az Ubernél. A sofőrök akár 200 ezres mulasztási bírságot vagy az eltitkolt adó miatt adóbírságot fizethetnek.

A nemzetgazdasági miniszter ígéretéhez híven megkezdték a vizsgálatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) revizorai az Uber-sofőröknél. A közösségi autószolgáltatással foglalkozó cég a Magyar Nemzetnek cáfolta, hogy nem fizetne adót, az Országos Taxisszövetség elnöke egységes kormányrendeletet sürget.


tomajer 2015.05.11. 08:58:45 / # 339213

Helyszínelő

A Velvet baleset-, és bűnblogja

Meg akarta erőszakolni utasát az ubersofőr

bovden bovden követés 2015.05.10. 15:41 Újabb támaszt kaptak a közösségi fuvarozást egészen új dimenzóba helyező Uber szolgáltatás ellen hőbörgő taxisok: április 30-án egy New York-i ubersofőr szexuálisan zaklatta az autójában elalvó utasát. A nevét nem vállaló 31 éves nő állítása szerint egy Muhammad nevű sofőr először az arcát kezdte el simogatni, miután elaludt a hátsó ülésen, utána pedig átmászott hozzá, megfogta a vállait, és meg akarta csókolni. Végül sikerült elmenekülnie, de mivel az otthona előtt történt a dolog, a sofőr tudja, hol lakik. A Daily Dot megkereste az Ubert, akik arról tájékoztatták őket, hogy a bejeelntés után azonnal felfüggesztették a sofőrt, és feljelentést tettek a rendőrségen, annél további információkat azonban nem adtak meg. A rendőrség már nyomoz az ügyben, de a férfit még mindig nem találták meg.


Vin 2015.05.11. 08:43:37 / Módosítva / # 339212
avatar
Nem kéne,de értetlen vagy. Mégis mit képzelsz,lekoccoltatsz egy nyilvános fórumból? :'D A kommentjeid alapján többet néztem ki belőled,hát kár volt. Lefordítom primkóra azt,amin kiakadtál: ahelyett hogy odabasznának nekik,azzal baszakodnak,hogy nőttek e a divízió adóbevételei a váltás óta. Mert ez olvasható...
piktor 2015.05.09. 16:24:25 / # 339208
Mi a bajod a fénnyel? Ilyenek vagyunk nem?Kúrvára erősek,ha többen vagyunk.Szókincsünk meg fenomenális,igazán kulturált.Erősek vagyunk a hármas bréknél is,amikor egy fiatal lánytól kell még kisajtolni 200 ft-ot,mert ennyivel kevesebb van nála.Még egymással is képesek vagyunk így viselkedni,ha 2ft-ról van szó.Jobb,ha most kicsit csendben maradunk.
nazoli 2015.05.09. 15:15:42 / # 339207
avatar
Most látom, hogy működik a link. Egyébként egy Ausztráliában élő barátom küldte. Gyorsan terjednek a hírek. Ez jó fényt et a taxisokra, a rendőrökre, de a BKK-ra is.
nazoli 2015.05.09. 15:12:05 / # 339206
avatar

Nem tudom, hová kellene föltenni. Most kaptam egy mailt.

http://pestisracok.hu/taxisterror-a-budapesti-ejszakaban

Én nem  értek ehhez, valaki tegye föl valahová. Nagyon tanulságos.


warrior 2015.05.08. 17:46:37 / # 339198

"

Közben Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter utasítására NAV-vizsgálat indult az Uber-taxisok ellen. A taxisok ennél többet akarnak: ha a kabinet nem fogadja el a rendeletet, lépni fognak. Azt, hogy felvonulásra, blokádra vagy sztrájkra lehet számítani, Metál Zoltán még nem tudja:

– Türelmesek vagyunk, de ez nem mehet a végtelenségig!!!!!!"

Most akkor mi a helyzet? Lázár letagadja az igéretet? Hazudtak?

Csillapították a kedélyeket a felvonulás után?Beszartak egy blokád lehetőségétől?Mi nem vagyunk tökös taxisok,mint az EU számos országában és városában dolgozók.

Itt volna az ideje egy markáns,radikális lépésnek,mert félő,hogy a nyárra utas nélkül maradunk.

tomajer 2015.05.08. 16:16:07 / # 339194
Pungor András írása

Taxi kontra Uber

Áll a bál Budapesten: „Engem le is köptek a taxisok”

Egyre türelmetlenebbek a taxisok a közösségi autómegosztás, az Uber magyarországi megjelenése miatt. Úgy érzik, a civil, olcsó, taxihoz hasonló szolgáltatás elveszi a kenyerüket, egységes szabályozást követelnek. Ugyanakkor az Oszd meg és spórolj! jelszó nem csak a személyi fuvarozásban kezd elterjedni: ma már az interneten könyveinket, lakásunkat, terményeinket, főztünket is megoszthatjuk másokkal.

