Felhasználó hozzászólásai
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.14 17:16
Most maguktól mennek, szépen lassan. Te meg belöknéd őket egyből
Fogalmazzunk inkább úgy hogy rákényszeriteném őket arra hogy rendezzék a helyzetüket, ez azért picit másképp hangzik.
Ráadásul érdemes figyelembe venniük azt is hogy megéri rendezni a helyzetüket, mert ebben az esetben ez a szakma jóval többet nyújtana nekik mint jelenleg, igy egyrészt megéri, másrészt megvalósitható.
Az a réteg pedig akik csak kényszerből, esetleg úgródeszkának vagy ideiglenes megoldásnak választották ezt a szakmát (az egyszerü bekerülési feltételek miatt) azok pedig igenis menjenek és ne tegyenek minket tönkre. Minden bizonnyal nem is fognak lázadozni és szívfájdalom nélkül váltanak majd valami másra.
tom: pontosan ugyanazok a válaszaim mint neked.
Csak tippelni tudok mert még nem irtad, de ha a te véleményed is az, hogy szabályozzák a drosztengedélyek számát akkor ilyen alapon az miért nem érhető el hogy egy taxiengedélyre csak egy drosztengedélyt adjanak ki?
Tehát mi a különbség (azon kivül hogy ezt kell szorgalmazni)?
Igen az én álmom hogy egy taxiengedély = egy autó, drosztengedéllyel azért nem párositottam mert én a drosztrendelet és ez a droszt kht megszüntetése és elszámoltatása mellett vagyok, de..
.. ha valóban járható út a drosztengedélyek taxiengedélyekkel történő párositása és ez megoldás sok gondunkra akkor nekem (is) megér évi 25ezer Ft-ot.
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.13 15:42
szálka... most komolyan, minek eröltetted itt ezt a butaságot? Egy éve vitáztunk, egy éve előre felvázoltam neked mi fog történni ha az akkori piacon szereplő cégek nem lépnek és nem veszik fel a kesztyüt.
Most itt van az orrod elött, megtörtént, szóról szóra az lett amit leirtam, ez sem elég hogy elismerd tévedtél?
Vagy legalább csendben maradj...
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.13 15:37
Nézem, olvasom amit irsz, de nem látok csak üres fecsegést.. elolvastam többször is, jól látom hogy nem látom?:-) Már a válaszod a kérdésemre, megoldás lenne vagy nem? Újabb 65 mondat és a válaszadást újfent kikerülted.
Példálozol itt az alkotmánybírósággal a saját érveid ellen (de annyira nem érted a helyzetet hogy még ezt sem tudod).. épp innen ered minden problémánk, épp ezért járhatatlan út a létszámkorlátozás (alkotmányellenes döntés lenne) és épp ez a lényeg az én javaslatomban, a létszámkorlátozás legyen gazdasági. Ez nem alkotmányellenes. Megvalósithatatlan? Ha ez az, akkor az egyébb létszámkorlátozás is az.
Jó, tomajernek abban igaza van hogy a drosztrendelettel megnyilt az esély ha nem is a vállalkozások, de a drosztengedélyek számának korlátozására (megnyilt?). De én nem gondolnám hogy ez meg fogja oldani a gondjainkat.
Tehát itt sokkal nagyobb gondok a gyilkos árversenynél, most nem tudom hány év alatt elérjük hogy 200 (vagy addigra 250Ft/km) lesz a legalacsonyabb tarifa... (mondjuk nem a végre már általatok is megértett értelmetlen minimáltarifával, hanem a drosztengedélyek számával) ..és akkor mi van?
Nem 7ezer taxi lesz Budapesten, hanem 6ezer.
Ez meg fogja oldani a gondjainkat? Tb-t, adókérdést, autócserét, helyzetünket a cégekkel szemben? Én szeretném megérni a nyugdíjaskort és nem agyvérzés vagy szívroham miatt kiesni a bal-egyről. Ti nem igy képzelitek?
tomajer: mikor azt mondod embertelen és európaiatlan akkor tévedsz, bármennyire is radikális a javaslat sokkal liberálisabb vagyok annál mint az ebböl lejön (na ettöl még nem vagyok szdsz szavazó^).
Azért tévedsz mert Te (és itt most valóban Te, neked/rólad szól) a tudás birtokában vagy akkor a tudatlanokat hagyni hogy a szakadékba gyalogoljanak, na az az embertelen.
