Témakörök > Hírek fórumai > A személytaxi szolgáltatásban a legmagasabb hatósági árként alkalmazott viteldíj mértékének módosítása A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
törölt felh. | 2007.08.20. 08:08:55 / # 112003 |
|
szerintem a péknek nincs baja a hatékonyságával ez nem jó példa a pék meg majd megoldja magának.
A baj az hogy a taxis nem akarja megoldani magának hanem mindenki mástól várja a megváltást.
Ha a taxis akarná és tényleg akarná akkor nem lenne mini mobil taxi 150.-os km díjjal nem lenne 2, 3, 4, meg5-ös kártya egyik cégnél sem és nem lenne kedvezményes tarifa csak azért mert igénybe veszi az utas a szolgáltatást.
Nem vagyok túl jó statisztika készítő ezért bele sem kezdek de valakivel számoltasd ki hogy az elmult 5 évben ha nem használtad volna a kedvezményes tarifáidat akkor most mennyivel több megtakarított pénzed lehetne otthon mert ugye így is életben vagy és ha akartak volna többet a taxisok akkor a hatóság részéről a 240,- os viteldíjj már régóta rendelkezésre állt.
És akkor még az éjszakai műszakban eltöltött időt is ki lehetne számítani a 336.- os tarifával.
Szerintem ez is egyfajta hatékonyság növelés lehetne.
Előzmény: #112002 öcsi 2007.08.20. 01:11:34 |
csogu | 2007.08.20. 07:09:55 / # 111978 |
Na, végre egyetértünk. Hatékonyság!? Minőség!? Had ne mondjam.
Gyerekek, ezek mind-mind parasztvakítások. Ne dőljünk már be neki. A fociban is büntetik az időhúzást. Térjünk már észhez, mert magam alá rondítok.
Álmodozni én is tudok, sőt, még tetszik is, de a valóság ennél sokkal ridegebb.
Álom:
Kedves hallotaxi olvasók örömmel közölhetjük veletek, hogy a 3 megmaradt budapesti taxis cég megnyitotta 112. drosztját, ami a Westend City Centernél található Hilton szállónál található. Egyben szeretnénk bejelenteni, hogy Somogyi István, mindenki Pista bácsija, 55 éves korában nyugdíjba vonult. Tiszteletére nagyszabású búcsú partit rendezünk, ahol átadjuk a cége által kiutalt 1 millió forint búcsú pénzt, és a kollégák által szintén összedobott 800 ezer forintot. Így (Pista bácsi leköszönésével) 3765 db taxis maradt Budapesten.
A valóság (jövő?):
Kedves hallotaxi olvasók, döbbenettel értesültünk, hogy megmaradt 23 droszt (amin a 24 budapesti cég osztozik) droszt díja évi 76 ezerről 118 ezerre emelkedik. Héray úr, aki az elmúlt héten vásárolta fel a MOL részvények 23%-át, sajnálattal jelentette be a hírt.
„Muszáj emelni, mert a költségek nőnek”.
Somogyi István, 94 éves droid taxis 2 hét nem megváltható tiltást kapott, mert nem volt hajlandó 50 forintért felsegíteni Kolompár Lajos úrnak, az OBI-ban vásárolt 10 db. cementes zsákját. A rossz nyelvek szerint azért kapott csak ilyen mérsékelt büntetést, mert ő is csak havi 164 ezer, mint mindannyian.
Majercsik Tamás, a hallotaxi főszerkesztőjének nyilatkozata szerint, lassan tarthatatlan a 134 forintos tarifa.
Úgy röhögjetek ezen a pár soron, hogy egy mai etikai szabályzaton 1985-ben mindenki a bokáját fosta volna le a nevetéstől, és a vállam veregették volna, hogy jaj de vicces gyerek vagyok!!!
