Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2023.03.31 15:45
A valaha Nagy-Magyarországot vizionáló Jobbik tegnap az után interpellált a parlamentben, hogy az Uber mikor térhet vissza Magyarországra.
A Jobbik, a Magyar Parlamentben, a 100 milliárd dolláros amerikai konszern üzleti érdekeiért lobbizik. Mert hogy az uber szerintük tök innovatív.
Ez van, itt tartunk ma, 2023-ban.
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2023.03.15 18:59
A legjobb az az online pénztárgépes pali aki - többek között - a taxisoknak árulja és szervizeli a pénztárgépet jó pénzért, kiemelt vállalkozás, kiemelt engedéllyel mely vállalkozás azért jöhetett egyáltalán létre, hogy a gazdaság kifehérítését elősegítse. Ő ebből kapja a pénzét, enélkül a gondolatmenet nélkül az ő munkahelye nem is létezne.
Mit csinál mikor végez? Rendel egy viberubert. Mert hogy azok milyen rendes fickók:P
Na várj, és mit csinál akkor ha a viberuber épp nem tud autót küldeni? Beül a taxidba és folyamatosan hadovál.
Hogy a taxisok milyen gonoszak, bezzeg a viberuber sokkal olcsóbb, ők akkor miért tudják ilyen olcsón megoldani, a taxisok rablók és különben is kihasználják az erejüket, hogy a társadalmat ezekre a magas árakra rákényszerítsék és hogy a politikusok is félnek tőlük és így tovább végeláthatatlan sorban = )
Nézem ezt a nyomit miközben osztja az észt a kocsimban és azon gondolkodom közben, hogy tud ez úszni? Mert hogy itt vagyunk épp a
Lánchídon, beqrom a pics@ba... persze előtte megkérdem, hogy tudsz úszni? Tudsz, na akkor gyere, mutatok valamit, nézd ott a vízet, nem látod? Hajolj még kijjebb..
Én ezt a fickót ezzel a gondolatvilágával + a fenti példában szereplő rendőrt aki nem végzi a munkáját és azokat a döntéshozókat akik felkészületlenségük vagy azért mert adott cég épp megfektette őket teret adnak a haknigazdaságnak egy szintre teszem: a társadalmi ranglétra aljára.
Működhetne minden, körülöttem mindenkinek lehetne pénze - így lenne nekem is - de nem, ezek jönnek és okoskodnak. És - legtöbbje - még csak nem is tudja mekkora károkat okoz a tevékenységével annak a társadalomnak melynek tagja.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2023.03.15 18:19
Első blikkre nem tűnik életképesnek a projekt = )
Hol takarítja, az utcán? Mennyit kell rájuk várni - míg megérkeznek és míg befejezik? Mennyibe kerülhet egy ilyen vajon? Egyáltalán honnan szerez vizet?
És ez volt a TV-ben?:D RTL az kemény egy csati = )
A Vinted természetesen kéri a 'pénzét', csak ők már annyira innovatívak, hogy azt már a vevőtől kérik, nem az eladótól. Csak kimondani egy reklámban, hogy nem kérek tőled - az eladótól - pénzt az ugye milyen ütősen hangzik.
De ez a nagy buli az egészben, hogy nekik tök mindegy, 25% mindegy kitől, mindegy mennyiből, csak mindig és folyamatosan 25%.
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2023.03.04 16:30
A sztori mindegy. Bármilyen ügybe belekeveredhetsz a pesti éjszakában. Vihetsz ukrán pénzbehajtókat - anélkül hogy tudnád ők kicsodák - akik éjjel kettőkor szétvernek egy családot a XII. kerületben vagy egy kábszer neppert aki a te ablakodon át ad ki különös csomagokat fura fazonoknak vagy akár a fenti példában szereplő antifa sztoriba is belefuthatsz.
Ami biztos, hogy aki garantáltan meglesz a sztoriból elsőként az ő, konkrétan a rendszám a homlokára van tetoválva. Mikor felkérdezik a rendőrök, mint mond a gyerek, ő kicsoda?
Én taxisként megmondom hogy taxis vagyok, rendelés volt, ezek jöttek. De ő ki, a haverjuk? Vagy bevallja, hogy fekete fuvarozó?
És akkor elengedik azzal a címszóval, hogy ő 'csak' egy fekete fuvarozó? Még engem is - a taxiengedélyemmel - megrángatnak házkutatást tartanak, minden nyílásomat átvilágítják mielőtt elengednének, de ha valaki fekete fuvarozó azt meg nem rángatják meg?
