Témakörök > Droszt Híradó > Kérdés TAXI 4-nél dolgozókhoz A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Konkrét (?) | 2010.05.06. 15:58:26 / # 147834 |
|
Megpróbálom összefoglalni, hogy mire gondolok KONKRÉTAN :
Mi alapján lehetséges egy szolgáltatás esetében Hatósági árat megállapítani egy piacgazdaságra épülő társadalomban ? Példákat szeretnék olvasni a taxi árakon kívül, hátha csak az én figyelmemet kerülte el ! Egy szolgáltatásnak ugyanúgy vannak "előállítási költségei", mint egy terméknek, ami nem konstans. Miután minden költségtényező változik évről - évre és nem lefelé (!), akkor a "fogyasztói ár", miért nem követi arányosan azt ? Ez az anomália megoldhatatlansága, felfoghatatlan szerintem.
350 Ft. körüli üzemanyagár mellett a járulékos költségekkel együtt a jelenlegi nyomott tarifa a vicc kategóriájával egyenlő.
A telefonos rendelés és az utcai leintés fordított értelmezését és árazását már említettem. A kiállási és várakozási díj eltörlése is csak az utasnak kedvez és ingyenessé teszi a szolgáltatás igénybevételét, pedig nekünk már költséget generált a rendelésével. A címfelvétel pénzbe került, a címre érkezés alatt megtett út is pénzbe került, a várakozási idő úgyszintén !
És akkor esetleg lemondanak, vagy egyszerűen "kinyomják a telefont reklamakor", minden következmény nélkül !
Ha ez a metódus így rendbenlévő és csak én látom tragikomikusnak a helyzetet, akkor megkövetek mindenkit és elnézést kérek !!!
- Hogy élek ...
Előzmény: #147833 Konkrét (?) 2010.05.06. 15:02:59 |
Konkrét (?) | 2010.05.06. 15:02:59 / # 147833 |
|
Köszönöm a majdnem mindenre kiterjedő válaszodat.
Egyetértek sok mindennel és örülök a javítási szándéknak is, amit leírtál. Reméljük nem csak kezdeményezés marad !
De elegánsan átsiklottál az általam leírt alap problémákon, ami lehet, hogy nem cég - specifikus, csak éppen megnyomorít minket !
Még mindig kitartok a véleményem mellett :
- Sehol a világon nincs ilyen, hogy belekényszerítenek (hatóságilag ill. vezetésileg) olyan vállalkozásba, aminek a működtetése gazdaságtalan és ellehetetlenít. Na most, ha még hozzávesszük a cégek önszabályozásából adódó "külön kedvezményeket" ami tovább növeli a veszteséget, mi marad ... ?
Ez ellen lehetne és kellene tenni, amire már vannak elképzelések, olvashattuk itt - ott, csak visszafordítani egy évek alatt elrontott folyamatot nem egyszerű, tudom !
Csak dühít, ha azt látom, hogy még tovább csúszunk lefelé a különböző átgondolatlan intézkedéssel, mert az UTAS ÉRDEKE szent és sérthetetlen egyedül ! :(
Előzmény: #147830 hacáz 2010.05.06. 13:39:08 |
Konkrét (?) | 2010.05.06. 14:25:05 / # 147832 |
|
Öt !
Előzmény: #147829 fair 2010.05.06. 10:53:55 |
Apuka | 2010.05.06. 14:23:17 / # 147831 |
Érdekes az okfejtésed!
Ugyan nem tudom melyik cégnél dolgozol de én még ápolatlan taxi4-es kollégával még nem találkoztam!
az hogy némelyik autó "koszos"?
persze van ilyen. Főleg az esős időszakban!
de olyankor másé is az!
Abban igazad van, hogy a tisztaság ( autó és taxis) fontos dolog de ne állítsd be úgy mintha ez lenne jellemző a társaságra!
- ajtó nyitás..
nos, a limuzin szolgáltatásnál ez megy. kipróbálható és alkalmazható ez a taxi esetében is csak kérdés milyen eredménnyel?
elég rendszeresen szállok ki az autóból ha olyan helyen vagyok ahol ez megtehető. de amikor kinyitod az jobb 1-et majd mennél a jobb hátsóhoz (hogy a többi utas felé is előzékenységet és udvariasságot mutass) addigra az már nyitva van ( hiába, nem vagyok egy szupermen) és a 3 utasom közli, hogy köszönik szépen, de ők inkább hátul foglalnának helyet.
