Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2015.10.22. 19:07:40 / # 341132

Közösségi kulázás.


:-D



higgadt 2015.10.22. 17:57:05 / # 341130
avatar
.. és ne kérdezz vissza, hogy akkor az UBER-nek miért éri meg olcsóbban nyújtani a szolgáltatást! Az UBER nem nyújt szolgáltatást, hanem egy piacot szeretne megszerezni nyomott árral, amihez ugyanolyan rövidlátó, - ráadásul engedély nélküli - szolgáltatást nyújtókat keres, mint annak idején a Plus taxi.   A nagy különbség csupán abban van a Plus és az UBER között, hogy míg a taxisok elfogytak, mert felélték az autójukat, addig az engedély nélküli szolgáltatást nyújtókból valószínű mindig lesz utánpótlás.
tomajer 2015.10.22. 14:55:48 / # 341128
Bizony bizony.  A szakma felzabálta saját magát...  vagyis felzabáltatta részletekben az utasokkal.
Ha egy szolgáltatásnak hosszú távon nem fizetik meg a bekerülési költségét, a szolgáltatás lerohad:-(

Ez történt, mind emberileg, mind eszközileg.

Normális esetben semmi szükség arra, hogy meghatározzák egy taxis milyen autóval dolgozzon. 
Merthogy a taxis ha teheti jó autót vesz!!!
Abban ül egész nap, azzal keresi a kenyerét.  Szar autóval meg nem jó dolgozni.

Tehát bármilyen hihetetlenül is hangzik, veszteséget termeltünk folyamatosan.
És még ez a tarifa se az igazi!
Bizony lehetne rajta emelni, ha nem is drasztikusan.

Én pl. most minimum egy 600.- alap, 300.-/Km 80.-/ perc tarifát látnék szívesen..... és egy év múlva megint ilyen arányban emelni, amíg el nem érjük a reális szintet.


ui:  a taxi nem szociális szolgáltatás!  Azoknak van kitalálva, akik meg tudják fizetni.
Aki sír, hogy a taxi drága, annak nem való.  Ilyen egyszerű.
Van egy klasszikus mondás:  Ha megkérdezed, hogy egy jacht (magánrepülőgép) fenntartása mennyibe kerül, akkor az neked drága!!!
zenitó 2015.10.22. 14:45:57 / # 341125
avatar
Bezony,bezony...ahogyan tetszik mondani.  Kivétel nélkül mindenki veszteséggel dolgozott. A plüss taxis azért mert volta utasa, a többiek pedig azért,mert ácsorogtak. Nem volt ám olyan mókás otthonról elhordani a pénzt csak azért,hogy occsó"-ért fuvarozhass. Mindenesetre az eredménye látványosra sikeredett. Soha ennyi lecsúszott,nyakig eladósodott taxis nem volt.
zebulon 2015.10.22. 14:30:49 / Módosítva / # 341122
avatar
Akkor két évvel ezelőttig minden taxis veszteséggel dolgozott? Nincs bajom a taxisokkal, de ennyire azért nem vagytok jó fejek... Nyilván azért vagytok/voltatok állítólag sokkal többen a szükségesnél (ezt csak olvastam, nem én állapítottam meg). Ráadásul azóta az üzemanyag is sokkal olcsóbb lett - akkor mennyibe kerülhetett akkor egy km?
tomajer 2015.10.22. 13:13:25 / # 341118
Ez egy frissen készült tanulmányból van ollózva:




A maradék majd hatvan forintból kéne fenntartatunk magunkat.