Téma: A korszak, amikor Budapest utcáin több taxis volt, mint New Yorkban
Hozzáadva: 2023.03.01 15:12
Téma: A korszak, amikor Budapest utcáin több taxis volt, mint New Yorkban
Hozzáadva: 2023.02.28 07:30
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2023.02.12 17:56
Van ez a történet a Budapesten több embert bántalmazó antifákról.
A történetben szerepel egy taxi(?) is, aki cipeli őket. Nem derül ki, hogy a taxi engedélyezett vagy sem, most nem is az adott taxi a lényeg, csak a példa. Tehát tételezzük fel ez egy fehér rendszámos magánautó volt, taxinak álcázva.
Na most, ha hozzám (a taxishoz) beül egy ilyen brigád, akik előtte 10 perccel elkövettek valamit akkor az én seggem be van védve. A rendőrök mindenkit elszámoltatnak - engem is - de van védekezésem, én taxis vagyok, beültek hozzám és ennyi. A rendőrök annyit fognak mondani a viszontlátásra.
Na de, ha ott ülök egy magánautó úrvezetőjeként mit mondok, én ki vagyok ebben a történetben?
Ha nem ismerem el, hogy taxiszolgáltatást nyújtok akkor belekeveredek az ügybe, ha elismerem hogy illegális taxi szolgáltatást nyújtok akkor pedig a rendszámom és a pénztárcám bánja.
Vagy semmi bajom, mert ha sárga az autó akkor az rendőr fejében taxi és kész? Mert ha így van, akkor a rendőr nem tudja a dolgát.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2023.01.31 16:40
Csak hát egyik cég sem meri bevállalni, túl sok benne a kockázat. Nem lenne, ha minden cég ragaszkodna ehhez, de borítékolható hogy egy kis cég szinte azonnal kiugrana az együttműködésből, ahogy anno a megcélzott tarifa egyeztetésekből. Megvárta míg mindenki emelt, aztán ő maradt ott ahol eddig is volt. Egy hónap múlva már kétszer akkora volt a cég.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2023.01.31 13:53
De ez csak addig lesz így, míg nem szembesül vele, hogy az önjáró taxiban még ennél kevesebbet sem lehet megtenni. Egy ilyen szolgáltatás nem tud mást tenni, mint agyonkamerázni a taxi utasterét - de még a lábteret is - ha későbbiekben szeretne felelőst a károkozásért megjelölni. Erre fel kell vennie egy hadseregnyi embert akik elemzik a videófelvételeket 24 órán át.
Csak ez az egy szösszenet annyi pénzébe kerül, ami miatt már életképtelenné válik a projekt.
És amikor én arról beszélek, hogy a liberális gazdasági megoldások egyenes következménye a totális megfigyelés, akkor épp az ilyen esetekre gondolok. Nem lehet más, másképp nem tudja megoldani.
Hol van a takarítás kérdése? A taxit nem 24 óránként kell takarítani, mint a szállodai szobákat. Gyakran minden fuvar után van feladat.
Kik fogják takarítani és hol? Mennyi ember kell 5000 taxi folyamatos takarításához? Egy központi helyen lesz a mosó vagy a város minden részén lesz egy? Külterületen olcsó a helység, de gazdaságos kimenni 5000 taxinak naponta akár többször a bulinegyedből a perifériára? Vagy a belvárosban lesz? Ott már nem annyi a helységbérlés.
Látlak magam előtt ahogy erre legyintesz és azt mondod magadban: ezt majd a gigamulti megoldja. Ne tedd, nem tudja megoldani, most szembesül vele, hogy megoldhatatlan feladat. Szupermanagerek hada több milliós fizetésért nem tudja a választ. Kezdjünk el számolni vajon mennyibe kerülhet csak a takarítás az adott cégnek?
Itt zárójelben jegyezném meg, hogy még nem jelölted be a térképen a Károly körúton hol veszi fel az utast a szabálytalanságra képtelen önjáró taxi.
Nem a taxis fizetése a sok, az autó értéke, fenntartása, a járulékos és rejtett költségek. Az a sok. Ezt senki nem fogja magára vállalni. A felelősség vállalást pedig végképp nem. Aki ezeknél a projekteknél azt állítja, hogy mindez azért zajlik, hogy kiváltsuk a taxis fizetést az vagy egy pénzügyi analfabéta vagy a képedbe hazudik.
Van ez a Vinted, most nyomul egy reklámhadjárattal, ruhákat árul. Na persze nem a sajátját, a tiédet. És ezért kér egy jókora százalékot. A te ruháidért:-D. Hihetetlen, na mindegy, nem is ez a lényeg.
