Témakörök > Hírek fórumai > Valami elkezdődött A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Csumi | 2011.03.05. 13:09:55 / # 149007 |
|
Jól van naaa.. Értem Én miről beszélsz. (..és már túl vagyok egy infarktuson....)
Előzmény: #149006 lac878 2011.03.05. 08:01:09 |
lac878 | 2011.03.05. 08:01:09 / # 149006 |
|
Hát ne mpont erre gondoltam :)
Bár tény, hogy a 150-es kolléga arra hivatkozik, hogy gyakorlatilag nincs gurulója, így oda-vissza már 300 a 150 :)
De ugye így az idegbaj és a szívroham még mindig benne marad a képletben.
A legnagyobb pályásokat is megkérdezném azért, ki szeretné (már feltéve ha van még neki normális családi háttere) mondjuk 45-55 éves korában itt hagyni őket pusztán azért "mer' én megmutatom hogy ismerem a várost" és ezt napi rendszerességgel 12-14 órán keresztül.
Amúgy is stresszes és veszélyes ez a munka, miért nem lehet követni a német, vagy a svájci példát?
Az emberi szervezetet felemészti a folyamatos éberség, agyalás, mindenre figyelés napi 12 órában.
Szerény véleményem szerint elvárható (lenne), hogy a fuvarszervezők levegyék a vállunkról a "ki van közelebb a címhez", illetve a "ki füllenti hogy a legközelebb van a címhez időben" fejezeteket. Legalább ennyit, amúgy is van éppen elég feladat ebben a szép (mások életét is olykor veszélyeztető) munkakörben.
Én legalábbis szeretnék még sokáig együtt lenni a családommal, és nem letérdelni az autó mellé, és abban bízni, hogy lesz valaki aki meglátja a kezdődő szívroham jeleit és kihívja a mentőt.
Gyanítom nem vagyok ezzel egyedül, attól függetlenül, hogy szeretem ezt a munkát.
Előzmény: #149004 Csumi 2011.03.05. 05:54:54 |
Csumi | 2011.03.05. 05:54:54 / # 149004 |
|
"Én azt gondolom, hogy a 21. századi technológiát kellene bevetni a fuvarszervezésben."
150-éééé.... Tiszta "21.század".. :-)
|
lac878 | 2011.03.04. 20:31:24 / # 149005 |
|
Ez egy meglehetősen dühös ember aránylag tényszerű, de azért sarkított hozzászólása. Értem én, mire akarsz kilyukadni, de azért ennyire nem általánosítanék. A normál tarifások között is akad szép számmal szorgalmas, és a szotyik közt is sok normális taxis van, akiket nem hajt a démon. Persze mindenki szeretne pénzt keresni, de nem mindegy milyen áron. Én azt gondolom, hogy a 21. századi technológiát kellene bevetni a fuvarszervezésben.
1 a gurulóból adódó veszteség minimalizálható lenne
2 az idegbajból (csapkodás idöszűkítéssel, majd autóverseny a címig) eredő emberveszteség (szívroham, szélütés, gyomorfekély, korai halál) minimalizálgató lenne.
3 valódi esélyegyenlőség az éhségből adódó rámemősség helyett
4 sem kályházni, sem tutizni, sem drosztolni nem kellene
Amit még feltétlenül visszahoznék rendeletileg, az a kiállási díj a telefonos megrendelöknek, fix áron. Ez legalább olyan fontos, mint a km díj az üzemanyag árhoz közelítése. És aki ebbe beleakciózik a taxisok bőrére, azt durván szankcionálni. És akkor beszélhetünk valódi fuvarszervezésről.
Előzmény: #149002 hiénakutya 2011.03.03. 16:41:40 |
sipi | 2011.03.03. 17:17:32 / # 149003 |
|
Teljes mértékben igazad van!
Mivel mi magunk nem tudjuk megoldani Gordiuszt,sajnos előbb-utóbb beleszól a kormány. Széll-el szemben ? Az nyilvánvaló hogy az átláthatóbb,egyszerűbb megoldásokat fogják erőltetni .
De jó volna ha Velünk együtt döntenének!
Előzmény: #149002 hiénakutya 2011.03.03. 16:41:40 |
hiénakutya | 2011.03.03. 16:41:40 / # 149002 |
Jó, akkor elmondom, hogy én hogyan látom.
Vannak ugye a "normális" tarifás taxisok.
