Felhasználó hozzászólásai
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.09.21 20:44
Tisztelt Urak!
Köszi,hogy itt lehettem.
Szitával nem érdemes vizet hordani,belátom!
Teli brifkót mindenkinek, sziasztok!
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.09.21 16:14
Kedves Tamás!
Bűnösökről írsz, s megbélyegzést osztogatsz. Az én véleményem szerint itt a szó valódi értelmében vett bűnösökről beszélni,nem helyénvaló dolog. Főleg nem egy olyan médiát irányító ember tollából,akinek pártatlan felelőssége a rá testált média vezetése. Én a magam részéről úgy gondolom,hogy itt a több ezer család tönkre tételéről nem lehet szó. Egyfelől ennyien nem is jelezték az elégedetlenségüket,másfelől nincs mérhető számadat senkinek a birtokában. A taxis szakmát (is) az tette tönkre,amiért mindenki csak aggódik: A jólétben rosszul dimenzionált és nem kellő előrelátásból, vagy csak ad-hoc-majd megoldom- felkiáltásokkal felvett hitelek. Mi Magyarok sajnos hajlamosak vagyunk többet mutatni kifelé,mint amit a belső kapacitásunk elbírna. Nagyobb autó,nagyobb ház,nagyobb mellény,nagyobb egó. Ezért említettem előzőekben,hogy a racionalizálás enyhíthetne ezeken a bajokon. A széthúzás,acsarkodás,hangulat keltés viszont bizonyosan csak ront.
Itt ebben a helyzetben az egész szakma vesztes.Az egykori rég megszokott -művi úton- generált jólétünknek sajnos vége szakadt. Anno már akkor is jósolgatták,de mindenki csak vészmadárkodásnak vélte és élte az addig megszokott életét.Ismételten mondom és hiszem,hogy ha most a Taxi4 csökkentette volna a tarifát,akkor ez a helyzet sosem alakul ki.
Az írásod másik felében szintén bűnösként állítod be azon cégeknél dolgozó kollégáidat,akik ott próbálnak megélni. Magánvéleményedet elmondani szíved joga,hiszen ez egy szabad ország,de Te ennél itt sokkal,de sokkal több vagy,hiszen egyfajta felelősséget is viszel a válladon. Én a magam oldaláról kezdetektől dolgozom a plus-nál.Még abban az időben kezdtem,amikor nappal jó ha 50-80 db cim ment ki,éjjel pedig jó ha a háromszorosa. Visszaemlékezve, nem úgy mentem oda,hogy most aztán jól tönkreteszem ezer meg ezer taxis család életét. Úgy kerültem oda,hogy egy barátom szólt,hogy gyere át. tök normális,családias,stb. Akkor én a taxi2000 nél voltam és labdába sem rúgtam a batyus,nagypályás kollégáimtól.Alig tudtam pénzt csinálni. Ha meg belecsaptam,akkor meg leborultam. Ekkor hívtak a plus-hoz. Abban akkor az időben mindenki csak találgatott és nem szavazott bizalmat a cégnek. Nekem személy szerint a 164ft-os hűsítő árak után nem fájt annyira a 150 ft,mert repkedve ugyan,de megvolt a pénzem,s utas kilométerre vetítve 100 utas km-en mindössze 1400ft-ot veszítettem csak.
Ez volt az indító ötlet,semmi egyéb. Hiszem hogy a többi srác sem azért ment oda vagy dolgozik még most is itt,hogy bárkit is tönkre tegyünk. Ráadásul nem is ez az ami az embereket per pillanat tönkre teszi.
A másik gondolat szintén egy számszaki gondolat.
Akkor amikor egy magasabb tarifás cégnél a kolléga felvesz egy fuvart ami csekkes,azt a fuvart terheli a visszatérítés ilyen vagy olyan százaléka. A könnyebbség kedvéért vegyünk egy alap 20%-ot. Ha mondjuk a taxi 4-nél van mindez,akkor minden 1000ft-ból 200-at elvisz ez a fajta visszapörgetés,ha ezen a síkon gondolkodunk tovább,akkor azt látjuk,hogy ezt tarifára visszavetítve a 184ft/km tarifa-20%=36,8 ft engedmény azaz 143,2ft a csekkes fuvar valódi tarifája ha 20% a sarzsi.
