Név Kovács Balázs
Becenév balagge
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Kimondottan rossz üzlet lenne és nagyon kockázatos.
Szapannopera forever.Már megint hazudós valaki?
...vagy képtelen kiszolgálni a forgalmazó a viszonteladókat....Mocskolodásban mindenesetre nincs hiány a cikkben.
Első dolog: a paksi erőmű 2000 MW-os. Azaz napi 48.000. Ezt célszerű mar az elején tisztázni mielőtt félre vinne a nagyságrendi tévedés! www.paks.huHát messze...hátmég attól, hogy 3 millió elektromos autó legyen magyarországon. :-) Wikipédia: 2015-ben az elektromos autók száma globálisan átlépte az 1 millió darabot, év végén már majdnem 1,26 millió elektromos autó futott a világ útjainEz tudod mire elég? :-)Akkor lássuk mennyire komoly ez a dolog. Az átlag Jóska aki csak hétvégén indítja be a Suzukit hirtelen lecseréli mondjuk Nissan leafre mert az mégiscsak elektromos...ennyire azert nem...Akkor a kevésbé átlagos Géza aki megy vele napi 30 km-et...a 10 éves autójával amit még öt évig hajt mielőtt venne egy másik 8-10 éves korom dízelt Németországból max. 1-1.5 millióért. ...ja azert ennyire se komoly...
Ha az elektromos autók ilyen mértékben elszaporodnanak mint ahogy te gondolod, mindenki visszavaltana az atomenergiára. Vagy korlátozná az autó használatot...a hét/hónap első felében csak a páros rendszámúak tölthetnek...:-)
Ha már a napelemnél tartunk...te hány hektárban gondolkozol, amivel el tudnád látni a taxid a napi futáshoz szükséges energiával? Kiszamoltad már mennyibe fog ez kerülni az akkumulátorokkal együtt? 
Amíg marad ez a lítium-ion technológia, nem lehet versenyképes az elektromos autó a hagyományossal szemben. A négykerek meghajtású elektromos autó hajtását egy kanadai cég rakta össze...nem akarok hülyeséget leírni, de vagy 15-18 éve. Szériaérett volt a dolog....hajtás vezérlés és minden ami ezzel jár tehát az osszes hajtással összefüggő vezetés támogató rendszert megoldották a hajtásvezérlésen keresztül.A legtöbb dolog ami a tömegtermelés mellett rohamosan olcsobb lehet, már rég tömegtermelésben van.3-4 millió forintért ma sem kapsz valamire való új autót, úgyhogy ez nehéz lesz 2023-ra. Az is nagy szó lenne, ha mai értéken 8 millió forintból kijönne 2023-ban egy 300km+ hatótávolságú e-autó.Eddig semmi nem lett olcsobb, legfeljebb annyi történt, hogy felár ellenében növekedett a kapacitása a beépített akkumulátornak, ill. állami dotációval bizonyos piacokon segítették a versenyképességét.De hiába vitatkozunk, ezt úgyis csak az idő dönti majd el...:-)

Mondom én, hogy megrögzött optimista vagy! Az akkuk kapacitása legfeljebb úgy nő három év alatt a duplájára, hogy növelik a beépített egységet. Az ára pedig többek között a lítium árától függ, az pedig az igények növekedése miatt emelkedik. A jelenlegi villanyautók közül az opel ampera e lehet az első használható a maga 300-350km-es hatótávjával, de annak az ára 13-15 millió lesz minimum... " Egyelőre az európai ár még ismeretlen, de jó támpontot adhat, hogy Amerikában a Chevrolet Bolt 37495 dollárba, azaz 10,3 millió forintba kerül."