Merthogy ebböl a 7ezerböl jelenleg minimum a fele oda tart ez biztos.
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.12 21:05
Úgy látszik itt az mondja a tutit aki jó, nagy betükkel ir, hát akkor...
[font size=4]Te hogyan képzeled el a minimálár bevezetését? Ki fogja neked ezt szabályozni és miért tenné? Milyen formában éred el, kinél, milyen módszerrel?
Eddig 100-an mondtuk el nektek hogy a minimáltarifa egy zsákutca, aki azt képzeli hogy ezt nem lehet 800 féle módszerrel kijátszani az teljes mértékben dilettáns vagy teljesen más a célja mint amit állít magáról.
Válaszaid előre is köszönöm (de azért legyenek ÉRTELMES válaszok^^).[font]
Egy kérdést tettem fel nektek, amire konkrét választ vártam, de ezidáig nem kaptam (talán csak tomajer reagálta le, de ő sem azt hogy "de szép is lenne", hanem annyit hogy megvalósithatatlan, igy még az ő véleményét sem tudni)
Most felteszem itt újra: az amit én javasoltam megoldást hozna a problámainkra? Igen vagy nem?
Megkérlek értelmesen válaszolj, ne handabandázz, köszönöm.
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.11 15:47
taxisfelvonulás: ezt ne csináld, hidd el én megértem ha a vita hevében ehhez a megoldáshoz fordulsz, de ez egy megállapodás/kérés része volt, hogy semmi ne kerüljön.. igy ezt úgy gondolom illik betartani, még akkor is ha ennek segitségével igazadat bizonyithatnád (ha bizonyithatnád, ezt csak igy zárójelben, mert én ezt nem tudom megitélni).
Én is szívesen visszavágnék a Metál Zolis megjegyzésre, de ilyen áron nem teszem, ennyire nekem nem fontos hogy az az 5 ember aki ezt a topicot olvassa mit gondol rólam.
Szóval hallgass rám, ezt ne.
szálka: azért nem igaz amit irsz, mert mi nem a megoldásról vitatkoztunk több oldalnyit, hanem én (egyedül) képviseltem azt az álláspontot hogy a rádiótaxi transzferára akkor ott, abban a helyzetben még mindig a legjobb döntés volt, jóval jobb döntés volt mint a T2000 164Ft-os tarifája alá menni. Persze ennek a nem túl népszerü véleményemnek mindenki neki esett, egyenesen HCs-vel azonositottatok (ebböl is lejön kinek mennyi esze lehet itt), sőt úgy nézem te még mindig ezt képzeled.
Egyszerübben fogalmazva, az én véleményem ha jön egy olcsó jános cég akkor a többinek igenis fel kell venni a kesztyüt, a tiétek pedig az hogy emeljünk.
Csogu: ha ezt öt éve leirta valaki, akár többen is és ez igen megoldás, akkor miért nem ebbe az irányba lépünk? Van már 65 érdekvédelmi szervezetünk és mindegyik célja minimálár (értelmetlen cél) és létszámkorlátozás. Én azt mondom ez nem oldja meg a gondjainkat, itt nekünk nem csak az árverseny a bajunk, hanem tb, nyugdíj, autócsere, munkaidő és a sor végtelen.
tomajer: hogy kell ezt megvalósitani? Ezt a célt kell választani. Ha valóban úgy van, hogy ma már átfordult a piac és ezt többen nem akarják mint igen, akkor viszot én erősen ajánlom azoknak akiknek még a normál vállalkozás szintjén üzik ezt az ipart, hogy sürgösen kezdjenek el ők is nyerészkedni ha erröl a piacról több pénzt szeretnének kivenni, ez a jövő, ráadásul igy újra versenyképesek lesznek azokkal szemben akik jelenleg semmiféle közterhet nem fizetnek.
De az a véleményem hogy sok 'droid' érdeke is az hogy ez a helyzet megnyugtatótan rendezödjön, nekik is látniuk kell hogy igy nincs jövőjük, sem ellátás, sem nyugdíj igy itt nem lesz, ha egy kis eszük van ezt nem akarhatják. Igy én azt mondom hogy még mindig többen kell azoknak lenni akiknek ez a megoldás az egyetlen járható út.
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.11 05:45
Ez egyszerüen nem igaz, nem kell mást tenni csk visszaolvasni.
