Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.05.08 20:50
Bizonyára ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy Tarlós úrnak kinyílt a szeme, és rájött hogy a főváros is részesülhetne a reptér által kivetett autónkénti sarcból.
Az meg egy másik kérdés, hogy miért is fizetnek amúgy a főváros tulajdonában álló drosztért a taxisok, amikor már egyszer kifizettek évi 25e Ft-ot droszt használati díj gyanánt.
Az meg egy harmadik kérdés, hogy abból a kanyaronkénti 1000 Ft-ból valójában mennyit kér a reptér.
Na, ezért nem repterezek én.
Egyébként (bizonyára tévedek) de pont Zóna Taxitól álltak sorban húszasával a kollégák decemberben a Kerepesi úton, felvételre várva, ex Zóna Taxis autókkal.
Tehát logikus hogy a minőség nem lehet rosszabb mint korábban (a főtakács meg már elve repteres paraméterekhez kötötte a regisztrációt azoknál a kollégáknál, akik meghajoltak a + 100e Ft óvadék és a 60e Ft vizsgadíj előtt)
Főleg hogy akik bebuknak bármilyen okból, azoktól a főtakács pillanatokon belül képes megválni. Tehát folyamatosan tisztul a csapat.
Egyébként ki tudja mi lesz a reptérrel?
Naiv verzió: Csak nem visszajön a régi rend, és az évi droszt használatért használhatjuk majd ezt a drosztot is?
Realista verzió: Emelnek a fuvaronkénti leadón, a reptér a fővárossal közösen fog risztelni a taxisok leadóján.
Utóbbitól tartok.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.03.05 08:01
Hát ne mpont erre gondoltam :)
Bár tény, hogy a 150-es kolléga arra hivatkozik, hogy gyakorlatilag nincs gurulója, így oda-vissza már 300 a 150 :)
De ugye így az idegbaj és a szívroham még mindig benne marad a képletben.
A legnagyobb pályásokat is megkérdezném azért, ki szeretné (már feltéve ha van még neki normális családi háttere) mondjuk 45-55 éves korában itt hagyni őket pusztán azért "mer' én megmutatom hogy ismerem a várost" és ezt napi rendszerességgel 12-14 órán keresztül.
Amúgy is stresszes és veszélyes ez a munka, miért nem lehet követni a német, vagy a svájci példát?
Az emberi szervezetet felemészti a folyamatos éberség, agyalás, mindenre figyelés napi 12 órában.
Szerény véleményem szerint elvárható (lenne), hogy a fuvarszervezők levegyék a vállunkról a "ki van közelebb a címhez", illetve a "ki füllenti hogy a legközelebb van a címhez időben" fejezeteket. Legalább ennyit, amúgy is van éppen elég feladat ebben a szép (mások életét is olykor veszélyeztető) munkakörben.
Én legalábbis szeretnék még sokáig együtt lenni a családommal, és nem letérdelni az autó mellé, és abban bízni, hogy lesz valaki aki meglátja a kezdődő szívroham jeleit és kihívja a mentőt.
Gyanítom nem vagyok ezzel egyedül, attól függetlenül, hogy szeretem ezt a munkát.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.03.04 20:31
Ez egy meglehetősen dühös ember aránylag tényszerű, de azért sarkított hozzászólása. Értem én, mire akarsz kilyukadni, de azért ennyire nem általánosítanék. A normál tarifások között is akad szép számmal szorgalmas, és a szotyik közt is sok normális taxis van, akiket nem hajt a démon. Persze mindenki szeretne pénzt keresni, de nem mindegy milyen áron. Én azt gondolom, hogy a 21. századi technológiát kellene bevetni a fuvarszervezésben.
1 a gurulóból adódó veszteség minimalizálható lenne
2 az idegbajból (csapkodás idöszűkítéssel, majd autóverseny a címig) eredő emberveszteség (szívroham, szélütés, gyomorfekély, korai halál) minimalizálgató lenne.
3 valódi esélyegyenlőség az éhségből adódó rámemősség helyett
4 sem kályházni, sem tutizni, sem drosztolni nem kellene
Amit még feltétlenül visszahoznék rendeletileg, az a kiállási díj a telefonos megrendelöknek, fix áron. Ez legalább olyan fontos, mint a km díj az üzemanyag árhoz közelítése. És aki ebbe beleakciózik a taxisok bőrére, azt durván szankcionálni. És akkor beszélhetünk valódi fuvarszervezésről.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.03.02 21:42
De igen lehet.
A legfőbb kényszer, aki erre őket kényszeríti, az ott lakik bennük, minden reggel láthatják, amikor tükörbe néznek.
