Témakörök > Droszt Híradó > Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk??? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
nazoli | 2009.07.29. 04:19:47 / # 101966 |
|
Szia Péter!
Ne haragudj meg rám, de nem hívlak fel!
Nem azért, mert nincs időm, nem azért mert nem akarok Veled beszélgetni, nem azért, mert nem tudom,hogy milyen minőségedben akarsz nekem segíteni.
Egyszerűen azért nem, mert a Tomayert nem hívta vissza a Metál Zoltán - amit én meglehetősen udvariatlan gesztusnak tartok, és nem engem kell visszahívni, hanem őt.
Olvastam a vissza nem hívás összes előzményét - igaz, hogy csak a Tomayer előadásában, de tartom őt annyira korrektnek ismeretlenül is, hogy higgyek neki.
Mindenestre köszönöm a bizalmat.
De ha már így megszólítottál, van néhány kérésem.
Feltételezem, hogy Te ebben a Taxis Szövetségben viselsz valami funkciót. Ha igen, és ha van ráhatásod a dolgokra, akkor legyetek szívesek kicsit konkrétabban megnyilatkozni azokban az ügyekben, amiket képviselni akartok a mi érdekünkben.
Nagyon sok kolléga autóján látom az ELÉG VOLT feliratú kék matricát. Közülük nagyon sokan úgy tették fel, hogy nem tudták, hogy lesz-e ennek számukra valami hátrányos következménye.
Voltak olyan BÁTRAK,hogy feltették!
TI ADTÁTOK A KEZÜKBE, hogy feltegyék!
Feltételezem, hogy azért tették fel, mert tényleg ELEGÜK VAN!
Azért van elegük, mert kiszolgáltatott helyzetben érzik magukat. És legyünk őszinték, abban is vannak! Ki jobban, ki kevésbé.
A szórólapotokon olvasható pontok nagyon népszerűek!
Melyik taxis ne akarná a létszámstopot. Bár ha jól tudom, ezt egyszer más sikerült elérni, de pont taxis tett keresztbe neki az Alkotmánybíróságon.
Melyik taxis ne akarná a fix tarifát, különösen a mostani tarifacsökkentő időkben? Vannak tippjeim, hogy kik nem akarják. Társaságon kívüliek, akiket leggyakrabban az Afrikában élő négylábú, az átlagember szemével nézve elég csúnya, gusztustalan, tetem eltakarító lények nevével illetünk. Bár névadóik roppant hasznos tevékenységet folytatnak a szavannák biológiai egyensúlyának fenntartásában, kétlábú névviselőikről ugyanez nem mondható el. Arról nem is beszélve, hogy néhány évvel ezelőtt, talán 4-5 éve, ez is majdnem összejött. Akkoriban olvastam egy érdekes cikket a Taxisok Világában, ahol az akkori fő érdekvédő, Dudás Zoltán, aki addig teljes mellszélességgel kiállt a fix tarifa mellet, hosszan fejtegette a lap oldalain, hogy miért is nem jó nekünk a fix tarifa. De lehet, hogy akkor már nem a City szövetkezetnél, hanem valamelyik magáncégnél volt. Más felállás, más érdekek. Nem is lett belőle semmi!
Melyik taxis ne akarná, hogy kevesebb tagdíjat kelljen fizetni?
Melyik taxis ne akarná, hogy ne kelljen drosztdíjat fizetni?
Melyik taxis ne akarná, hogy megszűnjék a fuvarszervező cégekkel szembeni kiszolgáltatottsága?
Nem akarom folytatni a felsorolást!
Ezek mind-mind olyan dolgok, amelyeket majdnem minden taxis akar!
Ezekkel a jelszavakkal nagyon könnyű KISZOLGÁLTATOTT TAXISOKAT toborozni egy újabb zászló alá!
És itt van a bökkenő! Felsoroljátok ezeket a dolgokat, igyekeztek magatok mellé állítani a taxisokat, de egyetlen szó sem esik arról, hogy kik is vagytok valójában, hogyan és kik választottak meg benneteket, hogyan, miképpen, milyen módszerekkel akarjátok elérni a céljaitokat (céljainkat)? Milyen eszközeitek vannak? Miért van szükségünk rátok? Miért rátok van szükségünk? Van már néhány érdekképviseleti szervezetünk. Ti miben lesztek mások?
