Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2018.09.06 21:55
Így van, ezért nem értem én sem, hogy a Taxify-nál miért van olyan, aki bevállalja, hogy 20 km-ről is felvesz fuvart, pedig szűkebbre is vehetné a kört, amin belül megjelenik, vagy simán le is mondhatná. Ma pl. Dunakeszin volt egy Taxify-os, aki először elfogadta a rendelésemet, de aztán gyorsan le is mondta. Nincs ezzel semmi gond.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2018.09.04 21:13
Na, ezzel egy kicsit vitatkoznék, vagy legalábbis elmondom, hogy nekem, mint utasnak, miért jobb az Uber és a Taxify, mint a City vagy a Főtaxi alkalmazása.
1. Hely alapú rendelés vs. cím alapú rendelés. A City Taxi / Főtaxi alkalmazásában hiába ugyanúgy térképen jelölöm ki a rendelés helyét, mint az Uber/Taxify esetén, a taxisofőr már csak a címet kapja meg. Ez pl. olyankor probléma, mikor a békásmegyeri buszmegállóba akarok rendelni, és annyi megy át címként, hogy Madzsar József utca, ami egy 1,5 km hosszú utca, nem csoda, ha szerencsétlen taxisnak ez alapján fogalma sincs, hogy hol keressen engem, míg az Uber/Taxify a térképen megjelölt indulási pontra navigálja a sofőrt.
2. A fizetéssel egyáltalán nem kell bajlódni. Az Uber esetén a sofőrnek egy mozdulat, Taxify esetén (Magyarországon) ehhez még annyi társul, hogy a taxiórához igazítja a viteldíjat, az utasnak semmi dolga. A City Taxi alkalmazásában nekem (az utasnak) kell beírnom a taxióra által mutatott összeget, majd mégegyszer meg kell adni a jelszót. Nem mondom, hogy eget rengetően bonyolult, de mégiscsak egyszerűbb, ha semmit sem kell csinálni az út végén a fizetéssel. Főtaxinál még nem próbáltam, hogy ez hogy működik.
3. A Taxify-nál, ha éppen van elérhető autó a közelben, Szentendrén is tudok rendelni, akkor is, ha nem megyek be Budapestre, és ez nem jelent semmilyen többletköltséget. Ugyanígy működött az Ubernél is 2016. április végétől július elejéig, és ez alatt a bő 2 hónap alatt mindig volt elérhető autó, amikor rendeltem, a Taxify-nál ez inkább ritka kivételnek számít, bár meglepő módon volt már, hogy Zuglóból vagy az Astoriától képes volt kijönni értem egy Taxify, hogy elvigyen egy 2,1 km-es útra.
4. Az Uberrel megtett utak után azonnal kapok egy e-mailt, melyben benne van térképen, hogy melyik sofőrrel, milyen autóval, milyen útvonalon, hány km-t, hány perc alatt tettünk meg, ez alapján milyen elemekből áll össze a viteldíjam. Ezeket az adatokat még a 3 évvel ezelőtti utaimra is meg tudom nézni. Egy gombnyomással tudok reklamációt indítani, ha bármi probléma volt. A Taxify-os utakról szintén kapok e-mailt, de ez térképet és a viteldíj bontását nem tartalmazza. A City Taxinál régebben kaptam e-mailt, de az a végösszeget sem tartalmazta (viszont a sofőr teljes nevêt, URH azonosítóját igen), mostmár egyáltalán nem kapok e-mailt.
5. Az Uber több száz, a Taxify kb. 50 városban működik szerte a világon. OK, hogy én, mivel itt élek, használom a City Taxi és a Budapest Taxi alkalmazását is, de egy külföldi turista nem fogja letölteni ezeket, mikor használhatja a Taxify-t is, amit már esetleg máshol is használt, ráadásul a saját nyelvén. Mint ahogy én is a Taxify-t használtam Rigában, nem pedig a Baltic Taxi vagy a Red Cab alkalmazását, amit csak Rigában használhatok.
Az egyetlen dolog, amiben elmarad a Taxify a City/Főtaxi/Uberhez képest az előrendelés lehetőségének hiánya. Emiatt az előrendeléseket a City Taxi alkalmazásában szoktam leadni. Illetve ha éppen nincsen elérhető Taxify, akkor szintén City Taxit rendelek, egyszer volt, hogy se Taxify, se City Taxi nem volt, akkor pedig a Budapest Taxi volt a megoldás.
