Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2015.05.06. 14:05:10 / # 339153
Tényleg nem értem.
Miért kell nekünk még saját uber-elleni fórumunkban is szembesülnünk azokkal az érvekkel, amelyekkel ők szeretnék igazolni létüket?
Ami szerintem - bár létező probléma -, valószínűleg nem olyan elterjedt, ahogy ŐK láttatni szeretnék.
Cégeknél elég hamar lebuknak az árdrágítók, és annak lapát az eredménye.
Legtöbb cég beülősöket is küld alvállalkozóik ellenőrzésére.
Ha meg annyira fontos probléma szerinted, akkor csinálj neki egy saját fórumot és hajrá!
tomajer 2015.05.06. 13:23:34 / # 339152

Az Uber kivonul Kansasből. Budapest lesz a következő?



Kansasből kivonul az Uber, miután a törvényhozók elfogadtad egy új törvényt, ami lehetetlenné teszi az Uber működését.  A törvényt hamarosan meg fogják vétózni, de jó ideig nem fog működni Kansasben az Uber. Az Uber is reagált az eseményekre, amiben leírja, hogy több száz munkahely is megszűnik.

Az Uberről írtunk már a Minneren, azt fejtegettük, hogy vajon taxi szolgáltatáskén működik e. A lényeg a cikkben ez: “Gondolom, hallottál már az Autohop vagy az Oszkar.com-ról. Mind a kettő telekocsi szolgáltatás, vagyis a sofőr bejelöli merre is utazik, aki szeretne, tud hozzá csatlakozni hozzá, tehát itt érvényesül a “carsharing”, vagyis az autómegosztás. A fenti oldalaknál a lényeg, hogy te utasként beszállsz a költségekbe, a benzinpénzbe, autópályadíjba… Az Uber is erre hivatkozik, hogy ő is ezt a tevékenységet végzi, ellenben nála nem valósul meg tökéletesen azaz érv, hogy a sofőr adott irányba utazik, és te csak beülsz mellé, és pénzzel beszállsz a benzin költségbe. Az Ubert megrendeled, és taxiként elvisz a te célállomásodhoz.” Kattints ide az egész cikk elolvasásához.

Látható tehát, hogy nem csak itthon, Budapesten jut eszébe a politikusoknak (Varga Mihály) az Uber rendre utasítása. Érdekes kérdés ez az Uber, sokan innovátornak tartják, pedig a legtöbb taxinál már van olyan lehetőség, hogy applikációval rendel az ember magának. Az olcsóságát lehetne az Ubernek kiemelni, azt meg az adóelkerüléssel éri el, illetve olyan dolgokon spórol, mint a biztosítások, “alkalmazottak”… Nincs az Uberben semmi közösségi… A “startupok”-nak is lassan meg kell érteniük, rájuk is vonatkoznak a törvények, főleg az olyanokra, akik semmit nem innoválnak…


Vin 2015.05.06. 00:20:41 / # 339149
avatar
Erre csak bólogatni lehet..
Vin 2015.05.06. 00:17:21 / # 339148
avatar
Szövegértés egyes. Bohócok írkálnak olyat,hogy taxisok tegyenek rendet egymás közt!
A barátaim,ismerőseim,utasaim számolnak be ilyen "extrém" esetekről,a csajomékat a Béke tértől az m5 bevezetőn vitte a J.A. ltp.-re a kollégám szombat éjjel,aztán a kódom hallatán rögtön felezett...
Persze,én vagyok a legnagyobb köztük,maga az über alles :D Az lenne,de csak kata van meg garázsok zérós zárásokkal.


