Felhasználó hozzászólásai
Téma: A taxi fáj?
Hozzáadva: 2020.02.29 18:21
Talán csak annyi, hogy én már a felvetésed sem értem, hisz amihez hozzászólsz abban van leírva egészen pontosan mely esetben kapod a taxistól és mely esetben kapnád a bolt nevezetű cégtől a kedvezményt. Ez nem vita tárgya, ez matematikai tény.
Azt javaslom olvasd el még egyszer azt a hozzászólást amire itt reagáltál.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.22 18:36
Nézem már sokadszorra ezt a palit ebben a videóban, ezt a dilettáns Szabadai Viktort és közben azon gondolkodom, hogy a mi közösségünk ennyire gyenge lenne? Ezt a palit küldik ellenünk, aki nem tud beszélni, fogalmazni, értelmezhetetlen hogy mit akar, sejtelme sincs arról mi az a taxi valójában, annak milyen költségei vannak, sejtelme sincs hogy mi az az uber, hogy mi az a taxivállalat és hogy mi a fuvarszervező, sőt még arról sincs fogalma hogy mi az az online pénztárgép.
Mi ennyire gyengék vagyunk? Vagy ők ezt hiszik?
Kezdjük az alapoknál. Van egy 0,4% támogatással rendelkező párt, akik azért, hogy havi 5%-al nagyobb legyen a fizetésük bevételük kukába dobnának egy teljes társadalmi réteget családostól, mindenestül. Sőt, Európa közepén, az európai értékrendre hivatkozva ebbe a kukába további csoportokat vonzanának be. Ők, akik mindösszesen vannak öten, ilyen magasságokban gondolkodnak az európai értékekről. Valahol már megtettem, de leírom újra hogy ne felejtsük el, ennek az ötnek mindnek van funkciója a 0,4%-os pártban, van pénztárnok, pártvezető, társelnök, kommunikációs igazgató és főpolgármester jelölt is.
Még mindig az alapoknál maradva.. a végső megoldás a liberálisok fejében az uber visszahozatala. A liberálisok azon ügyködnek az európai értékekre hivatkozva, hogy itt, Európa közepén egy amerikai gigiamulti dolgoztathassa az Európai Unió állampolgárait a minimálbér alatt.
Csakhogy van itt egy kis gond ezzel, amiről ez a nyomi és a vele hasonszőrűek jócskán lemaradtak. Az uber távozása óta - a taxisok kérésére - az Európai Unió luxemburgi bírósága kimondta, hogy az uber nem egy technológia platform, hanem egy szimpla taxis fuvarszervező, igy meglepően pontosan épp azok a szabáylok vonatkoznak rá mint a taxisokra.
Tehát kedves Szabadai Viktor hogy is lesz ez? Az uber minden ereje a gps alapú számlázásban rejlik. Ne legyenek kétségeid, a taxisok is halál boldogan dobnák ki a 200 ezer forintos taxiórájukat, adómemóriától, fekete dobozostól a 150 ezer forintos online pénztárgéppel együtt és használnának ehelyett egy 5000 forintos mobiltelefont, ami egy kalap alatt elszámoltathatatlanná is tenné a rendszert. Ilyen feltételekkel a taxisok is nagy örömmel számláznának gps alapon.
Nekünk nem lehet? Én, uniós polgárként az unióban nem tehetem meg azt amit egy amerikai gigamulti viszont igen, sőt, nem hogy igen, Te még ezért lobbizol is, hogy megtehesse. Kedves Szabadai Viktor, végülis te kinek az érdekeit képviseled?
Menjünk még tovább, most hogy ezzel szembesitve lettél nem mondhatsz mást - illetve mondhatsz, de akkor saját magadnak és az állitásod szerint minden esetben követendő Európai Uniónak mondasz ellent - mint azt, hogy nem, az uber is tartsa be a szabályokat. Szerinted kedves Felkészületlen Szabadai Viktor (ezentúl igy foglak hívni, egész addig mig ennek ellenkezőjéről nem győzől meg) az ubernek ez igy sztori?
Az uber minden pénze abból ered, hogy mekkora tömeget tud járulékfizetési kötelezettség elkerülése mellett foglalkoztatni a minimálbér alatt. Ahol hagyják neki ott ez a cég értékes, ahol nem ott értéktelen. Kedves Felkészületlen Szabadai Viktor, te azt hiszed, hogy az uber elmegy olyan helyre ahol ezt neki nem hagyják? Neki ez igy már nem üzlet, és mivel neki nem az el kell keserítselek, neked sem lesz az.
Vagy ez annyira sarkalatos pont az életedben, hogy ezentúl azért fogsz lobbizni, hogy a taxisoknak se kelljen megfelelni semmiféle elvárásnak? Legyen teljes káosz, csak jöhessen az uber? Dehát a rendrakásért szólaltál fel, újra ellent fogsz mondani saját magadnak?
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.21 21:41
Én meg elmegyek Zürichbe és megmondom a svájci taxisoknak, hogy ezentúl ha elkezdik a munkát hozzám be kell jelentkezniük.
- Miért, ki vagy te?
- Hát én vagyok a svájci liberális izé.. és feladatomnak érzem, hogy jobbá tegyem a svájci taxizást.
- Dehát mi már be vagyunk kötve a helyi Finanzhoz.
- Az nem elég jó, azt én felülbráltam.