Hol irtál te ilyet (vagy bármelyikötök) hogy 1 engedély = 1 autó?
Folyamatos érvelés a létszámstop és tarifa emelés mellett. 15 éve. Hát b@szod, szerinted nekem nem lenne szimpatikus ha én taxiznék egyedül Budapesten 8000Ft/km díjjal?
Létszámstopot akartok? Legyen, de ne a járhatatlan, sosem el nem jövő létszámstop, amit ti itt elképzeltek.
A létszámstop legyen gazdasági, aki nem tud vállalkozást inditani, azt fenntartani, a köztartozásait fizetni az búcsúzon el ettöl a szakmától.
1 év múlva nem is emlékeznénk ilyenre hogy volt valaha tarifaháború vagy hogy a cégek ilyen vagy olyan helyzetre kényszeritettek minket.
Cégek, telefonszámtulajdonosok kellenek, ma már ez is a szolgáltatás része, de teljesen más pozicióból tárgyalnánk velük mint jelenleg.
Kapnánk ellátást, lenne nyugdíjunk, a taxiengedély komoly értéket képviselne, soroljam tovább a lehetőségeket? Azt hiszem már ennyi is elég.
És ezt mindenkinek érdemes mérlegelni, azoknak is akik jelenleg ettöl a megoldástól 'fáznak', mert mondjuk jelenleg épp droidok. Nekik sem ártana elképzelniük a jövöjüket, az ellátás vagy a nyugdíj hiányát.
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.10 19:13
A biztos hogy tudsz a sorok közt olvasni, meglepöen jól kiragadtad a lényeget^^
Teljesen mindegy hogy hivják a történetben szereplő taxivállalatokat, azért kaptak nevet mert ezek tények. Mintahogy az is hogy volt egy időszak amikor a taxivállalatok szép lassan kúsztatták fel az árakat (és ebben a rádiótaxi is partner volt), bár még mindig nem volt tökéletes, de össze sem vethető a jelenlegi helyzettel (és azzal ami még vár ránk). Ezt a taxi4 megjelenése boritotta fel.
Persze, távolabb is lehetne a múltba tekinteni, egészen a taxi200 megjelenéséig vagy akár még messzebb, mikor a többi cég cserbenhagyta a rádiótaxit, majd ezt a rádió viszonozta, feltételezhetően ez a sor végtelen. Ennyire már felesleges belemélyedni a mi szempontunkból ez már érdektelen.
Amit tudunk az az hogy mely taxivállalatok voltak az utolsók akik tartották illetve növelték a tarifát, ez az új szereplökröl nem mondható el, hisz nincs más lehetőségük piacot szerezni.
Lehet példálozni city-vel vagy tele5-el, de ha igy megy tovább nem sokáig, ők is lépni kényszerülnek, ha szétszakadnak akkor is. És ha ezt a lépést nem majd jövőre, hanem két évvel ezelött lépik meg akkor ez mindannyiunknak sokkal kevesebbe került volna.
Sőt, én ma már azt mondom hogy késő, ez a kutya elszabadult és senki nem állitja meg és hogy csak egy radikális változtatás hozna megnyugtató megoldást (lásd elöző hozzászólás).
Téma: Taxisfelvonulás
Hozzáadva: 2010.03.10 14:30
Igy van és ezt az álláspontot most is tartanám, csak sajnos már értelme nincs, ennek a lehetőségét már elvesztettük.
Természetesen mi is, de leginkább a taxicégek vezetői a felelösek azért mert belekerültünk ebbe a mókuskerékbe, ők nem látták át ezt előre, biztak a cégük nevében és persze féltek tőletek/tőlünk mert már igy is morgolodtunk az alacsony tarifa miatt.
Ez adott lehetőséget a most megjelent cégeknek (taximax, taxiplus, minimobil), de továbbmegyek, már a taxi4 megjelenésekor lépni kellett volna, egyszerre mindenféle külön megegyezés nélkül automatikusan.
Még az oly becsületes és tiszteséges rendszerben müködő City taxinak is részt kellett volna ebben venni, akiknek a rendszerét sokan irigylik, akik legtöbbje veri a mellét ha a tarifáról van szó, hogy ők bizony nem szotyitaxi, ők szolgáltatnak és ezért pénzt is kapnak, csak azt az egy apróságot felejtik el hogy épp ők felelösek a piacon mára már megszokott visszapörgetésekért, ezt ők kezdték el. A többi cég csak kényszerböl ment velük.