Taxi Szekszárd 2015.05.05. 11:37:03 / # 339134
werry big like! 
Franky 2015.05.04. 21:11:41 / # 339126
avatar
Olyan írhatnékom támadt. Az UBER-rel kapcsolatos bejegyzésed valamit beindított bennem. Na nem csupán az a néhány sor, nem ám. Facebook-on Varga úr bejegyzését is tüzetesen átolvastam, majd, pedig nem tettem szívesen, a kommenteket is. Nohát. Ez jutott eszembe. Nohát, mert az emberi vélemények ilyen sokszínű megnyilvánulása azért több, mint sokk. Persze manapság mindenki véleményvezér kíván lenni. Régen a barátok összeültek, és hosszú órák alatt egy témában elmélyedtek, érveltek, majd a végén mindenki levonta a konzekvenciát. Lehetett egy véleményre jutni. Ma, az álságos közösségi oldalakon az egymondatos Coelho-k, a nagy bölcsek, mint egy film utolsó, csattanó zárómondataként kimondják a tutit, és elvárják, hogy valódi érvelésekkel megalapozott elmélkedések nélkül juttassák el az embereket az eredményhez. Most azt persze ki lehetne emelni, hogy vajon IQ szempontjából ki alkalmas egyáltalán bármilyen vitába bocsátkozni. Mert ebben is nagy változást hozott a modernizáció. Régen a hasonlók vonzották egymást, a társaságok, baráti körök hasonló gondolkodású, hasonló képességű emberkék összessége volt. De az arctalanság emeli a bátorsági faktort. Az persze nyilvánvaló, hogy a saját magát lejárató személyek tudata ezeket a magaslatokat nem képesek felfogni, de arra pont megfelelőek, hogy olyan értelmetlen tüzet okozzanak, ami a lényegről tereli el a figyelmet. Ha lenne több időm, ezt kifejteném, de időhiány miatt, valamint annak tudatában, hogy biztosan egy agybajnok kihívásnak érezné, és belém kötne, nem teszem. Inkább visszatérek az ominózus bejegyzéshez. 
Arra az eredményre jutottam, hogy igenis hagyjuk az UBERT. de vannak elképzelt feltételeim. Mivel az engedélyhez kötött szolgáltatások és ipari tevékenységek teljességét itt lehetetlen lenne felsorolni, így szemelvényeznék néhányat. Miért is? Csupán azért, mert az UBERizáció kiterjesztése egyéb szakmára feltétele lehetne az UBER működésnek támogatásához. 
Agysebészet: Szerintem a jövőben szükségtelen lenne az orvosi egyetem oktatni e tevékenységet. Bizonyára vannak precíz-kezű, jó szemű vállalkozók, akik a TB támogatás töredékéért felnyitnák a koponyát, és elvégeznék a szükséges beavatkozást. Az eredmény valójában mindegy.
Pénzügyi szektor: Véleményem szerint bárki, aki képes megszámolni a hasi-tasi tartalmát, végezhetne iskola és képzés valamint engedély nélkül pénzügyi tevékenységet. Itt kiemelném a "dikk" szó használatával magasabb, akár a devizahiteleket meghaladó kamat és egyéb költség felszámításának lehetőségét is.
Gyógyszerészet: Nem is értem, minek elvégezni egy egyetemet, hiszen a reklámokból úgyis mindenki kiokosodott, így akár aluljáróban is engedném árulni az összes gyógyszert. 
Mérnökök: Na az a helyzet, hogy anno simán építettem lego-ból, illetve lemezes-csavaros valamilyen nevű játékból épületeket. Simán. Mennyivel lehet bonyolultabb egy házat felépíteni téglából, ugye? Sima ügy, mindenkinek menne. 
Tanárok: Mondjuk ez nem annyira jó példa, mert mindnyájuk tapasztalta, hogy bár iskolát végzett tanátok okítják, de ez hivatás kérem, így még érthető is lenne, hogy lelkes amatőrök iskola nélkül oktassanak. De azt gondolom, hogy bizonyos dolgokban akkor is hinni kell, ha a valóságban nem olyan hihető. Ilyen lehet bizonyos vallások istenei is, Jézus, Buddha, meg a többiek. Őket is csak erős alkoholos befolyás, vagy valami kedély-javító pszichotrop anyag hatására látták, de valljuk be, ez nem elég erős bizonyíték
Jogászok: Róluk érintettség okán nem írnék sokat. Csupán próbálom szuggerálni, higgyétek el, nem kevés munka, tanulás során kap az ember papiruszt. Mondjuk lehet, hogy nélkülük könnyebb lenne, hiszen manapság minden szereplési vágytól túlfűtött, interneten okosodó kitanulja a szakmát. Megjegyzem, a jog nem a törvények összessége. A jogot nem törvénykönyvek alkotják. Azok a jogágak eredményei. Olyanok amilyenek. Nem a törvény elolvasása a jogi felkészültség. 
Politikusok: Ja, ez nem számít, mert amíg ma hazánkban a takarítónőtől is érettségit várnak el, addig a politikai szereplőknek semmilyen iskolai végzettség nincs előírva. Igen, az Egészségügyi Miniszternek is elég a 8 általános, az Igazságügyinek is, és sorolhatnám. Úgyhogy itt nem okozna gondot bárkinek csinálni, hiszen most is bárkik csinálják.
Gépkocsivezetők: Most mondja meg valaki, mi a fenének az a rohadt jogosítvány? A kis Ronaldo Winettou is simán hajtja a Ladát 8 évesen, és mi történik? Semmi. Meg nem jogsival megy az a fránya autó. Le a jogosítvány intézményével! Szerintem bárki vezethessen autó. Gyakorlat teszi a mestert!
És ezt lehetne sorolni azoknak a szakmájával, akik glóriaként tekintenek a törvénytelenül működő UBERRE, akik izgatottan várják annak törvénytelen sofőrjeit. Nagyon kíváncsi lennék azok arcára, akik hétfőn utaznak egy uberes sofőrrel, majd kedden ugyanaz az ember közölné vele a munkahelyén, hogy magára nincs szükség, én olcsóbban is megcsinálom a munkáját.
Nagyon várom a NAV reakcióját. Mert minden ellenkező okfejtés ellenére én meg vagyok győződve arról, hogy itt egy csoportosan, üzletszerűen, jelentősen nagy értékre elkövetett költségvetési csalással állunk szemben, melynek minden résztvevője, legyen az sofőr, legyen az a technikai hátteret bűnsegédként biztosító UBER felelősségre vonható lenne. De legalábbis alapot képezne arra, hogy gyökerestül, hatósági hatalom igénybevételével eltüntessék ezt a tevékenységet.
Apuka 2015.05.03. 10:30:45 / # 339108

