Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.01.21 22:58

                                                                           

Kié az utas? Ami biztos az az hogy egy taxi viheti el. A taxin pedig sárga rendszám van, nem fehér.

Ha valaki NT vállalkozásban látja a jövőt csinálja és mikor nem tud autót biztosítani vásároljon további autókat és vegyen fel újabb sofőröket. De ő itt nem ezt csinálja. Ő a taxisok nyakába ülteti a fehér rendszámos merciket, a taxisok által fenntartott rendszert pedig arra használja, hogy a merciket prioritással küldje az általa kiemeltnek ítélt címekre.

Ha pedig az aktív fehér rendszámos autók nem tudnák ellátni a kiemelt címeket az sem probléma, hisz ott a taxis. Ezért van, ez a dolga. A mercis sofőr keze alá dolgozni. És mindezt teszi saját maga ellen. Az hogy befizet havonta százezret csak hab a tortán. Ahogy az is hogy az évek alatt ő érte el, hogy adott megrendelő akit most a merci visz el egyáltalán ezt a céget rendeli már rég el van felejtve, a taxisnak megint csak az a dolga, hogy kaparjon, a taxis egy kutya.

Tisztelet a taxisnak a munkájáért? Fel sem merül benne.

Mi lenne a taxisok értelmes válasza erre a sztorira? Mikor besokalnak a mercik mi nem segítjük ki őket, nem megyünk oda, oldd meg ha annyira okos vagy.

De őszintén, meg lehet ezt oldani erős és hatékony érdekvédelem nélkül? Nem.


Már ott megállt a sztori, hogy a szóban forgó kolléga annyit tett rászólt a fehér rendszámos mercisre, hogy ne álljon be a taxidrosztra. Egyrészt mert ő nem tud beállni, másrészt a budapesti taxisok nem azért fizetnek évi 400M forintot, hogy neki legyen kényelmes parkolóhelye. A mercis csak legyintett rá, lezárta az autót és felgyalogolt az "utasáért".

Vita volt, de nem volt agresszió, az csak egy mendemonda, hogy nekiesett volna a mercisnek, nincs ilyenről szó.

Ezen a droszton állt további két taxis, egyiknek sem jutott eszébe kiszállni és a kollégája mellé állni - miközben ő épp az ő érdekeikért harcolt.  De itt még nincs vége.. behívták elszámoltatni. A Budapest taxi központjába. Várjatok, leirom erőszakosabban, hogy mindenki kiragadja a lényeget: a budapest TAXI központjába. Ott felelőségre vonták, hogy ő hogy mer rászólni a fehér rendszámos mercire a taxidroszton. Hisz azt mindenki tudja hogy ez az övék. És feltételezem mindenki tudja a sztori végét:  ki is rúgták.


Felmerült pár kérdés a fejemben fentiekkel kapcsolatban.

Az első, hogy mi a sztori vége? Kezdődött a taxisokkal. Aztán jöttek - maradjunk ennél a cégnél - a gázos opel zafirák. Természetesen a taxisok nagy nemtetszése mellett. Aztán jöttek az elektromos autók. Na, ez már a zafirásoknak sem tetszett. Milyen nagyot fordult a világ, ugye? Na de még nincs vége:-) Hisz megjelentek a mercik. Most már igazán utál mindenki mindenkit.

És ha még ez sem a vége? Erre gondolt már valaki? Mert ha ezt lehet - lehet? - miért kéne a mercikhez ragaszkodni? Miért ne lehetne fehér rendszámos dacia loganokkal teríteni a várost 150Ft/km díjért?

Van ezeken a merciken NT-s szám? Ha nincs, miért nincs? Ha van akkor miért nincsenek elszámoltatva? Az ellenőrző szervek közel kétmilliárdot kaptak két év alatt arra, hogy kitakarítsák a személy- és kisteherfuvarozói piacot.

Még sok sok kérdésem lenne, de már igy is túl hosszú lett - amiért elnézést kérek - csak egy utolsót.


Mi a fenét könyvel a szolgáltatást igénybe vevő cég, taxiszolgáltatást? Milyen alapon? Nem taxit vett igénybe, igy azt - legalábbis taxiköltségként - nem számolhatja el.

Téma: Az új ellenség: CAR for you

Hozzáadva: 2017.06.14 13:25

"A Hoopps turisztikai alkalmazás segítségével ülj be egy Hoopperünk mögé, és amíg eljuttatunk az általad kiválasztott pontba, ismerkedj meg a város nevezetességeivel, látnivalóival, a digitális idegenvezetőnk segítségével!
Regisztrálj be pár perc alatt Te is bankkártyáddal, és élvezd szolgáltatásunkat! A szolgáltatás ellenértékét az utazás végén az OTP SimplePay rendszerén keresztül könnyedén fizeted, majd ezt követően a regisztrált email címedre kapod meg a számlát."

Forrás: Google Play 


Létezik, hogy én nem is taxis vagyok, hanem egy turisztikai humanDroid?

De akkor nekem minek a taxióra? Könnyedén megtippelem mennyi lesz a fuvar, e-mailban pedig megírom bárkinek akár tételesen mikből áll össze a fuvardíj.

Sőt, ha valaki gyemekkel száll be akkor tudok altatót is dúdolni, akkor én nem is taxis vagyok hanem óvónő?

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2017.06.10 04:38

Téma: Az új ellenség: CAR for you

Hozzáadva: 2017.06.06 17:01

Én meg azt hittem ez két ajtós, de ennek fényében már tök innovatív szerkezet.

Most ezek ebből 'vesznek' 50 darabot + hozzájuk csapódhat bárki saját autóval és bárkit, bárhonnan, bárhová visznek azzal leplezve a taxiszolgáltatást, hogy utazás közben minden utasnak videókat kell néznie a Gellért fürdőről?

