Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2010.09.21. 10:05:26 / # 123829 |
Csak az alaptézis hibás.
Így aztán az egész....hmm....az:-(
Előzmény: #123828 nuova 2010.09.21. 08:06:11 |
|
nuova | 2010.09.21. 08:06:11 / # 123828 |
|
Szia Sándor, ez nem semmi, ez az írás. Ilyen összeszedetten leírni. Te nagyon jól látod a dolgokat. Ki vagy Te? Ez nem csak magánvéleménynek tűnik. Ez esettanulmány, tökéletes. A helyzetfelmérés tökéletes. A problémafelvetés tökéletes. Jó lenne, ha továbbgondolnád. Segíteni kellene ennek a társaságnak, úgy értem, a taxisoknak. Mindegy melyik cégnél vannak. Egyformán kiszolgáltatottak.
Előzmény: #123825 sándor 2010.09.21. 00:33:46 |
sándor | 2010.09.21. 00:33:46 / # 123825 |
|
Teljesen egyet értek Veled.
Ráadásul ennek a helyzetnek szerintem (sem) ez a megoldása. Itt nem a cégeknél dolgozó taxisok a hibásak,s még azt is megkockáztatom,hogy még ezeknek a cégeknek a vezetői sem. Ha visszanézünk a nem is annyira távoli múltba,azt látjuk,hogy először a Taxi4 ment az akkoriban "elfogadottnak" tekinthető árak alá (mélyen) kiváltva ezzel a szakma és a TFTSZ haragját. Ezek után felállt a Mobiltaxi a saját autóival,majd Jött a Taxi2000 aranyos Szendi Réka féle megalkotott "hűsítő áraival". Mindezen kialakult ártörések után lépett színre a plus tavaly májusban. Mi a sikere ennek a cégnek? Szerintem az,hogy az elején úgy indult:ne fizess tagdijat,csak vidd a címet. Majd jöttek a megrendelők és a tagdij egy év(!) alatt lett mindösszesen 35000ft,s isti bizi igéret van rá,hogy tavaszig NEM is lesz emelés.
Viszont közben a havi 5000 db-ról a cimmennyiség alaposan megnőtt. Lehetett dolgozni.Itt mindenki örömmel röpködött ide-oda még a kezdetekben (is) mert olyan jó volt a kevés kolléga-sok cím helyzet,hogy egyáltalán nem fájt. Ide senki nem úgy jött,hogy pisztolyt tartottak a fejéhezmhogy márpedig ide KELL menned... Az alku így szólt: akarsz 35000ft-ért 150 ft/km-el fuvarozni? Ha ugent mondtál,bevettek. Mindenki kapott esélyt.Aki nem becsülte-becsüli meg magát-előbb utóbb repül,de addig is megilleti az ártatlanság vélelme. Ez egyfajta lehetőség egy újrakezdésre.
Itt mindenki azért van,mert lehet dolgozni. A helyzet igy is úgy is nagyon rossz. Gazdaságilag. Borzasztó terheket cipel ez a szakma,ahogy a legtöbb szakma is. A válságot valahogy túl kell élni. Ez egyfajta alternatíva volt és az még ma is. Aki a Plus-nál van azért van itt,mert elfogyott máshol a "levegő" körülötte.
Talán nem járok messze az igazságtól,ha azt mondom,hogy ha a Taxi4 a 144 ft mellé beszáll az egyenlő teherviselési pozícióba és azt mondja,mától 25 ezer ft-al kevesebb a tagdij,akkor elképzelhető,hogy ma ez az állapot nem is létezik?
Hol van itt a baj? Ma a legtöbb csekkes fuvar " vásárolva van" Ez azt jelenti,hogy minden egyes elköltött forint után a fuvarszervező cég visszajuttat a fuvaroztatónak,ilyen-olyan mutyival egy bizonyos kialkudott %-os összeget. Minél több a csekkes fuvar,ez a szám annál nagyobb. Mára már 20-40%-ig mennek a visszatérítések,ami nagyon nagy összegeket tesz ki. Ez az oka,hogy a tagdíjak NEM mehetnek lejjebb. Ugyanis akkor nincs miből fizetni ezeket a sarzsikat a cégeknek. Igy azok felmondanak,s mennek máshoz. Ott a baj,hogy ezek a cégek elszemtelenedtek,s nyakra főre emelik a kért pénzt,látva a fuvarszervezők szorult helyzetét.Ezért húsbavágó,ha egy cégnél a lélejtani 300-as tagi létszám alá csökken a befizetők száma.ugyanis onnantól már jön a lejtő. LEFELÉ. Onnan visszahúzni a kormányrudat,szinte lehetetlen.
