Felhasználó hozzászólásai
Téma: Kivéreztetnék a hiénákat a taxis érdekvédők
Hozzáadva: 2010.07.17 13:29
Tamás, köszönöm, hogy megformáztad! :-)
Téma: Kivéreztetnék a hiénákat a taxis érdekvédők
Hozzáadva: 2010.07.16 16:06
Ja, nagyon érdekes. :-D
„Kivéreztetnék a hiénákat a taxis érdekvédők”
Taxis érdekvédők, akik taxisokat véreztetnének ki… Ez gyönyörű.
„Miközben a fővárosban 240 forint/km a nappali díj törvényes maximuma, a szabálytalan taxis önkényesen létrehozott magának egy 662 forint/km-es tarifát, és ennek megfelelően kért a valós fuvardíjnál ezresekkel többet.”
Ha jobban körülnézünk, akkor találunk még „önkényesen” létrehozott tarifákat. Tele5-nél 430, 450, 460 (forrás: www.taxi5.hu); Citynél 450, 470, 480 (forrás: www.citytaxi.hu). Az órákban bent van, valószínűleg alkalmazzák is. Hogy mikor? Hát…
„Tapasztalataik szerint a lehúzások 80 százaléka a taxiscégeken kívüli szabadúszók (a taxisszleng szerint a mezítlábasok) próbálkozása…”
Engem nem érdekelnek a szubjektív érzékeléseik. Vagy van erről statisztika, vagy nincs. Egyébként a Főváros ellenőrei milyen célból tesznek különbséget a területükön működő taxi és taxi között aszerint, hogy az fuvarszervezőhöz tartozik-e, vagy sem? Enyhíti, vagy súlyosbítja a szabálysértés tényét a taxis munkavégzésének jellege?[i]
„Ferenc szerint a két leggyakoribb trükk az órapörgetés és a magasabb, éjszakai tarifa használata nappal. Előbbi úgy működik, hogy a jellemzően a kormányon vagy a sebességváltón elrejtett apró gomb segítségével működésbe hoznak egy impulzusadót, amely gyorsabban pörgeti az indokoltnál az óra forintszámlálóját. Az ellenőr szerint ezt a szerkezetet olyan volt taxióra-szervizesek árulják, akik átléptek a szürkezónába. A készülék ára 100 ezer forint.”[/i][b]
Ferikém, aranyom! Ha te tudod, hogy kik árulják a készüléket, és még azt is tudni véled, hogy mennyibe kerül, akkor áruld már el nekem, hogy miért nem tesztek ezek ellen az emberek ellen![/b][i]
„Jelenleg 326 forint/km a budapesti éjszakai tarifa elkérhető maximuma, előszeretettel nyomják be ezt egyesek fényes nappal is, így lehúzva a figyelmetlen utast.”
[/i][b]
A budapesti éjszakai tarifa elkérhető maximuma 336 forint/km. Látszólag jelentéktelen a 10 forintos tévedés, valójában viszont roppant mód érdekelne, hogy a sajtómunkás felkészületlensége okozza, vagy valami „illetékes” adott számára szar információt.
Egyébként meg miért csinálják mindezt a taxisok? Lehet tudni? Miért találnak ki önkényesen tarifákat miért szereltetnek be az óra pörgetésére alkalmas eszközt, miért használják, miért kapcsolnak nappal is éjszakai tarifát? Mind született gonosztevő?[/b][i]
„Ennél is gyakoribb, hogy az utasokat törvényes keretek között verik át, derül ki Bősz Péter szavaiból. Az egyik legnagyobb cég, a City Taxi kereskedelmi és marketing-menedzsere szerint ma több társaság autójának oldalán ott virít a - szerinte irreálisan alacsony - fuvardíjat ígérő 150-180 forintos kilométerdíj, amit valójában csak akkor használ az adott kocsi, ha telefonon hívják valahová. Amennyiben a szimpatikus árat meglátva az utcán, egy leintés után száll be az utas, nem azt fizeti, amennyit kiszámolt magának a párkilométeres útra. (…)
Ez ellen kezdett lobbizásba két érdekképviseletük, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége és a Magyar Taxisok Szövetsége. Képviselőik Demszky Gábor főpolgármesternél kezdtek, "aki támogatott, bíztató szavakat mondott, de azóta sem megoldott ez a kérdés" - mondja az elmúlt hónapok tárgyalásain aktívan részt vevő Bősz. Négy megváltoztatandó területre koncentráló javaslatcsomagjukat a közelmúltban többször tárgyalta a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága, "a jogi osztály megvalósíthatónak tartja, végre el kellene már hogy jusson a közgyűlés elé szavazásra"- mondja a taxisvezető.”