Jó-jó, tudom! Ez egy kampánycédula! Nem szokás, hogy egy ilyen szervezet közszemlére tegye az akcióprogramját, a munkaterveit, hogy kivel hogyan, mikor stb. kívánja elérni a céljait. De nem is olyan régen, úgy 7 évvel ezelőtt, egy politikai párt ugyanezt tette! Beígért egy csomó dolgot, aztán elkezdte megvalósítani, és megnézhetjük, hová jutott az ország!
ÁLMOKAT adtak az embereknek, aztán nem csak csalódás, de nyomor lett a vége!
A taxistársadalom kicsiben leköveti azt, amit az ország nagyban csinál. Pontosan ugyanúgy viselkedünk kicsiben, mint „odafönn” nagyban!
ELÉG VOLT!
Nem vagyok hajlandó tovább tűrni, hogy kicsiben is hülyének nézzenek!
A politikusainknak biztos nem lesznek megélhetési gondjaik akkor sem, ha esetleg nem őket választják meg újból. Tudjuk mit jelent a kapcsolati tőke! A pénzről nem is beszélve!
Ha elfogadjuk, hogy itt lenn az történik kicsiben, mint odafönn nagyban, az a sorsunk, hogy
a mai harcos érdekvédőink – a mi felhatalmazásunkkal és a mi hátunkon fölkapaszkodva – gyorsan megunják az érdekvédelmet, és időközben megszerzett ismertségüket, és ismeretségeiket kihasználva a saját pecsenyéjüket kezdik sütögetni! Erre is van taxis példa a nem is olyan távoli múltból!
ELÉG VOLT!
Egy jó hónappal ezelőtt az egyik nagyon szimpatikus aktivistátok odajött hozzám, és adott egy kék matricát a szórólap társaságában. Beszélgettünk vagy két órát. Nem tettem fel a matricát.
Azért nem, amit az előzőekben leírtam.
Mi itt tépjük a szánkat, sokszor egymásnak esünk, veszekszünk, Ti meg nézitek, hogy ez a sok … mit csinál! Egy ideig azt hittem, hogy nem is olvassátok ezt a lapot, de a Te jelentkezésed ennek az ellenkezőjét bizonyítja!
Itt gyötrődünk ezen a guruló, meg költség, meg mit tudom én már milyen dolgokon napok óta, és egyszer sem szólalt meg senki közületek! Ez hogy van? Ha ezekben a kérdésekben akartok eredményt elérni, akkor az a minimum, hogy megszólaltok benne, és nem hagyjátok, hogy a sötétben tapogatózva, szerény képességeinknek megfelelően számolgassunk! Ha minket akartok képviselni, akkor ezeket az adatokat mellényzsebből előhúzva kellene hozni!
ELÉG VOLT!
Kicsit hosszúra nyúltam. Lehet, hogy a kevesebb is sok lett volna? Nem tudom. Nem a boltot akarom rontani, de én tényleg tele vagyok ezekkel a dolgokkal.
Azért így a végén megismétlem a kéréseimet, mert lényegében ezért írtam ezt levelet.
Közöljetek magatokról pár dolgot, hogy megismerjünk benneteket!
Nyilatkozzatok meg ezen a lapon a minket legjobban érintő kérdésekben!
Csak olyan dolgokat ígérjetek, amiket aztán meg is tudtok tenni!
Ne adjatok olyan ÁLMOKAT, amiknek csalódás a vége!
Igazából ezzel tudsz nekem, de inkább NEKÜNK segíteni!
Üdv:nazoli
Előzmény: #101958 Bősz Péter 2009.07.27. 17:49:40 |
taxidriver01 | 2009.07.28. 14:00:00 / # 101965 |
|
[b]Statisztikák… statisztikák, de nézzük csak!
A német autóklub számításai szerint a taxinak használt autók költsége (amortizációval együtt)
120-150 Ft/km.
Hogy is van ez akkor?
Hajt a taxis, mint állat 150 -184 ft/km ért ~ 50%-os kihasználtság mellett?