A mostani válság optimálisan szerintem a közös teherviseléssel (központ díj csökkentés) és a felesleges visszatérítések redukálásával hatékonyan kezelhető lenne. Egyénileg,meg a saját vállalkozások és személyes életek tehermentesítésével (kölcsönök átütemezése egy pénzügyi tanácsadó bevonásával ami díjmentes) lehetséges lenne.
Elképzelhető,hogy mindez utópia,de aki meglépi,annak biztos segítség volna.
Maga a fuvar km díjának magasra emelése egyértelműen NEM old meg semmit,csak elodáz egy kialakult problémát. Gazdasági alaptézis, hogy az árversenybe előbb vagy utóbb mindenki beszáll.Aki előbb az veszít kevesebbet.
Gondoljunk bele a fogyasztó kis agyába is. A drágább cég mennyivel ad többet? Semmivel. Itt-ha már van egy kialakult tarifa,most mindegy hogy kicsi vagy nagy, annak drasztikus megváltoztatása mindig vásárló erő kiesést okoz.
A mai napig több taxis cég megpróbálta alul überelni a plus-t tarifailag. Volántaxi, Fehér rádió, Travel, Nemzeti taxi. Nekik miért nem jön be már hónapok óta ez a project? Ezen nagyon el kellene gondolkodni. Ma Budapesten kellően hatékony és odafigyelő marketinggel el lehet adni a drágább szolgáltatást is. Hiszen a taxi 4 is ezt teszi. A helyzet az,hogy a mai világot üzletileg a target media (célzott reklám) viszi előre. Nem érünk rá ezt vagy azt nézni-olvasni,ezért a reklámozóknak kell kitalálni,hogy mit és mikor fogyasztanak el a vevők és akkor és ott lenyomni a torkukon.
Aki tanult ilyen irányban az tudja,hogy elsős alap tananyag,hogy sose reklámozzunk kampány szerűen. Ugyanis annak a haszna kb 10-15% még akkor is ha brilliáns. Ha egy reklám bugyuta, ügyetlen,de folyton ott van: az üt. A plus taxi a kezdetektől ott van minden médiában. Nem támogat rallye csapatot a tagok pénzéből, nem költ az Újpesti Dózsa vizilabda szakosztályára és nem tőzsdézik. Nem gyűjt hiteleket,nincsenek felesleges alkalmazottai. Egy munkaerő 3-4 feladatkört lát el. Tehát gazdálkodik,s ez látszik külső szemlélőként. Miért nem kérdezzük azt meg,hogy az eddig befizetett nagyon sok-sok millio ft a fuvarszervezőktől hová vándorolt el?
Ugyanis az lehetett volna fedezet a válságban.
Ráadásul van itt még valami. Minél nagyobb káoszt teremtünk magunk körül,annál ferdébb szemmel néznek majd ránk,s ehhez mérten fognak megítélni majd minket. A jelenlegi helyzetünk sem rőzsás. A főváros is górcső alá veheti a szakmát,és felülről kimondhatja hogy mától egységes ilyen vagy olyan akármivel lehet csak ezt művelni,ránk nyomva újabb több százezres terheket, Ezért ezt a problémát meg kellene oldani.Viszont az anarchia és az önbíráskodás nem megoldás. Mindenkinek van Vállalkozói Szerződése. Jogában áll azt jogi úton megtámadni, vagy felügyelő biztost kijelölni, egyfajta ügykezelőt aki megfelelő úton tesz lépéseket. A jelenlegi helyzet sérti a jogállami törvényeket, sért jogszabályokat és ráadásul nem vezet sehova. Lehet itt persze csatákat nyerni,de a háborút...? S egyáltalán kell-e háborúzni akkor amikor az elsődleges probléma az egyenlőtlen teherviselésen van. Aki azt hiszi,hogy a magsabb tarifa nem hoz egyértelműen tagdij emelést a fuvart megvásárló cégeknél,az bizony nagyot téved. Cseberből esünk vederbe,csak nem most,hanem két hónap múlva,amikor majd megy a bolt,s annyira el leszünk foglalva a hiányok pótlásával,hogy rálegyintünk az 5-10 ezres emelésre, mert mindegy...csak szóljon az a rádió...
