Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2018.07.03. 16:08:51 / # 348903
Lehet.
A rögzített hatósági ár, az rögzített hatósági ár.
Se lefele, se felfele nem térhetsz el tőle.
donkihóte 2018.07.03. 09:25:56 / # 348901
avatar

Én még lusta voltam elmenni ezért a nyomorult emelésért az óraszervízbe. Meg a lustaságon kívül az is visszatart, hogy 10 mp-es melóért fizessek 8000-et. És még mi vagyunka rablók. Lehet ebből baj különben?

tomajer 2018.06.30. 20:46:17 / # 348896
Pál Kozmér

Mi jár a fejemben...

Újból cikkek, blog bejegyzések foglalkoznak azzal, amit április óta tudunk. Nevezetesen, hogy drágul elsejétől a taxi.
Igaz az említett cikk szerzője még arra a nem túl bonyolult feladatra sem volt képes, hogy a tarifa három eleménél az emelést pontosan leírja. ( a várakozási díj nem 75 ft/perc-ről emelkedik 80ft/perc-re, hanem 70-ről 75-re. Ez nem igazán oknyomozó újságírás, persze a célja sem ez, uborkaszezon van így nyáron és valamiről írni kell.
Nagyon nem is érdekelne, barátaim, kollégáim amúgy is kivesézték a dolgot rendesen.
De a foci összefoglalók között egy apró hírblokkban azt hallgatom: az alapdíj 700 ft-ra emelkedik, majdnem a duplájára.
Itt borult el az agyam.
Mert 450-ről 700-ra az nem dupla és nem is majdnem.
( Kíváncsi lennék, ha egy törlesztőrészlet 45000 ft-ról 70000-re emelkedik, akkor elhanyagolható-e, hogy nem 90000-re. Mert arányaiban ez pont annyi. )
Maradjunk a nagyjából 55%-nál, ez azért kicsit pontosabb, már ha ez szempont.
Mellesleg a km díj 280-ról 300-ra emelkedik és 2013 óta nem nyúltak a tarifához.
A költségeket azért növelték hangyányit de ne menjünk bele most!
Az elsőként említett cikk szerzője még megemlíti, hogy csúcsidőben megint nem lehet taxit kapni.
Ez nem teljesen igaz, de jóval nehezebb. Csak megemlíteném, ha csúcsidőben minden sarkon lenne taxi, akkor nagyjából egy hónapig tartana a dolog. Kb. ennyi idő alatt halnának éhen ugyanis nem csúcsidőben. Az már csak hab a tortán, hogy manapság mennyi mindent nem lehet kapni nem csúcsidőben sem.
Pl. nem tudom próbált-e már egy új gáztűzhely bekötéséhez vállalkozót találni emberi áron. Még drágán sem lehet.
Vagy esetleg akart-e mosógépet, mosogatógépet beköttetni, 5-6 nm-es fürdőt kifestetni, ekkora munkára burkolót találni.
Ha esetleg valaki építkezni szeretne, már előző év végén találni kell kőművest, esetleg generál kivitelezőt bár ez jóval drágább. Utána több mint fél évig izgulhat, hogy az illető ne kapjon egy jobban fizető munkát, mert azonnal nem jön el.
Azzal a logisztikai feladattal meg ne is próbálkozzon senki, hogy 6-8 szakipari munkát majd összehangol és megszervezi. Esélytelen. Majd az első kivitelező hozza a többieket jó esetben.
Egy nagyon kedves barátnőm kicsi másfél szobás panellakás felújításánál kálváriát járt víz- és villanyszerelő ügyben.
Végül szerencséje volt, a munkák nagy részét kollégái csinálták meg, akik értettek hozzá. Ha jól emlékszem hat villanyszerelővel beszélt meg időpontot felmérésre, még csak vissza sem hívták, hogy nem jönnek. A vízszerelő meg sikeresen bekötötte fordítva a fürdő radiátorát, az egész szezonban nem volt abban a helyiségben fűtés. Persze soha többet nem vette fel a telefont.
Nem lehet találni nem csúcsidőben pl. orvosokat, nővéreket a kórházakba, szaktanárokat az iskolákba, szakácsokat és felszolgálókat a nyaralóhelyek és nem nyaralóhelyek éttermeibe. Akár egy hetet is állhat egy autó a szerelőnél és folytathatnám...
Mindezt persze a teljesség igénye nélkül írogattam.
És a cikkben végül szó esik a rengeteg csalásról. Persze mindenkinek van ilyen élménye valahogy. ( egy barátom szerintem még a rendszerváltás előtt ült utoljára taxiban, három autója van, sosem iszik és mindenhova kocsival jár. Mai taxis története még neki is volt... )
Igaz sikerült megint megtalálni azt az egy taxist - vagy maximum hármat - aki pár hónapja kezdte a szakmát és a csaláson kívül máshoz a szakmában nem is ért.
Nem lehet autentikus a véleményem, még csak több mint három és fél évtizede csinálom ezt. Igaz engem pl. még soha nem kérdezett meg szakmai dolgokról újságírók közül senki...
De igyekszem beleásni magam a dolgokba ezentúl, szeretnék már szerepelni!
Szóval a taxi tényleg emelkedik. Kb 10 %-ot összességében, mert öt éve nem változott a tarifa.
És végre itt lesz a Kánaán már a közvélemény szerint.
Én meg azt látom, hogy ugyanúgy túrjuk majd az aszfaltot napi 12-14 órában. Az emelés jelentős részét odaadjuk azoknak, akik belőlünk élnek.
És ami a legrosszabb, továbbra is irigykednek ránk, utálnak minket azok, akiknek az életére vigyázunk nap mint nap, miközben csak el szeretnénk juttatni őket A pontból B pontba a kérésüknek megfelelően.
Mert ebből próbálunk megélni...