Szépen elácsorognak a tutikban, és várják a csodát. Időnként a beszélgető csatornán kórusban szidják a hiénákat, a szotyi taxikat, és ötleteket gyártanak arra, hogy saját cégük forgalmát hogyan lehetne föllendíteni. Például: sorsoljunk ki a magánmegrendelők közt hetente egy Alfa Romeot. Az évekkel ezelőtti konjunktúrából fakadóan még van néhány morzsájuk a kamrában, de a nagyobb kiadások már meghaladják képességeiket. Autót cserélni például nem tudnának. Többségüknek nincs hiteltartozása, legrosszabb esetben is csak járulékelmaradásuk van, de még az sincs végrehajtási szakban.
Utasaik túlnyomó többsége csekkes, számlás, kártyás, diktálós, igazolós, céges, szerződéses akármi, amiből fakadóan bevételeik transzparensek, így kénytelenek fizetni utána a fizetni valót. Két fuvar közt eltelő 3-4 órában a régi, szép időkről és magánmegrendelőkről álmodoznak, akiknek egy picit meg lehetett tolni és készpénzzel fizettek. Piaci pozíciójuk visszaszerzése érdekében semmilyen eszköztől sem riadnának vissza; az egykoron általuk létrehozott érdekképviseletekben olyan változtatások bevezetését szorgalmazzák, amelyeknek jelenleg Ők maguk is könnyen áldozataivá válhatnának. Szakmai felsőbbrendűségükben még mindig vakon hisznek, és kizárólagosan saját magukat, illetve cégüket tekintik a jelenlegi helyzet egyedüli túlélőjének. 8-10 óránál többet nem hajlandók az utcán tölteni, viszont gyakorlatilag bármilyen összeget képesek kifizetni közvetve, vagy közvetlenül, hogy a cégük eggyel több fuvarra tehessen szert.
Szotyi művek.
Mindenhol látod Őket a városban, de legtöbbször menet közben. Mennek árkon-bokron keresztül, mint akiket valami titkos démon hajszol, nem vesznek tudomást sem rólad, sem a közlekedés többi résztvevőjéről. A beszélgető csatornán nem beszélgetnek egymással, vagy eleve nincs is ilyen náluk. Máshol sem beszélgetnek; negyed óránál tovább képtelenek tartósan megülni valahol, mert jön a démon és hajtja Őket tovább. Ha szóra tudod bírni Őket abban a tizenöt percben, akkor szidják a cégüket, a fosadék tarifát, a szarrágó utasaikat, és az előző cégüket, ahol viszonylag jó volt a tarifa, aránylag normálisak voltak az utasok, csak éppen cím nem volt. Tartalékaikat már régen felélték, többségüknek az előző cégük által kikényszerített fiatal, ámde svájci frank alapú hitellel agyonterhelt autója van, plusz jelentős mértékű járuléktartozása, esetenként végrehajtási szakban. Egyik napról a másikra élnek, jövőképük nincs. A következő napnál tovább nem terveznek; legyen meg a napi X forint, amiből ennyi a tagdíj, annyi a banki törlesztő, amannyi a járuléktartozás, hogy ne vigyék el a kocsit, a lakást, mindent. Utasaik többsége magánmegrendelő, jövedelmüket képesek köddé változtatni, és nagyjából mindenki kap 2-300 forint pluszt. Lecsavarnak napi 15-20 kanyart, amit apránként ráküldenek, azt viszik haza, az marad meg a zsebükben. Lehet számolni.
Képesek 12-14 órát is az utcán tölteni, hétvégenként pedig 0-24-es nyitvatartással működnek. Hisznek abban, hogy a szorgalom és a kitartás eredményeként túlélik a jelenlegi helyzetet, a felszínen tudnak maradni addig, amíg be nem köszöntenek a várva várt jobb napok.
Szerintem meg mindannyian tévednek.
A "normális" tarifásnak el fognak fogyni a tartalékai, az autója meg kiöregszik a cégétől. Aztán bele fog rohadni a saját felsőbbrendűségébe, vagy átigazol egy szotyihoz.
A szotyis föléli az autóját, aztán elmegy droidnak, vagy visszamegy a szakmájába dolgozni, ha van neki olyanja. Esetleg az autójában fog megdögleni infarktusban, vagy a saját elalvása miatt bekövetkező közúti közlekedési balesetben.
Én meg itt hiába ugatok, mert egyik fajta sem tér észhez.