Vizsgálat indult az Uber-taxi ellen


Adóhivatali vizsgálat indult az Uber taxicég ellen - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A szaktárca közleménye szerint Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter utasítására indul a vizsgálat a cég ellen, amely érdemi adófizetés, és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét....
(http://nepszava.hu/)

tomajer 2015.05.02. 18:20:49 / # 339090

Uber-Riksa Újdelhiben



Az Uber új szolgáltatást jelentett be az indiai fővárosban, ezentúl autóriksákat is rendelhetünk okostelefonunkról.

Az applikáció ugyanúgy működik, mint az összes többi Uber. Az egyetlen különbség, hogy a riksázás készpénzes marad, mert elég sok riksasofőrnek nincs bankszámlája. De a szolgáltatás kiküszöböli a riksázás – egyesek szerint – kellemetlen mellékszálát, az alkudozást és az esetleges átveréseket, mert a rendszer automatikusan, a kormány tarifatáblázatát használva, állapítja meg a viteldíjat. A szolgáltatásért az Uber nem számol fel foglalási díjat. Jó reklámfogás a cégnek, amelyiket egy időre be is tiltottak Delhiben, miután egy Uber-sofőr megerőszakolt egy utast.

alelölülő 2015.05.02. 14:10:08 / # 339080
Faszt nem kell várni, az itt van.
Uberesek írkálnak ilyeneket, hogy taxisok tegyenek rendet maguk között.
Uberesek írkálnak ilyen extrém lehúzós esetekről.
Mivan? Átálltál?
Rendteremtés biza állami feladat.
Nincs előbb meg utóbb. Egyik jogtalanság elleni fellépésnek nem lehet akadálya egy másik létezése.

Vin 2015.05.02. 13:44:41 / # 339078
avatar
Igen. Előbb inkább azt vizsgálják,h mennyivel nőttek az adóbevételek taxifronton. Mekkora lett a rend. Mert mit tapasztal a közvélemény? Azt,hogy tényleg egységes a tarifa,ha beül az akváriumnál vagy az ötkertnél a maxba,vagy a gozsdunál a főbe,ötezer a vígszínház,egységesen. A riótól a marina tíz forint. A Bajcsy-Anker zebrától nem jó kétrongyért az Ipoly,mert az alsó hangon öt. Vagy ez,vagy a sírás. Mi a faszt vártok?
sárga csoda 2015.05.02. 09:41:13 / # 339075
avatar
Ez csak parasztvakítás!! Be ne dőljetek! a faszúk pedig mióta hivatalos hírforrás???
Amsel 2015.05.02. 03:31:26 / # 339068
avatar
Viszont a taxisok ..... "Budapest megbecsült polgárai" !
alelölülő 2015.05.01. 10:59:43 / # 339060
Jogos.
Fejlesztési minisztérium tavaly ősszel deklarálta, hogy ubernek meg kell felelni a hatályos taxi-szabályzásnak,
aztán mégse történt semmi.
Félévente egy nyilatkozat - ennyit várhatunk.
A "még kér a nép" - verzió már Petőfi  korában se működött, ki kellene próbálni a vesz-ragad opciót.
hiénakutya 2015.05.01. 10:33:24 / # 339059
alelölülő 2015.04.30. 21:12:16 / # 339056

Azt hiszem, ez a Varga-féle dolog csak taxisvakítás.