és hiába van 2 ajtó hátul, ők azért azon egy ajtón másznak keresztül, be a kocsiba!
Érdekes!
én is a HáGéVé-ből tanultam meg taxizni és szolgáltatni!
lehet egy iskolába jártunk?
Előzmény: #147824 hobbytaxis 2010.05.05. 16:10:54 |
|
hacáz | 2010.05.06. 13:39:08 / # 147830 |
|
Nem hiszem, hogy bárkinek is fényesre kellene nyalni...csak meg kellene tanulni kezelni, ha részeg, ha gyökér....velem is előfordul, hogy lemondanak itt, ott. Dühít! De nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha ilyenkor mindenkit elkívánok melegebb éghajlatra. Szerintem ez nem csak nálunk fordul elő. Úgy hallottam, hogy mostanában kezdik komolyan venni ezeket a dolgokat is és megpróbálnak javítani nagyon sok mindenen. Érezhető a diszpécserszolgálat munkáján is. Rengeteg változás várható még.
Nagyon nehéz kiszűrni azokat az igen tisztelt kollégákat is akik egyszerűen csak...úgy nekiesnek, mint Tót az anyjának. Az utasnak sincs mindíg kedve, betelefonálni, egyszerűbbnek tűnik neki az, ha keres egy másik társaságot. Sajnos. Nem tudom, nem figyeltem, hogy nálunk dolgozol-e, de ha igen észrevehetően kezd eltünni az a fajta utaska?, remélhetőleg a pluszt és a minit hívják, a Mamut 2-be rendel," ide mennék a Mamut 1-ig, na jó, legyen a Moszkva tér, egyszer élünk!" Én csak bizakodni tudok...És megpróbálok valamicskét hozzátenni, hogy ne legyen ennél rosszabb.
Előzmény: #147827 Konkrét (?) 2010.05.06. 04:08:09 |
fair | 2010.05.06. 10:53:55 / # 147829 |
|
Hány drosztotok van?
Előzmény: #147827 Konkrét (?) 2010.05.06. 04:08:09 |
Konkrét (?) | 2010.05.06. 04:08:09 / # 147827 |
|
Úgy érzem, talán nem beszélünk el egymás mellett... :)
Egy szóval sem állítottam, hogy nem kell a szolgáltatás színvonalára odafigyelni, vagy, hogy nem lenne rajta javítanivaló a továbbiakban. Az amit leírt(ál)atok, ha tipikus jelenség lenne, gondolom már régen orvoslásra került volna. Kiszűrhető és eltávolítható az aki nem hajlandó megfelelni az elvárásoknak, vagy már fel sem kell venni a jelentkezőt, ha olyan ... !
Ami a henteses példádat illeti, jóóó. De mi van akkor, ha a vevő a "büdös gyökér" (pl. részeg, hangoskodó és kötözködik az üzletben)? Az eladó mosolyogva, előzékenyen kiszolgálja, vagy egyszerűen kitessékelik az üzletből ?
Az éremnek két oldala van, mint tudjuk és azt gondolom, hogy az utas kiszolgálása az első, mert ebből élünk.
De ne essünk már át a "ló másik oldalára" !
Az utas is, a vendég is, a vevő is "nevelhető" lenne, de ha habosra van nyalva a feneke és még ez sem elég, akkor szerinted hol van a vége ???
Velünk bármikor, bárki, bármit megcsinálhat, mert a szolgáltatóipar ilyen ? Nem, nem ilyen, csak ilyenné hagytuk, hogy alakuljon !
A hatósági ár sérthetetlenségétől kezdve, a nulla érdekképviseletig, a megrendelő mindenáron való megtartásából adódó "ingyen juttatásokon" keresztül a térítés nélküli rendelés lemondásokig ! Hogy van ez ? Kinek köszönhető mind ez ? Ez tényleg a Hülyék Országa, vagy csak fordítva ülünk a lovon ?
A világon nincs ilyen, hogy a telefonos megrendelés olcsóbb legyen, mint az utcai leintés ! A még pluszban nyújtott ingyen várakozás, már csak hab a tortán.
És én, hogy utálom az édességet ... !!! :(
Nonszensz ez az egész, Te jössz !
Előzmény: #147825 hacáz 2010.05.06. 00:27:58 |
Marcellus Wallace | 2010.05.06. 01:33:45 / # 147826 |
|
"Nem hülye vagyok, csak próbálok olyan tarifát alkalmazni, amit elém raktak anno."
