Felhasználó hozzászólásai
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.16 11:57
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2020.04.15 20:50
Nem tudom miért törölte az üzenetet.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2020.04.15 19:03
Nincs és jó hosszú ideig nem is lesz.
De kezdjük az alapoknál, taxitársaságot írsz... ha az, akkor én nagyon szívesen csatlakozom hozzád, te felveszel alkalmazotti státuszba, adsz nekem elektromos autót melyet te vásárolsz és tartasz fenn én pedig megkapom a heti két szabadnapom mellett a minimálbért és az esetleges bérpótlékokat. Én benne vagyok.
De ha igy neked nem buli, akkor meg kell értsd, hogy ez fordítva sem buli, te csak fuvarszervező, de ennek ellenére a hozzád regisztrált autós partnerektől elvárod, hogy csak elektromos autóval dolgozhatnak.
Egyébként miért digitálismarketing2 a nicked, valaki lefoglalta már a digitálismarketing1-et?
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2020.04.09 15:11
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2020.04.09 14:48
Most akkor ez multi-level marketing vagy piramisjáték? Hogy illegális taxiszolgáltatás, az nem kérdés, de ha egyben piramisjáték is még rosszabb a helyzetük.
Az Üllői őt 101-be vannak bejelentve, a honlap angol, orosz és magyar nyleven érhető el.
Idézet a sofőrőknek szánt felhasználói feltételekből:
"Tudomásul veszi és beleegyezik abba, hogy rendelkezik érvényes járművezetői engedéllyel, amely megfelelő szintű tanúsítvánnyal rendelkezik a jármű üzemeltetéséhez, valamint minden olyan engedélyhez, jóváhagyáshoz és az Ön számára alkalmazandó felhatalmazáshoz, amely a harmadik személyek részére történő személyszállításhoz szükséges a régiójában."
És ezt miképp és hogyan ellenőrzi mielőtt beengedi a rendszerébe? Ennek az ellenőrzésnek jelét nem látom. Egy dolog érdekli a személyes adataidon kívül a céget, hogy ki hívott meg, add meg a dylyver azonositóját.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.04.08 16:22
Azt értem, hogy most ez a rendelet. De te - vagy bárki - emlékszel, hogyan, miként és főképp milyen indok alapján tette őket át sárgáról fehér rendszámra? Mi volt az ok, miért szükséges ez a változtatás?
Jelenleg az NT rendelet mögé bújva - és még azt is kijátszva - hadseregnyien végeznek személyszállítást. Ha sárga rendszámmal kellene végezniük ezt a tevékenységet, rögtön más lenne a leányzó fekvése.
Nekem az ellenőrzéssel, az ehhez szükséges apparát és annak fenntartási költségével van bajom. Szerintem egyszer csak valaki azt fogja mondani, hogy ez qrva sokba kerül, erre nincs pénz, mindenki csináljon amit akar, majd a piac szabályoz.
Miközben ez költséghatékonyságot becélzó szabályozással meg lehetne oldani az eddig ellenőrzési összeg töredékéért. Ráadásul még hatékonyabb is lenne.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.04.08 13:56
Visszatérő téma lett az utóbbi időben a fehér rendszámos személyszállítás hatékonyabb ellenőrzése iránti igény. Ilyen olyan ötletek felmerültek, hogyan is kéne ezt végrehajtani.
Nekem már keverednek a fejemben a sztorik, de az úgymond NT-s személyszállítók valaha sárga rendszámosak voltak, mondjátok ha rosszul emlékszem...
Hol és mikor és főképp milyen indokkal sikerült kisírniuk, hogy nekik ne kelljen sárga rendszám?
Jelenleg annyi a kötelezettsége, hogy fel kell raknia egy egy regisztrációs matricát, ha jól követem a sztorit akkor ez kimerül annyiban, hogy az autó oldalán kiragasztgatja az NT-s számsort. Ha ennek nem tesz eleget, akkor ő egy szimpla személyautó, melyet az arra illetékes hatóság nem is ellenőrizhet.