A villanyautó hatásfoka már most kiválónak mondható, ezért az elektronika fejlesztése nem nagyon hoz lópikulát sem.Itt csak az autó tömegének drasztikus csökkentésével érhetsz el valamit, de ugye a hajtáslanc súlya és a biztonsági elvárások meg az ár kordában tartása okán az is igen korlátos. Ez egy több mint 100 éves technológia amit most leporoltak és hozzáadták a mostanra nagyjából biztonságos litium-ion technológiát. Mondjuk én nem örülnék ha az autó eljátszaná a pirosnál a samsung galaxy note 7 által is produkált kiégést. Kínában nem ritkák az ilyen balesetek. A youtube-on is láthattál ilyet, valszeg észre sem vették az utasok és a sofőr, hogy vége az életüknek. Hatalmas fehér lánglabda volt.
Ha ezt a két dátumot komolyan lehet venni, akkor 2020-ig mindenki lecseréli a taxiját 2023-ig használható fehér fóliás,  300e+ km-es koromdízelre. Ezzel pedig, ha rövid távon is, de kipipáhatják a döntéshozók a környezetvédelmi részét a dolognak: Ez jó mulatság, férfi munka volt!

Nem lehetne egy olyan visszafejlesztés amelynek a keretein belül többé nem lehetne a háttérszínt és a szöveg színt állítani? -
Szerintem lízingnél az áfát az elején lehet rendezni. Bár ha támogatás formájában visszafizeti az állam az áfát, akkor az nem csak ÁFA alanyoknak járhat.Nem gondolom hogy ez lenne a stratégia amit vázoltál. Inkább arra gondolok, hogy az egyszeri taxista képtelen lesz önerőből bele ülni az előírt szutyokba az osszes többi előírással. Ezért tehát lesznek majd támogatások a fuvarszervezők részéről ill. visszatérhetnek majd a droidtartok is, hogy segítsenek a taxistanak betartani az új feltételeket. Könnyen lehet, hogy ezzel lesz vége a mezítlábasdi korszaknak is.Milyen bájos is lenne, ha a fuvarszervezőnek a telephelyen fenn kene tartani x darab autóra y darab töltőt, kivéve a mezítlábas mert ott a székhelyen vagy telephelyen kene saját tulajdonú töltő üzemeltetni! :-)A fuvarszervezőnek esze ágaba saját flottát fenntartani. Annál sokkal jobb, ha pl. te mosogatod az autót a saját pénzedből és a nálad hagyott pénzből próbálsz megélni. Az viszont nagy okosság, ha par ezer embert be lehet tenni a mokuskerekbe egy elektromos autó lízingkonstrukciójával. Ebből nem szállsz ki végtagvesztés nélkül! Mire kikukázod (4-5 év) már csak 80km a hatótávolsága hátszélben. Maradvanyértéke eszmei. Közben lehet új szabályokat hozni adózásban (KATA), tagdijban, ésatöbbi.Sokaknak nem fog ez tetszeni.
Minden elismerésem a demagóg politikusok környezetvédelemért elkövetett tetteiért, de ez a villanyautós rizsa egy igen nagy átverés.Már önmagában a gépjármű forgalmat okolni a (fő)városi levegő szennyezettsége miatt idiótizmus. Mikor visszanyal az igazság.
Ha pedig képtelenek figyelembe venni a valóságot, még mindig egyszerűbb és ésszerűbb lenne hibrid LPG-s autók üzembe állítását erőltetniük, hiszen az LPG üzem a legtisztább és legolcsóbb jelenleg.Olcsóbb és sokkal használhatobb lenne a gépjárműpark....
Ok, csak ne az legyen a vége, hogy szépen joxabalyba foglalják a kritériumokat aztán utánuk a vízözön. Pl. Töltés kiépítése a telephelyen kötelező! Aztán oldd meg vagy hagyd abba. Persze ez most rossz példa, hiszen ezt meg is oldod:-) De tudnak ok olyat, amivel téged is ellehetetlenítenek. És ezzel el is érkeztünk a nagy kérdéshez, minek is kezdtek el ezzel foglalkozni? Tán csak nem akarnak egy bizonyos érdekcsoportot (a mostaninál is sokkal jobb) helyzetbe hozni?!