Név ZB
Becenév zebulon
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Akkor két évvel ezelőttig minden taxis veszteséggel dolgozott? Nincs bajom a taxisokkal, de ennyire azért nem vagytok jó fejek... Nyilván azért vagytok/voltatok állítólag sokkal többen a szükségesnél (ezt csak olvastam, nem én állapítottam meg). Ráadásul azóta az üzemanyag is sokkal olcsóbb lett - akkor mennyibe kerülhetett akkor egy km?

Üdv,

nem vagyok taxis, de figyelem már egy ideje a taxisok vs Uber háborút és az a véleményem, hogy egyszerűen nem a megfelelő "ellenséggel" hadakoztok. Nem tartom magam nagy taxizónak, de azért jó pár alkalommal igénybevettem ilyen szolgáltatást többnyire ha szervizben kellett hagynom a kocsimat vagy ittas állapotban kellett eljutnom A-ból B-be Ma már szinte egyáltalán nem teszem ezt. De nem az Uber miatt, hanem Tarlós István miatt, akinek a fejéből kipattant ez a kretén fixáras szabályozás, ami mindenféle piaci versenyt nélkülözve tolt rá a fogyasztókra egy kb az azt megelőzőtől 30%-kal magasabb árat (a 30% úgy jön ki, hogy a kiállás díját is beleszámolom). Ez a díj egy átlag magyarnak egyszerűen túl sok. És őszintén szólva qrvára semmi pluszt nem jelent, hogy sárga lett minden taxi. A kártyás fizetési lehetőség már valamit igen, de én kártyával sem akarok ilyen sokat fizetni. Az meg a legordasabb tarlóskamu, hogy a viteldíjat a hiénák ellen találták ki, mert akkor elég lett volna maximalizálni, nem egy kötelezően alkalmazandó fix díjat kitalálni. Szóval mindamellett, hogy megértem az ellenszenveteket az Uber iránt (bizonyos tekintetben jogosnak is érzem) azt javasolnám inkább, hogy a 280 ft-os km díj ellen próbáljatok meg harcolni. Persze tudom, ez a ti zsebetekből venne ki pénzt, de emlékeim szerint a Taxi Plus-os 170-200 ft-os viteldíj ellenére mégis elég sokan dolgoztatok azokban az időkben a Plusnál, sőt, az összes plusos taxis akivel beszéltem azt monda, hogy inkább megy 190-ért, mint áll 220-ért. Higgyétek el, hogy a régi árak mellett az Uberrel kapcsolatban kb minden problémátok megoldódna, mert tényleg jó dolog az okostelefonos rendelés meg nyomonkövetés, de az Uber legnagyobb vonzereje az ára. Ti taxisok (mondom, jórészt jogosan) úgy érzitek, hogy kiszúrt veletek az Uber. Mi fogyasztók viszont sokkal régebben érezzük azt, hogy kiszúrtak velünk a taxisok. Persze a fix áras (drága) tarifát nem ti találtátok ki, de ez nyilván senkit sem vigasztal amikor ki kell fizetni egy nem is túl komoly fuvarért 4-5-6 ezer forintot. A reptéri fuvarokról pedig még nem is beszéltem: a 19. kerületből ahol lakom a T1-re 2200 volt a Plus tarifája, a T2-re meg pár százassal több, erre már nem emlékszem pontosan. Most mennyi lenne 17km-re vetítve? Több mint 5k. Ha valaki Óbudáról megy a reptérre, többe kerül la taxi mint az időben lefoglalt fapados repjegy. Vagy el akarsz menni valahova vacsorzáni este ahol iszol 1-2 sört vagy pohár bort. Ha egy kicsit urasan akarsz viselkedni és oda vissza taxival mész, simán egy 10-es lesz a viteldíj. Másik 10-esből ketten megvacsoráztok egy átlagos helyen. SZóval annyiért mentél oda, mint amennyit ott elköltesz. De ha csak hazafelé mentek taxival, akkor is 50%-kal növekedtek a költségeid. Tudom, hogy nektek is élni kell, de ez egyszerűen aránytalanul sok. Csoda, ha ezek után felmerült az igény egy olcsóbb megoldásra? Szerintem egyáltalán nem. Szóval nekem az a meglátásom, hogy nem az Uber szúrt ki veletek igazán, hanem a politika.