Ennyi? Ezt találták ki?

Szerintem ez egy tök forradalmi rendszer.

Mennyire igazad van. Eddig elő a liberalizmussal, majd a piac eldönti, majd mi pontozgatunk.

Ahogy előnytelen számukra már mégsem tetszik a konstrukció, megint csak addig vagyok liberális míg az nekem jó.

Itt a lehetőség, pontozgassanak, erre vágytak: az uralkodásra, az illúzióját megkapták.

A liberalizmus élharcosai akik igazából az uralkodásra vágynak. Egész pontosan addig hangoztatják a liberalizmus eszméit míg nem kerülnek pozicióba, utána már ez szóba sem kerülhet.

Téma: Az új ellenség: CAR for you

Hozzáadva: 2017.06.05 18:37





Ebbe hol ül be az utas?

Kíváncsi lennék mennyibe került ez a nyilatkozat az ubernek.

Hajlandó vagyok fogadni valami értelmes tétben, hogy ennek még évtizedeken át nem sok köze lesz a jelenlegi klasszikus taxihoz. Ahol a taxi elvisz bárhonnan bárhova a forgalom ütemét elvárható módon felvéve. Tehát ha ez ilyen riksa sebességgel megy majd csak a főúton még 2025-ben is akkor a fogadást én nyerem. 

Elvesztem a fogadást ha egy nagyvárosban  - legyen csak a városhatáron belül - megjelenik a taxik 20%-át kitevő robotautó és az elvárható módon és sebességgel visznek háztól házig a felügyelet teljes hiányában. Legyen az időpont az itt megjelent legtávolabbi, azaz 2025.

Nekem az a véleményem, hogy ez a projekt már ott elvérzik hogy a robot minden szabályosan csinál(na) a közúti forgalomban. Már ez olyan megoldandó probléma ami miatt kizárt a felügyelet és a külső vezérlés hiánya. A többit, perelhetőség, felelőségvállalás az esetleges hibákért már le sem írok, hisz már megtettem.


BMW: Soha nem fogunk robot taxikat gyártani

Én ezt javasoltam bő három éve - 1500Ft alapdíj és útdíj arányosan az első kilométereken nem ketyeg az óra - de akkor nem találtam támogatásra. Ez a mezítlábasoknak lenne nagyobb segítség, igy épp nekik kéne szorgalmazniuk.

Ha már hozzányúlnak a tarifához - amitől nekem komoly félelmeim vannak, de ne legyen igazam - én mindenképpen olyan változtatást erőltetnék amivel nem vágjuk magunk alatt a fát és visszaszerezzük az elveszített státuszunkat. Megkockáztatom, hogy ez jelen pillanatban többet ér - anyagilag is - mint a kilométerenkénti 40-60Ft (csak példa, nem tudom mennyi a terv, elnézést érte) emelés.

Matematikai alapokon indokolt az emelés? Igen. A jelen helyzetben bele szabad ebbe menni? Az én magánvéleményem amivel én most nem leszek szimpatikus: nem.

De mi lenne ha egy köztes megoldást választanánk? Egy olyat amivel az emelés gyakorlatilag megtörténne, rejtve, de még a szimpátia is megmaradna?

Az egyik lépcső a már fent leírt alapdíj többszörözése és ezzel párban az első pár km-n nem számoló óra. Ez maga már egy komoly előrelépés, de az újságírók még sem csámcsoghatnak azon, hogy a taxisok megint rabolni akarnak, mert a tarifa maradt amennyi volt.

A másik amivel ennél még nagyobbat nyernénk vissza az elveszített piacból, ha az illegális fuvarozókat állítanák le jóval hatékonyabban mint jelenleg. A reptéri fuvarok harmadát engedély nélküli fuvarozók teljesítik, ezek nagy része visszakerülne hozzánk jóval több pénzt nyernénk rajta -  mindannyian, még azok is akik nem reptereznek - mint az utazóközönség számára minden bizonnyal sokkoló tarifaemeléssel. Ilyet már bele sem számolok, hogy még nagyobb lesz az űr - igy erre az igény is - az engedéllyel rendelkező és az illegális személyszállítók között, aminek az eredménye az hogy bár drágábban fuvarozunk mint eddig, de épp annyival ritkábban, mint amennyivel emeltünk. Ez matematikai tény, ezen kár is vitatkozni.

Egy magánautóssal aki Budaörsről 4000Ft-ért megy ki - nappal! - a reptérre nem lehet versenyezni, ez az ő önköltségi ára. Egy ilyen ellen csak úgy lehet harcolni, ha a rendszáma bánja és nem csak papíron, hanem a gyakorlatban is és nem évenként egyszer, hanem ott és azonnal.


Nekem az a célom, hogy a taxi úgy ahogy van legyen és maradjon meg még hosszú évtizedeken át a közösségi közlekedés elfogadott részeként. Hogy a taxis nyerje vissza a közfeladatot ellátó státuszát. Hogy ez a szakma évekre előre kiszámolható költségekkel és bevételekkel rendelkezzen, igy nyerve vissza a stabilitásunkat. 

Én ezért cserébe még abba is hajlandó lennék belemenni, hogy a hosszabb utazás alatt (20-24km felett) a taxióra egyre nagyobb mértékű kedvezményt ad automatikusan a kilométer díjból. Ha bárki végig gondolja ezzel veszítünk 1%-t és nyerünk  sok százaléknyi szimpátiát, ami bármilyen furcsa de igenis pénzben mérhető. Csak nyerhetünk egy ilyen húzáson, nekünk is kell a promo és a reklám, sőt, most nagyon kell.