Akkor marad neki 75-92 Ft/ km... (ide kell min. 5 röhögő emo :DDDDD)
Nem csoda, hogy feléli számos kolléga a munkaeszközét, miközben másra sem marad ideje évekig, csak alszik, eszik, kocsit takarít és ül az autóban.
A taxin nincsen több haszon, mint amit az APEH megállapított az átalány adózásra: a bevétel 20%-a (jó esetben) a jövedelem.
Ám, amikor már nem tudják fizetni sokan az adót, és a TB.-t, akkor valószínűleg ez a szűkös bevétel sem jön össze, csak abban az esetben, ha elhanyagolják az államot.
No, így már képbe jön az is, hogy végeredményben az árletörő FUVARSZERVEZŐ IRODÁK, magának az ÁLLAMNAK is ellenségei áttételesen, mert a taxisnak tankolni, kocsira költeni, enni,öltözni, fürödni és lakni muszáj valahogy...
Marad a közteher amiből spórolhat ideig-óráig.
Lehet, hogy rájönnek erre az illetékes elvtársak is egyszer?[/b]
|
taxidriver01 | 2009.07.28. 13:08:38 / # 101964 |
|
"Csak azt nem értem, hogy miért mentek el a normális taritával dolgozó cégektől tömegesen a koldustarifásokhoz a taxisok?"
Egyszerűen azért, mert csökken a fuvarszám a "táltos olcsójánosok" elszívó hatása miatt, és megeszik egymást idegességükben, amikor ott állnak hegyén-hátán a tutikban - ez evidens.
Érdekes módon a Margit -híd felújítására nem akadt olcsó ajánlat (méterenként kb. 33 millióért újítják fel, a Szabadság-híd még 17 millióba került ugyanekkora hosszon, viszont a németek a leghosszabb ÚJÉPÍTÉSŰ hídjukat kihozták - átszámítva - 7,8 millióból méterenként.) Ezeket a visszásságokat nem vizsgálja a GVH, megy a feneketlen nyelőcébe, csak a taxit kellett összeroppantani, mert az a magyar sratégiai ágazat.
A taxiárak letöréséért valahol mindig azok a cégek felelősek, akiknek legtöbb vaj van a fülük mögött, ahol legnagyobb a kötelezettségvállalás-szerű muszáj ráhatás.
Előzmény: #101961 nazoli 2009.07.28. 01:34:49 |
málna | 2009.07.28. 12:08:30 / # 101963 |
|
Elnagyolt,az biztos!:))És tudod miért írtam így?Mert mint Te is tudod,sokan nem,vagy alig fizetik a járulékokat..Így ő ezzel úgymond spórol.Majd jön a bérautós,akinek nincsenek amortizációs és más,a vállalkozásból eredő fenntartási költségei.Ő is spórol.Így ezek az emberek bele sem gondolnak,mennyibe is kerül NEKI egy kilométer...Egyébként jó a levezetésed,tetszik!
Engedd meg kérlek,hogy a 1388-as nem nekem címzett írásodra reagáljak..
Már az elején leszögezném,hogy a tarifa csökkentés ellen vagyok én is,bár én teljesen más oldalról közelíteném meg a problémát és annak megoldását.Azt írtad nemrég,hogy olcsótaxisok.Ha hiszed,ha nem,ők is ezt mondják rólunk!Nézzük,hogy miért...A Malévos 100-110 Ft-os áron utazik.A Tv-s 126-al.Az Ernst 184-el.Az Mtv-t direkt írtam 126-tal,hiszen a "kompenzáció" már a Te általad befizetett kaucióból történik.Így amit már egyszer megtermeltél és befizetted,azt mégegyszer nem teheted meg!126 Ft,és nincs itt jótékony helyzet a kompenzálásra!Így ezek után joggal mosolyoghat egy T4-es,szerintem...
Én személy szerint nagyon akartam tenni a taxisokért,magunkért!De támogatottság hiányában letettem erről!Természetesen,ha lesz még alkalmam beszélgetni magasabb pozícióban lévő emberekkel,akkor megteszem,de nincs megoldás,ha ilyen sokan homokba dugják a fejüket!Így osztozom az utolsó két mondatodban,minden szava igaz és tiszta!