Ez konkrétan ugyanez, ez lenne egy szint ezzel a palival.
Idejön, hoz magával egy hordót, feláll rá és a képembe hazudik?!? Hogy egyeztetett a taxisokkal, és a taxisok is ezt akarják? Kik? Kikkel egyeztetett? Ki mondta ezeket a badarságokat neki, mondja már meg a nevét, hadd tudjuk meg mi is. Valamelyik érdekképviseleti szervezet? Melyik volt az?
Ez egy futóbolond.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.21 20:46
És akkor mi van, ha megtudja, hogy a mezitlábas 4 órát dolgozik? Vagy ha 8-at... vagy ha 11-et? Akkor mi lesz? Minden taxis be van kötve a NAV-hoz, Ő a taxis és a NAV közé akar ékelődni? De miért? Felülbírálja a NAV-ot?
Ez konkrétan egy hülye.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2020.02.20 18:16
Nem csökkenti, épp ellenkezőleg, további forgalmat generál az uber
Ez már a sokadik ezzel kapcsolatos cikk, ez talán azért izgalmasabb mint a többi, mert ezt az uber és a lyft rendelte meg közösen. Hát.. nem azt az eredményt kapták amit elvártak.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2020.02.20 18:07
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.18 22:11
Én azt javaslom Dorosz Dávidnak, hogy fusson neki a matematikai érettségi vizsgájának újra. Szívem szerint beültetném egyszál magában egy osztályterembe, kapna egy kockás papírt, egy ceruzát és egy matektanárt - remélhetőleg épp azt aki valaha vizsgáztatta - és kezdje el kiszámolni egy budapesti taxis költségeit. Az lenne a feladat, hogy jöjjön ki neki a minimálbér és ehhez igazítsa a tarifát. Aztán pislogjon.
Ehhez tőlem minden segitséget megkapna, tételesen mellékekelem a taxizással kapcsolatos költségeket - mert jól kivehető, hogy ezekkel nincs tisztában. Tőlem még annyi előnyt is kap, hogy nem veszem elő a rejtett költségeket, pedig nem tudok olyat szakmát ahol ezt ne vennék figyelembe.
Amihez viszont ragaszkodom, hogy tegye ki maga mellé a Munka Törvénykönyvét és ne felejtsen el időnként belenézni, különös tekintettel a bérpótlékokkal kapcsolatos rendelkezésekre.
A taxirendelet (már nem is tudom, 2012?) hatósági árat is hozott magával - nagyon helyesen. A hatósági árat évente illik felülvizsgálni, ez megtörtént az évek alatt, egyszer. Erre írja Dorosz Dávid, hogy folyamatos emelés és drágulás.
Ezzel a hihetetlen mértékű egyszeri emeléssel sem értük el a kilométerenkénti 1 eurot. Azt kell mondjam, Dorosz Dávid nem egy matekzseni.
Ha Dorosz Dávid a végtelenül bugyuta és ezer oldalról támadható látványintézkedése helyett érdemben tenni akarna, akkor azt is javaslom neki, hogy első körben nézzen körül a budapesti taxis piacon a fuvarszervezők feltételei között. Ha a hatósági árat szeretné csökkenteni, ahhoz a költségeinket kellene első lépcsőben csökkenteni. Költségcsökkentésre rögtön van is javaslatom: gondolkozzon el azon, hogy jelen pillanatban Európa közepén, hogy a fenébe kérhet valaki 25%-ot fuvarszervezési díj gyanánt.
Extra felhívnám a figyelmet, hogy nem a haszonból kéri, hanem a teljes egészből. Mindezt úgy, hogy költsége semmi, még az áramot a te telefonodról fogyasztja, minden kötelezettsége annyi amennyit a Magyar Állam feltételül szabott neki, más országban még ennyi sem.
A taxist hatósági ár szabályozza, a rajta uralkodó és gazdasági erőfölényét kihasználó fuvarszervező pedig annyit kér amennyit akar. Dorosz Dávid - erre választ várok - ez igy helyes? A költségcsökkentést nem a nagyoknál kellene kezdeni? Ott a leghatékonyabb.
Zárójelben jegyzem meg, hogy annak sem ártana utánaolvasni mi az eltérés fuvarszervező és taxivállalat között, mert ahogy a számokkal az indoklásában dobálozott elég egyértelmű hogy sejtelme sincs.
A taxispiacon tevékenykedő minden kollegámnak pedig azt javaslom: kapaszkodjon mindenki, visszajöttek a futóbolondok.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.15 23:53
Változtatna a főváros a taxirendeleten
Dorosz Dávid Magyarország. Ez egy hülye.
Ez nem tanult matematikát?
Havi 26 napi melóval (éjszakai műszakban) a minimálbért keresem. És ez a hülye le meri írni, hogy én egymilliót keresek, szimplán csak arra támaszkodva amit a taxis szomszédjától hallott?
Meg hogy mennyi Bulgáriában a taxi... és én ezért szégyeljem magam vagy mi? Hát ki a f@szomat érdekel, hogy Bulgáriában mennyi a taxi?!? Miért nem Londont veszi példának?
A kockás papírt nem volt képes elővenni mielőtt ennek a témának nekiveselkedett volna, de ne féljetek azt nem felejtette el leellenőrizni, hogy mekkora összeg megy át ezen a piacon. Valamiért ez nagyon érdekli.
Vajon miért..?