Hozzászólások száma: 11025
Ugrás a hírhez Oldalszám: 552
Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Dodi 2010.09.21. 17:55:05 / # 123849
avatar
Az egyre dráguló üzemanyag. A hiteltörlesztések növekedése. A valutaárfolyam folyamatos,kedvezőtlen alakulása. Az autó fenntartás(szervizelés,javítás,évenkénti vizsgáztatás)költségeinek növekedése. A gáz a villany,egyszóval a rezsi, az élelmiszerek,maga a MEGÉLHETÉS!! Mind kiadási tényező,amik NEM csökkentek az elmúlt év-években. S,gyanítom eztán sem fog. Csak a számunkra egyetlen megélhetési formát biztosító tényező csökken,de az folyamatosan: A TARIFA. Hát ez itt a hibás alaptézis!
Apuka 2010.09.21. 17:50:32 / # 123848
Kérdeznék tőletek valamit! Odasétáltam az utcán várakozó kollégátokhoz és a kezébe nyomtam egy kék szalagot azzal, hogy tegye fel az antennájára amennyiben egyet ért azzal, hogy legyen vége a negatív árversenynek! (csak halkan jegyezném meg, ez nem egy kimondott társaság ellen van hanem az egész taxis piacra értendő) Szóval, a kollégátok köszönettel elfogadta a szalagot, de azt mondta, egyenlőre nem teszi fel az antennára, mert fél, hogy letiltják érte!!! Köszönettel venném egy etikás válaszát ez ügyben! A kolléga félelme alaptalan volt vagy nálatok valóban fővesztés jár az ilyenért? Egyébként, csakhogy véletlenül se értsétek félre: A kék szalag antennára tűzése nem csak a negatív árverseny elleni nem tetszés kifejezése hanem jelzés a főváros rendelethozói felé is, hogy ideje rendbe tenni a tarifa-létszám-ellenőrzés kérdését!

Apuka 2010.09.21. 17:39:56 / # 123847
Üdv, Sándor! Nem merülnék el az általad leírt ideológia megcáfolásában! Sajnálom, hogy úgy érzed, neked jobb 150ft/ km-el járni mint 200 feletti km díjjal! A magam véleménye az, hogy jobban szeretnék magasabb tarifával dolgozni és kevesebb időt a kocsiban tölteni. A kevesebb időt a napi 12 órához mérten 8-9 órában tudnám elképzelni és , bár neked lehet ez ismeretlen fogalom, mindezt a napi 8-9 órát kb 26nap/hó-ra értem. Lehet, nincs lakásod, nincs családod, és ezáltal jobban érzed magad a kocsidban! De nekem, és a taxisok többségének családja van. és szeretnénk minél több időt a családdal, a gyerek neveléssel tölteni!
hiénakutya 2010.09.21. 16:48:58 / # 123846
Így van! Szerintem, de mondom, ez igazán egyéni privát véleményem (biztos van csoportos privát vélemény is, de ez egyéni privát vélemény), hogy életed végéig járj 150 forintos tarifával, nehogy árts magadnak! Majd a gazdád megsirat.
sándor 2010.09.21. 16:14:39 / # 123845
avatar
Kedves Tamás! Bűnösökről írsz, s megbélyegzést osztogatsz. Az én véleményem szerint itt a szó valódi értelmében vett bűnösökről beszélni,nem helyénvaló dolog. Főleg nem egy olyan médiát irányító ember tollából,akinek pártatlan felelőssége a rá testált média vezetése. Én a magam részéről úgy gondolom,hogy itt a több ezer család tönkre tételéről nem lehet szó. Egyfelől ennyien nem is jelezték az elégedetlenségüket,másfelől nincs mérhető számadat senkinek a birtokában. A taxis szakmát (is) az tette tönkre,amiért mindenki csak aggódik: A jólétben rosszul dimenzionált és nem kellő előrelátásból, vagy csak ad-hoc-majd megoldom- felkiáltásokkal felvett hitelek. Mi Magyarok sajnos hajlamosak vagyunk többet mutatni kifelé,mint amit a belső kapacitásunk elbírna. Nagyobb autó,nagyobb ház,nagyobb mellény,nagyobb egó. Ezért említettem előzőekben,hogy a racionalizálás enyhíthetne ezeken a bajokon. A széthúzás,acsarkodás,hangulat keltés viszont bizonyosan csak ront. Itt ebben a helyzetben az egész szakma vesztes.Az egykori rég megszokott -művi úton- generált jólétünknek sajnos vége szakadt. Anno már akkor is jósolgatták,de mindenki csak vészmadárkodásnak vélte