Egy picit elkanyarodtam a témától...Említettem,hogy másként közelíteném meg a problémát.Csak az alapdíjra feküdnék rá és a ketyegőre!Ezeknek a tételeknek az emelésében látnám a jövőt,hiszen a tarifarendszernek nincs alsó küszöbe mint pl:a gyümölcs felvásárlási árnak,így le lehet menni akár 99-ig is!
Én ezért is(!) kilincseltem,de már feleslegesnek érzem,így egyedül.Ha lesz is fejlemény valamely téren,azt megírom,ígérem!
Üdv!
Előzmény: #101960 nazoli 2009.07.28. 01:05:02 |
Taxi Szekszárd | 2009.07.28. 10:27:33 / # 101962 |
Ma reggel majdnem szívinfarktust kaptam. Történt, hogy a gépmadár három éves lett, és ez azt (is) jelenti, hogy műszakira kell vinni. Átvizsgálás, felkészítés megtörtént. Vígan begurultam a KF telephelyére, nem is voltak sokan előttem. A sor csak nem úgy halad, ahogyan kéne. Rövid tájékozódás után kiderül miért is? Az egyik ok, hogy új rendszer szerint vizsgáztatnak, a másik, hogy ehhez új számítógépes programjuk van, ami elég sokszor lefagy. Mikor végre bejutottam, akkor ért az a bizonyos halálközeli érzést előidéző trauma. Nem elég, hogy előre ki kell fizetni a vizsgadíjat, a pénztáros hölgy rezzenéstelen arccal közölte Velem, hogy legyek szíves
20 440.-Ft.-ot a pultra elhelyezni. Istenemre mondom, megfordult Velem a világ. Tavaly ugyanez a mutatvány
12 740.-Ft.-ba került. Ráadásul még,azt az infót is megosztották Velem, hogy ekkora áremelés csak a TAXI múszakinál van, egyéb esetekben minimális mértékű volt az áremelés, vagy nem is volt! Köszönjük szépen!
|
|
nazoli | 2009.07.28. 01:34:49 / # 101961 |
|
Igen, még egyszer azt mondom, hogy a taxis önszántából alkalmazza a dömpigárat.
Tőlünk, a 6x6-tól is sokan átmentek a T4-hez. Önszántukból. Senki sem küldte őket oda.Mentek a Mobilhoz is.
És olyanról nem tudok, aki onnan jött volna át, mert itt magasabb a tarifa.
Én itt kérdezgetek embereket, és nem nagyon kapok válaszokat. Eddig csak egy értékelhető jött, Málnától.
Amíg konkrétumokkal nem lehet alátámasztani a dömpingárral kapcsolatos állításokat, addig hiába tépjük a szánkat.
Neked nagyon sok mindenben igazad van, de ezek csak általános következtetések.
Ha erős érdekképviseletet akarunk, akkor meg kell őket támogatni, de támogatáshoz egyértelmű tények kellenek.
Az a tény pedig, hogy többen mennek az olcsó tarifásokhoz, mint ahányan onnan eljönnek, az nem minket erősít.
Amíg a taxisok így cslekszenek, sokan állítólsg s saját érdekeik ellen, addig kit képviseljenek az érdekvédők?
|
nazoli | 2009.07.28. 01:05:02 / # 101960 |
|
Köszönöm a választ.
Ha jól emlékszem, előzőleg azt írtad, hogy ha 201 Ft. alatt van a guruló, akkor veszteséget termel a taxis.
Nem oktatási célzattal írom az alábbiakat, csak szeretném, hogy azonosan értsük a fogalmakat. Meg aztán lehet, hogy nincs is igazam.
Tisztázzuk a guruló fogalmát: az egy összes km-re eső bruttó bevétel. Lehet, hogy hülyén hangzik az egy összes km, de van ugye az utassal megtett km. is, és a kettő nem azonos.
Az egy utas kilométerre eső bevételed semmiképpen sem lehet alacsonyabb az alkalmazott tarifánál.
Pl. 6x6.
Ha minden fuvart egyessel teljesítesz, akkor ez csak magasabb lehet 228-nál, mert ugye hozzájön még az alap, és némi ketyegés.