[/i][b]
Ezt az egész részt kurvára nem értem. Érdekképviseletük? Kiknek az érdekképviselete? Leírja az ember, kiírja a teljes nevet és nem vágja? Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége… Ez egy taxis érdekképviselet? Nem. Ez a fuvarszervezők érdekképviselete, élén Tamás Miklóssal, aki a City taxi elnöke is egyben.
Akkor menjünk tovább! Magyar Taxisok Szövetsége.
Az mi? Vágom, hogy van olyan, de kikből áll? Kik azok, mik azok? Hány tagjuk van? Mit csinálnak? Ki a vezetőjük? Miért nem szólaltatnak meg valakit tőlük, ha már megemlítik? Vagy esetleg a Bősz volna az? De akkor miért úgy mutatják be az olvasónak, hogy a City taxi kereskedelmi és marketing menedzsere? Ha viszont így mutatják be, akkor miért írják róla, hogy taxisvezető? Ebben a minőségében maximum egy fuvarszervező cég egyik vezetője, de semmiképp sem taxisvezető. És mint ilyen, miért vesz részt aktívan az elmúlt hónapok tárgyalásain? Kit képvisel? Ki hatalmazta föl?
Döntsük már el, hogy ki ez a figura! Fuvarszervező menedzsere, vagy taxis érdekvédő?
Mert a fuvarszervező és a taxis között érdekellentét van.
Itt most a City meg a City tárgyal a Fővárossal a taxisok nevében, vagy mi a rák?[/b][i]
"Nem drágítani szeretnénk, hanem azt, hogy a reális, valójában a mai középárfolyammal számolt áron működjön ez a szolgáltatás. Le akarjuk nyesni az irreálisan alacsony, egyébként sem betartott árat, és le akarjuk nyesni a legdrágábbakat is" - indokolja törekvésüket Bősz, aki szerint még az éjszakai tarifáról is hajlandóak lennének lemondani.”
[/i][b]
Mi van? Mit nyeseget ez? Most már meg kertész? Mi az, hogy reális, középárfolyammal számolt ár? Tehát összeadom a 6x6 tévés tarifáját (126) a jelenlegi tarifaplafonnal (336), majd elosztom kettővel és a kapott eredmény a reális? Vagy hogy kell ezt számolni? Meg hát, én miért számoljak az irreálisan alacsony árral, mikor Ő maga fogalmaz úgy, hogy az „egyébként sem betartott”. És miért kell lenyesni a legdrágábbat? Kik lennének hajlandók lemondani az éjszakai tarifáról? Miért kellene nekem lemondanom arról, hogy az éjszaka végzett munkámért magasabb bért kapjak?
Ez miért tesz ilyen kvázi fölajánlásokat, kinek a nevében, kinek a fölhatalmazásával?
[/b][i]„Meglepő módon a 210-240 forintos díj nem is áll nagyon messze attól, amit maguk a taxisok jónak tartanának. Legalábbis a főváros szakcége, a Taxiállomásokat Üzemelő Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. által januárban publikált közvélemény-kutatás adatai szerint. Habár az 500 budapesti taxis által kitöltött kérdőívek 69,2 százalékán (346 sofőr) ennél a kérdésnél az szerepelt válaszként, hogy a jelenlegi 240 és 326 forintos tarifa alacsony, 66,2 százalékuk támogatná a fix ár bevezetését, az ennek mértékét firtató kérdésre adott összegszerű válaszok átlaga végül - ezzel némileg önmaguknak ellentmondva - pedig 246,2 forint lett.”
Valójában óriási volt a szórás, a taxisok által javasolt legkisebb kilométerdíj 200, míg a legmagasabb 800 forint volt, de a leggyakrabban említett érték 250 és 300 forint közötti. Az általunk személyesen megkérdezett taxisok valamivel e fölé lőtték be a számukra kívánatos értéket. A legkisebb összegeket mondók egy BKV-jegy árához (320 forint), vagy egy liter gázolajéhoz (körülbelül 330 forint) kötnék a tarifájukat, míg a legtöbbet akarók 500 forinttal lennének elégedettek. A kutatás szerint az ideális alapdíj 425,5 forint lenne a mostani 300 helyett.”