Az önjáró taxi flotta azzal egyenértékű állítás, mintha valaki azt mondaná, hogy a Vinted holnap profilt vált, befejezi mások használt ruháinak árusítását és ezentúl ruhákat fog gyártani. Lemond a költségmentes 20%-ról, épít egy gyárat, bele alkalmazottak, varrónők, pénzügyi osztály, adózási rend betartása, járulékok és minden ami ezzel jár további feladat azt a nyakába a veszi.
Miért tenné? Majd hülye lesz.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2023.01.30 17:38
Nem kételkedem, hogy ez a jövő, én azt állítom, hogy még az unokád is bőven leélhet taxisként egy kerek életet, anélkül, hogy ettől tartania kellene.
A hiba a te és hasonló elméleteket képviselőknél ott van, hogy összemossátok és egyezőként értékelitek az AI metró vezetőt, a repülőgép robot pilótáját, a teherhajók AI 'kapitányát, sőt még az önvezető családi autó és az önvezető taxi között is oly mértékű eltérés van, melyeket nem lehet egy lapon emlegetni. Ezek fejlesztés terén teljesen más dimenziót képviselnek.
A taxi egy szolgáltatás pénzért. Ahol minden kivétel nélkül a szolgáltatást nyújtó felelőssége. Ezt a felelősséget, ennek még egy részét sem tudja másra átruházni. Aki pedig ezért fizet az a pénzéért mindent elvár, teljes joggal. Biztonságos legyen, tiszta legyen, hosszú a sor, nem sorolom tovább.
A taxi az nem a család autója, ahol Apa megmondja a gyerekeknek, hogy itt tilos fagyizni. Amit egy taxiban megtehet azt garantáltan meg fogja tenni, és nagyon sok olyat is amit nem. Ezt még ma is megteszi, úgy hogy te ott ülsz mellette és rászólsz, hogy ezt fejezze be. Konkrétan elő kell venni időnként a fegyelmező eszközt, hogy végre megértse annak amit művel az annak itt a zárt utastérben nincs helye.
Minél több felmerülő kérdésre gondolod azt, hogy megadtad a választ, annál több újabb kérdést nyitsz meg. Ha nem csukom be az ajtót ketyeg a számlám. Meddig? Ezen kell majd morfondírozzak elalvás előtt, hogy becsuktam a taxi ajtaját vagy sem..? Reggelre pedig kapok egy 1,5M forintos számlát, mert egész éjjel ketyegett a taxióra + még valaki a nyitott taxi utasterét mókából leamortizálta?
A kis bérelhető dodzsemek nem adtak választ semmire, csak újabb és újabb kérdésekkel szembesültek. Valaha így indultak neki, mára már rájöttek, hogy megközelítőleg sem olyan jól szocializált a társadalmunk, mint ahogyan ők ezt a szolgáltatás elindításakor képzelték. Nem mellesleg ők sem a saját pénzüket égetik ezeknél a projekteknél, ha ez saját pénzből menne az első nap lehúzhattak volna a rolót.
Jelenleg ott tartanak, hogy felhasználási feltételek között szerepel, mielőtt beülhetnél az autóba azt fotózd körbe, kívül és belül, hogy nem sérült és nincs lehányva a kárpit, majd ezeket a képeket töltsd is fel a felhőbe.
Egyrészt képzeld magad elé a jelenetet, végre leitatod a csajt a bulinegyedben, tuszkolnád be a taxiba, de van egy ilyen project amit még előtte meg kell ugranod. Majd biztos ez lesz a legfontosabb dolgom.
Másrészt ezentúl nekem lesz egy ilyen munkaköröm, hogy az XY gigavállalat autóinak higiéniai és műszaki állapotát ellenőrizzem? Hát ez nem az én dolgom, ez az adott cég dolga. Én ezért a szolgáltatásért fizetek, miért végezném el én ezt helyettük?
Ha kis stiklik nem lesznek akkor jelöld meg nekem az a helyet a Károly körúton ahova rendelhetek majd taxit. És ez még csak a beszállás az autóba.
Megelőlegezem neked, ha a taxidrosztot szeretnéd megjelölni ne tedd, az csak két férőhelyes.
Ha nem tud felmenni a hegyre és onnan le sem tud jönni, akkor az nem taxiszolgáltatás. A taxit mindenki A-ból B-be szolgáltatásként jellemzi, én inkább három B-vel határoznám meg.
Bárhonnan, Bárhová, Bármikor.
Ha az önjáró autó csak a Rákóczi úton csak lépésben, csak nyáron és csak világosban tud közlekedni akkor az nem taxi, az a 7-es busz.