Vegyünk egy átlagos fuvart, ami itt többek szerint 6 km, és legyen benne, mondjuk három lámpa is egy – egy perccel, egyes tarifával.
228x6+300+3x52=304 Ft
Tehát a 6x6 – nál egy, egyes tarifával megtett utas km-re eső bevétel 304 Ft. (Mint az isiben, a szöveges példáknál).
De, mivel a 6x6 –nak ennél egy kicsit bonyolultabb a tarifaszerkezete, ezért itt csak becslések lehetnek.
A 6x6-nál legyen mondjuk 200 Ft az átlagos tarifa.
A fent alkalmazott képlettel számolva az egy utas km-re eső bevétel, 275 Ft.
Némileg egyszerűbb a helyzet mondjuk a T4-nél, mert náluk adott a 184 Ft-os tarifa. Egy utas km-re az eredmény: 257 Ft.
Nézzünk egy másikat. 300-164-41, Taxi 2000. 234 Ft. Jött ki.
Azt mondtad, hogy vegyem el a 60 %-át. OK.
Ebben az esetben egy 6x6 taxisnak 110 Ft marad a zsebében kilométerenként, egy 4-esnek 103 Ft, egy 2000-esnek pedig 94Ft!
De menjünk lejjebb!
Legyen 70% költség.
6x6 – osnál 82 Ft, 4-esnél 77 Ft, 2000-nél 70 Ft marad kilométerenként!
Ez azt jelenti, hogy még 70%-os költséghányad esetén is szépen marad pénz a zsebben.
Még egy érdekes dolog jön ki ebből.
Nevezetesen az, hogy a tarifában jelentkező óriási – mert a 6x6-hoz képest a 4-es 44Ft-al, a 2000 –es 64 Ft-al olcsóbb kilométerenként, a zsebekben ez azért jóval szerényebb különbözetként jelentkezik!
A 4-es estében ez – 7 ill. – 5, a 2000 esetében – 16, ill. – 12 Ft!
Hol van a dömpingár?
Ha a Te számítási módszeredet követjük! Szerintem ez így nem igazán jó, mert
egy kissé elnagyoltnak tűnik, de alapnak talán elmegy. Én másképpen számolnám.
Még egyszer köszönöm a választ, de azért jó lenne, ha TÖBBEN IS MONDANÁNAK ADATOKAT, ÉS SZÁMOLÁSI MEGOLDÁSOKAT!
A saját jól felfogott érdekünkben!
Előzmény: #101959 málna 2009.07.27. 21:19:22 |
málna | 2009.07.27. 21:19:22 / # 101959 |
|
Megpróbálom leírni a saját szemszögemből...
Ma két és fél órát álltam zuglóban.Az utolsó fél órában beszélgettem egy ismerősömmel,aki március óta van a T4-nél,előtte sokáig Főtaxis volt.Amíg dumcsiztunk,8 cím volt a környékre,a kilencediket felvette.Nálunk egy sem.(6x6)
Szóval,ez az egyik ok.A másik,hogy kétszázezer forintod pihen a kasszában,valahol több vagy kevesebb,oda nem kell ilyesmit betenni.A rádió csere végett sem kell kiköltekezned a válság közepén,ott evégett sincs probléma.Majd utoljára hagytam a reklámot,amely önmagáért beszél...nemkevés pénzt invesztáltak a szinte állandóan hallható reklámozásba-mintegy gerilla-módszerrel-leigázva a konkurenciát.Ennek köszönhetően,fél év alatt megduplázták a megrendelések számát.Hát ezért.
Megjegyezném,hogy eme irományommal nem képviselek semmilyen más érdeket,csak a tényeket írtam le,nyalás és fikázás nélkül!:)
A költségekkel kapcsolatban csak annyit,hogy ha jól emlékszem,én egyszer már leírtam Neked a bruttót egy kilométerre kivetítve.Ha a nettóra vagy kiváncsi,akkor vedd el a 60 %-át durván( de a fele biztos költség),a többi marad.Lehet bontogatni egy kis matekkal forintra pontosan is,de a vége kerekítve úgy is ez lesz.
