Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.11.06 13:29
A javasolt új szöveg szerint:
a 124. § (1) bekezdésének a)-d) pontjában
[b]- az a)-c) pont az összes személygépkocsi üzemanyag ÁFÁ-ja
- a d) pont a személygépkocsi ÁFÁ-ja[/b]
és a (2) bekezdésének b) pontjában
- a b) pont az üzemeltetéshez, fenntartáshoz szükséges szolgáltatás ÁFÁ-ja
Tehát a javaslat szerint elszámolható lenne a gépkocsinál felmerülő összes ÁFA (vételár, üzemanyag, kapcsolódó szolgáltatások), kétféle módon:
1. Részletes útnyilvántartás vezetésével, a vállalkózói/magán használat arányában.
2. Főtevékenység esetén, útnyilvántartás nélkül a gépkocsinál felmerült ÁFA 80%-a.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.08.10 12:01
Kereséskor figyelj a név helyes megadására (az é betű a rossz), különben félrevezető információt kapsz:
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.05.29 12:59
Szép kis kör!
http://goo.gl/maps/l9b1
Téma: Megszüntetik a taxiszolgáltatást Budapesten!?!
Hozzáadva: 2012.05.15 14:02
Érdekes a 12.$ (7) bekezdése is.
csak a lényege:
Ha az önkormányzat feltételeket állapított meg, az engedély kiadását megelőzően az önkormányzat igazolja a feltételek teljesülését.
Tehát az önkormányzati feltételek meglétét nem a Közlekedési Hatóság (Mozaik utca) vizsgálja, hanem az önkormányzat (Budapesten a BKK), aki erről igazolást ad.
Mivel a BKK tervezett feltételei között vannak olyanok is, amelyek teljesülése a papírokból nem állapítható meg, vajon felkészültek-e ezeknek az ellenőrzésére?
Lesz majd BKK-szemle is?
Vagy rá kell lehelni az Edinára, hogy megállapítsa dohányoztam-e?
Téma: Megszüntetik a taxiszolgáltatást Budapesten!?!
Hozzáadva: 2012.05.15 13:23
A jelenleg hatályos felhatalmazást az "1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről" 19/A. $-a adja.
A 2012. július 1-től hatályos "2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról" ezt a paragrafust hatályon kívül helyezi, mert az új törvény 12.$ (4)-(7) bekezdései szó szerint ugyanezeket rendelik el.
Az új személyszállítási törvény 49.§ (3) b) pontja ad felhatalmazást a rendelet kiadására, és a törvény 12.$ (4)-(7) bekezdései részletezik, hogy melyek azok a műszaki és egyéb jellemzők, amelyekre az önkormányzat feltételeket állapíthat meg.
A 12.$ (5) tételesen felsorolja ezeket a műszaki jellemzőket:
- a járművek külső megjelenése
- a járművek környezetvédelmi besorolása
- a járművek mérete
Tehát az önkormányzat nem kap teljes körű felhatalmazást a műszaki feltételek szabályozására, csak arra, amit a részletező részben engedélyeztek.
(szerintem)
(vicces is lenne, ha pl. Pilisen csak 16 szelepes autót engedélyeznének, Kaposváron meg kötelező lenne a hűtött kesztyűtartó...stb.)
Téma: Megszüntetik a taxiszolgáltatást Budapesten!?!
Hozzáadva: 2012.05.14 15:32
Bármire kötelezhetnek, ha azt a jogszabályok lehetővé teszik :)
Téma: Megszüntetik a taxiszolgáltatást Budapesten!?!
Hozzáadva: 2012.05.14 15:29
Az a három tétel a járműre vonatkozik.
A kártyalehúzó a fizetéshez kapcsolódik, erre más jogszabályok érvényesek.
(remélem olyan nincs, hogy kötelezővé tehető...)
Téma: Megszüntetik a taxiszolgáltatást Budapesten!?!
Hozzáadva: 2012.05.14 15:17
Dehogy!
Én csak keresek és olvasok...
(A kártyalehúzóról még nem találtam semmit. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy még soha semmilyen szolgáltatónak, vagy kereskedőnek nem írták elő a kötelező használatot.)
Téma: Megszüntetik a taxiszolgáltatást Budapesten!?!
Hozzáadva: 2012.05.14 14:46
Az interjú szerint az Önkormányzatnak van törvényi felhatalmazása az alapelvekben leírt változások bevezetéséhez, de szerintem ez csak részben igaz.
Az "1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről" 19/A. $-a ad engedélyt a helyi önkormányzatoknak, hogy a területükön a személytaxi szolgáltató működését meghatározott feltételekhez kössék.
A 19/A. $ (3) bekezdése tételesen felsorolja mire vonatkozó feltételeket állapíthat meg az önkormányzat:
- a járművek külső megjelenése
- a járművek környezetvédelmi besorolása
- a járművek mérete
Amelyik feltétel nem tartozik ebbe a három kategóriába, annak előírására nincs az önkormányzatnak törvényi felhatalmazása, tehát nem szabályozhatja!
Tételesen:
• legfeljebb 10 éves autók megengedettek
nincs törvényi felhatalmazás
• legalább 2550 mm tengelytáv, 430 liter csomagtér
a járművek mérete meghatározható
• legalább 1600 köbcentis motor
nincs törvényi felhatalmazás
• legalább EURO 4-es motor
a járművek környezetvédelmi besorolása meghatározható
(bár szerencsésebb lenne a magyar jogszabályok szerinti besorolást használni)
• légkondicionáló előírás
nincs törvényi felhatalmazás
• egységes arculat, de fóliázható, így nem akkora költség
a járművek külső megjelenése meghatározható
• szigorú pénzügyi elvárások a fuvarszervezők felé
a 19/A. $ (4) bekezdése szerint előírható
Továbbá van egy pont, ami egy másik törvénnyel ütközik:
• dohányzási tilalom
Az "1999. évi XLII. törvény a nemdohányzók védelméről..." 4.$ (3) bekezdése szerint a magánforgalomban közlekedő közösségi közlekedési eszközökön - ide tartozik a személytaxi is - a dohányzóhely kijelöléséről az üzembentartó dönt.
Mivel az önkormányzat nem üzembentartó, így nem is dönthet a dohányzásról.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.04.03 14:22
Na jó, az életkort nem szabhatják meg.
A törvényalkotó ezt nyilván nem tartotta szükségesnek külön megadni(a többi úgyis hozza magával)