és élte az addig megszokott életét.Ismételten mondom és hiszem,hogy ha most a Taxi4 csökkentette volna a tarifát,akkor ez a helyzet sosem alakul ki. Az írásod másik felében szintén bűnösként állítod be azon cégeknél dolgozó kollégáidat,akik ott próbálnak megélni. Magánvéleményedet elmondani szíved joga,hiszen ez egy szabad ország,de Te ennél itt sokkal,de sokkal több vagy,hiszen egyfajta felelősséget is viszel a válladon. Én a magam oldaláról kezdetektől dolgozom a plus-nál.Még abban az időben kezdtem,amikor nappal jó ha 50-80 db cim ment ki,éjjel pedig jó ha a háromszorosa. Visszaemlékezve, nem úgy mentem oda,hogy most aztán jól tönkreteszem ezer meg ezer taxis család életét. Úgy kerültem oda,hogy egy barátom szólt,hogy gyere át. tök normális,családias,stb. Akkor én a taxi2000 nél voltam és labdába sem rúgtam a batyus,nagypályás kollégáimtól.Alig tudtam pénzt csinálni. Ha meg belecsaptam,akkor meg leborultam. Ekkor hívtak a plus-hoz. Abban akkor az időben mindenki csak találgatott és nem szavazott bizalmat a cégnek. Nekem személy szerint a 164ft-os hűsítő árak után nem fájt annyira a 150 ft,mert repkedve ugyan,de megvolt a pénzem,s utas kilométerre vetítve 100 utas km-en mindössze 1400ft-ot veszítettem csak. Ez volt az indító ötlet,semmi egyéb. Hiszem hogy a többi srác sem azért ment oda vagy dolgozik még most is itt,hogy bárkit is tönkre tegyünk. Ráadásul nem is ez az ami az embereket per pillanat tönkre teszi. A másik gondolat szintén egy számszaki gondolat. Akkor amikor egy magasabb tarifás cégnél a kolléga felvesz egy fuvart ami csekkes,azt a fuvart terheli a visszatérítés ilyen vagy olyan százaléka. A könnyebbség kedvéért vegyünk egy alap 20%-ot. Ha mondjuk a taxi 4-nél van mindez,akkor minden 1000ft-ból 200-at elvisz ez a fajta visszapörgetés,ha ezen a síkon gondolkodunk tovább,akkor azt látjuk,hogy ezt tarifára visszavetítve a 184ft/km tarifa-20%=36,8 ft engedmény azaz 143,2ft a csekkes fuvar valódi tarifája ha 20% a sarzsi. Ezért magasabb a tagdij,mert ezeknél a cégeknél dolgozó kollégáim a magas tagdijjal fizetik ki azt,amit mondjuk a plus nem csinál: NEM vásárol fuvarokat. Ezért magas a tagdíj a városi taxinál a tele5 nél,a főtaxinál,Nálatok,ahol dolgozol Tomi. Ugyanis ezen elven haladva,Ti központilag dolgoztok ár alatt,s már nem rövid ideje,hanem hosszú,hosszú évek óta. Ha mindez nem lenne,akkor havi 40-60 ezer ft (társaságtól függöen) megmaradna a zsebetekben. Ezért mondom ismét,ne bűnbakok felkutatására fordítsuk amúgyis kevés energiánkat,hanem először is egyénileg próbáljuk racionalizálni a költségeinket,majd egy felügyelő bizottságon keresztül a törvényileg szabályozott és rendelkezésre is álló módon próbáljunk közös teherviselésre összpontosítani. Egyéni véleményem,s így az is lehet,hogy eltévedtem,de meglátásom szerint egy ad-hoc tarifa visszaemelés a jelen piaci körülmények között inkább ártana nekünk,mint használna. Szerintem,de mondom ez igazán egyéni privát vélemény. Köszi,teli brifkót.
Rocktaxi 2010.09.21. 15:52:00 / # 123843
Ha megtörtént volna, erről mindenki tudna a "plüssnél"! :-)
csogu 2010.09.21. 15:46:21 / # 123842
100 utasból egy ha panasszal él...a többi céget vált.
tomajer 2010.09.21. 13:48:05 / # 123841
OK! Ők kezdték. De! Akkor a piac, még benyelte. Nem váltak naggyá...hmm.. röhögtünk rajtuk, csak kezdők, mentek oda droidnak. Aztán amikor utolérte őket (lefelé) a tarifaverseny, ők is kinyitottak. Része lettek, az alsóháznak.
666666 2010.09.21. 13:46:39 / # 123840
Ez nem tőrtént meg. egyszerű mese az egész.Minden utas tud szorozni és tudja a kb viteldíjat. Ebben az esetben,ha megtörtént volna,akkor már rég panasszal élne. Persze olyan jó dolog rémmeséket gyártani.
