Hozzászólások száma: 16
Ugrás a hírhez
Témakörök > Hírek fórumai > Kivéreztetnék a hiénákat a taxis érdekvédők A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Sokhatossystem 2010.07.18. 09:24:17 / # 40330
avatar
Ne gondolja senki sem, hogy a RÉGI CÉGTULAJOK nak jó a mai helyzet! Elfogadják. Ha látnának kiutat azt Ők is támogatnák és erre nekünk szükségünk is lesz! A javaslat minden érintettnek stabíl, kiszámítható jövőt biztosít, így vállalkozásonként érdekelt a piac összes szereplője, résztvevője! Nem áldozatokra van szükség, de áldozzunk a megélhetésünk érdekében annyit , hogy gondolkodunk a megoldáson
Sokhatossystem 2010.07.18. 09:12:17 / # 40329
avatar
TEGYÜK FEL, HOGY KÉRNEK ÉS KAPNAK TÁMOGATÁST azok a vállalkozások , melyek 1 db. taxit üzemeltetnek ! Gondoljunk a létszámra! Miért kell nekünk több droszt? Azt autóra mérik nem taxisra! A taxik száma így csökkenhetne, a bevétel/taxiautó emelkedne. Ha meg van a lé a taxis hazamegy és jön a másik műszak. Ma mindenki kint van és senki nem keres pénzt, max. átmegy a kezén. EZEN KELL VÁLTOZTATNI
Sokhatossystem 2010.07.18. 08:46:24 / # 40328
avatar
Az igaz, hogy egyfajta pénz beszedökké válnánk mi is , gondolj a multik utazásaira! Kap 1 számlát, aminek az Áfáját nem tudja levonni, de a taxisnak be kell fizetnie! Na nem mindet, mert a költségeink az egekben! 4500 csöpögő csap! Ez lehet az Államnak a taxi, szemben a mai állapottal! Támogatást kérni és kapni csak konkrét számok ismeretében lehet , de jó úton jár a kezdeményezés! Üdv. !
Sokhatossystem 2010.07.18. 08:34:44 / # 40327
avatar
Fehéríteni kell a szakmát, mert olyan sokan telepedtek ránk, hogy mi nem tudunk bevételt csinálni tőlük. A megoldás ! Olyan feltételek teljesítése, ami el lehetetleníti azokat, akik több autót üzemeltetve csövesítettek le embereket. A 210 nem pálya! Gondolj a következőre! 192+ÁFA= 240 ft. Ez a minimum! Jelenleg mindenkinek adott! Nem látok jobb megoldást, mint a fehérítést!
Sokhatossystem 2010.07.18. 08:19:55 / # 40326
avatar
Szia! Beszélgetni sem lehet mindenkivel! Te nagyon jól látod a mai és a holnapi helyzetet ! De ! Hidd el nem a vita kedvéért, sokkal inkább a megoldást keresve írok. Van egy kezdeményezés, ami a helyére rakná a dolgainkat. Remélem még nem késő ! A veszteség nem az 1 vállalkozó 1 autós taxist érinti, ellenkezőleg ! Ezeket erősíti, helyezi előnyös pozicióba!
hiénakutya 2010.07.17. 16:42:48 / # 40325
Nem tudom, miért kérsz bocsánatot. Ez egy nyilvános fórum, azért vagyunk itt, hogy beszélgessünk. [i]„A droidok csak addig élnek meg, amig nincs kellő szigor az adózásban illetve a működés közben.”[/i] Senkit nem érdekel a droid megélhetése. Ez már most is így van. Aki kiadja az autóját napi 10-15 ezerért, mondjuk 150-es, vagy akár 200-as tarifa mellett, az leszarja, hogy a droidnak mennyi marad a leadón felül, miután megtankolt. Ha elmegy, mert felkopik az álla, akkor lesz a helyére másik tíz, vagy ötven. Legrosszabb esetben bejelentik részmunkaidőre, aztán lehet ellenőrizgetni. Ha nem ad nyugtát, az nyilvánvalóan az Ő sara lesz, ha megtolja az órát, az is. „Hosszú távon nem ez a megoldás a cégvezetőknek sem.” Miért nem? 500 alvállalkozó 65 ezrével bevisz 32,5 milliót havonta. 