Ezért magasabb a tagdij,mert ezeknél a cégeknél dolgozó kollégáim a magas tagdijjal fizetik ki azt,amit mondjuk a plus nem csinál: NEM vásárol fuvarokat. Ezért magas a tagdíj a városi taxinál a tele5 nél,a főtaxinál,Nálatok,ahol dolgozol Tomi. Ugyanis ezen elven haladva,Ti központilag dolgoztok ár alatt,s már nem rövid ideje,hanem hosszú,hosszú évek óta. Ha mindez nem lenne,akkor havi 40-60 ezer ft (társaságtól függöen) megmaradna a zsebetekben.
Ezért mondom ismét,ne bűnbakok felkutatására fordítsuk amúgyis kevés energiánkat,hanem először is egyénileg próbáljuk racionalizálni a költségeinket,majd egy felügyelő bizottságon keresztül a törvényileg szabályozott és rendelkezésre is álló módon próbáljunk közös teherviselésre összpontosítani.
Egyéni véleményem,s így az is lehet,hogy eltévedtem,de meglátásom szerint egy ad-hoc tarifa visszaemelés a jelen piaci körülmények között inkább ártana nekünk,mint használna.
Szerintem,de mondom ez igazán egyéni privát vélemény.
Köszi,teli brifkót.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.09.21 12:01
Szia Tamás!
Köszi az észrevételt. Én a magam nevében úgy gondolom,hogy van egy kialakult helyzet. Megtörtént,létrejött. Kezelni kell. Kellene,nem pedig a múltban bűnösök után kutatva, vádakat kiabálni -véleményem szerint- vétlen taxisokra,akik csak túl akartak élni:válságot,bajokat,csekk hegyeket,autójavítási gondokat. Még mindig azt mondom,ez csak EGY alternatíva még most is a túlélésre,nem központi megoldás. Válság idején az árak emelése apolitikus lépésnek tűnik a számomra,ezért én sem alkalmaznám. Ezért gondolom én,hogy a tarifa csökkentése -anno- a közeli múltban racionális és a piaci mozgást lekövető lépésnek tűnik nekem. Az, hogy voltak emberek,akik feltalálták a "spanyol viaszt"...hát igen:szokták mondani,a bajban van a legtöbb üzlet... Ezen siránkozni, vagy bűnbakokat keresni,szerintem a mostanra kialakult helyzetben már szinte felesleges.
A szakmánk egyfajta belső válságot él át. Ezt kezelni kellene olyan vezetőknek,akik ha nem is kívül állnak az érdekkörön,de legalábbis elfogulatlanok,s az alapproblémát kezelik,nem azokat akiknek a felelősségét önhatalmúan kikiáltják e témában. El lehet verni a port persze rajtuk is,de az előre visz bármit is,azon kívül,hogy a megítélésünk és a saját hangulatunk leromlik?
Most és szerintem a jövőben is az emberi hangú konszenzusra jutás viheti előre ezt a kialakult helyzetet,nem az anarchia,s nem a felbújtás, vagy a felbújtásból fakadó hangulat teremtés.
Szép és napsütötte délelőttöt mindenkinek. sziasztok
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.09.21 00:33
Teljesen egyet értek Veled.
Ráadásul ennek a helyzetnek szerintem (sem) ez a megoldása. Itt nem a cégeknél dolgozó taxisok a hibásak,s még azt is megkockáztatom,hogy még ezeknek a cégeknek a vezetői sem. Ha visszanézünk a nem is annyira távoli múltba,azt látjuk,hogy először a Taxi4 ment az akkoriban "elfogadottnak" tekinthető árak alá (mélyen) kiváltva ezzel a szakma és a TFTSZ haragját. Ezek után felállt a Mobiltaxi a saját autóival,majd Jött a Taxi2000 aranyos Szendi Réka féle megalkotott "hűsítő áraival". Mindezen kialakult ártörések után lépett színre a plus tavaly májusban. Mi a sikere ennek a cégnek? Szerintem az,hogy az elején úgy indult:ne fizess tagdijat,csak vidd a címet. Majd jöttek a megrendelők és a tagdij egy év(!) alatt lett mindösszesen 35000ft,s isti bizi igéret van rá,hogy tavaszig NEM is lesz emelés.
Viszont közben a havi 5000 db-ról a cimmennyiség alaposan megnőtt. Lehetett dolgozni.Itt mindenki örömmel röpködött ide-oda még a kezdetekben (is) mert olyan jó volt a kevés kolléga-sok cím helyzet,hogy egyáltalán nem fájt. Ide senki nem úgy jött,hogy pisztolyt tartottak a fejéhezmhogy márpedig ide KELL menned... Az alku így szólt: akarsz 35000ft-ért 150 ft/km-el fuvarozni? Ha ugent mondtál,bevettek. Mindenki kapott esélyt.Aki nem becsülte-becsüli meg magát-előbb utóbb repül,de addig is megilleti az ártatlanság vélelme. Ez egyfajta lehetőség egy újrakezdésre.