[/i][b]
Csabikám, életem! Ez mikori felmérés? Mennyibe került? És, ha már elköltöttetek rá ki tudja, mennyit, miért nem veszitek figyelembe az eredményét még csak olyan szinten sem, hogy a mintaként elkészített tarifatáblán 300 forintos alapdíj mellett 210 forintos kilométerdíj szerepel? Mi az, hogy a 210 forintos viteldíj nem is áll nagyon messze? Ha csak évi tízezer hasznos kilométerrel számolok, a 210 forintos és a 246 forintos tarifa közti különbség 360000 forint! Jól vagy, Csabi? Évi ezer utassal számolva a 300 forintos alapdíj és a 425 forintos alapdíj különbözete 125 ezer forint. Csabi, mi van veled, hogy félmillióval dobálózol? Nem vagy te túlfizetve kicsit? Milyen bizottságot is vezetsz, ilyen képességekkel? Gazdasági? Látszik is a városon.
[/b]„A drosztokat kezelő kft. adatai szerint a közel hatezer taxis tizenhárom százaléka dolgozik bérautóval, három cég (Taxi4, City Taxi, Zóna Taxi) kivételével gyakorlatilag az összes többinél sofőrködnek ilyenek.”[b]
Ja, hát a Zónánál nincsenek droidok… Az egy ilyen üdítő kivétel. :-DDD[/b][i]
„Somlyódy szavaiból az derül ki, hogy - részben a választások miatt - nem lesz olyan gyorsan rend ezen a területen, mint ahogy azt az érdekvédők és az átvert utasok szeretnék. Pedig a fix árat és a létszámstopot a politikus (és így a frakciója) is egyértelműen támogatja. Utóbbival kapcsolatban az a probléma szerinte, hogy nem engedné azt alapos háttérszámítások nélkül az Alkotmánybíróság. Márpedig Somlyódy állítja, az 1500 droszthely szorozva hárommal "túlságosan pongyola, hasraütésszerű szám".[/i][b]
Hülye vagy, Csabi. Pontosan, hogy így engedi az AB. Valamihez hozzá kell kötni, jobb híján a droszt-férőhelyekhez. Tájékozódjál, wazzeg! Több magyar városban is már működik a rendszer.
[/b]„A fentiekkel kapcsolatban Somlyódy egyértelművé tette, hogy ha kérnek a taxisok, akkor adniuk is kell, mégpedig minőséget. "Ha fix árat akarnak, akkor ezzel párhuzamosan legyen egy fix minőség is taxikban és a szolgáltatásban: klottgatyában nem vezetnek, hetenként mossák a kocsit, amely maximum tízéves lehet, és minimum Euro 3-as vagy 4-es környezetvédelmi besorolású. Aki ezt nem tudja, az csináljon mást. Kicsit többet kellene adni az ápoltságra, a külcsínre, és az sem ártana, ha tudnának beszélni a külföldi turistákkal."[b]
Csabi, te valami szatócs vagy? Bemegyek, kérek két rőf pertlit, te meg megmondod az árát? Tehát, ha a taxis szeretne egy szabályozott piacon, gazdaságosan szolgáltatni, akkor ehhez teljesítenie kell? Csabi, Csabi…
Elmondom, ez hogy működik, bár –reményeim szerint- ez már téged nem érint, mert ősszel mész a levesbe.
Te egy választott képviselő vagy, az a feladatod, azért kapod a tiszteletdíjad, hogy megoldd a különböző problémákat. Köszönd meg szépen, hogy a taxisok jelzik a gondokat és azt is elmondják, hogy szerintük mi lehetne a megoldás, nem pedig neked kell agyalnod. Mert ez amúgy is meghaladná a képességeidet. Neked nem kell számlát kiállítanod, Csabi, mert kapsz fizetést. Vágod?
Tiszta autókat, jól öltözött sofőröket, fiatal, környezetkímélő járműveket szeretnél látni? Igen?
Akkor teremtsd meg hozzá a feltételeket, wazzeg, mert ez a feladatod, kötelességed, ezt vállaltad!