300 droid, napi tízezrével mennyit visz be egy hónapban? Segítek. 90 milliót. És nyugi van. A droid kussol, mert örül, hogy luk van a seggén, örül, hogy van állása. Ez megoldja a létszámgondokat is. A cégtulaj pont csak annyi embert fog fölvenni, amennyit el tud látni munkával. Túl sokan meg nem fognak bezavarni annak a néhány embernek, aki rá tud majd tenyerelni a piacra, hiszen a szigorított feltételek és követelmények mellett valószínűtlen, hogy új egyéni vállalkozók tömegei lepjék majd el a szakmát, a becsődölők helyett. Mert illúzióid ne legyenek, 210-es tarifa mellett Te be fogsz csődölni, ha valóban kellő lesz a szigor az adózásban és működés közben. „A veszteség is csekély a pénz is több, ráadásul mindenkinek!” Ezt nem értem. Most több pénzről beszélünk, vagy veszteségről beszélünk? Vagy esetleg ez a mondat a „veszteség nélkül nincs háború” analógiája? És, ha Te leszel a veszteség (lásd fentebb!)? Nézd, szerintem jól látható, hogy milyen irányba halad a szakma. Néhány éve még alig láttunk egy-két autóbérlőt, Ők is a szenvedélybetegek, meg a rossz válóperes ügyvédet kifogók közül kerültek ki. Ma már más a helyzet. Egyre több a droid, egyre több a vállalkozásában köztartozást felhalmozó és így bedőlő kolléga, egyre több az autóját felélő, vagy az autója hitelét bebukó olyan sofőrtársunk, aki a fentiek miatt kényszerül droidsorba. Ha ez nem volna elég, akkor csapatostul hozzák a nyakunkra, a taxit soha nem látott, innen-onnan szalajtott embereket. Kivétel persze a Zóna... (Forrás: Origo) A 210 forintos tarifa, a tízéves korhatár, és a szigorúbb ellenőrzés együttesen, fölpörgeti majd ezt a folyamatot. És ehhez nem kell jóstehetségnek lenni.
Sokhatossystem 2010.07.17. 14:39:54 / # 40324
avatar
Szia ! Bocs a kéretlenségért ! A droidok csak addig élnek meg, amig nincs kellő szigor az adózásban illetve a működés közben. Hosszú távon nem ez a megoldás a cégvezetőknek sem. A Jó megoldás egy olyan lehetőség ahol, minden részese e játéknak( amit ma taxizásnak tekintünk ) akarja a nyugit. Csak akarni kell és mindenki jól jár a bentmaradók közül. A veszteség is csekély a pénz is több , ráadásul mindenkinek ! Taxisnak, cégtulajnak, államnak, még az utasnak is, bár engem sem kérdeznek meg áremelés elött!
hiénakutya 2010.07.17. 13:40:41 / # 40323
Az a baj, Peti, hogy lehet, hogy hibás a megközelítésem. Én abból indultam ki, hogy az ember tökhülye. Valójában viszont elképzelhető, hogy nagyon is tudja, mit csinál. Emlékezz, hogy közel egy évvel ezelőtt már megírtam, mi ebbe a rendszerbe (al)vállalkozóként nem kellünk. Ide droidok kellenek. Ha az elvtárs az ugrásra kézen álló befektetők szekerét tolja, akkor nagyon is érthető és teljesen logikus valamennyi elképzelése. Ha a koncepció az, hogy néhány kézben összpontosuljon a budapesti taxizás, akkor ez a figura nagyon is tudja, mit csinál. Meg a többi is.
hiénakutya 2010.07.17. 13:29:31 / # 40322
Tamás, köszönöm, hogy megformáztad! :-)

peti493 2010.07.17. 12:32:38 / # 40321
avatar
kutyus. Igazat ugatsz. remélem somlyody elvtárs elolvassa, hogy okuljon picit. Szóljon már neki egy vamzer.............!