Itt mindenki azért van,mert lehet dolgozni. A helyzet igy is úgy is nagyon rossz. Gazdaságilag. Borzasztó terheket cipel ez a szakma,ahogy a legtöbb szakma is. A válságot valahogy túl kell élni. Ez egyfajta alternatíva volt és az még ma is. Aki a Plus-nál van azért van itt,mert elfogyott máshol a "levegő" körülötte.
Talán nem járok messze az igazságtól,ha azt mondom,hogy ha a Taxi4 a 144 ft mellé beszáll az egyenlő teherviselési pozícióba és azt mondja,mától 25 ezer ft-al kevesebb a tagdij,akkor elképzelhető,hogy ma ez az állapot nem is létezik?
Hol van itt a baj? Ma a legtöbb csekkes fuvar " vásárolva van" Ez azt jelenti,hogy minden egyes elköltött forint után a fuvarszervező cég visszajuttat a fuvaroztatónak,ilyen-olyan mutyival egy bizonyos kialkudott %-os összeget. Minél több a csekkes fuvar,ez a szám annál nagyobb. Mára már 20-40%-ig mennek a visszatérítések,ami nagyon nagy összegeket tesz ki. Ez az oka,hogy a tagdíjak NEM mehetnek lejjebb. Ugyanis akkor nincs miből fizetni ezeket a sarzsikat a cégeknek. Igy azok felmondanak,s mennek máshoz. Ott a baj,hogy ezek a cégek elszemtelenedtek,s nyakra főre emelik a kért pénzt,látva a fuvarszervezők szorult helyzetét.Ezért húsbavágó,ha egy cégnél a lélejtani 300-as tagi létszám alá csökken a befizetők száma.ugyanis onnantól már jön a lejtő. LEFELÉ. Onnan visszahúzni a kormányrudat,szinte lehetetlen.
A mostani válság optimálisan szerintem a közös teherviseléssel (központ díj csökkentés) és a felesleges visszatérítések redukálásával hatékonyan kezelhető lenne. Egyénileg,meg a saját vállalkozások és személyes életek tehermentesítésével (kölcsönök átütemezése egy pénzügyi tanácsadó bevonásával ami díjmentes) lehetséges lenne.
Elképzelhető,hogy mindez utópia,de aki meglépi,annak biztos segítség volna.
Maga a fuvar km díjának magasra emelése egyértelműen NEM old meg semmit,csak elodáz egy kialakult problémát. Gazdasági alaptézis, hogy az árversenybe előbb vagy utóbb mindenki beszáll.Aki előbb az veszít kevesebbet.
Gondoljunk bele a fogyasztó kis agyába is. A drágább cég mennyivel ad többet? Semmivel. Itt-ha már van egy kialakult tarifa,most mindegy hogy kicsi vagy nagy, annak drasztikus megváltoztatása mindig vásárló erő kiesést okoz.
A mai napig több taxis cég megpróbálta alul überelni a plus-t tarifailag. Volántaxi, Fehér rádió, Travel, Nemzeti taxi. Nekik miért nem jön be már hónapok óta ez a project? Ezen nagyon el kellene gondolkodni. Ma Budapesten kellően hatékony és odafigyelő marketinggel el lehet adni a drágább szolgáltatást is. Hiszen a taxi 4 is ezt teszi. A helyzet az,hogy a mai világot üzletileg a target media (célzott reklám) viszi előre. Nem érünk rá ezt vagy azt nézni-olvasni,ezért a reklámozóknak kell kitalálni,hogy mit és mikor fogyasztanak el a vevők és akkor és ott lenyomni a torkukon.
Aki tanult ilyen irányban az tudja,hogy elsős alap tananyag,hogy sose reklámozzunk kampány szerűen. Ugyanis annak a haszna kb 10-15% még akkor is ha brilliáns. Ha egy reklám bugyuta, ügyetlen,de folyton ott van: az üt. A plus taxi a kezdetektől ott van minden médiában. Nem támogat rallye csapatot a tagok pénzéből, nem költ az Újpesti Dózsa vizilabda szakosztályára és nem tőzsdézik. Nem gyűjt hiteleket,nincsenek felesleges alkalmazottai. Egy munkaerő 3-4 feladatkört lát el. Tehát gazdálkodik,s ez látszik külső szemlélőként. Miért nem kérdezzük azt meg,hogy az eddig befizetett nagyon sok-sok millio ft a fuvarszervezőktől hová vándorolt el?