Azt ugyanis megmondom neked, Csabi, hogy a szabályozásnak nem feltétele, hanem, következménye, eredménye lehet mindaz, amit te kérsz. Feltéve, hogy nem okoskodsz bele, mert a számolás nem nagyon megy neked. Azt ugyanis nem gondolhatod komolyan, hogy majd 210 forintos viteldíjból vásárolgatunk fiatal euro-akárhányas autókat, miközben élnünk is kellene, adókat, járulékokat fizetünk, hogy te kapjál szép kis tiszteletdíjat, Csabi.
És tudod, mit? Lefóliázom én az autómat saját pénzből. Csak tudjam megkeresni. De te ennek érdekében eddig semmit nem tettél, Csabi.
Téma: Taxisok Egyesülete
Hozzáadva: 2010.07.15 19:47
"Jelenleg 326 forint/km a budapesti éjszakai tarifa elkérhető maximuma..."
Ismét egy felkészült sajtómunkás. Ennél tovább nem olvasom.
Téma: Vizsga kicsit másként!
Hozzáadva: 2010.07.13 13:06
Szerintem de.
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.07.12 17:40
Elment...
Téma: Átvágó taxisok és bunkó buszsofőrök Budapesten
Hozzáadva: 2010.07.12 16:37
Valóban, sok helyre mehetne uborkaszezoni, leleplező cikkecskét firkantani, hiszen ezt az egész pudvaláda országot a fekete- és szürkegazdaságból finanszírozott fogyasztás tartja még életben.
Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy egy nem túl régi felmérés szerint, a taxis a 7. a legutáltabb foglalkozások rangsorában. Úgyhogy ezzel nem nagyon lehet mellényúlni, erre szívesen iszik a vendég. Szintén közutálatnak örvendenek a BKV dolgozói; a pórnép előszeretettel veri le a magához hasonló, egyszerű BKV-s dolgozón a cég körüli botrányokat, hiszen naponta találkozik velük, míg a vezetőség tagjairól azt sem tudja, hogy kicsodák.
A vasutasokat is divat pocskondiázni. Van a vicc ugye; hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas. Ez nem egy új történet, ráadásul időnként még sztrájkolnak is, a vonatok meg gyakran késnek, koszosak, nincs rajtuk fűtés, vagy éppen klíma. Ki tehet róla? Hát, a kalauz, a jegypénztáros, mert a prosztó velük találkozik.
Összességében tehát egyetlen helyre érdemes elküldeni a firkászt, és oda is csak azért, mert nem oknyomoz, nem tényfeltár, hanem
-a dolog kényelmesebb végét megfogva- egyszerűen csak kiszolgálja a már amúgy is meglévő zsigeri társadalmi indulatokat.
Konkrétan: az anyjába.
Téma: Átvágó taxisok és bunkó buszsofőrök Budapesten
Hozzáadva: 2010.07.12 14:12
"Ne várjuk el egy civiltől, hogy megértse azt, amit mi sem mindig értünk és hogy mi, miért van."
Én nem várom el, hogy megértse, de, ha nem érti, akkor kérdezzen, vagy tájékozódjon, mielőtt egy általánosító cikket lepötyög.
Mert azt ugye értjük, hogy az átvágó, agresszív taxisokban Te is benne vagy?
Arra meg végképp nem tudok mit mondani, hogy egyetlen buszsofőr lepattintja és ebből az lesz, hogy bunkó buszsofőrök...
Téma: Trükköznek a nyíregyházi taxisok?
Hozzáadva: 2010.07.11 17:57
A "hőégben" nálam a hőségben-t jelenti, csak rövidítek, elvégre. :-D
Téma: Trükköznek a nyíregyházi taxisok?
Hozzáadva: 2010.07.11 17:56
"A FŐHE rendezvénysorozat jól hozhatott a taxitársaságoknak és a magántaxisoknak is, elvégre a koncertek után, a hajnali mámorban bizony sok fiatal indult hazafelé."
Na mostan vannak ugye a taxitársaságok, meg vannak a magántaxisok. Ezek szétkaszálták magukat a háromnapos rendezvénysorozat alatt, elvégre.
És aki ennél a mondatnál még nem állt meg, és továbbolvasta ezt az irományt, az meg is érdemli, hogy megemelkedjen a vérnyomása ebben a hőégben.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2010.07.10 13:06
Nem Ő írta.