hiénakutya 2010.07.16. 16:06:13 / # 40320
Ja, nagyon érdekes. :-D „Kivéreztetnék a hiénákat a taxis érdekvédők” Taxis érdekvédők, akik taxisokat véreztetnének ki… Ez gyönyörű. „Miközben a fővárosban 240 forint/km a nappali díj törvényes maximuma, a szabálytalan taxis önkényesen létrehozott magának egy 662 forint/km-es tarifát, és ennek megfelelően kért a valós fuvardíjnál ezresekkel többet.” Ha jobban körülnézünk, akkor találunk még „önkényesen” létrehozott tarifákat. Tele5-nél 430, 450, 460 (forrás: www.taxi5.hu); Citynél 450, 470, 480 (forrás: www.citytaxi.hu). Az órákban bent van, valószínűleg alkalmazzák is. Hogy mikor? Hát… „Tapasztalataik szerint a lehúzások 80 százaléka a taxiscégeken kívüli szabadúszók (a taxisszleng szerint a mezítlábasok) próbálkozása…” Engem nem érdekelnek a szubjektív érzékeléseik. Vagy van erről statisztika, vagy nincs. Egyébként a Főváros ellenőrei milyen célból tesznek különbséget a területükön működő taxi és taxi között aszerint, hogy az fuvarszervezőhöz tartozik-e, vagy sem? Enyhíti, vagy súlyosbítja a szabálysértés tényét a taxis munkavégzésének jellege?[i] „Ferenc szerint a két leggyakoribb trükk az órapörgetés és a magasabb, éjszakai tarifa használata nappal. Előbbi úgy működik, hogy a jellemzően a kormányon vagy a sebességváltón elrejtett apró gomb segítségével működésbe hoznak egy impulzusadót, amely gyorsabban pörgeti az indokoltnál az óra forintszámlálóját. Az ellenőr szerint ezt a szerkezetet olyan volt taxióra-szervizesek árulják, akik átléptek a szürkezónába. A készülék ára 100 ezer forint.”[/i][b] Ferikém, aranyom! Ha te tudod, hogy kik árulják a készüléket, és még azt is tudni véled, hogy mennyibe kerül, akkor áruld már el nekem, hogy miért nem tesztek ezek ellen az emberek ellen![/b][i] „Jelenleg 326 forint/km a budapesti éjszakai tarifa elkérhető maximuma, előszeretettel nyomják be ezt egyesek fényes nappal is, így lehúzva a figyelmetlen utast.” [/i][b] A budapesti éjszakai tarifa elkérhető maximuma 336 forint/km. Látszólag jelentéktelen a 10 forintos tévedés, valójában viszont roppant mód érdekelne, hogy a sajtómunkás felkészületlensége okozza, vagy valami „illetékes” adott számára szar információt. Egyébként meg miért csinálják mindezt a taxisok? Lehet tudni? Miért találnak ki önkényesen tarifákat miért szereltetnek be az óra pörgetésére alkalmas eszközt, miért használják, miért kapcsolnak nappal is éjszakai tarifát? Mind született gonosztevő?[/b][i] „Ennél is gyakoribb, hogy az utasokat törvényes keretek között verik át, derül ki Bősz Péter szavaiból. Az egyik legnagyobb cég, a City Taxi kereskedelmi és marketing-menedzsere szerint ma több társaság autójának oldalán ott virít a - szerinte irreálisan alacsony - fuvardíjat ígérő 150-180 forintos kilométerdíj, amit valójában csak akkor használ az adott kocsi, ha telefonon hívják valahová. Amennyiben a szimpatikus árat meglátva az utcán, egy leintés után száll be az utas, nem azt fizeti, amennyit kiszámolt magának a párkilométeres útra. (…) Ez ellen kezdett lobbizásba két érdekképviseletük, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége és a Magyar Taxisok Szövetsége. Képviselőik Demszky Gábor főpolgármesternél kezdtek, "aki támogatott, bíztató szavakat mondott, de azóta sem megoldott ez a kérdés" - mondja az elmúlt hónapok tárgyalásain aktívan részt vevő Bősz. Négy megváltoztatandó területre koncentráló javaslatcsomagjukat a közelmúltban többször tárgyalta a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága, "a jogi osztály megvalósíthatónak tartja, végre el kellene már hogy jusson a közgyűlés elé szavazásra"- mondja a taxisvezető.” [/i][b] Ezt az egész részt kurvára nem értem. Érdekképviseletük? Kiknek az érdekképviselete? Leírja az ember, kiírja a teljes nevet és nem vágja? Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége… Ez egy taxis érdekképviselet? Nem. Ez a fuvarszervezők érdekképviselete, élén Tamás Miklóssal, aki a City taxi elnöke is egyben. Akkor menjünk tovább! Magyar Taxisok Szövetsége. Az mi? Vágom, hogy van olyan, de kikből áll? Kik azok, mik azok? Hány tagjuk van? Mit csinálnak? Ki a vezetőjük? Miért nem szólaltatnak meg valakit tőlük, ha már megemlítik? Vagy esetleg a Bősz volna az? De akkor miért úgy mutatják be az olvasónak, hogy a City taxi kereskedelmi és marketing menedzsere? Ha viszont így mutatják be, akkor miért írják róla, hogy taxisvezető? Ebben a minőségében maximum egy fuvarszervező cég egyik vezetője, de semmiképp sem taxisvezető. És mint ilyen, miért vesz részt aktívan az elmúlt hónapok tárgyalásain? Kit képvisel? Ki hatalmazta föl? Döntsük már el, hogy ki ez a figura! Fuvarszervező menedzsere, vagy taxis érdekvédő? Mert a fuvarszervező és a taxis között érdekellentét van. Itt most a City meg a City tárgyal a Fővárossal a taxisok nevében, vagy mi a rák?[/b][i] "Nem drágítani szeretnénk, hanem azt, hogy a reális, valójában a mai középárfolyammal számolt áron működjön ez a szolgáltatás. Le akarjuk nyesni az irreálisan alacsony, egyébként sem betartott árat, és le akarjuk nyesni a legdrágábbakat is" - indokolja törekvésüket Bősz, aki szerint még az éjszakai tarifáról is hajlandóak lennének lemondani.” [/i][b] Mi van? Mit nyeseget ez? Most már meg kertész? Mi az, hogy reális, középárfolyammal számolt ár? Tehát összeadom a 6x6 tévés tarifáját (126) a jelenlegi tarifaplafonnal (336), majd elosztom kettővel és a kapott eredmény a reális? Vagy hogy kell ezt számolni? Meg hát, én miért számoljak az irreálisan alacsony árral, mikor Ő maga fogalmaz úgy, hogy az „egyébként sem betartott”. És miért kell lenyesni a legdrágábbat? Kik lennének hajlandók lemondani az éjszakai tarifáról? Miért kellene nekem lemondanom arról, hogy az éjszaka végzett munkámért magasabb bért kapjak? Ez miért tesz ilyen kvázi fölajánlásokat, kinek a nevében, kinek a fölhatalmazásával? [/b][i]„Meglepő módon a 210-240 forintos díj nem is áll nagyon messze attól, amit maguk a taxisok jónak tartanának. Legalábbis a főváros szakcége, a Taxiállomásokat Üzemelő Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. által januárban publikált közvélemény-kutatás adatai szerint. Habár az 500 budapesti taxis által kitöltött kérdőívek 69,2 százalékán (346 sofőr) ennél a kérdésnél az szerepelt válaszként, hogy a jelenlegi 240 és 326 forintos tarifa alacsony, 66,2 százalékuk támogatná a fix ár bevezetését, az ennek mértékét firtató kérdésre adott összegszerű válaszok átlaga végül - ezzel némileg önmaguknak ellentmondva - pedig 246,2 forint lett.” Valójában óriási volt a szórás, a taxisok által javasolt legkisebb kilométerdíj 200, míg a legmagasabb 800 forint volt, de a leggyakrabban említett érték 250 és 300 forint közötti. Az általunk személyesen megkérdezett taxisok valamivel e fölé lőtték be a számukra kívánatos értéket. A legkisebb összegeket mondók egy BKV-jegy árához (320 forint), vagy egy liter gázolajéhoz (körülbelül 330 forint) kötnék a tarifájukat, míg a legtöbbet akarók 500 forinttal lennének elégedettek. A kutatás szerint az ideális alapdíj 425,5 forint lenne a mostani 300 helyett.” [/i][b] Csabikám, életem! Ez mikori felmérés? Mennyibe került? És, ha már elköltöttetek rá ki tudja, mennyit, miért nem veszitek figyelembe az eredményét még csak olyan szinten sem, hogy a mintaként elkészített tarifatáblán 300 forintos alapdíj mellett 210 forintos kilométerdíj szerepel? Mi az, hogy a 210 forintos viteldíj nem is áll nagyon messze? Ha csak évi tízezer hasznos kilométerrel számolok, a 210 forintos és a 246 forintos tarifa közti különbség 360000 forint! Jól vagy, Csabi? Évi ezer utassal számolva a 300 forintos alapdíj és a 425 forintos alapdíj különbözete 125 ezer forint. Csabi, mi van veled, hogy félmillióval dobálózol? Nem vagy te túlfizetve kicsit? Milyen bizottságot is vezetsz, ilyen képességekkel? Gazdasági? Látszik is a városon. [/b]„A drosztokat kezelő kft. adatai szerint a közel hatezer taxis tizenhárom százaléka dolgozik bérautóval, három cég (Taxi4, City Taxi, Zóna Taxi) kivételével gyakorlatilag az összes többinél sofőrködnek ilyenek.”