Inzert, te egy full értelmes ember vagy. Kihasználtságot már nem lehet fokozni sokáig, mert totál kihasználnak minket. Dehogy „értelmesen” is válaszoljak neked. A hasznosság csak akkor növelhető hatékonyan (szerintem), ha 12 cég helyett 3…maximum 4 marad és ezen cégek összlétszáma nem éri el a 4 ezer főt!!!
|
|
öcsi | 2007.08.20. 01:11:34 / # 112002 |
|
Több hatékonysággal, több kenyeret tudna sütni, és mivel több kenyeret sütött, akkor ne drágábban, hanem olcsóbban adja.
Szerintrd mit csinálna?
Elárulom:
Jól hátba csapna a péklapáttal.
|
öcsi | 2007.08.20. 01:06:59 / # 112001 |
|
Ezt magyarázd meg a pékeknek, és hátha nem emelnek szeptemberben.
Előzmény: #111998 2007.08.19. 20:00:04 |
tomajer | 2007.08.20. 00:05:28 / # 112000 |
Nagyon nagyon igazad van a hatékonysággal.
A budapesti taxis nagyon nagy úr, ezzel az egy autó, egy sofőrrel, meg a harminc negyven százalékos gurulóval.
De, a tarifafixálás nélkül kezdünk bele a hatékonyságnövelésbe, akkor azt fogjuk észrevenni, hogy a plusz bevétel nem a mi zsebünkbe vándorol, hanem az utasokéban marad, mert apró kis lépésenként elversenyezzük!
Tehát, nem az emelés, hanem a fixálás a lényeg!
Csak a hatósági áras taxi ment meg bennünket!
Előzmény: #111998 2007.08.19. 20:00:04 |
|
twenty | 2007.08.19. 23:04:25 / # 111999 |
|
Igazából ki kellene találni egy jó alapot, aztán meg nem elfelejteni az évenkénti infláció követést.
Ezt persze nem foghatjuk föl emelésnek, csak szintentartásnak. Ha nem követjük, akkor a saját pénzedből fizetsz minél többet és többet az életre. Az utazóközönség pedig nem fog meglepődni, hiszen a pék a fodrász stb. is ugyanúgy emeli az árait.
A fuvarszervezőknek pedig pontosan az a legjobb, hogy Te ki vagy csontozva, és sokan el sem gondolkozhatnak, hogy kihagyjanak egy-két napot.
Én már régóta úgy érzem, hogy nekik fáj,ha egy forintal is többet keresel.
|
törölt felh. | 2007.08.19. 20:00:04 / # 111998 |
|
igen ez szép gondolat de én nemn ezen az oldalon állok.
én még mindíg azt mondom, hogy a hatékonyságon kell javítani nem az árakat emelni.
mert az mindenki számára sokkal de sokkal jobbbbbb lenne.
szerintem akkor tudna egy optimális állapot kialakulni olyan kecske és káposzta módjára persze 3 résztvevővel utas,taxis,fuvarszervező.
Előzmény: #111997 tomajer 2007.08.19. 19:52:39 |
tomajer | 2007.08.19. 19:52:39 / # 111997 |
Alapvetően, a 2004-es fixtarifa javaslatban, a "kiállási díj" csapta ki a biztosítékot a cégvezető uraknál.
Anno próbáltam némi kompromisszumkészséget kicsikarni a résztvevőkből, de sajnos túl magabiztosak voltak.
Itt az eredmény.
Én most is el tudnék képzelni egy 600.- 200.- 60.- os fix tarifát, minden extra nélkül, ha ezt kötelező minden évben az inflációval emelni!
Erre még azt se lehetne mondani, hogy éhesek vagyunk, és emelést akarunk, pedig a piac lefelé nyomja az árakat.
Ez a mai tarifaszint közepe, kis korrekcióval.
Előzmény: #111993 2007.08.19. 19:12:20 |
|
tomajer | 2007.08.19. 19:36:44 / # 111996 |
Azok a fránya előítéletek:-)))
Előzmény: #111995 2007.08.19. 19:14:26 |
|
törölt felh. | 2007.08.19. 19:14:26 / # 111995 |
|
de tudod viszont nagyon jól a miértet aztán majd amikor te is fuvarszervező leszel akkor majd már érteni is fogod:)))
Előzmény: #111991 tomajer 2007.08.19. 19:07:51 |
madár | 2007.08.19. 19:12:27 / # 111994 |
|
Úgy gondolom, az enyém már min. másfél vélemény (a taxis szakmai gyakorlatot figyelembe véve) kolléga - ha megelőlegezhetem ezt a rangot.