Hogy az új cégek kiszoritása megoldás lett volna minden gondunkra? Természetesen nem. De arra igenis jó lett volna, hogy addig is mig nem orvosoljuk meg egyéb problémánkat, ne fuvarozzunk még kevessebbért, legalább az akkori szintet tartsuk.
Ezt leirtam nektek egy éve, két éve, természetesen a legegyszerübb volt havonta ide feljönni, beirni valami értelmetlen blöd közhelyet válaszként (te is ezt tetted, érdemes visszaolvasni miket irkáltál), majd miután jól odamondogattál nekem lehajtott fejjel kimenni fuvarozni.
Hát akkor tessék, mára megérett a gyümölcs, lehet csemegézni, itt van nektek a maxtaxi, a taxiplus és társai. És aki azt hiszi hogy ennek a folyamatnak vége az nagyon téved.
Két éve elejét lehetett volna még venni ennek a folyamatnak, mára már elkéstünk vele. Mára ez a szakma már a szürkéböl is is inkább a feketére váltott, itt nem segit nekünk fix vagy minimáltarifa ez nem old meg nekünk semmit. Marha jó érzés lesz kirakni a müszerfalra, de konkrétan sz@rt sem érünk vele.
Sajnos eljutottunk odáig hogy a szakmának csak a teljes átmosása segithet a még lélegző vállalkozókon, ennek pedig egy módja van:
1 személy = 1 taxiengedély = 1 autó
Természetesen ez sokaknak nem jó, sokan elveszitik a bérautó üzletüket, sokan rákényszerülnek majd hogy rendezzék köztartozásukat, sokan épp a fenti piaci helyzet miatt önhibájukból kényszerültek a droid létre, ez nekik sem fog tetszeni. Ez utóbbiaknak talán valamiféle esélyt kellene adni, hogy a szakmán belül maradhassanak, de tőlük függetlenül akkor is látni kell hogy itt védünk fűt-fát, homokba dugjuk a fejünket és közben hagyjuk hogy a normalis vállalkozók szép lassan tönkremenjenek. Nekik is jár a védelem vagy tévednék?
Ha nem akarjátok hogy 10-20 év múlva 2-3 rendszámtáblatulaj kezében legyen ez a piac, ha akartok időben normális módon autót cserélni, ha akartok nyugdíjat, ha akarjátok hogy ennek a szakmának újra neve legyen, egyáltalán ha azt akarjátok hogy az egzisztenciánk ne a nullával legyen egyenértékü akkor ez a helyes út, csakis ezt érdemes választani.
Téma: Milyen operációs rendszert használsz?
Hozzáadva: 2010.03.01 13:59
Mit jelent az olcsó? Teszvesz-n van 25-ért, csak nem budapesti, ráadásul hajtotta is ahogy nézem.
Miért ragaszkodsz a Q6600-hoz?
Téma: Budapesti Taxis Szövetség
Hozzáadva: 2010.02.28 15:51
Mi más lehet a célja mint tönkretenni mindent?
Az hogy felfuttatja a cégét, majd elönyös pozicióból diktál? Ez egy befektetés, ami minden bizonnyal megtérül. Más kérdés hogy nem a saját pénzét fekteti be, hanem a taxisai energiáit éli fel. Mivel a visszapörgetéses versenyben esélye sincs egyenlőre ezt a módszert válaszja.
Egyenlőre... de ha végre pozicióba kerül az isten óvjon minket tőle.
Ugye mikor egy vagy két éve 30 oldalnyit vitáztam a rádiótaxis topicban veletek (veled is) pontosan erröl, hogy igenis látni kell és előre gondolkodni és ezeket a kis feltörekvő cégeket tönkre kell tenni, nem szabad nekik teret adni, mert úgy fognak felnőni mint a gombák, akkor mindenki nekem esett, dehát most láthatod az eredményt.
És én még mindig azt állitom hogy ennek nincs vége. Nektek, a vezetőinknek, a cégtulajdonosoknak át kell ezt látniuk, ha nem látják/látjuk át ezt előre akkor igenis megérdemeljük hogy kicsavarják kezünkböl még azt a kis pénzt is amit jelenleg ezen a piacon keresni lehet.