zebulon 2015.10.22. 12:36:45 / # 341116
avatar

Üdv,

nem vagyok taxis, de figyelem már egy ideje a taxisok vs Uber háborút és az a véleményem, hogy egyszerűen nem a megfelelő "ellenséggel" hadakoztok. Nem tartom magam nagy taxizónak, de azért jó pár alkalommal igénybevettem ilyen szolgáltatást többnyire ha szervizben kellett hagynom a kocsimat vagy ittas állapotban kellett eljutnom A-ból B-be Ma már szinte egyáltalán nem teszem ezt. De nem az Uber miatt, hanem Tarlós István miatt, akinek a fejéből kipattant ez a kretén fixáras szabályozás, ami mindenféle piaci versenyt nélkülözve tolt rá a fogyasztókra egy kb az azt megelőzőtől 30%-kal magasabb árat (a 30% úgy jön ki, hogy a kiállás díját is beleszámolom). Ez a díj egy átlag magyarnak egyszerűen túl sok. És őszintén szólva qrvára semmi pluszt nem jelent, hogy sárga lett minden taxi. A kártyás fizetési lehetőség már valamit igen, de én kártyával sem akarok ilyen sokat fizetni. Az meg a legordasabb tarlóskamu, hogy a viteldíjat a hiénák ellen találták ki, mert akkor elég lett volna maximalizálni, nem egy kötelezően alkalmazandó fix díjat kitalálni. Szóval mindamellett, hogy megértem az ellenszenveteket az Uber iránt (bizonyos tekintetben jogosnak is érzem) azt javasolnám inkább, hogy a 280 ft-os km díj ellen próbáljatok meg harcolni. Persze tudom, ez a ti zsebetekből venne ki pénzt, de emlékeim szerint a Taxi Plus-os 170-200 ft-os viteldíj ellenére mégis elég sokan dolgoztatok azokban az időkben a Plusnál, sőt, az összes plusos taxis akivel beszéltem azt monda, hogy inkább megy 190-ért, mint áll 220-ért. Higgyétek el, hogy a régi árak mellett az Uberrel kapcsolatban kb minden problémátok megoldódna, mert tényleg jó dolog az okostelefonos rendelés meg nyomonkövetés, de az Uber legnagyobb vonzereje az ára. Ti taxisok (mondom, jórészt jogosan) úgy érzitek, hogy kiszúrt veletek az Uber. Mi fogyasztók viszont sokkal régebben érezzük azt, hogy kiszúrtak velünk a taxisok. Persze a fix áras (drága) tarifát nem ti találtátok ki, de ez nyilván senkit sem vigasztal amikor ki kell fizetni egy nem is túl komoly fuvarért 4-5-6 ezer forintot. A reptéri fuvarokról pedig még nem is beszéltem: a 19. kerületből ahol lakom a T1-re 2200 volt a Plus tarifája, a T2-re meg pár százassal több, erre már nem emlékszem pontosan. Most mennyi lenne 17km-re vetítve? Több mint 5k. Ha valaki Óbudáról megy a reptérre, többe kerül la taxi mint az időben lefoglalt fapados repjegy. Vagy el akarsz menni valahova vacsorzáni este ahol iszol 1-2 sört vagy pohár bort. Ha egy kicsit urasan akarsz viselkedni és oda vissza taxival mész, simán egy 10-es lesz a viteldíj. Másik 10-esből ketten megvacsoráztok egy átlagos helyen. SZóval annyiért mentél oda, mint amennyit ott elköltesz. De ha csak hazafelé mentek taxival, akkor is 50%-kal növekedtek a költségeid. Tudom, hogy nektek is élni kell, de ez egyszerűen aránytalanul sok. Csoda, ha ezek után felmerült az igény egy olcsóbb megoldásra? Szerintem egyáltalán nem. Szóval nekem az a meglátásom, hogy nem az Uber szúrt ki veletek igazán, hanem a politika.

pupák 2015.10.22. 10:08:38 / # 341112
avatar
Hát persze. Szépen felveszi az überes utast. Bekapcsolja a taxiórát. A végén kinyomtatja a nyugtát, de pénzt nem fogad el egy fillért sem, hanem majd várja az überes átutalást. Aztán hó végén szépen hozzáadja az óra által rögzített összeget a könyvelésének a bevételi oldalán.
Csupán egy a bibi az egészben: a taxisnak NINCS olyanja, hogy szabadidő!
holló 2015.10.21. 20:25:25 / # 341087
avatar

A taxisok szabadidejükben dolgozhatnának Uber sofőrként?