Szépen megterítettek ahogy kell. Ezüst étkészlet, porcelán szett.
Csak a tányéron egy icipici darab szar volt.
Most ezt fogyasztod jó étvággyal, és megmagyarázod, hogy milyen finom.
Előzmény: #147825 hacáz 2010.05.06. 00:27:58 |
hacáz | 2010.05.06. 00:27:58 / # 147825 |
|
Örülök, hogy legalább valakit érdekel...Neeem! Maradjunk az ésszerű megoldásoknál...Nem biztos, hogy az a tuti, koszos, lepukkant autóval, soförrel, kütyüvel felszerelkezve kell az utasokat kiszolgálni....Annyiszor hallom: most miért csak ennnyi?? Multkor utaztam, kb 30%- al drágább volt...biztosan rossz az órája...vagy??!!!
Nem hülye vagyok, csak próbálok olyan tarifát alkalmazni, amit elém raktak anno. Mások szemében ez biztosan ciki.....ciki??? Nem kell 30 percet ingyen várni...miért is kéne??? Egyszerűen tudomásul kéne venni, hogy szolgáltatást nyújtunk!!! Bemész a henteshez...turkál a heftijében...bőffent egyet...mi kéne ha vóna??? Ez nem a legmegfelelőbb...Őskövült duma...Ha ebben merül ki a seggnyalás, hát...meg a nemistomhogyishívjákmi?? Ezért mertem rákéredszkedni..Ki mit tesz??? Vagy csak írunk egymásra hatalmas nagy csúnyákat!!!
Előzmény: #147823 Konkrét (?) 2010.05.05. 15:29:46 |
hobbytaxis | 2010.05.05. 16:10:54 / # 147824 |
|
Mindanyijan tehetünk a sikerér. Csak rajtunk mulik hogy lesz töb munkánk. Hijába a vezetöség fárattságos munkája meg a tömérdek pénze amit belől a reklámhagyjáratba ha ti nem mosatok minden nap nem vesztek tiszta ruhát nem beretvákosztok hanem elhanyagót csöves benyomását keltitek az utasokban. Nekem azér van sok álandom mert nálam tisztaság van és udvariaság ajtonyitás meg ijenek. De hát ez a sok birka idejöt a készbe amit mi felépitetünk az elejitöl fogva aszt aszitte hogy egyböl hawaj. Pedig ez a versenyfszérába nem igy müködik tudom mer olvasom a HáGéVét.
Előzmény: #147823 Konkrét (?) 2010.05.05. 15:29:46 |
Konkrét (?) | 2010.05.05. 15:29:46 / # 147823 |
|
Nos, néhány gondolat, a kérdésedre reagálva.
Mit tehetek valójában ? Magamba szálltam és rájöttem, hogy nem túl sokat ...
Eddig is normálisan, az elvárható gondossággal végeztem a munkámat, nem tudom mire próbáltál célozni ? Növelni kellene a meglévő utasaink komfort érzetét például ? Bármilyen állapotban, ruházatban, bármivel a kezében, bármiféle stílusban utazhat ? Ez lehetne az egyik megoldás a megrendelő megtartása érdekében ? Várhatnánk még, mondjuk 30 percet ingyen rendeléskor, az is "jó móka lenne", vagy milyen megoldásra gondoltál ?
Nem vagyok reklámellenes, sőt ! Én is azt gondolom, hogy muszáj megjelenni a "piacon" és éreztetni a stabil, erőteljes jelenlétet. De önmagában ez még nem elég szerintem és a mai körülmények között nem is fogja markánsan (!)éreztetni a hatását. Direkt lehetőség lett volna a pénz egy részéből, megszerezni vendéglátóhelyeket például, még akkor is, ha csak szezonálisról beszélhetünk ! Nem vagyok naív, tudom, hogy a Főtaxit nem fogjuk tudni kiszorítani sehonnan. Egy helyünk volt, kettő - háromnak kellene lenni, de mára már egy sincs !
Marad talán a Forma - 1 három napja, 6000 - ért, ami tavaly is egy nagy nulla volt a lecsökkent nézőszám miatt. Örültem, hogy a "rezsit" visszahoztam a versenynapon 1 fuvarral.
- Szóval, hogyan is, mit is kellene tennem ... ?