Előzmény: #149001 lac878 2011.03.02. 21:42:12 |
|
lac878 | 2011.03.02. 21:42:12 / # 149001 |
|
De igen lehet.
A legfőbb kényszer, aki erre őket kényszeríti, az ott lakik bennük, minden reggel láthatják, amikor tükörbe néznek.
Senki más nem kényszeríti erre őket.
Nekem is nagyon imponált ami a plus-nál van, alacsony tagdíj (relatíve) alacsony óvadék (relatíve) első címfeldobás 5 perc, stb, stb.
Csak egy bökkenő van, ha holnap valaki csinál egy 140 Ft-os céget (és legalább olyan jól marketingel mint a plus) és az első címfeldobás 8 lesz, és még alacsonyabb havidíj, és még kevesebb óvadék, akkor megint zsupsz át oda, és még kevesebbért dolgozni?
"Gondolkodj Micimackó"
Nincs taxiszolgáltatás taxis nélkül, és az alacsonyabb havidíj nem kompenzálja a tarifaveszteséget, mivel az annál nagyobb, minél többet megy a gép.
És nem mentség hogy "nincs tartalék". Mert ha ma nincs, akkor holnap a még kevesebből annyi sem lesz.
És ennek csak a taxis tud megálljt parancsolni, ha mindezt átgondolja, és _nem_megy_el_ erre a tarifára szerződni.
Bárhová, ahol magasabbak a tarifák, tele5, 6x6, főtakács, vagy city és még sorolhatnám.
Csak hát ehhez a folyamatot kellene szemlélni, és nem az éppen aktuális időpillanatot.
De ez csak az én véleményem, és nem biztos hogy igazam van.
Előzmény: #148991 hiénakutya 2011.03.02. 18:30:56 |
málna | 2011.03.02. 20:21:30 / # 149000 |
|
Én pedig küldtem valami fontosat..kettőt is.
:)
Előzmény: #148999 Apuka 2011.03.02. 20:17:29 |
Apuka | 2011.03.02. 20:17:29 / # 148999 |
hívj fel.
üdv
Előzmény: #148998 Taxi9 2011.03.02. 19:32:04 |
|
Taxi9 | 2011.03.02. 19:32:04 / # 148998 |
|
Üdv. Kutya Úr !
Valóban úgy tűnik, hogy nincs megoldás.
Szerintem nem finanszírozható a havonta keletkező költség 200 ft os km díj alatt.
És ez csak a költség !
Talán, ha levezetné valaki, hogy mégis mit csinálnak rosszúl a többiek !
Sorban dőlnek be a hiteles autók.
Vajon meddig tűr a többség ?
Előzmény: #148991 hiénakutya 2011.03.02. 18:30:56 |
Rita | 2011.03.02. 18:31:19 / # 148992 |
Szia!
Ugyan... Mások helyett semmiképp, nincs okod őmiattuk-őhelyettük mentegetőznöd. Rád nem haragszom.
Előzmény: #148969 Karaj 2011.02.24. 22:32:38 |
|
hiénakutya | 2011.03.02. 18:30:56 / # 148991 |
De az nem lehet, hogy ezek a taxisok kényszerpályán mozognak? Hát valami oka azért kell legyen, hogy ezeknél a gagyi-tarifás cégeknél kötöttek ki! Azért nem mind elmebeteg!
Fejtsük már meg, hogy mi vezetett ehhez a tébolydához!
|
|
hiénakutya | 2011.03.02. 18:24:04 / # 148997 |
Hát, most egyelőre bizakodjunk, hogy az új városvezetés nem csak szavakban szeretné európai várossá tenni Budapestet!
Látunk arra példákat, hogy szabályozzák a piacot, legutóbb ugye Ózdon történt hasonló.
Az biztos, hogy nagy szarban lennénk, ha össze kellene szednünk 30 taxist, hogy nyomást próbáljunk gyakorolni. :-)
Előzmény: #148995 alelölülő 2011.03.02. 17:03:41 |
|
lac878 | 2011.03.02. 17:51:09 / # 148996 |
|
Igen, teljesen igazad van. Annyit tennék hozzá, hogy mindaddig, amíg a 8(9?) éve meghatározott tarifaplafon alatt több mint 30 százalékkal fuvarozza a taxisok jelentős hányada az utasokat, addig hiteltelen az összes tarifa-plafon emelésí kísérlet. Ráadásul pont azok a kollégák teszik hiteltelenné a tarifa-emelésért kűzdőket, akik a legjobban áhítják. Ez kb olyan, mintha úgy mennék bér emelésért tárgyalni, hogy közben az oldalamra ragasztom, milyen kevésből is meg tudok élni. Szerinted lenne esélyem?