ui: A csatornák "megfogásáról" személy szerint az a véleményem,hogy ettől nem lesz jobb. Mindenre van ellenszer. A csatorna fogás nem a többség hanem egy kisebbség antiszociális véleménye,ami sokkal több ember megélhetését veszélyezteti,mint az alacsony tarifa. Ráadásul,ha valaki visszaolvas a világháború történetébe,láthatja,hogy viszonylag egyszerű,bár időt igénylő eljárással 1 méteres pontossággal kiháromszögelhető a zavarást előidéző rádio(k). Nyílván akit mélyen érint ezt el is kezdte...sokan ezt tennénk azt hiszem...
Mindez egyéni vélemény volt,nem volt tisztem védeni senkit,mint ahogy bántani sem. Csupán csak leírtam,mint magán véleményt. Bocsi ha hosszú volt.
teli brifkót,széles utat
Előzmény: #123813 2010.09.19. 16:33:25 |
törölt felh. | 2010.09.20. 22:36:27 / # 123824 |
|
Dél Afrika egyébként egy nagyon hasznos ország Magyarország számára!
Úgy tudom, (statisztikák alapján),hogy náluk a legmagasabb az arány, a reklámokra adók között.
Mivel ők is a tisztesség mintaképei, miért is kételkednének másokban.
Bár kíváncsi vagyok a reklám hatására is.
Hányan fognak hozzánk átruccanni, kipróbálni a reklám igazságtartalmát!?!:)))
Előzmény: #123822 sdsd 2010.09.20. 14:59:54 |
Csaholó | 2010.09.20. 17:47:09 / # 123823 |
|
Önadózó vagyok!Jelenleg is van tartozásom!!!NEKED ugye nincs.Mindjárt gondoltam!Egyébként sok más melóhelyet tudnék még mutatni,ahol nem vagy teljes MÓKA időre bejelentve!!!MULTI-kat is!
Előzmény: #123753 hiénakutya 2010.09.18. 13:49:13 |
sdsd | 2010.09.20. 14:59:54 / # 123822 |
|
"felhívják az ideutazók figyelmét a cégre és az ezzel járó tisztességre." Azért ez egy kicsit durva. Nem gondolod?
Előzmény: #123814 666666 2010.09.19. 17:50:19 |
belevau | 2010.09.20. 11:24:12 / # 123819 |
|
:))))))
Spórolok Neked, add meg a számodat és már hívlak is!
Előzmény: #123806 2010.09.19. 15:47:32 |
Csumi | 2010.09.20. 11:08:43 / # 123818 |
|
Mi ez? Valami vicc lap? Felnőtt emberek vannak itt? Nevetségesek vagytok..... :-(
|
kuraftumuj | 2010.09.20. 03:09:12 / # 123816 |
|
Én még a Mobiltelefon számát is megadom!:)
+36302102353 Hívj és adom a számát!:)
Előzmény: #123803 2010.09.19. 14:21:59 |
dragon1 | 2010.09.19. 22:09:23 / # 123815 |
|
ejnye,,ejnye....kedves MIKI....REZSŐ...
Előzmény: #123802 2010.09.19. 14:03:32 |
666666 | 2010.09.19. 17:50:19 / # 123814 |
W.Csörcsil
IDÉZET:
"Sőt még szerintem fogva is lesz.
És hiába próbálják megkeresni, sose fogják megtalálni:D.
De nagyon megérdemli a szotyi+ és dolgozói is hogy ne tudjanak dolgozni. Főleg ennyire az ár alatt.
És további jó munkát kívánok a nyomkodónak:D:D:D."
Tudod barátom,hogy ez a topicneved azt megértem.Biztosan hallottad valahol és megtetszett.Azt,hogy gratulálsz a nyomkodósoknak azt is megértem,mert te valószínüleg abba a kategóriába tartozol,akit ver otthon az asszony.Viszont,hogy és-el kezded a mondataidat azt nehezen értem meg.Nagyfokú tanulatlanságról teszel tanubizonyosságot.