– Engem le is köptek a taxisok – meséli egy ötvenes férfi. Kéri, ne írjuk meg, hogy ki ő, nevezzük hát Gábornak. „Civil taxis”, uberes. Tisztára glancolt, új kocsijával éppen a Nyugatihoz visz minket, közben beszélgetünk. Arról mesél, mennyire gyűlölik a taxisok a már több mint 55 országban és 295 városban működő közösségi szolgáltatást, az Ubert.

Hogy mi is ez? A leendő utas egy okostelefonos alkalmazás segítségével hív magának autót, amelyet nem hivatásos, de gyakorlott sofőrök vezetnek. A mobilján követheti, hogy a hívott kocsi éppen merre jár, és a képernyőn láthatja a sofőr nevét, az érkező autó márkáját. Az út végén a megrendelő pontozhatja a taxist, a program pedig a bankszámlájáról automatikusan levonja a viteldíjat. Ebből kap az alkalmazás működtetője, a hat éve alapított amerikai cég meg a sofőr is. Lényegében közösségi autózás ez.

A telefon fénye

Uberes az lehet, aki elmúlt huszonegy éves, büntetlen előéletű, nincs vagy kevés a közlekedési büntetőpontja, legalább egyéves jogosítványa van, az autója pedig tíz évnél fiatalabb.

Gábor vidéken él, de van pesti lakása is. Korábban cégek vezetőjeként dolgozott, ma marketinges. Nem kötött a munkaideje, így amikor tud, taxizik.

– Beszereztem a szükséges engedélyeket, fiatal az autóm. Ha van kocsim, szabadidőm, miért ne ubereznék?
Nem mellesleg pénzt is keres vele. Hiába faggatjuk, hogy mennyit, kerüli a választ. Annyit azonban elmond: túlzás, hogy egyesek havonta több százezer forintot is összehoznak. Hiszen költeni kell a kocsi karbantartására meg benzinre is.

Akad a civil sofőrök között budai férfi, aki méregdrága BMW-jével azért vállal fuvart, mert nem szeret otthon lenni, és pesti munka nélküli fiatal is, aki jobb híján így hozza össze a megélhetésre valót.

Fotó: Bazánth Ivola

– Dolgozik egy süketnéma srác is, akit imádnak az utasok. Nálunk nincs szükség beszédre, hiszen a mobilalkalmazásban az úticélt is meg kell adni – mondja Gábor.
Főleg fiatalok hívnak autót az Uberrel, de alkalmi sofőrünk vitt már nyugdíjast is, akit az unokái tanítottak meg a mobilprogram használatára.

Az Uber egyszerű és olcsó. Az alaptarifa 300, az útdíj 130 forint – szemben a taxisok 450, illetve 280 forintos áraival.

– Felvettem egy külföldi utast. Azt mondta, a repülőtérről a szállodáig tizenkétezerért hozta be egy taxis, én ugyanezt a fuvart négyezerért csináltam – így Gábor.
Az Uber-rendszerben nem lehet csalni. A sofőr nem szólhat bele az árakba, nem lehet kikapcsolni az applikációt.

Nem csoda, hogy a budapesti taxisok mérgesek. Azt mondják, elveszik utasaikat az olcsó „civilek”.

Egy fiatal uberes a minap azt mesélte, a taxisok éjjel rögtön kiszúrják, ki osztja meg a kocsiját másokkal.

– Benéznek az ablakomon, látják a telefon fényét, és azonnal jön a szitkozódás – magyarázta.
Persze vannak békésebb taxisok. Egyikük a West Endnél parkol a kocsijával. Amikor az Uberrel kapcsolatos ellenérzéséről faggatom, rezignáltan legyint:
– Miért szidjam őket? A riksások is fuvaroznak. Elvagyunk velük is.

Nyomott áron

– Az a probléma, hogy nem egyformák az elvárt feltételek a személyszállítókkal szemben, így torzul a piac, megjelenik a feketegazdaság – mondja Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.

Míg a taxisok rendeletek alapján végzik a munkájukat, az Uber-fuvarozók nem. Metál Zoltán emlékeztet: a személyszállítási törvény rendelkezik arról, hogy a fuvarozónak milyen oktatáson, képzésen, pályaalkalmassági és orvosi vizsgálatokon kell átesnie, engedélyeket (például vállalkozói engedélyt, adószámot) kell beszereznie, a gépkocsinak meg kell felelnie bizonyos műszaki elvárásoknak. Az autóba ezen kívül kötelező taxamétert is beszerelni, és azt kétévente hitelesíteni.