Senki más nem kényszeríti erre őket.
Nekem is nagyon imponált ami a plus-nál van, alacsony tagdíj (relatíve) alacsony óvadék (relatíve) első címfeldobás 5 perc, stb, stb.
Csak egy bökkenő van, ha holnap valaki csinál egy 140 Ft-os céget (és legalább olyan jól marketingel mint a plus) és az első címfeldobás 8 lesz, és még alacsonyabb havidíj, és még kevesebb óvadék, akkor megint zsupsz át oda, és még kevesebbért dolgozni?
"Gondolkodj Micimackó"
Nincs taxiszolgáltatás taxis nélkül, és az alacsonyabb havidíj nem kompenzálja a tarifaveszteséget, mivel az annál nagyobb, minél többet megy a gép.
És nem mentség hogy "nincs tartalék". Mert ha ma nincs, akkor holnap a még kevesebből annyi sem lesz.
És ennek csak a taxis tud megálljt parancsolni, ha mindezt átgondolja, és _nem_megy_el_ erre a tarifára szerződni.
Bárhová, ahol magasabbak a tarifák, tele5, 6x6, főtakács, vagy city és még sorolhatnám.
Csak hát ehhez a folyamatot kellene szemlélni, és nem az éppen aktuális időpillanatot.
De ez csak az én véleményem, és nem biztos hogy igazam van.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.03.02 17:51
Igen, teljesen igazad van. Annyit tennék hozzá, hogy mindaddig, amíg a 8(9?) éve meghatározott tarifaplafon alatt több mint 30 százalékkal fuvarozza a taxisok jelentős hányada az utasokat, addig hiteltelen az összes tarifa-plafon emelésí kísérlet. Ráadásul pont azok a kollégák teszik hiteltelenné a tarifa-emelésért kűzdőket, akik a legjobban áhítják. Ez kb olyan, mintha úgy mennék bér emelésért tárgyalni, hogy közben az oldalamra ragasztom, milyen kevésből is meg tudok élni. Szerinted lenne esélyem?
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.03.02 13:53
Én nem mondhatom azt, hogy a kolléga ebbe vagy amabba a cégbe lépjen be, ezt neki kell eldönteni. Pusztán arra céloztam, hogy amikor én is nyomott tarifával dolgoztam, nem éreztem megbecsülve sem a munkámat, sem a vállalkozásomat. És nem volt könnyű kilépni abból a baráti társaságból, de tisztában voltam vele, hogy sem a telefonszám tulajdonos sem a kormámy nem fog nálam jobban azonosulni a saját problémámmal. Vagyis az a taxis, aki beáll a szotyiba, és közben kevesli a fuvardijat, az gondoja végig -és minél többen tesznek igy annál nagyobb gondban lesz a szotyicég- hogy pontosan ő miatta tud(nak) létezni a szotyicégek (a cégtulajok soha nem fognak brutto 150, 164 Ft-ért fuvarozni) Röviden: ha nem lesz kiszolgáló, akkor fog bezárni, vagy rendes tarifát alkalmazni a szotyi. Utópia? Meglehet. A kormányra várni viszont naivitásnak tűnik.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.03.01 22:42
Nem állítottam, hogy tudom "Az egyedül üdvözítő megoldást".
Felnőtt emberek vagyunk, különböző igényekkel és mentalitással. Van a piacon pár cég, érdemes körülszaglászni, aztán mindenki döntse el maga. (Bár ahogy egyik ex kollégám mondta "Szerintem az összes gittegylet egy nagy rakás szar, tehát mindegy hol vagy.")
Nem jártam körbe az összes céget, de a kolléga úrnak igaza lehet.
Van aki az egyik helyen keres jobban, van aki a másikon, és van aki mindkét helyen kb. ugyanúgy, a különbség talán annyi, hogy ehhez az egyik helyen pont kétszer annyit autózik (és így költ a vállalkozására)
Egy dologban biztos vagyok, (és remélem hogy ez csak pesszimizmus, és nem lesz igazam) a politika szarik ránk, illetve ha majd nem így tesz, az pont nem azt fogja jelenteni, hogy a változások előnyösek lesznek ránk nézve.
Nem fognak olyan törvényeket hozni, ami a tarifákat normális mértékben (mondjuk km=benzin liter) szintre hozza.
Elég ránézni a BKV jegyárakra, azt sem szívesen piszkálják, mert népszerűtlen, még akkor sem, ha a BKV-t rendszeresen minden évben emiatt súlyos adóforintokból kell a lélegeztetőgépen tartani.
Ne legyenek illúzióink.