Miniszterek és minisztériumok nem fészbúkon szokták bejelenteni az intézkedéseiket.

Jó sokan betámadták Vargát, ez csak arra jó, hogy elmondhassák, mekkora tömegigény van az adó- és járuléktartalom nélküli taxira.

Kár, hogy az adó- és áfaemeléseket nem fészen jelentik be.

Mint tudjuk, uber erős ezen a platformon, pár napja írta itt egyik kolléga, hogy jelentéktelen dolog miatt is kizáratták, mivel annyaian jelentették fel.

alelölülő 2015.04.30. 14:59:45 / # 339050

"Az Uberről megállapította, úgy végez taxicégként Magyarországon szolgáltatást, hogy érdemi adót fizetne"


A cikkből kimaradt egy "anélkül", anélkül végez szolgáltatást.

alelölülő 2015.04.30. 14:52:01 / # 339049
Lehetne írni neki, hogy uberék emilben küldött elszámolása talán mégse számít számlának, de még nyugtának se.
Mi meg egy át nem adott nyugtáért fizethetünk tízezreket.
Mennyit lehetne uberen/ubereseken bevasalni ilyen alapon?
(Az én trollkodásra és ritkán használt fészbúkom nem alkalmas komoly dolgokra.)
tomajer 2015.04.30. 13:38:09 / Módosítva / # 339048

Az Uber átlépte Varga Mihály ingerküszöbét

2015.04.30.


A nemzetgazdasági miniszter ma utasította a minisztériumot és intézményeit, hogy az Uber működésével kapcsolatban tegyenek rendet a tisztességes taxivállalkozók védelmében. A taxisok hónapok óta ezt kérik.

tomajer 2015.04.30. 11:23:54 / # 339046

tomajer 2015.04.30. 10:51:20 / # 339044

Varga Mihály nekimegy az Ubernek


"Ma arra adtam utasítást, hogy a gazdasági minisztérium és intézményei indítsanak vizsgálatot és tegyenek lépéseket a piaci állapotok rendezésére, valamennyi tisztességes vállalkozó és biztonságosan közlekedni akaró utas érdekében" - írja  Facebook-oldalán   Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az Uberről.

Varga szerint a megfizethető, biztonságos, tiszta és pontos taxihoz minden utasnak joga van. "Ha viszont olyan szereplő tűnik fel, aki nem tartja be az alapvető személyi és tárgyi feltételeit a személyszállításnak, ezzel piaci előnyre tesz szert, ráadásul közterhet sem fizet, akkor lépni kell".

A nemzetgazdasági miniszter azt írja: az Uber taxicégként Magyarországon végez szolgáltatást, érdemi adófizetés nélkül. Sofőrjei a Hollandiában bejegyzett vállalattal vannak kapcsolatban, sokszor anélkül szolgáltatnak, hogy a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesülnének. "A helyzet így nem maradhat".

Az Uber jóval olcsóbban szállít mint a hagyományos taxi, de nem mindenben jobb, néhány dolgot mégis érdemes lenne eltanulni tőlük, írtuk nemrég Az Uber például az utas regisztrált emailcímére automatikusan kiküldi a számlát, térképen mutatva a megtett útvonalat, és a fizetéshez nem is kell magunkkal vinni a bankkártyánkat, mert a rendszer online elvégzi a tranzakciót. A taxisoknak azonban azért sem tetszik az Uber tevékenysége, mert az uberezőkre nem vonatkoznak azok a rendkívül szigorú szabályok, amiket nemrég bevezetettek Budapesten. Nemrég tüntettek is a társaság ellen. 

Lázár János egy hete még cáfolta, hogy  a taxiszövetség a kormánytól ígéretet kapott az Uberhez hasonló közösségi szolgáltatásokra is kiterjedő rendeletmódosításra. Lázár akkor azt mondta:  az  Ubertől is megkeresték a kormányt, és minden féllel egyelőre az egyeztetésekről szóló egyeztetések folynak. 

Oldalszám: 215