Ugyanis az lehetett volna fedezet a válságban.
Ráadásul van itt még valami. Minél nagyobb káoszt teremtünk magunk körül,annál ferdébb szemmel néznek majd ránk,s ehhez mérten fognak megítélni majd minket. A jelenlegi helyzetünk sem rőzsás. A főváros is górcső alá veheti a szakmát,és felülről kimondhatja hogy mától egységes ilyen vagy olyan akármivel lehet csak ezt művelni,ránk nyomva újabb több százezres terheket, Ezért ezt a problémát meg kellene oldani.Viszont az anarchia és az önbíráskodás nem megoldás. Mindenkinek van Vállalkozói Szerződése. Jogában áll azt jogi úton megtámadni, vagy felügyelő biztost kijelölni, egyfajta ügykezelőt aki megfelelő úton tesz lépéseket. A jelenlegi helyzet sérti a jogállami törvényeket, sért jogszabályokat és ráadásul nem vezet sehova. Lehet itt persze csatákat nyerni,de a háborút...? S egyáltalán kell-e háborúzni akkor amikor az elsődleges probléma az egyenlőtlen teherviselésen van. Aki azt hiszi,hogy a magsabb tarifa nem hoz egyértelműen tagdij emelést a fuvart megvásárló cégeknél,az bizony nagyot téved. Cseberből esünk vederbe,csak nem most,hanem két hónap múlva,amikor majd megy a bolt,s annyira el leszünk foglalva a hiányok pótlásával,hogy rálegyintünk az 5-10 ezres emelésre, mert mindegy...csak szóljon az a rádió...
ui: A csatornák "megfogásáról" személy szerint az a véleményem,hogy ettől nem lesz jobb. Mindenre van ellenszer. A csatorna fogás nem a többség hanem egy kisebbség antiszociális véleménye,ami sokkal több ember megélhetését veszélyezteti,mint az alacsony tarifa. Ráadásul,ha valaki visszaolvas a világháború történetébe,láthatja,hogy viszonylag egyszerű,bár időt igénylő eljárással 1 méteres pontossággal kiháromszögelhető a zavarást előidéző rádio(k). Nyílván akit mélyen érint ezt el is kezdte...sokan ezt tennénk azt hiszem...
Mindez egyéni vélemény volt,nem volt tisztem védeni senkit,mint ahogy bántani sem. Csupán csak leírtam,mint magán véleményt. Bocsi ha hosszú volt.
teli brifkót,széles utat
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.09.14 18:08
Bátorság: Tényleg azt hiszed,hogy az a bátorság,ha álarcban a tömeggel üvöltve farkast kiáltasz? Az nem bátorság,hogy nap nap után kijössz,teszed a dolgod rendesen? Nem károsítod meg az utasaidat,nincs cekker az urh-d alatt?Csak TAXIZOL. Csinálod és nem adod fel a nehézségek láttán sem. Tudod mi ez? Ezt hiívják hétköznapi bátorságnak. Te mire lázítasz? Mit akarsz? Akarsz 240ft-al járni? Ha ez bejönne a Budapesti átlag utasforgalom 30-35%-al minimálisan csökkenne. Ezek nem az én kitalációim. Gazdasági elemzések adta számok,s ráadásul egyenesen a fővárosi itélőtáblát támogató gazdasági szakemberek számítása. Ugyanis rögtön megnőne ekkor az amúgyis roskadozó és kiszolgálni képtelen BKV terheinek súlya. A taxi része Bp. tömegközlekedésének. Árképzésének ilyen-olyan engedélyezése kormányzati ügy is egyben. Másik oldal,hogy amikor nő a tarifa,nő egyben a központ díja is.Nem vetted még észre? 30% utasszám csökkenés+növekvő központ díj. Biztosan nagyon okos választás. Persze az árak nyomottak,de hol nem azok? Mindenki engedett! A gépkocsi dealer ugyanúgy,mint a suszter. Életben kell maradni és túl kell élni. Erre egy lehetőség ezen az áron való taxizás. Érdekes,hogy aki itt dolgozik nem zúgolódik.Van munkánk.Napi 15-25 cimet fel lehet venni. Megvan a pénzünk,reálisan 15%-al gurulunk többet,mint azelőtt.Nem fáj annyira.Ahhoz képest,hogy máshol szinte alig vagy sehogy sem megy,ez a cég fejlődik még most is. Sok száz embernek ad munkát és megélhetést. Tudunk számlákat fizetni,enni,tankolni. Ja,hogy dolgozni kell? Többet mint eddig? Hát bocsánat! Mit adnak ma ingyen?Miért nem kell küzdeni?