De mondom: ne legyen igazam.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.27 18:14
Drága Barátom, én nem értelek.
Üldögélsz kint a reptéren órákon át kezedben a laptoppal, és közben hol rövid novellákat gyártasz (Képzelt riport egy magyar reptéri-igazgatóval) hol meg a főtakácsot ostorozó beszólásokat, miközben
1. Nem vagy főtaxis.
2. Lehetnél, mert jó taxis vagy
3. Dolgozhatnál a városból, mert jó taxis vagy (bár akkor nélkülöznünk kellene a novellákat)
4. Elmehetnél tanácsadónak a reptéri illetékesekhez (vagy címezhetnéd az észrevételeidet Hardy Mihálynak személyesen) - a napi 4-5 óra semmittevés közben a placcon biztos lenne időd megtalálni az elérhetőségét -
De ez a legrosszabb verzió, és még pénzt sem keresel vele.
Ha meg süket a rádió, és ezért nem jössz be dolgozni az "ürgék földjéről" akkor hagyd ott a jelenlegi céget, válts egy másikra.
tényleg szeretettel ajánlom ezeket a figyelmedbe, mert sokkal jobban járnál vele, miközben nem idegesítenéd magad halálra az órákig tartó várakozással a hidegben.
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.02.27 17:42
Teljesen jogos felvetések.
Szinte szóról szóra egyet lehet vele érteni, annyiban finomítanék rajta, hogy nem a politikának kell helyrebillenteni a tarifákat, hanem nekünk, taxisoknak. A politika nem akar szavazatot veszíteni, egy darabot sem, nem fogja a nevét adni látszólag "ok nélkül" (mert hogyan magyarázná meg a "népnek" mindezt, amikor vidám vállalkozók rohangálnak 150 Ft-os tarifával) népszerűtlen intézkedésekhez.
Itt egy dolgot lehet tenni, (ahogy én is cselekedtem) amikor élve a saját vállalkozói szabadságommal (és megutálva azt a taxizást, amikor 800 Ft-ért rohangásztam át a Duna túloldalára) átpártoltam egy normális tarifával dolgozó társasághoz.
Hozzáteszem, nem is a 220, vagy a 240 Ft-os tarifa lenne a normális, hanem inkább a 260 nappali, és 320 éjszakai.
Vegyük észre hol tart a vállalkozásunk legfőbb költségét jelentő üzemanyag ára, ami általában liter/km szinten együtt mozgott.
És ha mindezt rendbehoztuk, akkor lehet gondolkodni azon, hogy aki vét a szakma szabályai ellen, annak mennyi időre vonassuk be a vállalkozói engedélyét.
(Még mindig fülembe csengenek néha az előző társaság diszpécserének szavai, miszerint a magyar lakosság nem visel el magasabb tarifát és transzfert, de ma már jókat mosolygok rajta)
De amíg tálcán kínálják fel a "bohóctarifákat" addig..
Ezen kellene változtatni, de nem hiszem, hogy a politika ez esetben potens megoldó lehetne.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.14 23:55
Szia szintén kevés hajú Barátom! :)
Délután írtam egy jó kis hozzászólást a fenti Holló-színház plágium gyanús irományodhoz, de sajna elszállt mint varjú a veteményeskertből :)
Próbálom összeszedni tömören így az esti borozás után :) sok mindenben igazad van, de mégis van most egyfajta érvényben lévő szabályozás (amin lehet, meg kell is vitatkozni, de van)
Ugyanakkor -és a fentiek miatt se- tekintsük már ártatlan ma született báránynak azokat a "kollégákat" akik előre megfontolt szándékkal kamu mikuláscsomagokkal váltják meg a parkolási díjat.
Tudom van ez a jól bevált gyakorlat kis hazánkban, hogy "a személyiségi jogok", amik különösen megilletnek olyanokat, akik egyébként előre megfontoltan vétenek a szabályok ellen, de legalább mi ne emeljük piedesztálra a szabályszegőket.
Mondom, a szabályozás rossz, (ez ellen lehet harcolni) de ez nem mentesíti a kamu mikuláscsomagos csapatot.
Ilyen remek kis írást lehetne kanyarítani egyébként egy olyan csapatról is, ahol a főnökség nulla marketinggel, a tarifákat a pincébe szorítva vérezteti ki a tagdíjfizető csapatot, ott is minimum ugyanennyi ambivalens kérdés merülne fel, na de azt mégsem a főtaxis topicban kellene fejtegetni :)
Egyébként aki tudja az egyedül üdvözítő megoldást, az gyorsan tegye közzé, mert többen áhítatttal hallgatnánk szavait! :)