666666 2010.09.21. 13:39:52 / # 123839
Talán a mobilt sem kellene kifelejteni. Ők talán korrektek?
tomajer 2010.09.21. 13:16:09 / # 123838
Vigyázni... azt lehet... De! Bűnösök, akik anno a Zónához rohantak, és naggyá tették, akik a Taxi4-hez rohantak, és naggyá tették, akik a Taxi 2000-hez rohantak és naggyá tették, akik a Pluszhoz rohantak, és naggyá tették. Hogy mindezt a túlélésért tették? Hát.... én úgy látom, egyikőnk sem éli túl. Jó stratégia volt:-( ui: És bűnösök vagyunk mi, akik elkövettük azt a hibát, hogy most megvédtük a Plusz taxit, Pásztor Gábor ölelő karjaitól. Hibáztunk. A Plusz Taxi, és a Pluszos "kollégáink" röhögnek rajunk, röhögnek a markukba:-( Én így látom.
tomajer 2010.09.21. 13:10:26 / # 123837
Holnap ilyenkor okosabbak leszünk....
333 2010.09.21. 12:50:11 / # 123836
avatar
Nagyon durva! Egyik utasom panaszkodott, hogy éjszaka 6000ft- ot fizetett a Plusban a Deák térről Rákospalotára. Nálam a 230- as tarifával nem volt 3000ft sem. A kérdésére, mit tegyen azt válaszoltam, ha bízik a szerencséjében hívjon Plust, ha nem mi még mindíg megbízhatóan elvisszük. Szerintem nem mer majd Plust hívni!!!
mármegint 2010.09.21. 12:20:01 / # 123835
avatar
Csak nem P. Sándorhoz van szerencsénk?:D

nuova 2010.09.21. 12:14:19 / # 123834
avatar
Nekem nem válaszoltál, de amit itt olvasok, csak megerősíti abbéli véleményemet, hogy értően állsz a dolgokhoz. Tenni is tudsz érte valamit? Nuova a nevem, de inkább naivát kellett volna felvennem. Én egy - a párjáért (az egészségéért /mert napi 16-18 órát dolgozik/ és az egzisztenciájáért /csak adósságai vannak, a kocsija az otthona/ aggódó nő vagyok, aki alig-alig lát bele ebbe a "harcba", lévén mostanság csöppentem ide.
monachus 2010.09.21. 12:12:14 / # 123833
avatar
Így már értelek. Igazad van. A "bűnösök"-kel azért vigyáznék. Az biztos, hogy távlatilag szemlélve inkább ártottak, mint használtak.
sándor 2010.09.21. 12:01:27 / # 123832
avatar
Szia Tamás! Köszi az észrevételt. Én a magam nevében úgy gondolom,hogy van egy kialakult helyzet. Megtörtént,létrejött. Kezelni kell. Kellene,nem pedig a múltban bűnösök után kutatva, vádakat kiabálni -véleményem szerint- vétlen taxisokra,akik csak túl akartak élni:válságot,bajokat,csekk hegyeket,autójavítási gondokat. Még mindig azt mondom,ez csak EGY alternatíva még most is a túlélésre,nem központi megoldás. Válság idején az árak emelése apolitikus lépésnek tűnik a számomra,ezért én sem alkalmaznám. Ezért gondolom én,hogy a tarifa csökkentése -anno- a közeli múltban racionális és a piaci mozgást lekövető lépésnek tűnik nekem. Az, hogy voltak emberek,akik feltalálták a "spanyol viaszt"...hát igen:szokták mondani,a bajban van a legtöbb üzlet... Ezen siránkozni, vagy bűnbakokat keresni,szerintem a mostanra kialakult helyzetben már szinte felesleges. A szakmánk egyfajta belső válságot él át. Ezt kezelni kellene olyan vezetőknek,akik ha nem is kívül állnak az érdekkörön,de legalábbis elfogulatlanok,s az alapproblémát kezelik,nem azokat akiknek a felelősségét önhatalmúan kikiáltják e témában. El lehet verni a port persze rajtuk is,de az előre visz bármit is,azon kívül,hogy a megítélésünk és a saját hangulatunk leromlik? Most és szerintem a jövőben is az emberi hangú konszenzusra jutás viheti előre ezt a kialakult helyzetet,nem az anarchia,s nem a felbújtás, vagy a felbújtásból fakadó hangulat teremtés. Szép és napsütötte délelőttöt mindenkinek. sziasztok
tomajer 2010.09.21. 11:45:03 / # 123827
Hogy a tarifacsökkentés racionális gazdasági lépés, hogy nem ártottak vele senkinek, és hogy az ott dolgozó "kollégáink" nem bűnösök a szakma, és többezer család kinyírásában!!! :-( Ez persze igaz a Taxi4-re, és a Taxi 2000-re is.

nuova 2010.09.21. 11:17:25 / # 123831
avatar
Erre én is kíváncsi lennék.
monachus 2010.09.21. 11:13:54 / # 123830
avatar
Komolyan kérdezem: mi az alaptézis és mi ahibás benne?
Oldalszám: 552