Előzmény: #101953 nazoli 2009.07.26. 11:07:14 |
tomajer | 2009.07.27. 18:16:04 / # 101938 |
El tudod intézni, hogy a tagjai lehessünk, a Metál Taxis Szövetségnek?:-(
:-)
|
|
Bősz Péter | 2009.07.27. 17:49:40 / # 101958 |
|
Szia Zoli!
Hívj fel, ha van pár perced. 70 3839 003
Lehet hogy tudok segíteni.
Üdv
Bősz Péter
Előzmény: #101944 nazoli 2009.07.24. 13:02:31 |
nazoli | 2009.07.26. 14:08:10 / # 101957 |
|
Azért a City-nél sem keresi halálra magát.
De nem is ez a lényeg.
Valamikor, régen, ha kértél egy visszahívást a KIOSZ-tól, valamelyik főosztályvezetőtől, vagy akár az elnöktől, simán visszahívtak. Pedig az a szocializmusban volt, és kötelező volt a tagság.
Előzmény: #101945 Bank ár 2009.07.24. 21:28:11 |
nazoli | 2009.07.26. 11:07:14 / # 101953 |
|
Sok mindenben igazad van.
Csak azt nem értem, hogy miért mentek el a normális taritával dolgozó cégektől tömegesen a koldustarifásokhoz a taxisok?
A 4-esnél sorba kellett állni, mert nem volt elég rádiója a cégnek.
A Minimmobilnál állítólag várólista van, ahonnan nem könnyű bekerülni.
A 2000-es kolléga azzal dicsekszik, hogy nem látnak ki a melóból, és, hogy milyen jól megél belőle!
Ezeket itt olvastam a Hallotaxin!
2-3 évvel ezelőtt mindenki a City-hez és a 6x6-hoz akart menni, mert ott magasabb volt a tarifa, és több a munka. Most, lehet, hogy ugyanezek mennek a fönt leírt cégekhez?
Nem költői kérdés, szeretném, ha valaki válaszolna!
Még egy kérdés a dömpingárhoz.
Leírná valaki korrekt módon, hogy mennyi bevétele és költsége van egy taxisnak EGY kilométerre számolva, és ezt hogyan számolta ki?
Nem azt várom, hogy az össz bevételét ill. kiadását írja le ide.
Lehet ez egy számított, de valós adat is.
|
mew | 2009.07.26. 03:36:50 / # 101956 |
|
Nézzük másik oldalról is a dolgokat. Az utas nagyobb bizadalommal van a "cég" iránt (természetesen a többségnek halvány gőze sincs, hogy a "cég" voltaképpen egy béna kacsa, egy címkiadó vállalkozás, semmi köze a taxihoz), mint az egyéni taxis iránt- kivéve ha jó, megbízható és már egymás között telefonszámot cseréltek. A telefonszám-cserét azonban a fuvarközvetítő szigorúan bünteti, mert fél attól, hogy akkor rá nem lesz szükség.
Egyfajta összefogása a dolgoknak szükséges, tehát a fuvarközvetítő valamilyen szinten kell -pl. különleges igények kielégítéséhez- de nem ilyen borsos áron. Jelenleg a cégek nem a taxisért, hanem a taxisok mondhatjuk tönkretételéért vannak.
|
Bank ár | 2009.07.25. 19:47:36 / # 101955 |
|
Ez csak egy szóvicc !
- Azért köszi.
Előzmény: #101954 Neduddgi 2009.07.25. 19:42:58 |
Neduddgi | 2009.07.25. 19:42:58 / # 101954 |
|
Szerintem menj vissza bankárnak.
Következetesen egybeírva:-)
Előzmény: #101952 Bank ár 2009.07.25. 19:15:12 |
Bank ár | 2009.07.25. 19:15:12 / # 101952 |
|
NEM KÖTELEZŐ taxisnak lenni !
Én már keresem a tuti megoldásokat arra hogyan lehet ennyit keresni legálisan, Tisztán, mással.
Nem akarok szélhámos lenni.
Nem akarok adót csalni.
Nem akarok senkit becsapni.
Várom a hozzászólásokat mit kéne tennem ???????