tomajer 2018.06.01. 19:08:31 / # 348818

Tarifa infó csere szőnyi út:

Sima fóliád van akkor 4.000 huf cakk un pakk. Felrakással matricával.

Fényezett ill fújt fóliára rá ragasztják a régire az újjat. Ez 5000 huf.

tomajer 2018.06.01. 06:14:27 / # 348808

Visszavonták a visszavonást. A taxaméterekre vonatkozó rendeletet valamikor a tavalyi év végén június elsejei hatállyal visszavonták, hogy majd születik helyette egy új. De nem született. Így most hatályon kívül helyezték a hatályon kívül helyező jogszabályt, tehát minden marad a régiben:

A tegnapi napon megjelent a Magyar Közlöny 75. száma.
Ebben szerepel az 1/2018. (V. 30.) PM rendelet , mely szerint:
„...48/2017. (XII. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: R.) ...
1. § (3) Nem lép hatályba az R. 28. § g) pontja.”

Tehát a 48/2017. (XII.29.) NGM rendelet 28.§ g pontja nem lép életbe.
Ez pedig a következő:

28. § Hatályát veszti
g) a taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről szóló 49/2013. (XI. 15.) NGM rendelet.

Fentiek értelmében 2018.június 1-től kezdve ugyanúgy ki kell nyomtatni és át kell adni a viteldíjjelző (taxióra) által kinyomtatott bizonylatot az utasoknak, mint eddig.

alelölülő 2018.06.01. 01:27:36 / Módosítva / # 348807
Persze, hogy olvastam!
De el is felejtettem.

Azért lássuk be, elég vicces lesz az is, hogy július elsejéig nem az aktuális, hanem a következő tarifa virít a kocsik oldalán.
tomajer 2018.05.31. 21:36:50 / # 348806
RASE Taxióra

Kedves budapesti ügyfeleink!

Szervizünkben megkezdődött a tarifaállitás!
Az új díjtáblázatot július 1-jétől kötelező alkalmazni a főváros területén!
Gyere időben, gyorsan beállítjuk, és már mehetsz is-

Ne hagyd a végére...így elkerülheted a hosszú várakozást.

RASE Taxióra fényképe.

tomajer 2018.05.31. 21:14:03 / # 348805
tele5ös 2018.05.31. 21:08:57 / # 348804
Elolvastad a Budapest Közút ajánlását? Éjfélkor kicseréled a műszerfalon a tarifatáblát, a többi matricáról lehúzod a tájékoztatót. ez 1 perc.
alelölülő 2018.05.31. 18:22:18 / Módosítva / # 348801
Szakértő uraink megtalálták tarifaváltáshoz a legjobb időpontot, július elsejét, egy szombatról vasárnapra virradó éjszakát.Lehet, sok taxist nem fog zavarni a munkavégzésben, hogy más tarifa szerepel az ajtaján-ablakán-műszerfalán és más az órájában, de igazából a matricákat is cseréni kellene. A bulis hétvégi csúcs idején. Hát, érdekes lesz.Mindenesetre éjfélkor szépen hazamegyek, aztán vasárnap majd felnyalom valamikor, ha kedvem lesz. Utasok majd csak hazajutnak valamikor valahogy.
tomajer 2018.05.18. 10:12:45 / # 348739