Mutass még egy céget ebben a szegmensben nekem Budapesten aki nemhogy nem veszített fuvarszámot,de egy év alatt meg 20-szorozta a kezdeti fuvarszámát. És ez nem duma! 5000cimmel indult el felfelé ez a cég anno tavaly nyáron.
Akkor miről beszélünk? Mai napig is folyamatosan nő a cimarány. Egy hétvége alatt naponta kb 1000 cimet kell lemondani. Nappal sem jobb a helyzet. Ilyenkor Te hol vagy, hogy dolgozz? Lenne itt még több cím is,de nem tudják kiszolgálni.Amúgy meg nem az árra kell haragudni,meg a metodikára. Az árversenyt NEM a plusz taxi kezdte el. Ezek tények.Ő az árverseny közepén szállt bele egy átgondolt megtervezett koncepcióval és volt ereje,ideje,pénze,hogy felfusson. Nem költött rallye csapatra,nem költött foci egyesületre,nem költött Üjpesti dózsa vizilabdára és nem vett nyaralókat Abbáziában.Azokat a tiz milliókat kéne most megtalálni ami ezekre a költséges faszságokra lettek elszórva a Ti pénzetekből,s ami igazán senkinek sem volt jó,kivéve aki ezt kapta és visszaszámlázta. Én azt mondom,hogy ahelyett hogy lázadsz barátom és arcnélkül bújtogatsz, kelj fel a játékgép mellől ahová a sikertelenségedet dobálod és menj ki az utcára és taxizz. Tudod mi a taxizás néhány alapvető alapja? Legyen egy munkaeszközöd. (ne hitelre)
Legyen annyi tartalékod,hogy 2 havi munka kiesést túl tudjál élni. (nem jártál vállalkozói alapismeretek tanfolyamra?)Egy vállakozás nem abból áll,hogy a semmire veszünk fel nagy hiteleket,s akkora kocsikkal járunk,mint egy istálló,s az árából mások házat vennének inkább, hanem egy gazdasági mechanizmus a vállalkozás.Meg kell teremteni előbb a pénzügyi alapjait,majd azt szinten kell tartani és a felette lévő minimális hasznot lehet saját célra kivenni. Alaptézisek.
Ha meg béreled az autót,akkor meg miért lázadsz?
Elfogadtál egy helyzetet,ami akkor és ott jónak tűnt.Vállaltál egy bérlati díj megfizetést. Hol tudod tartani,hol meg nem. Ez a Te felelősséged.
Mellette teleraktad magad ilyen-olyan törlesztésekkel. Nem gondolkodtál előre.Nem készültél váratlan helyzetekre.Hitelnél alapszabály: Jövedelmed 25%-nál többet NE terhelj le hitellel!!! Nálunk mi van? 75% a hitel és 25 még nincs leterhelve,de már nagyon gondolkodunk rajta. Ezek saját döntések voltak. Nem volt pisztolycső a halántéknál. Azt hittük,igy lesz jó,s dübörög a gazdaság. Mert ezt mondták. Hazudtak.Dübörgött is, csak lefelé...és Te is meg más is elhitte. Most az járt jól,akinek saját autó,nulla hitel,nulla adóssága van. Az most is megél és még elárulok Neked valamit:még félre is tud rakni. Sőt a közvetlen környezetemben van itt a plusnál olyan,aki havi 140 ezerért bérel autót.fizeti a tagdijat, tankol napi 6000ft-ért. nem megy 220 km-nél többet nem batyus és nincs kütyüje sem
Mindent időre megfizet,nincs elmaradása,tartozása,sem hitele ez igaz. És tudod mi van? Mindezeken felül heti 35-40 ezret még ki tud venni ebből a történetből úgy,hogy heti 5 munkanapot dolgozik. Igaz,akkor nagyon keményen.Nem kávézgat,nem beszélget,nem jár maxikához,meg sehova.Csak ül és nyom.Beszáll,kiszáll halad.Nem pofázik,nem lázad.Csak van. S még azt is elárulom Neked,hogy aki így tesz,azt mindezt ugyanigy le tudja művelni itt.