Várom a konstruktív javaslatokat, addig is jó munkát kívánok mindenkinek !
Előzmény: #147821 hacáz 2010.05.05. 14:18:28 |
hacáz | 2010.05.05. 14:27:42 / # 147822 |
|
Igazad van, de egyre nehezebben megy a síva vigadás....én is az utcáról próbálok megélni....kemény dió....
Előzmény: #147816 csogu 2010.05.05. 04:32:51 |
hacáz | 2010.05.05. 14:18:28 / # 147821 |
|
Még egy gondolat. Gondolom azzal is teljesen tisztában vagy, mitől is csúszhat lefelé egy cég. Te mit teszel annak érdekében, hogy ez ne így legyen?? Te kis erkölcsbajnok, magasztos Titán?
|
hacáz | 2010.05.05. 13:54:52 / # 147820 |
|
Mucika!
Te úgy hallottad, hogy visítottam volna??? Szerintem próbálkozz egy más színűvel, amit most szedsz az nem az igazi...Én nem írök Rólad csúnyákat....miért is tenném....szeretnél még beszélni róla??
|
Logikus | 2010.05.05. 10:25:20 / # 147819 |
|
Kedves barátom!
Ha esetleg felébredsz,és ugy döntenél,hogy más munka után nézel (mert a valóság salynos más) mesekönyv írónak simán elmehetsz! Ezt nem rossz indulatból írom! Régen volt az amikor egy éjszaka meg tudtad csinálni a tagdíjat! Mert ugye ha csinálsz 65000,- az még nem a tagdíj! Hol a napi rezsid? Tiszta szívből kívánom,hogy megcsináld! A Pászor úr meg ne a reklámba őlje a sok mondott pénzt! Inkább a tagdíjakból engedjen! Mert ugye a taxisoknak kb 50% esett vissza a bevételük!
Előzmény: #147812 hobbytaxis 2010.05.04. 21:24:08 |
Marcellus Wallace | 2010.05.05. 05:02:17 / # 147818 |
|
"Apuuuuuuuuuuu, gyere gyorsan bántanak minket!"
Micsoda szánalmas féreg vagy te.
Csúszik a céged lefelé a lejtőn, ahová apu taszította az okosságával. Mostmeg kapkod jobbra-balra. Aláírtátok az íveket? 184ért?
Te meg visítasz a vicces fiú miatt?
fingod sincs az iróniáról, de az elvtelen simulást megtanultad gyorsan. Gondolom megsimogatják a buksidat majd jól.
Előzmény: #147815 hacáz 2010.05.05. 03:52:05 |
csogu | 2010.05.05. 04:39:39 / # 147817 |
Mondjuk az írásod utolsó bekezdése érdekes annak a fényében, amit, pontosabban amire a 3388-as hozzászólásban reagáltál:-)
Erre nekem meg egy másik ismert mondás jutott eszembe:-))
vizet prédikál és bort iszik
Remélem nem haragszol érte.
Előzmény: #147815 hacáz 2010.05.05. 03:52:05 |
|
csogu | 2010.05.05. 04:32:51 / # 147816 |
Értelek én, de valljuk be, sokkal fogyaszthatóbb ez a stílus, mint amikor valaki dühében, elkeseredettségében feljön ide és elég nyersen fogalmazza meg mondandóját.
Előzmény: #147815 hacáz 2010.05.05. 03:52:05 |
|
hacáz | 2010.05.05. 03:52:05 / # 147815 |
|
T. Csogu!
Jó a vicc....egy bizonyos pontig. Lehet, hogy Kedves Kollégánk mindezt karikatúrának szánja....Nem tudom más cégnél hogy megy. Tény az, hogy nálunk legalább próbálnak valamit tenni az ÜGY érdekében....máshol??? Nem hiszem, hogy az a megoldás, valaki regisztrál egy szimpi nicknevet és irogat mindenféle csuda dolgot.... Nem jó....sehol sem jó....Mindenkinek tennie kellene, azért, hogy jobb legyen!! Le lehet hordani bárkit a sárga föld alá...DE! Tudod, ismered..."Mert a milyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek, és a milyen mértékkel mértek, olyannal mérnek néktek"....
Előzmény: #147813 csogu 2010.05.04. 21:33:38 |
hacáz | 2010.05.05. 03:34:27 / # 147814 |
|
Ok!
Előzmény: #147813 csogu 2010.05.04. 21:33:38 |