A jópofi válaszokat már ismerem. SŐT ....
Keresek egy komoly embert aki hiteles választ ad.
/- .............../ ??????????
|
taxidriver01 | 2009.07.25. 18:25:45 / # 101951 |
|
Ez az "alvállalkozói" duma is csak egy modoros okosság a hatalomközeli körök gyakorlatából átmenekítve.
Mivel „fenn” a munkát gyakran annak osztják le, akinek eleve nincs is arra felkészültsége, csak jó haveri kapcsolati tőkéje, így evidens, hogyha keresni akar a bolton, akkor továbbadja az eredetileg húsos koncot, amit végül is olcsójánosok csinálnak meg éhbérért. Természetesen a veretes kapcsolatokkal bíró lefölözi a hasznot, így a munkák általában silány minőségben készülnek el végül.
A taxiban viszont szó sincs silány munkáról, itt a világpiaci szinten tartott költségekkel - maga - a megrendelővel szóbeli szerződésben álló taxis végzi el az olcsó munkát.
A fuvarszervező vállalkozások, csak közvetítő szolgáltatást nyújtanak brutálisan borsos áron.
A társaságok mai létjogosultsága jó okkal megkérdőjelezhető, mert akkora pénzmennyiséget vonnak ki ebből a szférából, hogy az fenyegeti a benne dolgozók megélhetését. Ráadásul – szép fokozatosan – a tíz évvel ezelőtti szintre csökkentik a tarifákat, a taxisok bevételforrásait, miközben saját áraikat folyamatosan emelik.
A szétaprózott, megosztott társaságok, és a büntetésektől való félelem (kályhataxizás) miatt a kihasználtság sem emelkedik intenzíven, marad 40% alatt.
Telefonon viszont ma már lehet hívni minden taxist, tehát teljesen felesleges a számtalan fuvarközvetítő irodát fenntartani, mert csak lenyelik a viteldíjak, a nehezen megkeresett bevételek közel 30%-át. A taxisok fuvarszervező irodák nélkül is el tudnák osztani a beérkező rendeléseket egymás közt. Természetesen ily módon nem adódna idegtépő, veszteséges fuvar, felesleges várakozás sem.
Előzmény: #101949 mew 2009.07.25. 11:56:37 |
Sas882 | 2009.07.25. 12:36:49 / # 101950 |
|
Aki ÁFA mentes, jellemzően egyéni vállalkozó, ott nem jelentkezik az Áfa emelés, mert 0% a kulcs.
Társas vállalkozások, BT, Kft ott igen, ott van fizetendő Áfa, elméletben nekik úgy kéne dolgozniuk, hogy a tarifájuk a Tarifa+Áfa összege lenne, ez meg ugye eltérne azoktól, akik mentesek.
Nem semmi anomália.
Előzmény: #101948 mew 2009.07.25. 11:53:10 |
mew | 2009.07.25. 11:56:37 / # 101949 |
|
Így van! Ennek véget kell vetni, az alvállalkozóknak is legyen beleszólásuk az árképzésbe és a létszámba! Ez nem vicc! A taxis több milliót beleinvesztál a vállalkozásába, és akkor a fuvarközvetítő mindenfajta előzetes tájékoztatás nélkül tarifákat csökkent, létszámot emel?!
Álljon meg a menet! Mit képzelnek? Felháborító!
|
mew | 2009.07.25. 11:53:10 / # 101948 |
|
Az ÁFA-emelés a tagdíjban jelentkezik, meg mindenben természetesen, de a viteldíjban NEM! Hogy is van ez? A taxis, a majom pedig fizeti be a "cégeknek"- persze nem tehet mást...
A repülőtéri és egyéb transzferek teljességgel törvénytelenek! Ketyegtetem az órát a transzferár környékéig, majd a korrekciós tarifával viszem bele a pontos összeget az órába- ez a képlet, mindenki tudja.
Pár éve az Auchanban a dinnyebotrány azért robbant ki, mert termelői ár alatt értékesítették a gyümölcsöket.
Meg kell húzni egy tarifahatárt, ami alatt nem szabad fuvarozni. A korrekciós fuvar nem lehet 1 Ft, de még 50 Ft sem!
|