Ha eltöltesz még néhány évet a taxiban, rájössz, nem lehet máshogy beszélni az urakkal... ezek nem taxisok, és nem is hiénák - (most figyelj!) rosszabbak...:))
Előzmény: #111985 forest95 2007.08.19. 18:36:57 |
törölt felh. | 2007.08.19. 19:12:20 / # 111992 |
|
Szerintem azért mert akkor a fuvarszervezőknek jelentős bevételkiesésük lenne mert csak a nagyon bizalmatlan és nagyon eldugott helyen lévő utasok rendelnének kocsit.
Azok az utasok pedig akik tudják mi a helyzet és nem haggyák magukt becsapni azok meg csak integetnének de ehhez szerintem az kéne minimum,hogy ne legyen tarifális különbség a két eset között
Előzmény: #111990 forest95 2007.08.19. 19:06:29 |
törölt felh. | 2007.08.19. 19:12:20 / # 111993 |
|
Szerintem azért mert akkor a fuvarszervezőknek jelentős bevételkiesésük lenne mert csak a nagyon bizalmatlan és nagyon eldugott helyen lévő utasok rendelnének kocsit.
Azok az utasok pedig akik tudják mi a helyzet és nem haggyák magukt becsapni azok meg csak integetnének de ehhez szerintem az kéne minimum,hogy ne legyen tarifális különbség a két eset között
Előzmény: #111990 forest95 2007.08.19. 19:06:29 |
tomajer | 2007.08.19. 19:07:51 / # 111991 |
Pont ezért nem értem miért rettegnek a cégvezető urak a fix tarifától?!?
Hiszen az utasok nagy része akkor sem ülne be utcán, viszont elhárulna a fejünk fölül Demoklész kardja, "Szekszárd"
Aztán el lehetne kezdeni a komoly foglalkozást, az létszám kérdéseivel is.
Előzmény: #111988 2007.08.19. 18:54:54 |
|
forest95 | 2007.08.19. 19:06:29 / # 111990 |
|
Ha ez így van akkor nem értem miért ütközünk akadályokba a fuvarszervezők részéről. A taxistársadalomnak pedig valóban alkalmassá kell válnia erre a feladatra. Biztoa hogy időre lenne szükség.
Előzmény: #111988 2007.08.19. 18:54:54 |
törölt felh. | 2007.08.19. 18:56:52 / # 111989 |
|
egyszereű a válasz a pénz miatt de ha nem lehetne rendelni akkor nem maradna más mint az integetés de erre sajnos a hazai taxis társadalom nem alkalmas legalábbis itt pesten
Előzmény: #111988 2007.08.19. 18:54:54 |
törölt felh. | 2007.08.19. 18:54:54 / # 111988 |
|
Az utasokat már nem lehet legalábbis nem az egészet leszoktatni a telefonálásról. Mert én magam is szoktam telefonálni ha taxit használok pedig kivárhatnám míg le intek egyet de szerinted miért nem választom az intést?
Előzmény: #111987 forest95 2007.08.19. 18:48:47 |
forest95 | 2007.08.19. 18:48:47 / # 111987 |
|
Nem. De mire akarsz ezzel kilyukadni?
Előzmény: #111986 2007.08.19. 18:46:06 |
törölt felh. | 2007.08.19. 18:46:06 / # 111986 |
|
Próbáltál mostanában utas lenni taxiban?
Előzmény: #111983 forest95 2007.08.19. 18:13:57 |
forest95 | 2007.08.19. 18:36:57 / # 111985 |
|
Nekem erről kicsit más a vélemémyem és a megoldást sem biztos ebben látom. De azért a te véleményed is egy vélemény.
Előzmény: #111984 madár 2007.08.19. 18:31:39 |