Előzmény: #148989 hiénakutya 2011.03.02. 15:54:05 |
alelölülő | 2011.03.02. 17:03:41 / # 148995 |
Ebben közöttünk nincs nézetkülönbség, csak esélyt se látok semmiféle összefogásra.
Előzmény: #148993 hiénakutya 2011.03.02. 16:30:38 |
|
sullivan | 2011.03.02. 16:36:21 / # 148994 |
|
A 400-AL MÉG A KÖVETKEZŐ 1-2 HÓNAPBAN TALÁN EGYETÉRTEK.(HA nem emelik az üzemanyagot)
Egy apró szösszenet...
Ausztriából hordják a magyarok a cukrot,mert ott kb. 220Ft/kg -ért lehet venni.(nálunk 400 körül)
A krumplit 75 ft -ért adják..(nálunk 200 körül)
És megemlíti az újság cikk még,hogy BÉCSBEN!!!!!
fele annyiba kerül a távfűtés,mint Budapesten.
Lehet GONDOLKODNI.
Mit akartok ettől az impotens kormánytól?
Csak a pofa volt nagy a választások előtt.
Előzmény: #148989 hiénakutya 2011.03.02. 15:54:05 |
hiénakutya | 2011.03.02. 16:30:38 / # 148993 |
A kérdés az, hogy történhet-e pozitív, érdemi változás, politikai, törvényalkotói beavatkozás nélkül.
Az én állításom az, hogy nem.
A kolléga szerint a taxisok oldhatják meg a helyzetet azzal, hogy otthagyják a szotyi cégeket.
Ez egyfelől értelmezhetetlen, mert valamennyi cég szotyi.
Másfelől pedig nyilvánvaló, hogy ez még elméletben sem működne, hiszen jelenleg például nincs létszámkorlátozás, ami egyúttal azt is jelenti, hogy nincs pótolhatatlan taxis.
Ugyanakkor fontos lenne észrevenni azokat az összefüggéseket is, amelyek a szotyisodáshoz vezettek.
Amíg a szotyisodást okként és nem pedig okozatként kezeljük, amíg egyik taxis a másikat okolja a saját helyzetéért is, addig nem lesz meg az az összefogás, nem lesz meg az az egység, amellyel nyomást lehetne gyakorolni a politikára a változtatások érdekében.
Előzmény: #148990 alelölülő 2011.03.02. 16:15:51 |
|
alelölülő | 2011.03.02. 16:15:51 / # 148990 |
Eredeti kérdésed az volt, hogy miért mentek a szotyihoz. Most kiderült, hogy minden cég szotyi, akkor mi is a kérdés?
Előzmény: #148989 hiénakutya 2011.03.02. 15:54:05 |
|
hiénakutya | 2011.03.02. 15:54:05 / # 148989 |
De még a 240-et se használják, csak az utcaira... (Kivétel a City.)
Főtaxi: 215 - 225
6x6: 126 - 229
Holding: 184 - 218
Penta: 215 - 230
Mi van még?
Na most én értem, hogy ez a Plushoz képest hú, de magas, jujj, de király, nagyon állat, csak nem gondolom, hogy a Plus a mérce.
Hogy mit tartok a mércének, az olvasható a főoldalon. (Szerényen) :-D
Azt is elhiszem, hogy qrvára emelnének (hazudok, mert nem hiszem el), csak a piaci verseny ugye, meg ilyenek...
De ez akkor is mind szotyi és nem "normális".
Ezek szotyi tarifák.
Mind, beleértve a Cityt is.
300 alatt minden szotyi. (Ez a visszafogott álláspontom.)
Ha hagyom felszínre törni a hiénát, akkor
400-at írok. :-)
Előzmény: #148987 alelölülő 2011.03.02. 15:20:25 |
|
tomajer | 2011.03.02. 15:35:21 / # 148988 |
Fussunk neki még egyszer!
Örvendetes hír: Hiteles vezetőkkel újra működésbe hozták, a TGFSZ-t! A hallotaxiról jól ismert Apuka (Farkas Zsolt) és Málna (Fárbás Tibor) vezetésével, látok esélyt arra, hogy egy ütőképes érdekképviseletet csináljunk[/b]
|