[b] Ja, hát a Zónánál nincsenek droidok… Az egy ilyen üdítő kivétel. :-DDD[/b][i] „Somlyódy szavaiból az derül ki, hogy - részben a választások miatt - nem lesz olyan gyorsan rend ezen a területen, mint ahogy azt az érdekvédők és az átvert utasok szeretnék. Pedig a fix árat és a létszámstopot a politikus (és így a frakciója) is egyértelműen támogatja. Utóbbival kapcsolatban az a probléma szerinte, hogy nem engedné azt alapos háttérszámítások nélkül az Alkotmánybíróság. Márpedig Somlyódy állítja, az 1500 droszthely szorozva hárommal "túlságosan pongyola, hasraütésszerű szám".[/i][b] Hülye vagy, Csabi. Pontosan, hogy így engedi az AB. Valamihez hozzá kell kötni, jobb híján a droszt-férőhelyekhez. Tájékozódjál, wazzeg! Több magyar városban is már működik a rendszer. [/b]„A fentiekkel kapcsolatban Somlyódy egyértelművé tette, hogy ha kérnek a taxisok, akkor adniuk is kell, mégpedig minőséget. "Ha fix árat akarnak, akkor ezzel párhuzamosan legyen egy fix minőség is taxikban és a szolgáltatásban: klottgatyában nem vezetnek, hetenként mossák a kocsit, amely maximum tízéves lehet, és minimum Euro 3-as vagy 4-es környezetvédelmi besorolású. Aki ezt nem tudja, az csináljon mást. Kicsit többet kellene adni az ápoltságra, a külcsínre, és az sem ártana, ha tudnának beszélni a külföldi turistákkal."[b] Csabi, te valami szatócs vagy? Bemegyek, kérek két rőf pertlit, te meg megmondod az árát? Tehát, ha a taxis szeretne egy szabályozott piacon, gazdaságosan szolgáltatni, akkor ehhez teljesítenie kell? Csabi, Csabi… Elmondom, ez hogy működik, bár –reményeim szerint- ez már téged nem érint, mert ősszel mész a levesbe. Te egy választott képviselő vagy, az a feladatod, azért kapod a tiszteletdíjad, hogy megoldd a különböző problémákat. Köszönd meg szépen, hogy a taxisok jelzik a gondokat és azt is elmondják, hogy szerintük mi lehetne a megoldás, nem pedig neked kell agyalnod. Mert ez amúgy is meghaladná a képességeidet. Neked nem kell számlát kiállítanod, Csabi, mert kapsz fizetést. Vágod? Tiszta autókat, jól öltözött sofőröket, fiatal, környezetkímélő járműveket szeretnél látni? Igen? Akkor teremtsd meg hozzá a feltételeket, wazzeg, mert ez a feladatod, kötelességed, ezt vállaltad! Azt ugyanis megmondom neked, Csabi, hogy a szabályozásnak nem feltétele, hanem, következménye, eredménye lehet mindaz, amit te kérsz. Feltéve, hogy nem okoskodsz bele, mert a számolás nem nagyon megy neked. Azt ugyanis nem gondolhatod komolyan, hogy majd 210 forintos viteldíjból vásárolgatunk fiatal euro-akárhányas autókat, miközben élnünk is kellene, adókat, járulékokat fizetünk, hogy te kapjál szép kis tiszteletdíjat, Csabi. És tudod, mit? Lefóliázom én az autómat saját pénzből. Csak tudjam megkeresni. De te ennek érdekében eddig semmit nem tettél, Csabi.
tomajer 2010.07.16. 16:05:19 / # 40319
Leó kollégánknak is van véleménye:-) Hazudozás a városházán

luxbela 2010.07.16. 14:58:38 / # 40318
Kösz! Neked is!!!!! Rá férne már mindannyiunklra egy kis meló...

kekeckedő 2010.07.16. 13:58:58 / # 40317
Somlyódy Csabának sem kötelező a gazdasági bizottság szocialista elnökének lenni.Ők már megbuktak.Ne dirigáljon egy bukott komcsi. Lassan zabálnivalóra sem telik,nem még fóliára. Legszivesebben őt látnám befóliázva,de végleg. Na!!!jó munkát!!! :D))))
luxbela 2010.07.16. 10:18:51 / # 40316
A fekete-sárga színről van szó: "Somlyódy Csaba, a gazdasági bizottság szocialista elnöke. "Ez mindenütt a vállalkozó költsége, ha nem megy így, akkor nem kötelező taxizni." Köszönjük! Sajnos, nem is vártunk másféle hozzáállást!!!

tomajer 2010.07.16. 06:58:58 / # 40315
Megint egy cikk, amit a végén nem olvastattak el egy hozzáértővel..... De a "bakiktól" eltekintve, érdekes olvasmány.