Felhasználó hozzászólásai
Téma: Miért nem jó, a fuvarszám arányos tagdíj?
Hozzáadva: 2007.02.14 21:34
"Ezt nem fogja tőled senki megkérdezni.
Neked teljesíteni kell."
azért azt is meséld el, hogy nem kötelező belépni. nem kell akciókat és kedvezményeket hirdetni, hogy lasszóval fogjanak újabb belépő taxisokat. igen, az igaz, hogy nincs non-stop tejjel mézzel folyó kánaán, de vannak időszakok amikor problémát jelent a címek eladása, ezért kell a létszámot bővíteni. és a legfontosabb: aki akar, tud dolgozni és pénzt keresni.
Téma: Miért nem jó, a fuvarszám arányos tagdíj?
Hozzáadva: 2007.02.14 09:59
én mindig a saját valós adataimból indulok ki, amikor a "vállakozásomat" illetően tervezezgetek, álmokat szövök.
huszon akárhány év taxizás után szinte majdnem biztosan megtudom saccolni a következő évre várható minimum bevételemet és a maximális költségeimet. ez egy eléggé túlbiztosított kiindulási pont, a legrosszabb lehetőséggel számolok. mivel hosszú évek óta számon tartom a bevételeimet, kiadásaimat, még a fuvarszámot is, ezért azt is pontosan meg tudom mondani, (természetesen itt nem fogom közzétenni) hogy mennyi az egy fuvarra jutó átlagos bevételem.
ennek ismeretében azt is el tudom dönteni, hogy mekkora az az összeg, amit egy átlagos fuvarra közvetítési díjként még érdemes kifizetni.
mivel teljesen átlagos céges taxis vagyok, ebben ugyanúgy benne van a sok "csak ide megyünk kedveském"-től kezdve a néhanapján repteresen át a ritka vidékig minden. jelen pillanatban az átalánydíj nekem kedvez, mert kicsit több címet veszek fel, mint az átlag. nyugdíjasként-másodosként értelemszerűen rosszabbul járnék, ha a fajlagos költségeket nézem.
Téma: Havas Henrik, a hallotaxi.hu olvasóinak segítségét kéri
Hozzáadva: 2007.02.14 09:33
én nőknek előre szoktam köszönni! :)
Téma: Miért nem jó, a fuvarszám arányos tagdíj?
Hozzáadva: 2007.02.14 09:19
"Nézzd a R.T-nek..."
csak hasra ütöttem a számokkal.
az én szempontom nem a fuvarszervezőé, hanem az igazságosabb költségviselés.
visszafelé: a cégnek van havonta X költsége + az elvárható nyeresége. ezt elosztjuk fuvarszámokra,
kijön egy egy címre jutó összeg. ebben az esetben, ha jelentősen csökken a fuvarszám, bajban van a fuvarszervező. ráadásul a több megrendeléssel bíró cégeknél értelemszerűen alasonyabb az összeg. ha több a megrendelés, több taxisra van szükség. ezáltal megint csökken az egy címre jutó fajlagos költség, mert a központi költségek nem növekednek ugyanilyen arányban.
persze, ebben az esetben a nem versenyképes fuvarszervezők tönkremennének.
Téma: Itt a megoldás?!?
Hozzáadva: 2007.02.14 08:52
teljesen igazad van, de a változtatáshoz szemléletváltásra lenne szükség. igen, most máshoz megy megy a vendég. jelen pillanatban ugye, a helyzet az, ha te nem küldesz pizzát, a másik pizzériában felvesznek még két szakácsot.
ugyanez a helyzet az árképzés terén is. lassan mindegy mennyiért, csak a munka az enyém legyen. így már nem is olyan hosszú távon felfaljuk magunkat...
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2007.02.14 08:36
igen, a magyarítás több típuson is lassulást okoz. főleg a nem hozzáértő által installált magyarítás.
gondolom, nem a gyári, "fizetős" magyarítást tették a gépre. erre az a megoldás, hogy olyan típust választasz, ami eleve tud magyarul, ha ez az igényed. viszont bármilyen nyelvű operációs rendszer alatt beállítható az igo magyarra.
Téma: Itt a megoldás?!?
Hozzáadva: 2007.02.14 08:29
szerintem a korrekt megoldás egy általánosan kötelező alapdíj + a felvett címenként fizetett összeg lehetne. értelemszerűen egyből kiderülne a cégek közötti különbség, hiszen hellyel közzel ugyanakkora fenntartási költségeket kéne lebontani egy címre jutó hányadra. így fizetnél az egyik telefonszám tulajdonosnál egy cím után 50-et, a másiknál 300-at... ezen azután már nem lenne mit magyarázni, statisztikákkal bizonygatni!
Téma: Miért nem jó, a fuvarszám arányos tagdíj?
Hozzáadva: 2007.02.14 08:28
szerintem a korrekt megoldás egy általánosan kötelező alapdíj + a felvett címenként fizetett összeg lehetne. értelemszerűen egyből kiderülne a cégek közötti különbség, hiszen hellyel közzel ugyanakkora fenntartási költségeket kéne lebontani egy címre jutó hányadra. így fizetnél az egyik telefonszám tulajdonosnál egy cím után 50-et, a másiknál 300-at... ezen azután már nem lenne mit magyarázni, statisztikákkal bizonygatni!
Téma: Itt a megoldás?!?
Hozzáadva: 2007.02.14 08:17
a probléma gyökere, hogy ebben az utcában amiről beszélünk, 15 pizzéria van 100 méteren belül. ha holnaptól büntetésből nem veszed fel az éhes vendég rendelését, majd küld neki a másik sonkás-gombást extra sajttal! ugyanezért ma már a vendég határozza meg, mennyibe kerül a szolgáltatásunk.
Téma: Miért nem jó, a fuvarszám arányos tagdíj?
Hozzáadva: 2007.02.14 08:07
"kinek nem jött be, ja cégnek."
nem emlékszem mi volt a probléma a dologgal, de igen, biztos, hogy a cégnek nem jött be. azt azért nem felejtsd el, hogy a citynél a céget az ott dolgozó gépészek jelentik, nem egy tulajdonos egy személyben!