Ellenben ha a személygépkocsis személyszállítási szolgáltatás feltételei között szerepelne a sárga rendszám úgy rögtön megjelennének a rendszerben és igy könnyedén elszámoltathatóvá is válnának.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2020.04.08 13:32
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.07 01:23
alelölülő: De ennek ára van, semmi sincs ingyen. Az nem csak neked könnyebbség, hanem mindenki másnak is. Azért van jelenleg "csak" ennyi taxi, mert ennyibe kerül jelenleg taxisá válni. És ezen a piacon mindig ugyanannyi pénz van, ami ebben az egyenletben állandó az az utazóközönség taxira szánt pénze. Ezen a pénzen osztozunk mi. Évente ugyanazt a pénzt osztjuk el, ha 3ezren vagyunk és akkor is, ha 12ezren. Hogy mennyien vagyunk azt semmi más nem szabályozza, csak az, hogy mennyibe kerül taxisá válni és innen mennyi pénzt lehet kivenni. Ez az igazi egészséges egyensúly, ezt keverik sokan előszeretettel össze az uber mellett érvelők, miközben annak ehhez semmi köze, az szimplán gazdasági erőfölény.
Nekünk azt kell becéloznunk, hogy heti 5 nap per 8 óra alatt kijöjjön a sztorink. Jelen pillanatban a rejtett költségektől eltekíntve én azt mondom, hogy a helyünkön vagyunk. És bárki vitába száll velünk alul marad, ennek tényleg ennyi a költsége, ezért kerül ennyibe a taxi és slussz. Ha valaki hajlandó dolgozni heti 6 napot, hajrá. Ha hajlandó éjjel, ünnepnap, stb. hajrá, legyen több a pénze, örülünk neki.
De senki ne képzelje azt, hogy ha ... miket is szoktam hallani, ugye ilyeneket: 'minek ez a sárgítás' 'minek a drosztdíj' 'jaj hát én internet nélkül is tudom, merre van Kispest' 'lóg a kárpit és akkor most mi van? üljön a másik oldalra' 'téli gumi... régen a zsigán nem volt téli gumi aztán mégis hazaértünk' ugye ezek a legalapabbak. Szóval senki ne képzelje azt, hogy ha hirtelen valamely okból olcsóbb lesz taxisá válni mint jelenleg, hogy a piac azt nem követi azonnal. Egész pontosan annyi taxissal lesz több az utakon (és elötted a drosztokon) amilyen arányban csökkentek a költségek.
Vagy legyen még szűkebb a példa, a sokat szidott tagdíj és annak mértéke. Most felejtsük el egy pillanatra vírushelyzetet és tegyük fel a Főtaxi gondol egyet és az eddigi tagdíját lecsökkenti az ötödére. Ráadásul az etikások kedvesek lesznek, nem szólnak semmiért, lehet koszos a kocsid, lóghat a kárpit és az sem elvárás, hogy minden ajtó nyíljon a kocsiban.
Van itt bárki aki azt képzeli, hogy ugyanúgy továbbra is 'csak' 1600 főtaxis lesz?
Én vallom azt, hogy ami ingyen van az semmit nem ér, ezért sem értek 100%-ig sokunk jellemző vagy általános követeléseivel. Szimpatizálok vele, hisz én is szeretném ha a költségeim a felére csökkennének, ki ne szeretné? De teljes mértékben nem értek egyet, mert veszélyeket is tartogat. Igenis értsük meg, legalább azok akik most követelnek a nagy nyilvánosság elött: minden követelésnek ára van és mindnek meg kell fizetni az árát.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.06 18:23
De ez nem úgy kell megvalósítani, hogy keddről szerdára és slussz. Akik itt tevékenykednek köztünk 10-20-30 éve azokat nem dobhatod be a kukába. Ki kell lobbizni nekik valamiféle méltányosságot, kapjanak sanszot, hogy megoldják az esetleges adótartózást, eszközhiányt, 'bármit' ami hasfájásuk van. Ráadásul, ha csak vállalkozás per 1 taxi elérhető akkor ez értékesebb, igy ki is tudják termelni.
Ahogy a büntipénzek megjelenítése a rendszerben és meghatározása, hogy kié is az a pénz. Már 10 évvel ezelött azt kellett volna, hogy büntipénzt minden cég egy nagy közös kalapba teheti, amivel krízishelyzetben lévő sofőröknek lehetne gyorssegély juttatni. Most milyen jól jönne sokaknak egy ilyen kalap.
Én nem bánom, ha egy cégnek más a stratégiája és mondjuk ezzel a pénzzel kártalanítja az utast. Csinálja.
De egyet bizonyosan kijelenthetünk: ez nem az ő pénze, igy nem is tarthatja meg. Hogy mit gondol elegánsabbnak, az utas kártalanítást vagy a taxis önsegélyező alap támogatását, döntse el. De megtartani biztosan nem tarthatja meg, ez nem az övé.