tomajer 2018.04.26. 06:08:07 / # 348689
Ez ugyan a politikába tartozik, de....
Kikérem magamnak, hogy én bármelyik politikust szeretném!!!
Szeretem az anyámat, a páromat, a gyerekeimet, a kutyáimat:-)
balagge 2018.04.26. 05:03:45 / Módosítva / # 348688
avatar
De nem rajtad múlt. Sok értelme nem volt. 15% emelés 5 év után és az eredmény habzó szájú belpestiek. Évente kellett volna emeleti 10%-ot vagy most legalabb 25-30-at. Nehéz lehet ellenzéki taxiskent elviselni ezt a sok taxisokat mocskoló liberálist. Én legalább alapból utálom őket azért amik, de te meg szereted is őket!:-) 
tomajer 2018.04.25. 20:43:46 / # 348684

Hádde végeredményben igazuk van.  Ez volt a cél.  És továbbra is ez lesz!
Ha rajtam múlik, most 1000.- os alapdíj van :-)

balagge 2018.04.25. 17:58:07 / # 348683
avatar
Beszaras, hogy milyen ügyesen tud százalékot számolni, nem? Tudnak ezek a szarjankók, nem véletlenül lett belőlük "újságíró"! :-)
a-kinti 2018.04.25. 15:39:34 / # 348681
avatar

tomajer 2018.04.25. 11:11:10 / # 348679

Megszavazták: drágább lesz a taxizás Budapesten

Majd ha túl drága lesz a tarifa, az emberek nem szállnak be a taxikba - mondta Tarlós István az új árakról.

Drágább lesz a taxizás július 1-jétől Budapesten – erről döntött a Fővárosi Közgyűlés.

Az alapdíj júliustól 450-ről 700 forintra nő, a kilométerdíj 20, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal emelkedik.

Tarlós István arról beszélt a szavazás előtt:

majd ha túl drága lesz a tarifa, az emberek nem szállnak be a taxikba, hanem tömegközlekedéssel fognak közlekedni.

A taxisok több, mint 87 százaléka kérte azt, hogy a közgyűlés rendezze a fix tarifát - mondta el az ülésre meghívott Krisán László, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara távozó elnöke. Az indoklás szerint annyira alacsony nyereség várható a taxizásból, hogy keveseknek éri meg ezt az üzletet választani, főleg amióta a taxik felelősség-biztosítása megdrágult és az online pénztárgépet is kötelezővé tették a taxikban.

A taxisok egy másik kutatása még ennél is nagyobb egyetértést mutatott ki: a dokumentum szerint 99,3 százalék azt akarja, hogy drágább legyen a taxizás. A meglepő számot nem épp profi módszertannak hozták ki, a Taxisok Világa magazin Facebook-oldalán megkérdezték a követőket, mit gondolnak, így jött ki a 309-2-es végeredmény.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója csak a Facebookon írt a javaslatról: szerinte a Fővárosi Önkormányzatnak az utasok érdekeit is figyelembe kell vennie, nem múlhat kizárólag a taxisokon, az ő kezdeményezésükön a tarifa emelése. Ráadásul a csalókkal szemben továbbra sem lépnek fel, nincs megfelelő ellenőrzés, sem közös fővárosi taxiapplikáció és diszpécserszolgálat, és az Uber által elterjesztett modellnek a legalizált formáját sem készítették el.


balagge 2018.04.21. 21:32:48 / # 348672
avatar
Én csak azt nem értem, hogy amikor ő volt a bkk vezérigazgatója és a jelenlegi rendelet elődjét kidolgozták, miért nem ugatott az agyhalottaknak a reggeli tv show-ban erről igy teli pofával a gerinctelen féreg? Csak nem arról van szó, hogy 2013-ban korrekt volt a 450/280/70 de 2018-ban - öt évre rá - már elfogadhatatlan a 700/300/75?! Ez az ember hogy nem köpi le magát naponta 3x? És az ócska index már hozza is le a cikket róla, de mit hozott le 2013-ban? :-)
a-kinti 2018.04.21. 14:30:26 / # 348671
avatar

a-kinti 2018.04.21. 14:29:07 / # 348670
avatar

Oldalszám: 10