tomajer 2015.10.21. 19:35:32 / # 341083
Sosem lehetett!
holló 2015.10.21. 12:45:20 / # 341070
avatar
Tisztázzuk, hogy lehet-e ma Budapesten Uber sofőrként legálisan dolgozni? 
a-kinti 2015.10.21. 12:31:05 / # 341068
avatar

hiénakutya 2015.10.17. 10:57:53 / # 340984
Igen, mert csak számlák kellenek hozzá, meg egy autó.
:-D

tomajer 2015.10.17. 08:14:14 / # 340981


Az Uber legyőzte a londoni taxisokat

2015.10.16. 12:5424

A brit legfelsőbb bíróság ítélete szerint az Uber appja nem minősül taxaméternek, mert nem maga a készülék számítja a fuvardíjat, hanem egy külső szerver. Londonban csak a hivatásos taxisok használhatnak taxamétert. A pert a londoni közlekedési vállalat indította a taxisok nyomására.


Az Uber appja nem számít taxaméternek, így döntött a brit legfelsőbb bíróság. Ha az Uber elvesztette volna a pert, akkor meg kellett volna változtatnia a teljes szolgáltatását, hogy megfeleljen a taxisokra vonatkozó szabályoknak.

Taxamétert csak taxis használhat

A pert a londoni közlekedési társaság indította a város taxisainak nyomására, akik szerint az Uber appját a sofőrök taxaméterként használják, emlékeztet a Guardian. Márpedig Londonban csak a hivatásos taxisofőrök használhatnak taxamétert, akik hosszú képzésen vesznek részt, hogy megtanulják a város utcáit.

Szerver számítja a fuvardíjat

Az ítéletet meghozó bíró szerint a hatályos jogszabályok szerint az Uber-app nem számít taxaméternek. Lényegében azért nem, mert nem az app vagy az azt futtató készülék számítja a fuvardíjat, hanem egy, a járművön kívüli szerver, a készülék GPS-adatai alapján.

Az Uber győzelmet ünnepel

Nem csak az Uber, de a józan ész hatalmas diadala a döntés, mondta a cég regionális vezetője, Jo Bertram. „Most, hogy a legfelsőbb bíróság a modern technológia mellett döntött, reméljük, a közlekedési vállalat a jövőben kétszer meggondolja majd, megpróbálja-e rákényszeríteni a bürokratikus javaslatait az olyan appokra, mint az Uber” – mondta Jo Bertram.

A londoni közlekedési vállalat az autómegosztó szolgáltatások teljes betiltását szeretné elérni, de legalább azt, hogy a foglalások és az utazás megkezdése között minimum 5 percnek kelljen eltelnie, vagyis ne lehessenek azonnali foglalások.



Az app nem taxaméter

Forrás: AFP/Andrew Caballero-Reynolds

A város nyolcada használja

Londonban körülbelül egymillió felhasználója és 18 ezer sofőrje van az Ubernek. A város lakossága a 2015-ös adatok szerint 8,6 millió fő.

dr.Kotász 2015.10.16. 19:24:17 / # 340976
Uberes volt,van és lesz.
dog 2015.10.16. 15:47:59 / # 340973
Mitől féljenek,vagy kitől? Tán tőlünk?Röhej ez az egész amit velünk megetettek.Meg vagyunk vezetve.
hiénakutya 2015.10.15. 16:55:14 / Módosítva / # 340968
És halál nyugodtan toboroznak.


alelölülő 2015.10.15. 16:35:19 / Módosítva / # 340967
Gondolod, majd szólnak neked?
Nekem az is elég, hogy dolgozhatnak és nem viszik el rabláncon a cég itteni vezetőjét.
Bao 2015.10.14. 08:23:40 / # 340954
avatar
az-uber-ellen-tuntettek-a-francia-uber-soforok

Tavaly betiltották a frankok, pénzbírság, börtön jár, ezek meg tüntetnek???


tomajer 2015.10.14. 06:23:18 / Módosítva / # 340953
Gyaníthatóan az Uber ezzel nyugtatgatja őket.  Ha lenne valami akármilyen suba alatt is, arról tudnánk.
Oldalszám: 215