Tényleg komolyan Te úgy érzed,hogy ez egy szar állapot? Tényleg ezt kell megszüntetni ahhoz,hogy a TE személyesen magad által hitelekkel és káros szenvedélyekkel teli rakott kis életed jobb legyen azáltal,hogy 240ft lesz a tarifa? Akkor keresnél napi 5000ft-al többet?
Az se lenne elég,hidd el nekem. Tapasztalat. Vennél nagyobb autót (hitelre) bérelnél drágábbat(egyterűt) egy órával kevesebbet lennél kint. (mert úgyis dől a lé,nem igaz?)
Nem változna semmi barátom nem igaz,de jó egy kicsit hőbörögni,mert bár a következményekkel nem számolunk,mert be sem látjuk,viszont kiabálhattunk egy kicsit,mint régen a játszótéren...na szevasz
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.09.14 17:18
Nem tartozik Rád ugyan,de csak Neked elárulom. napi 8 óránál itt ennél a cégnél még soha nem ültem többet a kocsiban dolgozva. Ezért a szakmáért a benne eltöltött eddigi 35 évem alatt meg valószínűleg sokkal többet tettem már,mint Te egy gyerekes nick név mögül kiabálva.
Téma: Taxi4
Hozzáadva: 2010.09.14 02:51
Taxista2:Várna utca ott is RENDET KELL RAKNUNK. AKIRŐL A NAGYKÉPÜSÉGET MINTÁZTÁK AZT
OLÁH ATTILÁNAK HIVJÁK. Le kellene törni kicsit a szarvát.
Nagyképű lenne? Te mit tudsz felmutatni az életed főművének? A tegnapi nyereményedet a tulipánban a gépen?
Arra nem lehet nagyképűnek leni,már bocsi...
Viszont amit a Várna utcában létrehoztak egy év alatt.... megítélés kérdése,de az elmult 97 évben-mióta géperejű bérkocsi társulatok vannak- ilyen rövid idő alatt ilyen céget még senki nem alkotott...és működtet sikerrel a taxisai elégedettségére.
Tehát van baj? Nincs. Kell rendet tenni? Nem.
Viszont ha Te ott leszel, rád ismerünk...
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.09.14 02:18
Tenni? Mit? Nincs címünk? Nincs elég munkánk? Terrorizálnak minket netán agyba főbe? 35 ezer a tagdíj. Sok? Eltörölték a pacsipénzt. Nem jó?
No,a T4-nél az első kör eredményesen lement.
Viszont azt látni kell,hogy kici tarifa kici tagdij, nagyobb tarifa nagy tagdij, magas tarifa óriási tagdij.Mikor nem volt így?
Emelkedjen a kaució? Növekedjen a tagdíj?
Csak ezt el ne felejtsük soha,amikor friss kenyérrel terített fehér asztalhoz ültetnek le minket...
Mert ahogy az öreg medve is megmondta...már én sem alszom téli álmot,nemhogy az árpolitika. Nem árt MINDIG a sorok mögé a hangzatos szavak mögé, a jól csengő szónoklatok és ígéretek mögé nézni!!!
Amúgy meg egy egyszerű eset: A kis béka a mezőn ugrált,amikor a tehén...-hát mondjuk így- rápottyantott egy nagyot. Szegény béka érezte a szorult helyzetét,viszont a némi megszokható szagtól eltekintve finom melegben volt és kellemes puha ágyban. Kezdte jól érezni magát..
Eltelt jó pár nap így. A béka egyre nagyobb bátorságot merített...Kimegyek én! ki bizony! mondogatta... Addig addig hergelte magát,míg felfelé kezdett törni,kifelé a jó melegből és a puha ágyból.
Amikor elérte a külvilágot, jólesően nagyot sóhajtott:megcsináltam! és ekkor CSATT! csapott le rá a gólya csőre...
Mi lehet ebből a tanulság? pld-ul,hogy ha melegben vagy és van puha ágyad,s csak egy egész pici kellemetlen szagot kell eltűrnöd,ne kapálózz,ne hergelődj, mert mindig lesz aki Rád vadászik.
Óvjuk szerintem amink van és ott próbáljuk meg lazán jól érezni magunkat.
Itt aki tud-és akar- taxizhat kedvére. Napi 18-25 címet simán el lehet vinni a központtól.
Persze nem a tulipánból, vagy a Maxi asztala mellől...