Tudatom veled,hogy minden címet ki tudtak adni és minden megrendelő kapott autót.
Űlj csak a tutiban fél éjszaka és agyalj azon,hogy miért is nem léptél időben a Plus-hoz.
A PLUS TAXI mindenhol ott van a világon reklám formájában.
Ezt a képet éppen egy Dél Afrikai oldalról töltöttem le,ahol felhívják az ideutazók figyelmét a cégre és az ezzel járó tisztességre.
Előzmény: #123777 W.Csörcsil 2010.09.19. 11:42:26 |
|
törölt felh. | 2010.09.19. 16:33:25 / # 123813 |
|
Miért nem irogattok a nagy taxi 2000-ről, a nagy Minimobil-ról a nagy taxi 4-ról? Nem ök kezdték!!! Ha mi nem lennénk A létszám ami a Plusnál van ott lennének!!A tagdij miatt van itt annyi kollega!! Erre nem gondoltatok!! Szidni mindig azt kell amely cég reállis tagdijat kér.
|
törölt felh. | 2010.09.19. 16:21:09 / # 123812 |
|
Vigyázz !!! Picur nincs egyedül!! A csönd nagy úr!!!
Előzmény: #123810 volántaxis 2010.09.19. 16:12:50 |
jomeo! | 2010.09.19. 16:19:54 / # 123811 |
|
Igen! És ami felháborít engemet az az, hogy itt szervezkednek ezek a "taxisok", amikor tényleg még vasárnap délután is az Etikai Bizottság itt dolgozik, hogy letörje az imperialista szervezkedőket, akik örülnének, hogy egyáltalán ügye dolgozhatnak! Főleg a mai világban, amikor akkora a munkanélküliség!
Én bizakodva nézek a jövőbe, és egyben büszke is vagyok, hogy manapság amikor annyi a nélkülözés, egy bátor lépéssel 150 Ft lett a tarifa. Ezzel sok embert utassá alakíthatunk, és talán az inflációt is csökkenthetjük úgy, hogy a GDP meg nő! Ezzel Magyarország felemelkedését is biztosítjuk.
Szívesen vállalnék olyan munkát, hogy beférkőzök a taxisok baráti társaságába és jelentéseket írok róluk, amit azután prezentálok.
Előzmény: #123810 volántaxis 2010.09.19. 16:12:50 |
volántaxis | 2010.09.19. 16:12:50 / # 123810 |
|
Szerintem is a legjobb cég. Alíg várom hogy legyen már egy céges buli, ahol a gyermekeim, és az asszony is megismerheti végre a Drága Jó Etikásainkat, akik hétről hétre, fáradtságot nem ismerve saját szabadidejüket feláldozva segítik munkánkat.
Picurnak:
|
törölt felh. | 2010.09.19. 16:08:03 / # 123809 |
|
Drágáim ahol péézt lehet keresni ott miért van létszámstop .Ha a többi cégnél minden rendben van miért jöttök annyian drágáim?
|
jomeo! | 2010.09.19. 16:05:35 / # 123808 |
|
Picur!
Kedves feleségem rántott libamájat sütött, zsemlyegombóccal, szeretettel várlak egy ebédre! Milyen süteményt szervírozhatok Neked?
Én nagyon szeretem a Plus Taxit! Köszönöm, hogy itt dolgozhatok.
|
jomeo! | 2010.09.19. 16:01:32 / # 123807 |
|
A Plus Taxi a legjobb cég a világon!
A 150 Ft reális, még abból félre is lehet tenni!
Nem tudom mit háborognak a kollégák.
Nagyon jó a hangulat is, baráti a légkör, egy igazi kollektiva.
|
törölt felh. | 2010.09.19. 15:47:32 / # 123806 |
|
No belevau!!Viszanyaljon?? Lehet érted is lessz fejpénz !!Vakkants a saját topicodba drágám .Hagyd a saját elhatározásából idejött kollegákat nem birálni!!!!!Nekik nem probléma a 150 /km A tagdij is reális.
Előzmény: #123805 belevau 2010.09.19. 14:48:19 |
belevau | 2010.09.19. 14:48:19 / # 123805 |
|
Csak aztán nehogy a visszanyaljon a fagyi!
Előzmény: #123803 2010.09.19. 14:21:59 |