– Ezzel szemben az Uber-autóban nincs taxaméter, a vezetőnek nincs adószáma. Ha taxisként adót és járulékot kell fizetnem, neki miért nem kell? Ha nekem költenem kell az autó sárga színére, neki miért nem? – kérdezi az elnök, aki szerint a közösségi taxisoknak így könnyű nyomott áron fuvarozniuk.

Az Uber megjelenése nem csak Magyarországon verte ki a biztosítékot. Franciaországban be is tiltották a szolgáltatást. A 444.hu idézi Neelie Kroest, az európai versenyügyi biztost, aki szerint a taxisoknak joguk van ahhoz, hogy aggódjanak, de nem megoldás, hogy sztrájkolnak az innovációk betiltásáért.

A napokban Ujhelyi István MSZP-s európai parlamenti képviselő tíz társával együtt az Európai Bizottsághoz fordult az Uber-jelenség apropóján. Politikai iránymutatást kértek a testülettől az úgynevezett „sharing economy”, a megosztáson alapuló közösségi gazdaság szabályozásával kapcsolatban.

Oszd meg és spórolj! – ez a jelszava az új gazdasági szektornak. Magyarországon sem csak kocsit lehet megosztani másokkal (Uber, Oszkár.com, Wundercar.org), hanem könyveket kölcsönadni (Rukkola.hu), közvetlenül a kistermelővel kapcsolatba lépni (30.km.hu), főztünk egy részét továbbadni (Getpiqniq.com) vagy lakásunkat átengedni a turistáknak (Airbnb.hu, HomeExchange.com).

Ujhelyi szerint ez a terület jórészt szabályozatlan, viszont egyre növekvő: a friss adatok tanúsága szerint világszerte 110 milliárd dolláros forgalmat bonyolító szektor.

Metál Zoltán állítja, a szakmai kamarával együtt azt várják el a jogszabályalkotótól, hogy egységesítse a rendszert, valamennyi piaci szereplőre ugyanazok a szabályok vonatkozzanak. Az érdekképviseletek és a kormány már tárgyalóasztalhoz ültek az ügyben, előbbiek azt az ígéretet kapták, hogy rövidesen módosítják a jogszabályt, amely szerint a fuvarszervezőnek is engedéllyel kell majd rendelkeznie. Ilyen papírja az Uber-központnak jelenleg nincs.

Ám lapzártánkig a rendelet még nem került a kormány elé. Ezt Metál Zoltán több fórumon is furcsállotta, felhívta a figyelmet arra, hogy az Uber kézbesítési megbízottja a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda, amelynek Trócsányi László igazságügyi miniszter is tagja.

A napokban a tárcavezető nyilatkozatot adott ki arról, hogy ő 2007 óta szünetelteti a tagságát, a taxisrendelet nem a minisztériumához tartozik, és ő is támogatja a mihamarabbi jogszabályalkotást.

– Akkor ki akadékoskodik? Miért nem kerül a rendelet a kormány elé?! – kérdezi Metál Zoltán.

Ki mit lép?

Az Uber magyarországi bevezetéséért felelős vezetője igyekezett hűteni a kedélyeket. Rob Khazzam az MTI-nek azt mondta, ők nyitottak a párbeszédre a kormánnyal és a taxisokkal.
Hogy mit lép a kabinet?

Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter lapunknak cáfolja, hogy megígérték volna a taxisoknak a jogszabályváltozást. Azt mondja, egyeztetnek az Uber és a taxisok képviselőivel.

Közben Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter utasítására NAV-vizsgálat indult az Uber-taxisok ellen. A taxisok ennél többet akarnak: ha a kabinet nem fogadja el a rendeletet, lépni fognak. Azt, hogy felvonulásra, blokádra vagy sztrájkra lehet számítani, Metál Zoltán még nem tudja:

– Türelmesek vagyunk, de ez nem mehet a végtelenségig.

tomajer 2015.05.08. 09:53:46 / Módosítva / # 339191

Kutyától lopva:

 

tomajer 2015.05.07. 06:17:50 / # 339162
Reagált  az Uber: a Világgazdaságnak azt nyilatkozták, hogy "rendelkeznek helyi gazdasági szervezettel és cégük minden olyan joghatóság felé maximálisan teljesíti adófizetési kötelezettségét, ahol működési tevékenységet folytat." A Varga által kezdeményezett eljárás viszont nem akarták kommentálni.
Oldalszám: 215