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.09.03 20:29
Téma: Nézzünk nagy melleket
Hozzáadva: 2018.09.02 20:18
Campo Pequeno metróállomás, Lisszabon, Portugália
Téma: Nézzünk nagy melleket
Hozzáadva: 2018.09.02 20:12
Tallink Spa & Conference Hotel, Tallinn, Észtország
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2018.09.02 20:01
A világ végén is működik az Uber, ezt is kipróbáltam.
https://taxiapp.blog.hu/2018/08/12/uberrel_a_pokol_kapujatol_a_vilag_vegere
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.09.02 19:56
Észtországban jártam, úgyhogy kipróbáltam ott is a Taxify-t.
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2018.06.21 22:28
Keresgéltem egy kicsit a Play áruházban, van-e valami új taxiapplikáció Budapesten mostanában, és meglepő módon találtam kettőt is. Mindkettőt a Nerddevelopments fejlesztette, mely a Főtaxi, a Car4You és több vidéki taxitársaság alkalmazását is készítette.
Az egyik 2018.05.09-én jelent meg Rádió Taxi - 7x7 taxi néven. Ebben az a meglepő, hogy eddig úgy tudtam, a Rádió Taxi már beleolvadt a Budapest Taxiba. Vagy most, hogy a Főtaxi megvette a Budapest Taxit, a Rádió Taxi újra önálló életre kel?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nerddevelopments.taxidriver.radiotaxi.orderapp
A másik 2018.06.09-én Taxi 1004 Budapest néven jelent meg. Ez meg mi? A leírása angolul van, de olyan béna angolsággal, mintha Google Fordítóval fordították volna az egészet. A képernyőképeken szintén angol feliratok vannak, kivéve a "Sofőr", ami magyarul jelent meg. És mi van a címsorban? Car for you order application. Mi van? Lehet, hogy ez a Car4you új néven? Csak most kifejezetten a külföldi utasokra hajtanak, megpróbálva elhitetni velük, hogy ez egy legális taxitársaság?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nerddevelopments.taxidriver.carforyoukorea.orderapp
Hogy mik vannak?
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.04.02 13:23
http://www.atv.hu/belfold/20180401-ennyivel-dragulhat-nyartol-a-taxizas-budapesten?source=hirforras
Azért az vicces, hogy Prága, Róma, Bécs, Párizs, München, Berlin és Drezda taxiáraihoz hasonlítják a budapesti taxiárakat, és kihozzák, hogy nálunk milyen olcsó, miközben a 7 szomszédos ország fővárosa közül 6-ban olcsóbb a taxizás, mint Budapesten, de pont csak az egyetlen drágábbat, Bécset sikerült belevenni az összehasonlításba.
Na, akkor itt van egy összehasonlítás a szomszédos országok fővárosaihoz képest (az adatokat innen vettem: https://www.numbeo.com/taxi-fare/):
alapdíj | km | perc | |
Pozsony | 1 094 | 184 | 78 |
Bécs | 1 250 | 506 | 145 |
Ljubljana | 313 | 278 | 72 |
Zágráb | 421 | 252 | 28 |
Bukarest | 101 | 98 | 17 |
Belgrád | 449 | 185 | 33 |
Kijev | 383 | 57 | 10 |
Budapest | 450 | 280 | 70 |
átlag (Bp nélkül) | 573 | 223 | 55 |
átlag (Bp, Belgrád, Kijev nélkül) | 636 | 264 | 68 |
OK, a 7 szomszédos ország közül 2 nem EU-tag, úgyhogy számoltam egy átlagot úgy is, hogy csak az EU-tag szomszédos országokat vettem figyelembe. Ez alapján sem a km-díj, sem a percdíj emelése nem indokolt, egyedül az alapdíj emelése, vagy az alapdíj mellett minimumdíj bevezetése lehet indokolt. Pozsonyban is valójában 1-1,5 euró az alapdíj, de van mellette egy 3,5-4 eurós minimumdíj, ha a fuvar végén nem éri el azt az összeget a számított viteldíj, a fuvar lezárásával felugrik a taxióra által mutatott összeg a minimumdíjra. Szentendrén is van ilyen, 300-380 Ft az alapdíj, de 1000 Ft a minimumdíj.